Ardeth711 Napisano Maj 26, 2012 Zgłoś Share Napisano Maj 26, 2012 (edytowany) Ech... przypomina mi się Próba Ognia z Gothic 2. Ileż to ja się za pierwszym razem naszukałem "tego, co wierzący znajdzie za ścieżką". Przeczesałem praktycznie całą północną część Khorinis (co wyszło mi poniekąd na dobre bo nie dość, że doświadczenie to jeszcze i mieczyk dwuręczny fajny znalazłem) żeby znaleźć te pie.... eee.... trudne do zlokalizowania miejsce. Edytowano Maj 26, 2012 przez Ardeth711 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmm101 Napisano Maj 26, 2012 Zgłoś Share Napisano Maj 26, 2012 To w końcu co z tym Gothikiem? Piranie dostały te prawa do marki, czy tam inne pierdoły? Ponoć mieli im je zwrócić. Niby było na blogu "Gothic nazywa się teraz Risen" ale ja tego nie przełknę. Ja chcę to, czym miała być Arcania - jedynym, prawowitym dodatkiem do Gothica 3. Mieli wrócić piraci, pojawić się różne wyspy (Risen 2?) - ale Jowood się pokłócił i jakieś indyjskie nie wiadomo co zrobiło G3:ZB, które po premierze nie odpalało się bez patcha. Jeżeli Gothika mają kontynuować, trzeba się wyrzec G3:ZB i A:G4. To przyniesie spokój większości fanów. Bezimienny może zostać Rhobarem III - i jest to uzależnione od gracza w G3. Więc, do nowego Gothika 4 wystarczyłoby zaimportować save'y z G3. Nawiązując już do Arcanii: Śniący opętuje tego, który go wygnał i jakiś chłopek-roztropek musi to "nareperować". Głupszego początku nie było? Śniący został wygnany z powrotem do domeny Beliara. I co? Jakby nigdy nic, okazuje się, że istnieje swoiste więzienie demonów z amuletach. To po co został wygnany, skoro był w normalnym świecie, tylko że w amulecie? Przemilczę już kwestię "Upadku Setariff", które zostało chamsko wycięte z gry i jest sprzedawane za 35 zł. Nieco drogo, jak na crap . Mogłem nie ruszać tego Gothica 3 - zebrało mi się na wspominki i zachciało nowego Gothika, już od Piranii. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imachuemanch Napisano Maj 27, 2012 Zgłoś Share Napisano Maj 27, 2012 (edytowany) nigdy żadnych praw nie stracili. Arcania i Fall of Setariff są zrobione w porozumieniu z PB i Deep Silver - raczej nie opublikowali treści swojej umowy, wiec nie ma szczegółów W każdym razie mi to wsio, po Risen 2 wolę, żeby PB nie tworzyła już lepiej żadnych gier, jeśli mają tak wyglądać. Edytowano Maj 27, 2012 przez Imachuemanch Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmm101 Napisano Maj 29, 2012 Zgłoś Share Napisano Maj 29, 2012 @Imachuemanch Czemu? R2 jest kiepski? Marzy mi się remake Gothica I i II na jakimś ciekawym silniku... Ciekawe, jaka będzie następna gra Piranii. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chuunin Napisano Maj 30, 2012 Zgłoś Share Napisano Maj 30, 2012 @UP- były już pomysły remake'u pierwszych Gothików, ale szczerze... PB nigdy nie specjalizowało się w pięknej grafice (zwłaszcza modele postaci). Nie widzę sensu, by tworzyć lepsze tekstury tylko po to by były. I nie wiadomo też czy nie odbiło by się to na klimacie. . . . No dobra, komputer by mi pewnie nie udźwignął nowego Gothica i byłbym smutny gdybym nie mógł zagrać. Piszę o tej grafice i przypomniały mi się te wszystkie lokacje z G1 i aż nabrałem ochoty by go przejść... po raz 20 już chyba. Przynajmniej pierwsze 4 rozdziały (jakoś nie przepadam za końcówką). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackdaniels123 Napisano Maj 31, 2012 Zgłoś Share Napisano Maj 31, 2012 Remak'e to byłby dobry pomysł ale czy udało by się zachować klimat jakby gra była zrobiona na lepszym silniku ? Moim skromnym zdaniem - nie. Ponieważ nawet wiele sequeli jest gorszych od oryginału gdzie autorzy powinni mieć ogromne pole do popisu. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saban01 Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Według mnie to Gothic 1 i 2 ma nawet dobrą grafike taką klimatyczną(może troszeczke grafika 1 się zestarzała).Pozatym Gothic 2 w grafice podobnej do G3 lub G4 straciłby swój urok a i dodało by to dużo bugów i innych problemów. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maliniorz Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Zmiana grafiki była by świętokradztwem. Gothic dzięki swojej oryginalnej szacie graficznej jest taki klimatyczny. Z resztą tu nie chodzi o grafikę, lecz o fabułę Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lord Nargogh Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Dla mnie pierwsze 3 gry z serii Gothic są idealne takie, jakie są pod względem graficznym. Miałbym tylko pewne zastrzeżenie odnośnie sterowania w G1 - tam przeciwnik mógł blokować nawet biegnąć w bok, co nieraz sprawiało że niektóre pojedynki trwały dużo dłużej, niż powinny (z niezdrowo długo blokującym przeciwnikiem). W G2 natomiast to skorygowano, i tam walka jest niemal doskonała. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saban01 Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Pozatym grafika się nie liczy,to tylko dodatek.Liczy się fabuła a to w Gothicu(i Risenie) najlepsze.Fabuła i misje wciągały a zakończenie ciekawiło co będzie w następnej części. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 E tam, fabuła (nie najgorsza, ale też nie ósmy cud świata), grywalność i klimat, ot co! Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c0r Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Ale skąd wzięła się ta grywalność jak nie z m.in. fabuły? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saban01 Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 No i fabuła też klimat tworzy. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Może i klimat po części tworzy (to tylko jeden z czynników), ale na pewno nie grywalność. Czy Tetris ma fabułę (a grywalność i owszem)? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saban01 Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Czy Gothic miałby grywalność i klimat bez fabuły? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 @up- Dziwaczne pytanie. Trudno, żeby gra rpg nie miała fabuły. Natomiast nie musi być ona nadzwyczajna, aby nam się świetnie grało. Czego przykładem jest właśnie Gothic. ;P Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kireta Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 (edytowany) Powiedziałbym, że nie fabuła tworzy klimat a scenariusz. No bo jaka jest fabuła w Gothic 2? Do doliny przybyły smoki więc mamy zdobyć super artefakt by za jego pomocą spuścić im i ich szefowi łomot. Mechanika oczywiście też jest ważna dla klimatu. Większość współczesnych erpegów przechodzi się z palcem w nosie grając lewą ręką. W efekcie walki wieją nudą, a radochy z levelowania i punktów nauki jest tyle co nic. Edytowano Czerwiec 3, 2012 przez kireta Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saban01 Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 @kireta To ty G2 wogóle nie przeszłeś.Fabuła w G2 jest wspaniała i ciekawa a to co powiedziałeś to tylko pierwszy cel.Dalsza fabuła jest lepsza i ciekawsza.A i koniec troche zaskakuje.Więc nie mów że G2 ma fabułe do d*py. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koleus123 Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 @up Problem w fabule G2 polega na tym, że jest mimo wszystko przewidywalna. Dostajemy od razu jakiś cel, do którego dążymy do 4 rozdziału po czym dostajemy kolejny cel. Żadnych jakiś zapadających zwrotów akcji itp. A jak było w jedynce? Właściwy cel poznawaliśmy dopiero w 4 rozdziale, były fajne zwroty akcji i co najważniejsze: historia była ciekawa i gracz za wszelką cenę chciał poznać jej rozwój(przynajmniej ja tak miałem ). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kireta Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Właśnie o to chodzi. Fabuła jest prosta jak konstrukcja cepa, a mimo to scenariusz tak ją prowadzi, że wciąga nas bez popity i nie nudzi się i przy 10-tym przechodzeniu gry. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardeth711 Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Porównując fabułę części pierwszej i drugiej to zdecydowanie jedynka wygrywa. Tam historia została poprowadzona znacznie ciekawiej aniżeli w części drugiej. Klimatycznie sequel również odstaje od części pierwszej co nie oznacza, że Gothic II jest grą złą. Obie części uważam za świetne z lekką przewagą jedyneczki (ta atmosfera panująca w Kolonii, ten piękny świat, ten moment kiedy słuchamy Ur-Shaka opowiadającego nam co zrobił Śniący kiedy jego świątynia została ukończona). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c0r Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 UWAGA! Tekst poniżej zawiera obszerne spoilery! No i te ciągłe zwroty w jedynce. Ciągle dowiadujemy się więcej o Śniącym, śmierć Yberiona, atak Baal Lukora, śmierć Magów Ognia... Ahh, Gothic jest świetną grą. Marzy mi się, by przejść ją jeszcze raz, nie znając przy tym fabuły . Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackdaniels123 Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Tu muszę się z wami zgodzić bo pomimo mniejszej mapy to pierwsza część Gothica miała bardziej ciekawszą i przewrotną fabułę w której co rozdział działo się coś zaskakującego przez co gra zapada na dłużej w pamięci. Gothic 2 natomiast ma większą mapę, wciąż ten sam - wyśrubowany stopień trudności, klimat oraz większy teren działań (choć mnie na przykład nie spodobało się to w jaki sposób została zmniejszona Kolonia Górnicza - brak obozu na bagnie i lasów na północny wschód). Gothic 3 to już inna bajka ponieważ zabrakło mi w niej tego sposobu prowadzenia fabuły z podziałem na rozdziały jaki miał miejsce w poprzednich grach cyklu. A grafika do dziś przepiękna Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Perun Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Muszę się z wami zgodzić. Fabuła jedynki bardziej mnie porwała, niż ta w dwójce. Nie wiem, może mam sentyment. Pamiętam te chwile, kiedy wracałem poinformować o wykonaniu zdania kluczowego dla wątku, a tu w obozie zaszły pod moją nieobecność niezłe zmiany. To było fajne. Cały czasz wydaje mi się, że jedynka była bardziej klimatyczna, co potęgowała również bardziej "mroczna"(o ile można tak powiedzieć)grafika. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bethezer Napisano Czerwiec 2, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2012 Hmm... robicie mi trochę apetyt na powtórzenie jedynki, by potem mieć w pełni "ciągłość" do G2 i NK. Ahh, w końcu mam okazję ponownie szukać Chroma... Chro.. Tą cholerną książkę. Swoją drogą - po zapoznaniu się z odpowiednimi "radami" gra przestaje być taka trudna. Jest po prostu toporna (chociażby to blokowanie, o którym wspominał Lord Nargogh - w G1 wygrywamy walkę z ludźmi mając znacznie większą siłę... i najlepiej atakując jako pierwsi i znienacka. Dopiero w G2 można mówić o szermierce). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.