Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Heroes of Might & Magic (seria) v.2

Polecane posty

Biorąc pod uwagę inicjatywę, prędkość jednostek dziwne jest to, że na przykład powolne szkielety
Zaraz, zaraz - a kto niby powiedział, że szkielety muszą być powolne? Szybkości ich ruchów nie ograniczają mięśnie i ciężar, jak zombiaków, ani zmęczenie, jak śmiertelników, a magia, która je wskrzesiła może nadać im niesamowitą szybką :P Ruch elfów, które w walce są po prostu 'trochę podrasowanymi ludźmi' pod względem zręczności, celności i szybkości, wobec czego możemy przewidywać, jaki jest. Jednak dopóki nie zobaczymy ruchomych szkieletów(a mimo wszystko mam nadzieję, że nie będzie to zbyt szybkie), trudno określić, jaka byłaby ich szybkość :P

System walki z części czwartej (poza tym, że jak się upieram, jest realistyczniejszy) uatrakcyjnia bitwy, jako że trzeba bardziej kombinować. W części poprzedniej sprawy często sprowadzały się do prymitywnego obliczania, czy atakując dany oddział, uda się go zniszczyć w całości, dzięki czemu nie będzie mógł się zrewanżować.
Przyznaję, że lubię 4. - właśnie m.in. dzięki temu, że w każdej walce trzeba kombinować, aby nie stracić jednostek; jednocześnie ta forma walki zachęca do inwestycji w jednostki dystansowe, aby mogły bez szkód walczyć z jednostkami walczącymi wręcz i w jednostki magiczne, aby radziły sobie z jednostkami dystansowymi ;)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki niziołko. W końcu, po wielu miesiącach udało mi się wyszarpać z Ciebie tę deklarację
Ale jaką deklarację? Bo chyba się trochę pogubiłam :P

Swoją drogą - w końcu udało mi się znaleźć czas na ściągnięcie sobie ze stron abandonware Heroesów 1, to nadrobię zaległości związane z tą serią ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem znów HoMM4 i doładowałem ostatni patch ale nawet w multi frajda jest średnia :/. Żeby tak chociaż generator map był...

Acha, nie wiem kto robił animacje (nawet ogólniej - ten obrzydliwy piaskowo-brudno-pastelowy design) w HoMM4 i MM9, ale zasługuje na powieszenie za pewną część ciała - nie chodzi to szyję.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że są rózne opinie ale: który zamek w III jest ThE bEsT?

Zależy - "the best", czy the best.

W tym pierwszym przypadku - sprawa indywidualna, każdy lubi co innego.

Jeżeli chodzi natomiast o stan faktyczny, klarowny po latach rozgrywania turniejów przez scenę HoM&M3. To:

1) Najsilniejsze są Necro i Conflux - zamki te dają dużą przewagę i są banowane w oficjalnych grach.

2) Dobrym zamkiem dla początkujących i ogólnie jest zamek ludzi - ma bardzo wyrównaną armię i łatwo się go rozbudowuje.

3) Warlock, Rampart, Tower to średniaki, przy czym minimalnie najlepszy z tej trójki jest Rampart.

4) Zamki dosyć wyraźnie słabsze od reszty to barbarzyńca, bagno i piekło, zwłacza piekło jest "upośledone" - ma jedną, bardzo kiepską jednostkę strzelającą, a ich pierwszy latacz pojawia się na 7 poziomie = na mapkach S i M zjadą cię, zanim zdążysz powiedzieć "ale komp nie atakowal przecież tak szybko".

Naturalnie to wszystko przy założeniu, że grają osoby o podobnych umiejętnościach, bo inaczej to wiadomo, że klasyfikacje nie mają sensu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że przedstawię swoją klasyfikacje zamków, które lubię i jednocześnie uważam za przydatne. No to jedziemy:

1. Tutaj króluje nekropolia. Prowadząc nieumarłych możemy często dołączać armię do swoich oddziałów, mamy + jakim są alpy(czy jak nazwane w złotej edycji lordowie wampirów), którzy potrafią nieźle uszkodzić wroga bez strat własnych. Licze jako jednostki dystansowe sprawdzają się bardzo dobrze i gdy posiadamy płaszcz nieumarłego, króla to jesteśmy można rzecz "niepokonani".

Jednostki latające:5/5

Jednostki strzelające:4/5

Budynki: 4/5

Przydatność graala: 5/5

Ogólna siła armi:5/5

23

2.Na drugim miejscu stawiam zamek, który minimalnie przegrywa z nekro. Archanioły i nic więcej nie trzeba pisać.

Jednostki latające:4/5

Jednostki strzelające:5/5

Budynki: 3/5

Przydatność graala: 3/5

Ogólna siła armii:5/5

20

3. Forteca-bardzo defensywne miasto.

Jednostki latające:1/5

Jednostki strzelające:5/5

Budynki: 4/5

Przydatność graala: 5/5

Ogólna siła armiii: 5/5

20

4.Lochy. Dobre miasto, lecz wg mnie na mniejszych mapach możemy nie zdążyć go rozbudować.

Jednostki latające:5/5

Jednostki strzelające:3/5

Budynki: 3/5

Przydatność graala: 3/5

Ogólna siła armii:4/5

18

5.Wrota Żywiołów. Jeżeli lubimy czarować to ten zamek jest w sam raz dla nas. Szybki przyrost dużej ilości stworzeń do jedna z jego domen,

Jednostki latające:3/5

Jednostki strzelające:3/5

Budynki: 4/5

Przydatność graala: 5 lub 3*/5

Ogólna siła armii:4/5

19 lub 17*-jeżeli nie lubimy czarować ;)

6.Bastion-To samo co w przypadku lochu, jednak wg słabiej wypada.

Jednostki latające:3/5

Jednostki strzelające:3/5

Budynki:3/5

Przydatność graala: 3/5

Ogólna siła armii:4/5

16

7. Twierdza-wg mnie dobry zamek do prowadzenia blitzkriegu. Szybki dostęp do najlepszych stworzeń daje możliwość zaskoczenia przeciwnika. Na dłuższą metę jednak zbyt słaby.

Jednostki latające:3/5

Jednostki strzelające:2/5

Budynki: 3/5

Przydatność graala: 3/5

Ogólna siła armii:3/5

14

8.Inferno. Tyłek ratują im jednostki 6 i 7 poziomu, dzięki którym niechęć do tego zamku została stłumiona.

Jednostki latające:5/5

Jednostki strzelające:1/5

Budynki: 2/5

Przydatność graala: 2/5

Ogólna siła armii:3/5

13

9. Cytadela jakżeby inaczej. Wg mnie totalna pomyłka, ale ktoś musi być najsłabszy ;) .

Jednostki latające:2/5

Jednostki strzelające:1/5

Budynki: 3/5

Przydatność graala: 2/5

Ogólna siła armii:2/5

10

Ps1. Zamki oceniane wg widzimi się autora i jego prywatnych sentymentów do zamków.

Ps2.Skala punktowa oznacza 5-bardzo dobrze, 1 tragedia. Nie czytać tego, że 5/5 jednostek/5 jednostek w zamku xD .

Ps3. Budynki początkowo oceniałem dodatkowe, ale potem zsumowałem, więc w sumie wyszło podobnie.

Ps4. Jak widać wyraźna chęć opisywania każdego z nich odeszła mi po 1 zamku, jednak to z uwagi na późną porę i małą, czasową dysfunkcję zdrowotną autora postu.

Ps5.I to by było na tyle :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi natomiast o stan faktyczny, klarowny po latach rozgrywania turniejów przez scenę HoM&M3. To:

4) zwłacza piekło jest "upośledone" - ma jedną, bardzo kiepską jednostkę strzelającą, a ich pierwszy latacz pojawia się na 7 poziomie = na mapkach S i M zjadą cię, zanim zdążysz powiedzieć "ale komp nie atakowal przecież tak szybko".

LOL! Koleś... czy my na pewno mówimy o HoM&M 3? O Ifritach to zapomniałeś? Zresztą to co mówisz to paranoja, każdy zamek jest dobry. Swego czasu gdy grałem w Heroes 24 godziny na dobę, na poziomie trudności "niemożliwy" losowymi zamkami, na żaden nie narzekałem. Trzeba kombinować i tyle, a nie płakać który to zamek jest minimalnie lepszy. Co do rady dla DzikuXXX. Graj zamkiem, którego wygląd, ci najbardziej się podoba, a nie jak głupek będziesz tylko za jakimiś statsami ganiał.

Forteca-bardzo defensywne miasto.

Jednostki latające:1/5

Lol numer dwa. Wywerny to co pies? Chyba że tłumaczenie jest stosowane do tego miasta gdzie są Orki, tam są też nie byle jakie Roki.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc Forteca, chyba miał na myśli Wieżę, bo tam latającymi są Gargulce i Dżiny, czyli słaby zestaw (1/5), a strzelającymi magowie i tytani (5/5), do tego graal pozwala widzieć całą mapę (5/5). Ja tak zinterpretowałem ten opis zamku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL! Koleś... czy my na pewno mówimy o HoM&M 3? O Ifritach to zapomniałeś? Zresztą to co mówisz to paranoja, każdy zamek jest dobry. Swego czasu gdy grałem w Heroes 24 godziny na dobę, na poziomie trudności "niemożliwy" losowymi zamkami, na żaden nie narzekałem. Trzeba kombinować i tyle, a nie płakać który to zamek jest minimalnie lepszy. Co do rady dla DzikuXXX. Graj zamkiem, którego wygląd, ci najbardziej się podoba, a nie jak głupek będziesz tylko za jakimiś statsami ganiał.

Polecam czytać co się komentuje, a nie rzucać lolami jak 10latek. Klasyfikacja dotyczy zmagań mutli z graczami o podobnym poziomie umiejętności i wówczas wyglada to tak, a nie inaczej - spytaj dowolnego dobrego gracza sceny heroes, nie mam zamiaru dyskutować z "lolem", który grał 24h na dobę i nie płakał[cześć]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa mandarynka, Nekro króluje hordami szkieletów, liczami i rycerzami (a jak przypadkiem zdobędzie płaszcz nieumarłego króla, to mapę moża w zasadzie uznać z góry za wygraną). W Conflux znowu najbardziej przegięty jest przyrost feniksów (których jeszcze przecież w praktyce jest półtora raza więcej), a część jednostek to de facto czołgi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tutaj króluje nekropolia. Prowadząc nieumarłych możemy często dołączać armię do swoich oddziałów, mamy + jakim są alpy(czy jak nazwane w złotej edycji lordowie wampirów), którzy potrafią nieźle uszkodzić wroga bez strat własnych. Licze jako jednostki dystansowe sprawdzają się bardzo dobrze i gdy posiadamy płaszcz nieumarłego, króla to jesteśmy można rzecz "niepokonani".
Nie dodałeś jednego z czynników -"koszty" :P W niektórych zamkach dużo szybciej można rozbudować siedliska poszczególnych istot, w niektórych to idzie wolniej - a to też ma znaczny wpływ. Do tej pory nie zwracałam na to uwagi, ale ostatnio zaczęłam grać na najtrudniejszym poziomie trudności w H3 i tam WIDAĆ różnicę ;) Np. nekropolia jest fajna, ale kiepsko się nią zaczyna - mnie np. najlepiej się walczy, kiedy mam jednostki dystansowe, a do liszy trochę daleko, zwłaszcza, jeśli się najpierw do kapitolu dobija ;P

Pisząc Forteca, chyba miał na myśli Wieżę, bo tam latającymi są Gargulce i Dżiny, czyli słaby zestaw (1/5)
Nawet jeśli, to ocena 1/5 to trochę mało - jakby nie patrzeć, gargulce są stosunkowo szybkie, i wystarczy mieć taktykę, żeby już w pierwszej rundzie zablokować jednostki dystansowe przeciwnika.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forteca czy wieża nie wiem jak macie przetłumaczone bynajmniej w edytorze jest Tower, a przetłumaczone to na nazwę forteca.

Lol numer dwa. Wywerny to co pies? Chyba że tłumaczenie jest stosowane do tego miasta gdzie są Orki, tam są też nie byle jakie Roki.
Wywerny są stworzeniami z Cytadeli(fortress), a orki z Twierdzy(stronghold). Masz H3 po angielsku, że tak tłumaczyłeś czy masz takie "oryginalne" tłumaczenie???

Pisząc Forteca, chyba miał na myśli Wieżę, bo tam latającymi są Gargulce i Dżiny, czyli słaby zestaw (1/5), a strzelającymi magowie i tytani (5/5), do tego graal pozwala widzieć całą mapę (5/5). Ja tak zinterpretowałem ten opis zamku.
Tak właśnie tak :). Gargulce wg mnie słabymi jednostkami, które w mej armii zawsze najszybciej szły w rozsypkę(przy ofensywie). Dżiny jednak za wiele nie mogą i też są tj. upośledzone chociaż mogłem dać 2/5 za ich umiejętność rzucania czarów. W porównaniu z harpiami i ich ulepszeniem(zwróćcie uwagę, że to też jednostki II poziomu) wypadają blado, wręcz dostają baty. Strzelającymi są też ulepszone chochliki, które często w początkowej fazie ulepszam najpierw, by mieć dobrą jednostkę dystansową(dobrą, bo możemy mieć przy dobry losie pozyskując z bohaterów ponad 150). Możliwość widzenia całej mapy to ogromny plus, bo wiem gdzie przeciwnik jest, kiedy będzie daleko od zamku, kiedy nas atakuje itd.

Nie dodałeś jednego z czynników -"koszty" :P
Nie dodałem celowo. Gdyż na niektórych mapach dostęp do surowców jest ograniczony i raczej na S mając stan gotówkowy i surowcowy równy 0 mogę się zacząć pakować. Na dużych mapach początkowy brak surowców może spowolnić naszą budowę, lecz jeżeli jesteśmy dobrymi wojownikami to nie będziemy długo czekać, a zdobędziemy szybko kopalnie surowców. Ciężko byłoby to sklasyfikować, więc jakbym dokładnie chciał zrobić zestawienie najlepszego zamku wg 20 cech to mogłaby się tak kolejność zmienić, dlatego czytaj ps1 ;)

Np. nekropolia jest fajna, ale kiepsko się nią zaczyna - mnie np. najlepiej się walczy, kiedy mam jednostki dystansowe, a do liszy trochę daleko,
Ale do alpów nie tak daleko ;). Jak masz dobry atak to obrona nie musi być potężna. To stworzenie staję się boskie w H4 o czym pewnie wielu z Was wie. Dla mnie nie trzeba mieć dużo strzelających(dobrze na początek ich mieć). Wystarczy, że posiadamy jednostki, które potrafią w 1 turze zablokować/wyeliminować strzelców wroga.(dolicz przyspieszenie jednostek, jakie daje dobrze wyszkolony bohater).
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL! Koleś... czy my na pewno mówimy o HoM&M 3? O Ifritach to zapomniałeś? Zresztą to co mówisz to paranoja, każdy zamek jest dobry. Swego czasu gdy grałem w Heroes 24 godziny na dobę, na poziomie trudności "niemożliwy" losowymi zamkami, na żaden nie narzekałem. Trzeba kombinować i tyle, a nie płakać który to zamek jest minimalnie lepszy. Co do rady dla DzikuXXX. Graj zamkiem, którego wygląd, ci najbardziej się podoba, a nie jak głupek będziesz tylko za jakimiś statsami ganiał.

A od kiedy Ifryt ztrzela? Możesz mi powiedzieć?

A i jak coś mówicie, możecie przy org. nazwie podawać polska? bo nie kumam mandaryn o co ci chodzi :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam czytać co się komentuje
Polecam czytać co się pisze panie "scenowcu", co nawet nie wie, że ifrity są :D

Forteca czy wieża nie wiem jak macie przetłumaczone bynajmniej w edytorze jest Tower, a przetłumaczone to na nazwę forteca.
Forteca to Tower? Ostro. No to zwracam honor.

Wywerny są stworzeniami z Cytadeli(fortress), a orki z Twierdzy(stronghold). Masz H3 po angielsku, że tak tłumaczyłeś czy masz takie "oryginalne" tłumaczenie??
Wracając do Cytadeli moim zdaniem za nisko ją trochę oceniłeś. Prawda, że mają tylko stosunkowo słabych lizardmenów z jednostek strzelających (chociaż z patchem ładnie statsy im podskoczyły). Dragon flies są całkiem niezłe na ludzi bawiących się czarami (dispell). Cytadela ma bardzo silne stwory piątego poziomu Gorgony (szczególnie ulepszone) i niezłe hydry (konieczny bless i teleport, bądź haste) jeśli się odpowiednio kombinuje, to ta armia naprawdę potrafi być niezłym utrapieniem. Ocenę ogólną siły armii (2/5) zdecydowanie uważam za zaniżoną. Death Gaze Gorgon i Stone Gaze Bazyliszków często naprawdę zmieniają sytuację na polu bitwy. Do zamku Cytadeli, by naprawdę wykorzystać potencjał jednostek trzeba bardzo uważać jak się rozwija boahtera, i trzeba polować na parę bardzo istotnych czarów jak (earthquake, teleport, bless [ze specjalizacją wody], haste [ze specjalizacją powietrza], bądź najlepiej prayer [ze specjalizacją rzecz jasna]).

Ale do alpów nie tak daleko ;).
Nie powiedziałbym. O ile łatwo stosunkowo zdobyć zwykłe wampiry, to ulepszenie ich może być upierdliwe (zwłaszcza gdy gra się na poziomach trudności wyższych niż normal) Zależy to od mapy i szczęścia w losowych kupkach (co za słowo) surowców.

A od kiedy Ifryt ztrzela? Możesz mi powiedzieć?

A i jak coś mówicie, możecie przy org. nazwie podawać polska? bo nie kumam mandaryn o co ci chodzi :D

To było nawiązanie do Latacza (bo faktycznie Iftit nie strzela) Dziku :) powiedział, że pierwsza jednostka latająca jest na poziomie 7 co nie jest prawdą. Nie?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak na potwierdzenie:

fortecayw3.jpg

forteca2lb0.th.jpg

Hydry no właśnie bez teleportu to ręka, noga, mózg na ścianie i nic z niej nie pozostanie nim dojdzie do wroga. Wystarczy, że dostanie spowolnieniem i możemy się z tą jednostką pożegnać. Cytadela kuleje pod względem magii. Co jak co, ale czary poziomu 4 są potrafią w dużej mierze wygrać nam bitwę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nekropolis dla mnie jest przedostanie jeśli chodzi o słabość.Zaszczytne ostatnie miejsce ma Inferno.O ile armią szkieletów i Rycerzy można coś zdziałać,to Smok zawodzi na całej linii. Alpy i Lisze dosyc dobre.Forteca moim zdaniem rządzi.Świetna jednostka 7 poziomu,dużo strzelających i szerokie możliwości magiczne,sprawiają że to najlepsza(lub jedna z najlepszych) frakcji w grze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nekropolis dla mnie jest przedostanie jeśli chodzi o słabość.

Mało doświadczony jesteś :D

Conflux i necro są nie do przebicia, necro szczególnie na dużych mapach. Dalej zamek, lochy i twierdza, a na samym końcu inferno, które praktycnie nic dobrego nie ma (no, powiedzmy że czarty mają niezły dmg jak pamiętam). Cytadela jest przedostatnia, a bastion ciężko mi ocenić, bo niby w unitach nic specjalnego nie ma, ale mają skarbce więc nie ma zbytnio problemu $.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quickdraw-> Napisałem DLA MNIE Nekro jest słabe.Po prostu nie gustuję w zombiakach:) A na serio: to jaka frakcja jest najlepsza,zależy głownie od gracza,jego stylu.Patrzę na sprawę subiektywnie jak tylko się da:) Ale chyba wszyscy przyznają: forteca jest jedną z najlepszych opcji wyboru,niezależnie od grajacego.Tylko jednostki sa dosyć drogie.

BTW:Dla odmiany w H5 Nekropolis jest najlepsze dla mnie.

Aha i trochę doświadczenia mam (wszystkie częsci serii zaliczone-kampania ofkoz). :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW:Dla odmiany w H5 Nekropolis jest najlepsze dla mnie.

Ogólnie rzec biorąc, w piąteczce odchodzę od swych ulubionych zamków na rzecz innych. I tak w tej odsłonie polubiłem (nawet bardzo) Inferno i Przystań, których to w poprzednich częściach unikałem.

Ulubiony zameczek? Nie będę oryginalny -> Nekropolia. Za wszystko...

Conflux i necro są nie do przebicia, necro szczególnie na dużych mapach

Conflux, czyli Wrota Żywiołów? Dziękuję, wolę już bawić się jaszczurkami. Żadna strona konfliktu tak bardzo mi nie odpowiada klimatycznie, jak żywiołaki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z burzy jaka tu się rozpoczęła wywnioskowałem że jak bede znowu grać z kumplem wezme Necro :)

Moja rada taka: weź zamek, który lubisz najbardziej i którym najlepiej Ci się gra. Łatwiej gra się tym co się lubi niż na przymus ;) . Radzę też przystosować zamek do przeciwnika: wybrać taki, który jego armii będzie najcięższy do pokonania(np. jak on ma dużo jednostek strzelających to postaraj się o zamek, który szybko by ich eliminował dzięki "lataczom") etc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...