Jump to content
RoZy

Gothic (seria) v.2

Recommended Posts

Czasy ładowania w G3 zależą tez kompa...na starusieńkim kompie jakiego miałem kiedyś, loadingi były długie i ciężkie do strawienia...teraz, gdy mam lepszego kompa, gra ładuje mi sie w parę sekund, a to najtanszy "sensowny" możliwy zestaw :P natomiast gra momentami przycina, ale tego podobno w NASA na swoich pc nawet się nie ustrzegli....:D 

 

Co do QP i Content mod, mam to samo co @Arlekin  brak udźwiękowienia totalnie wybija mnie z grania. 

 

@trzpelek Dzieje nie wiadomo czy w ogóle wyjdą, ostatnio jest dośc głośna drama na jutubie, ekipa się pokłóciła o coś tam, nawet nie pamiętam już o co, ale prace chyba wstrzymano? jeśli źle napisałem, to prosze mnie poprawić.

Edited by konio52
Link to post
Share on other sites

Niezły bałagan robi się z modyfikacją Dzieje Khorinis - były kierownik projektu Piotr Darek Czołnowski jest oskarżany przez ekipę tworzącą moda o bezprawne przejęcie ich konta na Youtubie. W tym kanale były kierownik wyjaśnia, że wszelkie umowy prawne związane z aktorami i wykorzystaniem ich głosów są na niego, poza tym kanał oraz domaganie się dostępu do skrzynki pocztowej, która jest prywatna, podobno jak konto związane z modyfikacją. W trzech opublikowanych przez niego oświadczeniach wynikało, że prace nad modem są niezagrożone, a tymczasem wczoraj okazało się, że zebrał nową ekipę i będzie pracował nad własną wersją Dziejów Khorins.

I tym sposobem mamy dwie ekipy tworzące Dzieje Khorinis, bardzo możliwe, że w tylko jednej modyfikacji zobaczymy profesjonalny dubbing, gdyż przynajmniej najstarsi aktorzy użyczający swych głosów wspomnieli w najnowszym filmie, że nie chcą oddawać praw do swoich nagrań osobom, których w życiu na oczy nie widzieli. 

Link to post
Share on other sites

Sporo się ostatnio dzieje, jeśli chodzi o kwestie modów do serii Gothic. Zacznę od Dziejów Khorinis, wypuścili oni nowy teaser, gdzie lektorem jest aktor podkładający głos Xardasa, oto wspomniany film 

Jest jeszcze jedna dobra wiadomość w sprawie moda do Gothic 1: Świat Skazańców - dostanie on pełny profesjonalny dubbing z udziałem aktorów znanych z Dziejów Khorinis! Oto próbki głosów  

 

Link to post
Share on other sites

Wczoraj na stronie Bractwa Spolszczenia ukazała się spolszczona wersja moda do Gothika 2 Nocy Kruka pod tytułem Returning 2.0. Pooglądałem troszkę filmików i przyznam, że wygląda to ciekawie. Grał już ktoś? Jak z optymalizacją i ogólnymi wrażeniami z rozgrywki? Szkoda tylko, że nie ma co liczyć na polski dubbing. Mi jakoś ciężko oglądało się Bezimiennego mówiącego po rosyjsku i innym głosem niż ten który już wyrył się w świadomości :)

Link to post
Share on other sites

NIe robią czasem Elexa 2???? szczerze? jeżeli Gothic miałby być na silniku Elexa, z tym modelem walki, to wolałbym żeby w ogóle nie powstawał. Przechodzę Elex drugi raz, ale ten model walki, te rushe potworów, nie do zatrzymania....no po prostu głupio to wygląda i irytuje gracza.

Edited by konio52
Link to post
Share on other sites

A co z prawami do marki? Z tego co pamiętam to Risen był właśnie Risenem a nie Gothikiem 4 czy 5 bo Piranha po fatalnym dodatku do Gothica 3 straciła prawa do marki i musiała wymyślać nowy świat. Chętnie bym zagrał w takiego Gothica 3 bez bugów i z odświeżonym systemem walki. Risen pierwszy był spoko ale kolejne szły już w dziwne klimaty, które niezbyt mi odpowiadały.

Link to post
Share on other sites

@konio52 dzięki za info :) nie wiem jak mogła mi umknąć taka wiadomość.

Na pewno robienie nowego Gothica jest ryzykowne. Pewna toporność, którą miały poprzednie części (nie liczę oczywiście Arcani) miała swój urok wtedy ale teraz nie obroniła by się już w nowej produkcji. Przez mój sprzęt nie grałem w Elexa więc się nie wypowiem na jego temat ale na pewno nie chciałbym by nowy Gothic był podobny do Risena. A tak swoją drogą ciekawe czy po premierze pojawi się polska lokalizacja z aktorami ze starej trylogii? Nie wyobrażam sobie by Bezimienny mógł mówić innym głosem niż Jacka Mikołajczaka.

Link to post
Share on other sites

Nie zrobią nowego Gothica teraz, bo po 1. Dostali dofinansowanie do Elexa 2, zresztą jedynka sprzedała się dobrze, zakończenie jasno mówi że będzie druga część, samo PB gdzieś kiedyś mówiło że chcieliby trylogię Elex.

Po 2. Oczekiwania fanów odnośnie nowego Gothica sa zbyt wielkie :D sam bym chciał zagrać, no ale...niech zmienią silnik, no i ten model walki....to zgroza, po prostu zgroza, gorszy jest tylko ten z Gothica 3. 

Względem Risenów, w Elexie poprawili budowę świata, jest otwarty a nie "korytarzowy" jak w Risen 2 i 3, gdzie nie dość że były małe wyspy, to jeszcze nie było tam takich typowo otwartych terenów.Miasta, wyglądają teraz jak miasta, a nie to co było w Risenie 3 :D szczególnie Goliet, jest świetnie skonstruowane, duże, ma fajny klimat, zdecydowanie najlepsza miejscówka w całej grze moim zdaniem. 

Edited by konio52
Link to post
Share on other sites

@konio52 nie wiem czy te oczekiwania wobec Gothica są faktycznie tak wysokie. Kiedyś oglądałem na youtubie materiał (chyba Hed z Gryonline go zrobił ale już nie pamiętam) o seriach, które są popularne w Polsce ale już średnio w innych krajach. Była tam między innymi mowa o serii Gothic właśnie. W Polsce jest kultowa ale za granicą ma łatkę po prostu średniego rpga z masą bugów. Czy więc oczekiwania są faktycznie tak duże? Nie wiem ale na pewno odkopywanie starych i znanych marek jest modne w ostatnich latach. Argument odnośnie Elexa ma sens. Pytanie czy rynek nie pomieściłby Gothica i Elexa? Jak wspominałem wcześniej, nie grałem osobiście w najnowszą produkcję Piranhy, jednak z tego co oglądałem materiały to ma ona inny klimat niż Gothic. Nie kolidowały by więc ze sobą. Najgorsze co mogło by się im przytrafić to premiera nowego Gothica zderzająca się z nowym The Elder Scrolls.

Jeśli chodzi o system walki to faktycznie w "trójce" to "zaklikiwanie" przeciwników było słabe. Jednak z gier Piranhy najgorzej wspominam walki z Risena 2. Ogólnie była to chyba najgorsza gra od tego studia w jaką grałem. Lubię klimaty pirackie ale jeśli mogę pływać po morzu i plądrować (patrz Piraci z Karaibów, Sea Dogs, AC IV: Black Flag). W jakąkolwiek stronę nie pójdą oby nie był to tak dziwny eksperyment jak Risen 2.

Link to post
Share on other sites

Też oglądałem ten materiał :D na zachodzie faktycznie Gothic jest mało popularny, ale w Europie, nie tylko w Polsce, bo jeszcze Czechy, Rosja. Elex to taki Gothic tylko w innym klimacie, ze wszystkimi bolączkami Gothica, czuć w tej grze po prostu ducha Gothica. Osobiście nie miałbym nic przeciwko i trylogii Elexa i nowego Gothica, ale mają za mało ludzi żeby robi dwie gry naraz :P no i tak jak napisałem, najwyższy czas zmienić silnik. Walka w Elexie jest troszeczke podrasowaną walką z Risena 2 i 3. Potwory w Elexie podczas walki jakoś dziwnie skaczą, teleportują sie, nie wiem jak to nazwać XD jakby zabrakło paru klatek animacji, ale...najgorszy jest ich rush, doskakują do ciebie z odległości kilku metrów i uderzają kilka razy, wygląda to komicznie, bo nie możesz tego zablokować. Na początku gry ginie się często, nawet nie zdążysz dolecieć do moba a on robi rush i po tobie. Właśnie przechodzę drugi raz grę i jestem dodatkowo poirytowany, więc wiem co pisze :D może przemówi przeze mnie teraz nostalgia, ale model z Gothica 1/2 był dobry, ten z Risen 1 też :D im wyższy lvl tym łatwiej, czuć każdy wydany punkt w statystykę, jak zmienisz broń która ma o te 5 punktów dmg więcej to też czuć, tak samo jest z pancerzami. To jest fajne, tego nie było w Gothicu 3, gdzie ktoś wpadł na głupi pomysł żeby hp zdobywać za punkty w kapliczkach. Umięjętności w Elexie uczysz się od nauczycieli, nie tak jak w Risenie. Polecam zagrać :P

Edited by konio52
Link to post
Share on other sites

Nowa część Gothica to spore ryzyko, nie wiem czy na takie ryzyko może sobie Piranha pozwolić. Jeżeli gra okaże się strasznym bublem zrażą do siebie fanów i może to odbić się na sprzedaży Elexa. Dodatkowo wiadomo jakie będą wymagania fanów - zachować klimat, pokazać świetną historię w nowym opakowaniu. Nie wiem czy warto, chociaż jako fan serii chciałbym jeszcze raz zobaczyć co słychać u Bezimiennego :D

Link to post
Share on other sites

W Risenie 3 walka była nawet ok (zwłaszcza magiem grało się mi przyjemnie) ale było w niej coś dziwnego. Pamiętam, że na początku miałem problemy z wieloma przeciwnikami zwłaszcza gdy trafiłem na grupkę. W sumie to jest normalne i tak powinno być w grze rpg nastawionej na rozwój. Jednak gdy wynająłem kompana to byłem w stanie rozwalić każdego przeciwnika.

3 godziny temu, konio52 napisał:

To jest fajne, tego nie było w Gothicu 3, gdzie ktoś wpadł na głupi pomysł żeby hp zdobywać za punkty w kapliczkach. Umięjętności w Elexie uczysz się od nauczycieli, nie tak jak w Risenie. Polecam zagrać :P

Myślę, że rozwój HP w kapliczkach miał dać większe pole manewru w kreowaniu bohatera. Wiesz coś w stylu wojownik z dużą ilością HP a z drugiej strony mag z niskim HP ale ładuje z dystansu więc mu to zwisa. Może tutaj to nie zagrało najlepiej i chyba lepsza była by opcja jak np. w Skyrimie gdzie po każdym awansie wybierało się czy zwiększyć zdrowie, manę czy kondycję. Nie rozumiem za to części z nauką umiejętności. Przecież w Risenie żeby rozwinąć konkretną umiejętność trzeba było znaleźć odpowiedniego nauczyciela i zapłacić mu kasę więc też uczyło się ich od nauczycieli.

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Arlekin napisał:

W Risenie 3 walka była nawet ok (zwłaszcza magiem grało się mi przyjemnie) ale było w niej coś dziwnego. Pamiętam, że na początku miałem problemy z wieloma przeciwnikami zwłaszcza gdy trafiłem na grupkę. W sumie to jest normalne i tak powinno być w grze rpg nastawionej na rozwój. Jednak gdy wynająłem kompana to byłem w stanie rozwalić każdego przeciwnika.

Myślę, że rozwój HP w kapliczkach miał dać większe pole manewru w kreowaniu bohatera. Wiesz coś w stylu wojownik z dużą ilością HP a z drugiej strony mag z niskim HP ale ładuje z dystansu więc mu to zwisa. Może tutaj to nie zagrało najlepiej i chyba lepsza była by opcja jak np. w Skyrimie gdzie po każdym awansie wybierało się czy zwiększyć zdrowie, manę czy kondycję. Nie rozumiem za to części z nauką umiejętności. Przecież w Risenie żeby rozwinąć konkretną umiejętność trzeba było znaleźć odpowiedniego nauczyciela i zapłacić mu kasę więc też uczyło się ich od nauczycieli.

A to w risenach nie kupowalo się w menu postaci za sławe??? A może mi się coś pomylilo xd

Edited by konio52
Link to post
Share on other sites

@konio52 nie pamiętam jak to było w Risenie 2 i 3 bo dość szybko mnie znudziły. Natomiast w pierwszej części system ten wyglądał tak jak w Gothicu. Wbijasz poziom, dostajesz punkty nauki, idziesz do nauczyciela od interesującej Cię umiejętności i płacisz punktami umiejętności i złotem. Możliwe, że w kolejnych częściach to zmienili. Risena 2 pamiętam bardzo słabo. Pograłem kilka godzin i odrzucił mnie na dobre. W Risenie 3 też wydaje mi się, że szukałem nauczycieli od interesujących mnie umiejętności.

Link to post
Share on other sites

Po sieci krążył ostatnio news że Piranie tworzą pierwsze assety do Gothica 4, co by mogło znaczyć że następnego gothica zobaczymy już koło roku 2023 :trollface: Co o tym sądzicie, uważacie że tą markę da się jeszcze odratować? Ja szczerze średnio w to wierze. Myślę że Piranie są w stanie zrobić coś grywalnego w tym universum, w takim Elexie spędziłem ponad 100 godzin, nie jest to oczywiście poziom Wieśka, ale całkiem przyjemnie się grało, fala krytyki która spadła na tę grę jest nieuzasadniona. I wierze że Gothic 4 też może okazać się taką sympatyczną gierką, ale wątpię żeby Piranie byli w stanie zrobić produkt zawierający magie pierwszych dwóch części (i Nocy Kruka). Ta marka dostała śmiertelny cios przy Gothicu 3, poza tym czasy się zmieniły, nie wierze że skromna ekipa w której bodaj został tylko jeden pracownik który maczał palce przy pierwszych częściach, będzie czuć klimat pierwszych części.

Z trzecią częścią to w ogóle ciekawa sprawa, śledząc komentarze na jułtubie można wywnioskować że dla wielu jest to część równie kultowa co dwie pozostała, i ja się cholera naprawdę zastanawiam dlaczego? Miasta były tragiczne, składające się w większości z kilku drewnianych chatek. Khorinis i obozom z pierwszej części do stóp nie sięgały. Co gorsza, nie było żadnego logicznego pomysły w projektowaniu tego świata. W G1 i G2 świat był projektowany w sposób logiczny, każdy wiedział na czym opiera się gospodarka Khorinis czy Nowego Obozu. A w Gothic 3 co ci ludzie jedli? Zbierali poziomki z lasów? Misje poboczne były równie żenujące co miasta. Interakcja z twoimi kompanami nie istniała na takim poziomie na jakim istniała w pierwszych częściach. W G1 czy G2 czułeś sympatie do tych ludzi, interesowałeś się ich losem, a w G3 traktowałeś ich jak zwykłych NPC ze swojsko brzmiącym imieniem. Wątek z piratami był tragikomiczny. Bezimienny bohater w pierwszych częściach ma zgraną paczkę która za nim wskoczyła nawet do dworu Irdorath, ale zobaczywszy piratów w G3 połowa dała dyla, i zostawiła Bezimiennego samego. Walka? Zostawię bez komentarza. Fabuła... fabuła to temat na kompletnie inna opowieść. Po pierwsze praktycznie nie istniała, nie czułeś jej tak jak w poprzednich częściach. Po drugie, całkowicie przeczyła temu dokąd zmierzała fabuła G2. Cały świat G3 to jedno wielkie zaprzeczenie G2 i G1. W G2 klimat jest tak ciężki, a przez to tak wspaniały, bo ludzkość stanęła na krawędzi zagłady prowadząc wojnę z przeważającymi siłami Beliara (który był wówczas odpowiednikiem Szatana). W G3 przeszedł metamorfozę i zrobiono z niego Allaha, a orki (oprócz zmiany wyglądu) stały się całkiem potulne. Ich zwycięstwo oznacza że w najgorszym wypadku kilku ludzi zostanie wysłanych do przymusowych robót, a poza tym nic się nie zmieni. Równie dobrze Bezimienny zamiast latać jak kot z pęcherzem po całej Myrtanie mógł olać te wojnę bo w G3 nie istniała absolutnie żadna stawka. Wyobraźmy sobie że we Władcy Pierścienia stawką wojny z Mordorem jest zniesienie ulg podatkowych dla Hobbitów. No właśnie taka była dokładnie stawka całego konfliktu w G3. Sama próba wyjaśnienia innego wyglądu orków i ich zachowania to już zwykła kpina z inteligencji graczy i kopanie poprzednich części. Czytałem że orkowie wyglądają i zachowują się inaczej bo te z Khorinis to inna rasa orków, która przez ciągłe walki z ludźmi stała się dzika. Po pierwsze to orki z kontynentu ciągle wojowały z ludźmi (jest wojna) a to te z wyspy dopóki nie upadła bariera nie prowadziły żadnych walk z ludźmi (G1). Po drugie jest wyraźnie powiedziane że siły orków w G2 składają się z orków z wyspy które "zeszły z gór" i z posiłków z morza, czyli z kontynentu. Dwór Irdorath robił przecież za przystanek i posterunek tym orkom, co też jest powiedziane.  

Tak jak lubię Piranie, tak trzeba powiedzieć że to oni i tylko oni spieprzyli tę markę. Tak, to prawda że gdyby JoWood ich nie poganiał to G3 byłby grywalny już w 2006 (2007?), zadania poboczne byłyby dużo bardziej rozwinięte, miasta może trochę lepiej rozbudowane, itd. To wszystko prawda. Ale główny problem z G3 polega na tym że ta gra została zniszczona na poziomie koncepcyjnym, wtedy kiedy postanowiono zaprzeczyć wszystkiemu do czego zmierzał świat z G1 i G2. I za to odpowiada tylko i wyłącznie Pirania. Jedyny sposób na rekuperacje magii tej marki to zrobienie G4 jako bezpośredniej kontynuacji G2... ale to oczywiście nigdy nie nastąpi :-/ W Piranii pewnie dalej są święcie przekonani że rozwalenie spójności świata G1&2 w G3 było świetną decyzją i że tylko im czasu zabrakło żeby dopracować grę...

Edited by Bobek90
Link to post
Share on other sites

@Bobek90 myślę, że Piranha jeśli coś wyda to kolejnego Elexa i na powrót do świata Gothica nie liczył bym prędko. Ta seria wcale nie jest taka legendarna jakby się mogło wydawać. Owszem w Polsce pierwsze dwie części mają status kultowych ale za granicą uchodzą po prostu za średnie rpgi. Jeśli już mają coś ruszyć z tematem to podejrzewam, że stanie się to dopiero gdy znudzi się im Elex.

Co do Gothica 3 to cóż... to Twoja opinia. Tobie nie przypadł do gustu ale masie graczy już tak. Sam jestem po drugiej stronie i bardzo dobrze się w nim bawiłem. Fakt, że po latach gdy wyszły łatki ale jednak. To, że gra miała niedoróbki nie podlega dyskusji ale ja znalazłem tam wspaniały świat większy niż w poprzedniczkach. Warto podkreślić, że jest to jedyny tak duży rpg, w którym ekran ładowania widziało się jedynie podczas wczytywania gry a poza tym do każdego miasta, budynku czy jaskini wchodziłeś bez czekania. Oczywiście nie jest to jedyna rzecz, która mnie przyciągnęła do Gothica 3. Podobała mi się ta otwartość głównego zadania. Gra może sama w sobie nie była dłuższa od poprzedniczek ale szersza i na główny wątek składało się kilka zadań jednak bardzo rozbudowanych. Mi to pasowało. Poza tym system frakcji gdzie sprzymierzając się z jednymi stawało się wrogiem drugich. Walka faktycznie była tu słaba ale łatka trochę poprawiała sytuację i nie sprawdzało się już "zaklikiwanie" przeciwników słabymi atakami. Poza tym większa różnorodność w stylu walki (miecz + tarcza, miecz dwuręczny, dwa miecze) oraz bardziej rozbudowana magia pozwalająca zostać już nie tylko magiem ognia. Myślę jednak, że największym plusem Gothica 3 była właśnie ta otwartość gdzie na początku gracz dostaje tylko z grubsza określone zadanie i może je kompletnie olać na długie godziny zwiedzając piękne krainy i zyskując przychylność kolejnych frakcji. Aha i piszesz drogi Bobku90 o kiepskim wyglądzie miast ale ciekawi mnie czy miałeś okazję zwiedzić na przykład Ishtar. Zauważ, że Gothic 2 miał jedynie jedno duże miasto i kilka wiosek, które tworzyło kilka domów na krzyż. Tutaj masz tego o wiele wiele więcej a w dodatku w trzech różnych stylach kulturowych.

Rozumiem, że Gothic 3 może się nie podobać i raczej nie da się już przekonać do niego kogoś kto raz się zraził. Ja osobiście do dzisiaj chętniej wracam do trzeciej części. Jest po prostu bogatsza w zawartość i oferuje więcej sposobów przejścia niż trzy ścieżki z "dwójki".

Link to post
Share on other sites

Chociaż za najlepszą odsłonę Gothica uważam dwójkę z dodatkiem Noc Kruka, to trójka też potrafiła mnie wciągnąć. Najlepsza muzyka z całej serii, możliwość walki dwoma mieczami, korzystanie z tarcz, naprawdę ładne widoki-jak wodospady koło Silden, piękno lodowej krainy Nordmar (gdzie grając najbardziej dopakowaną postacią trzeba było uważać), system reputacji u frakcji, co z czasem miało swoje konsekwencje, jak dostęp do lepszych zbroi. A jak dodać do tego modyfikacje, jak fanowski patch 1.75, który sporo wprowadza w stosunku do tego, co oferował ostatni oficjalny patch 1.61 bodajże, quest pack, Content Mod (dodający nowe zbroje), czy też dodatek konsekwencje, gdzie każda decyzja wywołuję po pewnym czasie reakcję danej postaci. No i Gothic 3 sprzedał się najlepiej z całej serii, więc nie zdziwię się, jak czwórka powędruję jego tropem.

Link to post
Share on other sites

Gothic 4 prawdziwy, jest możliwy tylko wtedy gdy Elex 2 zawiedzie oczekiwania w nim pokładane przez Piranie i znajdą się w takiej sytuacji, że teraz albo hit, albo upadłość :v 

Nikt w sumie nie chce robić tej gry, możne poza własnie Björem, który darzy gothica dużą sympatią i wspomnieniami. Z resztą, chyba tylko on się ostał z oryginalnych twórców. Jakkolwiek by jednak tej gry nie zrobili nie ma szans by w jakikolwiek sposób rzuciła komuś rękawice. Rynek rpg jest teraz zdominowany przez albo izometryczne klasyczne rpg, albo crpg akcji jak wiedźmin 3. Piranie musiałby naprawdę się postarać by zrobić coś ciekawego i by graficznie i mechanicznie nie odpychało jak Elex, który chyba sprzedał się dość rozczarowująco, biorąc pod uwagę, że jakoś studio nie chwali się zbytni sprzedanymi egzemplarzami. 

 

Pomysłowi oczywiście kibicuje, ale wątpię by naprawdę wypalił. Co najwyżej otrzymamy rozczarowanie kolejne jak gothic 3, który próbował być Oblivionem i mu nie wyszło :v 

 

Nie zapominajmy, że PB ma jeszcze podobno jeden projekt tylko w klimatach sci fi na celowniku. 

Edited by Sttark
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...