Risin Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 Drugiego Baldursa zaczynało się, o ile dobrze pamiętam, od 7 poziomu i nie przeszkodziło mu to być lepszym od "jedynki". Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rankin Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 Mówisz tak jakby to jeszcze jakiś wyczyn był. Ale racja, w końcu takiego Beholdera drugiego tyż zaczynało się od piątego-szótego levela. To w końcu normalne że po przygodach bohater tak jakby silniejszy jest, c'nie? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordArthasMenethil Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 Oj chyba mnie źle zrozumieliście, nie chcę totalnego realizmu w grach, tym porównaniem miałem tylko zamiar zwrócić waszą uwagę na naprawdę wielką rozbieżność. Zawsze trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy realizmem, a akcją. Zdania, jednak nie zmienię dla mnie łuki w G3 były czymś nie zbyt przydatnym (a wiele razy próbowałem się do nich przekonać). Ciesze się, że w przeciwieństwie do jedynki i dwójki można samemu celować (dziwie się, iż w G1 i G2 nie mogłeś trafić w cel gra właściwie sama naprowadza na cel, wystarczy puścić cięciwę), niemniej broń dystansowa o wiele lepiej sprawdza się w Thiefie czy Oblivionie. A co do sprawy smoków to uważam, jak wcześniej już ktoś zauważył, że powinny być istotami wyjątkowymi, unikatowymi. Smok to coś niecodziennego i jego pokonanie powinno być dużym wyzwaniem. Również nagroda za pokonanie bestii (trofeum, sława, smoczy skarb, zapłata za pozbycie się gadziny) winna być wymierna, jednak nie przesadzona, słowem odpowiednio wyważona. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chuunin Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 A mnie celowanie z łuku bardziej podobało się w 1 i 2 ,gdyż tam to czy trafisz zależało od twoich umiejętności a nie od tego jakie masz obeznanie z CoD-em.Jeszcze brakuje tylko ,żeby w kolejnej części BG(ach,żeby wyszła) walka łukiem nie zależała od współczynników . Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t3tris Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 Przesadzasz. IMO powinno byc tak, jak jest ze strzelaniem ze snajperek w fpsach - czyli trzesie Ci sie celownik. I im wiecej pkt nauki masz wladowane w luki, tym mniej Ci sie trzesie. W ten sposob bylby zachowany realizm (bo przeciez i zupelny laik moze przypadkiem trafic), i uratowana rpgowosc Gothica. Zas od techniki (czyli czy masz luki na podstawowym, czy zaawansowanym) zalezalby zasieg. Co o tym sadzicie? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Risin Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 IMO powinno byc tak, jak jest ze strzelaniem ze snajperek w fpsach - czyli trzesie Ci sie celownik. I im wiecej pkt nauki masz wladowane w luki, tym mniej Ci sie trzesie. W ten sposob bylby zachowany realizm (bo przeciez i zupelny laik moze przypadkiem trafic), i uratowana rpgowosc Gothica.Co ty pan pleciesz - co ma dygotanie celownika łuku do "rpgowości"? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chuunin Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 (edytowany) Chodziło o to ,że im twoja postać jest lepsza tym łatwiej trafić ,bo tym mniej się celownik trzęsie.W sumie pomysł nienajgorszy ,ale im więcej jest zręcznościówki w RPG tym gorzej dla mnie(wyjątek Mass Effect). Edytowano Czerwiec 22, 2009 przez chuunin Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Risin Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 To tak jak twierdzenie, że dodanie atrybutów i kilkunastolinijkowych dialogów do Crysisa poprawiłoby jego fpsowość. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mistrz Jedi Radek Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 Mi akurat system strzelania z luku w trojce szalenie sie podobal. W jedynce i dwojce w ogole z niego nie korystalem, bo sie po prostu nie dalo trafic. Co ciekawe, przeciwnicy trafiali prawie zawsze, chyba, ze ktos sie miotal jak waz. W trojce moze i tak nie uzywalem luku zbyt duzo, ale na pewno byl nieoceniona pomoca przy ubijaniu trolla. Coo?? Ehm.... Przeciez w I i II system celował za Ciebie i nie dość tego! Te strzały było wyposażone w jakieś autonamierzanie, ponieważ jeśli wrog zmieniał połozenie, one umiał wykrecić w środku lotu o ponad 45 stopni i polecieć za nim.... To tak jak twierdzenie, że dodanie atrybutów i kilkunastolinijkowych dialogów do Crysisa poprawiłoby jego fpsowość. A nie poprawiłoby? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t3tris Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 Risin, czy Ty w ogole czytasz swoje posty? W wymianie zdan miedzy mna a chuuninem chodzilo o to, jak zrobic, by system strzelania z luku byl jednoczesnie zyciowy (czyli dalo sie trafic) i rpgowy, czyli zeby w miare wzrostu umiejetnosci bohatera rosla szansa sukcesu. FPSowatosci Crysisa chyba poprawiac nie trzeba. Jedyne czego mu brakuje, to troche dlugosci. Bo krotki jest niesamowicie. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Risin Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 Risin, czy Ty w ogole czytasz swoje posty?Oh, well... Now if you mention it... W wymianie zdan miedzy mna a chuuninem chodzilo o to, jak zrobic, by system strzelania z luku byl jednoczesnie zyciowy (czyli dalo sie trafic)Nie powiedziałem, że jestem przeciw albo to zły pomysł (na pewno lepszy od tego co jest), ale o to, że: i rpgowy, czyli zeby w miare wzrostu umiejetnosci bohatera rosla szansa sukcesu. to nie jest rpgowość. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t3tris Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 Ooo... To dopiero. To powiedz mi z jakim gatunkiem zwiazany jest system awansow i wzrostu umiejetnosci, bo konam wrecz ze zniecierpliwienia. Skoro nie z RPG. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Risin Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 Z hack'n'slash. W Torment nie uginał się pod zwałem atrybutów i umiejętności (głównie i tak chodziło o to, by dowalić jak najwięcej do mądrości, int. i charyzmy, by zapewnić sobie najlepsze rozmowy, i do siły, by walki były łatwiejsze - magów i złodzieja dostajemy w trakcie gry). Chyba, że Alien Shooter 2 to cRPG... Ale to by była dla mnie nowość. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pater Napisano Czerwiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 22, 2009 Właśnie w Tormencie podstawą było inwestować w intellect i charyzmę nawet jeśli byłeś wojem bo zapewniało te rozbudowane rozmowy Właśnie w Tormencie podstawą było inwestować w intellect i charyzmę nawet jeśli byłeś wojem bo zapewniało te rozbudowane rozmowy Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordArthasMenethil Napisano Czerwiec 23, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 23, 2009 Wybacz Risin ale bardziej kuriozalnej wypowiedzi nie słyszałem od dawna, system umiejętności, atrybutów itp. to typowo RPG-owy twór. Wystarczy spojrzeć choćby na te klasyczne, RPG-i (nie te komputerowe) to z nich system ten został sprowadzony na produkcje komputerowe. Dodatkowym dowodem są recenzje gier hybryd, z pogranicza kilku gatunków. W opisach takich gier zawsze system awansów (drzewka umiejętności) to cecha zbliżająca te gry do rolplejów, np: Spellforce 2. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Risin Napisano Czerwiec 23, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 23, 2009 (edytowany) system umiejętności, atrybutów itp. to typowo RPG-owy twór ... Wystarczy spojrzeć choćby na te klasyczne, RPG-i (nie te komputerowe)To jedynie tło do role play'u, a nie coś, co determinuje czy gra jest cRPG, czy nie. to cecha zbliżająca te gry do rolplejówDo hack'n'slashy, tudzież dungeon crawlerów. Spellforce był hybrydą rts i hack'n'slash. bardziej kuriozalnej wypowiedzi nie słyszałem od dawnaMało mnie znasz, jeszcze Cię zadziwię :spiteful: Edytowano Czerwiec 23, 2009 przez Risin Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mistrz Jedi Radek Napisano Czerwiec 23, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 23, 2009 Celem papierowych gier fabularnych nie jest zabawa statystykami (chociaz niektorzy i ja tez ,to lubią) tylko opowiedzenie pewnej historii , w ktorej decyzje glownego bohatera są dokonywane przez gracza. Niektrozy, np ja wolą grać na żywo bez statystyk. A statystki powstały po to, aby moc jasno i obiektywnie odpowiedzieć co potrafia gracz, a czego nie potrafi. Zeby nie było sytuacji: -otacza Cie grupa bandytow uzbrojona po zęby - zabijam ich - no proszę, daj im się złapać, fajne przygody wymyślilem dla Ciebie jesl idasz sie złapac - nie ma mowy, zabijam ich -szkoda.... Może przykład jaki podalem jest zly gdyż odnosi sie bardziej do wrzechmcoy MG, zdarzałyby sie rowni dziwne sytuacje bez ustalonych z gory reguł. A reguły są z natury rzeczy podrzedne w stosnku do tego, czemu słuzą! Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rankin Napisano Czerwiec 23, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 23, 2009 A wy znowu o tym. Jeśli mamy za RPGowość uznać wierność papierowym grom fabularnym, a konkretniej tendencyjnie dobranemu aspektowi tych gier, to ostaje się tylko Neverwinter Nights bo jako jedyny posiada Mistrza Gry, który może reagować na poczynania graczy. Reszta to spacer po ustalonej z góry ścieżce do rozwiązania. Czasem można dobrać kolejność questów pobocznych czy którą z trzech ścieżek dojść z A do B, czasem zakończenia są dwa czy trzy (sorry guys, ale Fallout 1 i Fallout 2 mają tylko jedno zakończenie: w 1 Mistrz ginie, baza zniszczona, bohater wypędzony; w 2 Enklawa zniszczona, Arroyo odbudowane; inaczej game over). A to są cechy kiepskiego MG, który zbytnio bawi się w railoadowanie a na inwencję odpowiada NIE MOŻESZ BO NIE. Mało mnie znasz, jeszcze Cię zadziwię Śmiem twierdzić że jednak zazwyczaj się powtarzasz, kocie :] Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pater Napisano Czerwiec 23, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 23, 2009 A może tak byśmy podyskutowali o Gothicu ? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GarretBlade Napisano Czerwiec 23, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 23, 2009 A może tak byśmy podyskutowali o Gothicu ? Dobra. Powiedz co sądzisz o tym, że Arcanię robi Spellbound, bo ja uważam, że to już nie będzie ten sam Gothic co kiedyś. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacksonheyes Napisano Czerwiec 23, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 23, 2009 (edytowany) Niestety mnie też nie przekonuje Arcania może dlatego,że robi to już inne studio.Podejrzewam,że już nie będzie tego klimatu co w pierwszych częściach gry.Nie poboba mi się też to,że możemy widzieć wrogów z daleka,bo wtedy gra traci swój urok i jest za łatwa do przejścia.Risen natomiast na pewno kupię,bo robi to piranha Bytes.Wiem,że spieprzyli trójkę na całej linii,ale w końcu to twórcy 1 i 2 części. Edytowano Czerwiec 23, 2009 przez jacksonheyes Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Risin Napisano Czerwiec 23, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 23, 2009 (edytowany) A ja na Arcanię czekam i wiążę z tą grą spore nadzieje, tj. spodziewam się lepszej, bardziej gothicowej gry od G3. Ale się rozpisałem.OMFG l33t d00de PLAX NO MOAR |_3ttR5! O_p Hott editos: Up przeprowadził edycję i usunął najważniejszą część. Edytowano Czerwiec 23, 2009 przez Risin Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brusque Napisano Czerwiec 23, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 23, 2009 (edytowany) Narzekacie jak stare baby na rynku Ja z nadzieją spoglądam w pszyszłość i spodziewam się gry przynajmniej dobrej. Po dodaniu do tego kilka (mimo wszystko) powiązań z poprzednimi częściami, wychodzi mi twór, obok którego nie mogę przejść obojętnie. Nie poboba mi się też to,że możemy widzieć wrogów z daleka,bo wtedy gra traci swój urok i jest za łatwa do przejścia. Znaczy, że co? Jak gra rozwija się pod względem zastosowanych technologii i sprawia wizualnie lepsze wrażenie to źle? Takiego stwierdzenia się nie spodziewałem... Edytowano Czerwiec 23, 2009 przez brusque Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacksonheyes Napisano Czerwiec 23, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 23, 2009 (edytowany) Brusque chodziło mi o to,że widać paski życia postaci z daleka i nie ma już tego zaskoczenia,że wilk może niespodziewanie do nas podbiec. Edytowano Czerwiec 23, 2009 przez jacksonheyes Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t3tris Napisano Czerwiec 23, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 23, 2009 (edytowany) O ja Cie, to dopiero nowosc. Nie mow, ze nie biegales w jedynce, dwojce i trojce z lukiem po lesie, zeby szybciej wiedziec, czy cos sie tam nie czai, bo nie uwierze. Wszyscy staracie sie pokazac, jacy to true z Was gamerzy, i ze Gothic 4 to bedzie dla casuali, a nie dla prawdziwych graczy. Panowie, troche rozsadku. Nie narzekajcie na cos, co nie jest wada. A jak czytam wypowiedziw stylu "to na bank bedzie crap", to pusty smiech mnie chwyta. Choc szczerze powiem, ze usmialem sie po pachy, jak przeczytalem "ale sie rozpisalem" Rly, dawno nie mialem takiej pompy. Az mnie przez chwile nawet korcilo, zeby zaraportowac ten Wasz uroczy czat, ale wtedy mogloby przepasc "ale sie rozpisalem", wiec wolalem nie ryzykowac. Ja szczerze licze na wielki powrot Gothica. Nie musi to byc kalka starych czesci, co wiecej, wolalbym, zeby nie byla, ale milobyloby jakby klimat Gothica pozostal. Edit: Oooohhh, co za strata... Nie ma "ale sie rozpisalem" ;( Edytowano Czerwiec 23, 2009 przez t3tris Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.