Skocz do zawartości

Gothic (seria) v.2


Polecane posty

Oj chyba mnie źle zrozumieliście, nie chcę totalnego realizmu w grach, tym porównaniem miałem tylko zamiar zwrócić waszą uwagę na naprawdę wielką rozbieżność. Zawsze trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy realizmem, a akcją. Zdania, jednak nie zmienię dla mnie łuki w G3 były czymś nie zbyt przydatnym (a wiele razy próbowałem się do nich przekonać). Ciesze się, że w przeciwieństwie do jedynki i dwójki można samemu celować (dziwie się, iż w G1 i G2 nie mogłeś trafić w cel gra właściwie sama naprowadza na cel, wystarczy puścić cięciwę), niemniej broń dystansowa o wiele lepiej sprawdza się w Thiefie czy Oblivionie.

A co do sprawy smoków to uważam, jak wcześniej już ktoś zauważył, że powinny być istotami wyjątkowymi, unikatowymi. Smok to coś niecodziennego i jego pokonanie powinno być dużym wyzwaniem. Również nagroda za pokonanie bestii (trofeum, sława, smoczy skarb, zapłata za pozbycie się gadziny) winna być wymierna, jednak nie przesadzona, słowem odpowiednio wyważona.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie celowanie z łuku bardziej podobało się w 1 i 2 ,gdyż tam to czy trafisz zależało od twoich umiejętności a nie od tego jakie masz obeznanie z CoD-em.Jeszcze brakuje tylko ,żeby w kolejnej części BG(ach,żeby wyszła) walka łukiem nie zależała od współczynników .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz. IMO powinno byc tak, jak jest ze strzelaniem ze snajperek w fpsach - czyli trzesie Ci sie celownik. I im wiecej pkt nauki masz wladowane w luki, tym mniej Ci sie trzesie. W ten sposob bylby zachowany realizm (bo przeciez i zupelny laik moze przypadkiem trafic), i uratowana rpgowosc Gothica. Zas od techniki (czyli czy masz luki na podstawowym, czy zaawansowanym) zalezalby zasieg. Co o tym sadzicie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO powinno byc tak, jak jest ze strzelaniem ze snajperek w fpsach - czyli trzesie Ci sie celownik. I im wiecej pkt nauki masz wladowane w luki, tym mniej Ci sie trzesie. W ten sposob bylby zachowany realizm (bo przeciez i zupelny laik moze przypadkiem trafic), i uratowana rpgowosc Gothica.
Co ty pan pleciesz - co ma dygotanie celownika łuku do "rpgowości"?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o to ,że im twoja postać jest lepsza tym łatwiej trafić ,bo tym mniej się celownik trzęsie.W sumie pomysł nienajgorszy ,ale im więcej jest zręcznościówki w RPG tym gorzej dla mnie(wyjątek Mass Effect).

Edytowano przez chuunin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi akurat system strzelania z luku w trojce szalenie sie podobal. W jedynce i dwojce w ogole z niego nie korystalem, bo sie po prostu nie dalo trafic. Co ciekawe, przeciwnicy trafiali prawie zawsze, chyba, ze ktos sie miotal jak waz. W trojce moze i tak nie uzywalem luku zbyt duzo, ale na pewno byl nieoceniona pomoca przy ubijaniu trolla.

Coo?? Ehm.... Przeciez w I i II system celował za Ciebie i nie dość tego! Te strzały było wyposażone w jakieś autonamierzanie, ponieważ jeśli wrog zmieniał połozenie, one umiał wykrecić w środku lotu o ponad 45 stopni i polecieć za nim....

To tak jak twierdzenie, że dodanie atrybutów i kilkunastolinijkowych dialogów do Crysisa poprawiłoby jego fpsowość.

A nie poprawiłoby? :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Risin, czy Ty w ogole czytasz swoje posty? W wymianie zdan miedzy mna a chuuninem chodzilo o to, jak zrobic, by system strzelania z luku byl jednoczesnie zyciowy (czyli dalo sie trafic) i rpgowy, czyli zeby w miare wzrostu umiejetnosci bohatera rosla szansa sukcesu. FPSowatosci Crysisa chyba poprawiac nie trzeba. Jedyne czego mu brakuje, to troche dlugosci. Bo krotki jest niesamowicie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Risin, czy Ty w ogole czytasz swoje posty?
Oh, well... Now if you mention it...

W wymianie zdan miedzy mna a chuuninem chodzilo o to, jak zrobic, by system strzelania z luku byl jednoczesnie zyciowy (czyli dalo sie trafic)
Nie powiedziałem, że jestem przeciw albo to zły pomysł (na pewno lepszy od tego co jest), ale o to, że:

i rpgowy, czyli zeby w miare wzrostu umiejetnosci bohatera rosla szansa sukcesu.

to nie jest rpgowość.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z hack'n'slash. W Torment nie uginał się pod zwałem atrybutów i umiejętności (głównie i tak chodziło o to, by dowalić jak najwięcej do mądrości, int. i charyzmy, by zapewnić sobie najlepsze rozmowy, i do siły, by walki były łatwiejsze - magów i złodzieja dostajemy w trakcie gry).

Chyba, że Alien Shooter 2 to cRPG... Ale to by była dla mnie nowość.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w Tormencie podstawą było inwestować w intellect i charyzmę nawet jeśli byłeś wojem bo zapewniało te rozbudowane rozmowy

Właśnie w Tormencie podstawą było inwestować w intellect i charyzmę nawet jeśli byłeś wojem bo zapewniało te rozbudowane rozmowy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz Risin ale bardziej kuriozalnej wypowiedzi nie słyszałem od dawna, system umiejętności, atrybutów itp. to typowo RPG-owy twór. Wystarczy spojrzeć choćby na te klasyczne, RPG-i (nie te komputerowe) to z nich system ten został sprowadzony na produkcje komputerowe. Dodatkowym dowodem są recenzje gier hybryd, z pogranicza kilku gatunków. W opisach takich gier zawsze system awansów (drzewka umiejętności) to cecha zbliżająca te gry do rolplejów, np: Spellforce 2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

system umiejętności, atrybutów itp. to typowo RPG-owy twór

... Wystarczy spojrzeć choćby na te klasyczne, RPG-i (nie te komputerowe)

To jedynie tło do role play'u, a nie coś, co determinuje czy gra jest cRPG, czy nie.

to cecha zbliżająca te gry do rolplejów
Do hack'n'slashy, tudzież dungeon crawlerów. Spellforce był hybrydą rts i hack'n'slash.

bardziej kuriozalnej wypowiedzi nie słyszałem od dawna
Mało mnie znasz, jeszcze Cię zadziwię :spiteful: Edytowano przez Risin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celem papierowych gier fabularnych nie jest zabawa statystykami (chociaz niektorzy i ja tez ,to lubią) tylko opowiedzenie pewnej historii , w ktorej decyzje glownego bohatera są dokonywane przez gracza. Niektrozy, np ja wolą grać na żywo bez statystyk. A statystki powstały po to, aby moc jasno i obiektywnie odpowiedzieć co potrafia gracz, a czego nie potrafi. Zeby nie było sytuacji:

-otacza Cie grupa bandytow uzbrojona po zęby

- zabijam ich

- no proszę, daj im się złapać, fajne przygody wymyślilem dla Ciebie jesl idasz sie złapac

- nie ma mowy, zabijam ich

-szkoda....

Może przykład jaki podalem jest zly gdyż odnosi sie bardziej do wrzechmcoy MG, zdarzałyby sie rowni dziwne sytuacje bez ustalonych z gory reguł. A reguły są z natury rzeczy podrzedne w stosnku do tego, czemu słuzą!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wy znowu o tym. Jeśli mamy za RPGowość uznać wierność papierowym grom fabularnym, a konkretniej tendencyjnie dobranemu aspektowi tych gier, to ostaje się tylko Neverwinter Nights bo jako jedyny posiada Mistrza Gry, który może reagować na poczynania graczy. Reszta to spacer po ustalonej z góry ścieżce do rozwiązania. Czasem można dobrać kolejność questów pobocznych czy którą z trzech ścieżek dojść z A do B, czasem zakończenia są dwa czy trzy (sorry guys, ale Fallout 1 i Fallout 2 mają tylko jedno zakończenie:

w 1 Mistrz ginie, baza zniszczona, bohater wypędzony; w 2 Enklawa zniszczona, Arroyo odbudowane

; inaczej game over). A to są cechy kiepskiego MG, który zbytnio bawi się w railoadowanie a na inwencję odpowiada NIE MOŻESZ BO NIE.

Mało mnie znasz, jeszcze Cię zadziwię

Śmiem twierdzić że jednak zazwyczaj się powtarzasz, kocie :]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mnie też nie przekonuje Arcania może dlatego,że robi to już inne studio.Podejrzewam,że już nie będzie tego klimatu co w pierwszych częściach gry.Nie poboba mi się też to,że możemy widzieć wrogów z daleka,bo wtedy gra traci swój urok i jest za łatwa do przejścia.Risen natomiast na pewno kupię,bo robi to piranha Bytes.Wiem,że spieprzyli trójkę na całej linii,ale w końcu to twórcy 1 i 2 części.

Edytowano przez jacksonheyes
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja na Arcanię czekam i wiążę z tą grą spore nadzieje, tj. spodziewam się lepszej, bardziej gothicowej gry od G3.

Ale się rozpisałem.
OMFG l33t d00de PLAX NO MOAR |_3ttR5! O_p

Hott editos:

Up przeprowadził edycję i usunął najważniejszą część.

Edytowano przez Risin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzekacie jak stare baby na rynku :P Ja z nadzieją spoglądam w pszyszłość i spodziewam się gry przynajmniej dobrej. Po dodaniu do tego kilka (mimo wszystko) powiązań z poprzednimi częściami, wychodzi mi twór, obok którego nie mogę przejść obojętnie.

Nie poboba mi się też to,że możemy widzieć wrogów z daleka,bo wtedy gra traci swój urok i jest za łatwa do przejścia.

Znaczy, że co? Jak gra rozwija się pod względem zastosowanych technologii i sprawia wizualnie lepsze wrażenie to źle? Takiego stwierdzenia się nie spodziewałem...

Edytowano przez brusque
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ja Cie, to dopiero nowosc. Nie mow, ze nie biegales w jedynce, dwojce i trojce z lukiem po lesie, zeby szybciej wiedziec, czy cos sie tam nie czai, bo nie uwierze. Wszyscy staracie sie pokazac, jacy to true z Was gamerzy, i ze Gothic 4 to bedzie dla casuali, a nie dla prawdziwych graczy. Panowie, troche rozsadku. Nie narzekajcie na cos, co nie jest wada. A jak czytam wypowiedziw stylu "to na bank bedzie crap", to pusty smiech mnie chwyta. Choc szczerze powiem, ze usmialem sie po pachy, jak przeczytalem "ale sie rozpisalem" :D Rly, dawno nie mialem takiej pompy. Az mnie przez chwile nawet korcilo, zeby zaraportowac ten Wasz uroczy czat, ale wtedy mogloby przepasc "ale sie rozpisalem", wiec wolalem nie ryzykowac. Ja szczerze licze na wielki powrot Gothica. Nie musi to byc kalka starych czesci, co wiecej, wolalbym, zeby nie byla, ale milobyloby jakby klimat Gothica pozostal.

Edit: Oooohhh, co za strata... Nie ma "ale sie rozpisalem" ;(

Edytowano przez t3tris
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...