SplaTt333 Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 Z tego co na razie pokazano, system walki prezentuje się gdzieś pomiędzy gothic 2 a 3. Jedyne co w nim razi w oczy, to "przysuwanie" się do wrogów w niektórych sytuacjach, jednak jestem pewny, że albo to poprawią, albo się do tego przyzwyczaimy Z resztą, jaki by on nie był to i tak będzie dobry. Bardziej mnie martwi magia, bo jak wiadomo, jest to system o wiele bardziej skomplikowany niż walki i o wiele łatwiej go "skopać". Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gothic10333 Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 Z tego co widziałem na tych wszystkich gameplayach to magia wcale nie wygląda źle. Fajnie zrobili drzewko umiejętności to nowe, choć z drugiej strony mocno różni się od tego który stworzyła Piranha. Tamten był jedyny w swoim rodzaju, taki realistyczny. Denerwuje mnie jeszcze to jak bohater podnosi przedmioty. Strasznie szybko, źle to wygląda. Oby to poprawili. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymek1998 Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 Gothic jest wypas ale jego bugi sa powalające. Nie bede wymieniał tu rzeczy typu "orkowie stojacy pod katapulta i dalący sie wyciąć w pień" albo w G1 "skaczesz z urwiska i naciskasz strzałke w bok przy czym bohater staje w powietrzu i zaczyna na nowo spadac dzieki czemu nie zabije sie od wysokości". Wymienie tu jeden bug dzieki któremu z palcem w uchu mozna przejśc cała gre (pewnie ktoś juz to pisał ale nie chciało mi sie przekopywać przez 100 stron postów Jeśli nikt o tym nie pisał bede czuł sie wyróżniony xD). Mianowicie Instalujeszcz sobie G2NK (Gothic II Noc Kruka jeśli ktoś nie jest wtajemniczony ) szukasz jakiegoś pasa który daje np. +20 do siły (jak się nie myle bóg działa tez na pasach +5 do siły który mozna znaleść w wieży Xardasa) i poprostu go ubierasz chaczyk ? jak go zdejmujesz to "dodana siła poprzez założenie pasa" ci nie ubywa. Czyli efekt jest taki ze jak ciągle ubierasz i ściągasz ten sam pas to wkońcu masz 3000 siły. I nikt mi nie powie że to był zamysł twórców Tak jest tylko z marvinem (kodami) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gothic10333 Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 Gothic jest wypas ale jego bugi sa powalające. Nie bede wymieniał tu rzeczy typu "orkowie stojacy pod katapulta i dalący sie wyciąć w pień" albo w G1 "skaczesz z urwiska i naciskasz strzałke w bok przy czym bohater staje w powietrzu i zaczyna na nowo spadac dzieki czemu nie zabije sie od wysokości". Wymienie tu jeden bug dzieki któremu z palcem w uchu mozna przejśc cała gre (pewnie ktoś juz to pisał ale nie chciało mi sie przekopywać przez 100 stron postów Jeśli nikt o tym nie pisał bede czuł sie wyróżniony xD). Mianowicie Instalujeszcz sobie G2NK (Gothic II Noc Kruka jeśli ktoś nie jest wtajemniczony ) szukasz jakiegoś pasa który daje np. +20 do siły (jak się nie myle bóg działa tez na pasach +5 do siły który mozna znaleść w wieży Xardasa) i poprostu go ubierasz chaczyk ? jak go zdejmujesz to "dodana siła poprzez założenie pasa" ci nie ubywa. Czyli efekt jest taki ze jak ciągle ubierasz i ściągasz ten sam pas to wkońcu masz 3000 siły. I nikt mi nie powie że to był zamysł twórców Tak jest tylko z marvinem (kodami) Ja nie miałem takiego bugu. Nawet z kodami. Po za tym co to za zabawa grać z takim bugiem? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kireta Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 Prawda. Wykorzystywanie błędów gry by sobie ułatwić rozgrywkę, niczym IMO się nie różni od zwykłego wklepania kodu w konsoli. Tylko więcej roboty by osiągnąć dokładnie to samo. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SplaTt333 Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 Gothic jest wypas ale jego bugi sa powalające. Nie bede wymieniał tu rzeczy typu "orkowie stojacy pod katapulta i dalący sie wyciąć w pień" albo w G1 "skaczesz z urwiska i naciskasz strzałke w bok przy czym bohater staje w powietrzu i zaczyna na nowo spadac dzieki czemu nie zabije sie od wysokości". Wymienie tu jeden bug dzieki któremu z palcem w uchu mozna przejśc cała gre (pewnie ktoś juz to pisał ale nie chciało mi sie przekopywać przez 100 stron postów Jeśli nikt o tym nie pisał bede czuł sie wyróżniony xD). Mianowicie Instalujeszcz sobie G2NK (Gothic II Noc Kruka jeśli ktoś nie jest wtajemniczony ) szukasz jakiegoś pasa który daje np. +20 do siły (jak się nie myle bóg działa tez na pasach +5 do siły który mozna znaleść w wieży Xardasa) i poprostu go ubierasz chaczyk ? jak go zdejmujesz to "dodana siła poprzez założenie pasa" ci nie ubywa. Czyli efekt jest taki ze jak ciągle ubierasz i ściągasz ten sam pas to wkońcu masz 3000 siły. I nikt mi nie powie że to był zamysł twórców Tak jest tylko z marvinem (kodami) Nie tyle z marvinem, co z włączonym God Mode I wychodzi w praniu, kto jak gra @up równie dobrze można wyjść z założenia, że zabijanie potworków masowo w celu wbicia więcej PN to dokładnie to samo, tylko, że jeszcze więcej roboty. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubasliwa202 Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 Tylko że ten sposób jest bardziej fair, bo bugi można wykorzystywać w nieskończoność, a w dodatku ich efekty nie były przez twórców zamierzone, natomiast potworów w grze jest ograniczona liczba a zdobywanie w ten sposób doświadczenia to zabieg wprowadzony specjalnie przez PB - gdyby tak nie było, to za zabijanie potworów nie dostawałbyś expa. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kireta Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 równie dobrze można wyjść z założenia, że zabijanie potworków masowo w celu wbicia więcej PN to dokładnie to samo, tylko, że jeszcze więcej roboty. A dlaczego? Grind i rzeczy z nim związane (expienie, loot) jest elementem rozgrywki w RPG-ach, tak jak choćby nagrody za zadania poboczne, czy przeszukiwania lokacji gdzie demon/szkielety/bandyci pilnują fajnego itemu w skrzyni. Wykorzystywanie błędów to POMINIĘCIE mechanizmów rozgrywki, podobnie jak wrzucenie kodu. Faktycznie różnicy nie ma żadnej. A czy grać z kodami/bez kodów to już zupełnie inna historia. Jedni grając w trudną grę wolą spędzić godziny klnąc i wczytując co 5 minut, inni pierwsze co robią to wrzucają godmode. To już jest kwestia preferencji. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eSKULLuss Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 Ja preferuję wczytywanie gry co 5 minut. Lepiej jest osiagnąć wszystko bez kodów i mieć z tego satysfakcję. Nie wiem co ludzie widzą w graniu z kodami - to po prostu psucie sobie zabawy. Rozumiem, że po przejściu gry można sobie wpisać kody, żeby się "pobawić" grą. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gothic10333 Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 (edytowany) Wiesz jak ja poznawałem Gothica? Jak uruchomiłem go pierwszy raz to byłem małym brzdącem (klasa 3 podstawówki?) i nie wiedziałem o co chodzi, więc wklepałem kody. Wtedy to grałem i się bawiłem że jestem sobie ludkiem który ma domek w Nowym Obozie itp.. Jak poznałem mechanizmy rozgrywki, dopiero wtedy zacząłem przechodzić bez kodów. Teraz granie z kodami już mnie zupełnie nie wciąga, nie to co kiedyś. Edytowano Wrzesień 12, 2010 przez gothic10333 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goliat Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 Na gothic org pojawił się kolejny film z Arcanii. Tym razem prezentuję on rozmowę naszego nowego Bezimiennego z Xardasem. Jest on z polskimi napisami i w dialogach jest mowa o amulecie Śniącego. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Montinek Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 (edytowany) Pozwolicie, że na chwilę zejdę na temat wymagań? Dziękuję . Otóż mam takie niemiłe wrażenie, że pod względem optymalizacji Arcania będzie rywalizować z pamiętną "trójką", do której de facto się zraziłem... Nie mogąc wgrać nawet patcha. Na gameplay'ach, jakie widziałem gra prezentuje się jak dla mnie nawet, nawet (nie jestem wybredny), ale płynność na poziomie ledwo sięgającym 20 fps niczego dobrego nie wróży. Ciekawe, jak poradzą sobie konsole... Edytowano Wrzesień 12, 2010 przez Montinek Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gothic10333 Napisano Wrzesień 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 12, 2010 Pozwolicie, że na chwilę zejdę na temat wymagań? Dziękuję . Otóż mam takie niemiłe wrażenie, że pod względem optymalizacji Arcania będzie rywalizować z pamiętną "trójką", do której de facto się zraziłem... Nie mogąc wgrać nawet patcha. Na gameplay'ach, jakie widziałem gra prezentuje się jak dla mnie nawet, nawet (nie jestem wybredny), ale płynność na poziomie ledwo sięgającym 20 fps niczego dobrego nie wróży. Ciekawe, jak poradzą sobie konsole... Myślę, że to bolączka gier z dużym światem, nie podzielonym na obszary. Choć, Jowood może znowu polecieć na kasę, i tylko po to żeby dotrzymać terminu wypuszczą tak, a nie inaczej zoptymalizowaną grę. Ale zobaczymy co będzie 24 Września ;> Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeq52 Napisano Wrzesień 13, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 13, 2010 Mnie cieszy, że wyjdzie demo. Wtedy każdy sobie ściągnie i zobaczy czy mu pasuje i czy warto kupić czy też lepiej zapomnieć. Po pierwszych filmikach widzę tylko drętwe dialogi, nie najlepszą optymalizację oraz grafikę, która rzekomo miała miażdżyć, a wygląda momentami gorzej od trójki. Ale poczekamy, zobaczymy - na razie pierwsze wrażenie słabe, ale po filmikach to my sobie możemy tylko poględzić. Mam tylko nadzieję, że demo to nie będzie 3GB ściągania... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bronek Napisano Wrzesień 13, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 13, 2010 (edytowany) Patrząc po wymaganiach zalecanych, umieszczonych na gram.pl zaczynam się bać. Podany jest procesor Core i7 i "tylko" 4 GB RAM (pewnie jeszcze DDR3). Jeśli to jest prawda, to optymalizacja musi być na bardzo niskim poziomie, przecież grafika nie jest tam "Crysisowata". Zaciekawiła mnie edycja kolekcjonerska G4, która jest w sumie tylko 70zł droższa. Jeśli demo mnie nie zawiedzie to utrzymam złożone zamówienie. Jeśli nie - raczej nie kupie nowego Gothica. Wiecie jak ma wyglądać demo G4? Słyszałem, że pozwala grać 2 godziny, tak? To chyba coś takiego jak w Risenie, gdzie gra po upływie chyba 30 minut uruchamiała się ponownie. Edytowano Wrzesień 13, 2010 przez Bronek Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gothic10333 Napisano Wrzesień 13, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 13, 2010 Nie wiem dokładnie, ale podobno będzie sekwencja w której połazi się starym bezim. No i będzie łażenie po Feshyr pewnie Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janos Napisano Wrzesień 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 14, 2010 Feshyr jest swoistym samouczkiem i to tam będzie osadzone demo. Porobimy kilka misji. Bardzo prostych misji. Ale o sekwencji ze Starym Bezim nie słyszałem? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanGothic Napisano Wrzesień 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 14, 2010 O ile się nie mylę w demie wykonamy 3 questy na Feshyr. A właśnie czytaliście betatest na Golu? Szkoda ,że interakcja ze światem została spłycona do minimum. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chuunin Napisano Wrzesień 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 14, 2010 (edytowany) PanGothic- przeczytałem i nie dowierzam! System rozwoju w Gothicu bez trenerów? I jeszcze ala Diablo? Tworzenie mikstur w ekwipunku? Minigra by otowrzyć skrzynię? Domownicy nie zrwacający uwagi, że ich okradasz(choć to się może jeszcze zmienic)? Nie mozna się nawet położyć na łóżku? Zobaczę to demo, bo może wyjść z tego całkiem niezły slasher, ale Gothikiem już bym tego nie nazwał. Jeszcze zobaczyłem podpis pod zdjęciem, że nie można będzie zabijać cywili. Z dawnego Gothica zostały już chyba tylko postacie- starzy kumple Beziego. Edytowano Wrzesień 14, 2010 przez chuunin Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BuryZenekk Napisano Wrzesień 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 14, 2010 Ja od Arcani mam tylko trzy wymagania szybszą walkę, bo w trójce to zamach 10 min brał, dobrą optymalizacje, i żeby to był jakiś "Zmierzch Bugów" jeśli tak mi wmówi demo to kupie kolekcjonerkę dla koszuli i dzbanka bo fabuły to nie mogą popsuć. Nawet w G3 mi się fabuła podobała, więc widać, że znają się na rzeczy(na dodatek już mnie ciekawi w jaki sposób nowy bezi wplątał się w historię wymyśloną do G4). @gothic10333 jeśli tak będzie z tym stary bezim w demie to będzie super Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanGothic Napisano Wrzesień 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 14, 2010 Niestety ciężko będzie Arcanii odnieść sukces, bo według mnie może obronić się jedynie fabułą. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bronek Napisano Wrzesień 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 14, 2010 (edytowany) Czytałem zapowiedz i z mojego punktu widzenia, jest tragicznie. Postać sama rozwija swoje umiejętności, nie ma nauczycieli, cywile są nieśmiertelni, postać umie sama robić miecze na środku bagna? Co to jest, czy to na pewno Gothic? Naprawdę ciesz się, że wychodzi demo, które najprawdopodobniej rozwieje moje wątpliwości. Jedyną pozytywną informacją jest obecność Lorda Hagena, który podobno będzie przewodniczył armią Bezimiennego. Czekam jeszcze na recenzję/informacje ze strony redaktorów CDA. Do nich mam jakieś większe zaufanie, niż do innych serwisów. Edytowano Wrzesień 14, 2010 przez Bronek Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eSKULLuss Napisano Wrzesień 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 14, 2010 Niestety ciężko będzie Arcanii odnieść sukces, bo według mnie może obronić się jedynie fabułą. Jak dla mnie to najmocniejsza strona tej serii, więc nie wiem w czym problem Poczekamy - zobaczymy... ojj, jak ja chciałbym ujrzeć kolejną grę godną nosić tytuł Gothic, bo z tego co wyczytałem ten zaszczyt należy się tylko Risenowi. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SplaTt333 Napisano Wrzesień 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 14, 2010 Nie wiem co ludzie widzą w graniu z kodami - to po prostu psucie sobie zabawy. Rozumiem, że po przejściu gry można sobie wpisać kody, żeby się "pobawić" grą. A ja nie wiem, co ludzie widzą w wczytywaniu gry co 3 minuty (jakby nie było, marnowaniu swojego cennego czasu) - to po prostu psucie sobie zabawy. Nie wiem i nie chce wiedzieć. Nie muszę. I ty też nie musisz. Ogółem mówiąc, to może nie mów innym, jak mają się bawić... jak napisał kolega wcześniej, jest to osobista preferencja, czy ktoś cieszy się fabułą i światem gry, oraz swobodnym i spokojnym (bez ograniczeń) jego odkrywaniu, czy też klupaniem każdego mocniejszego wroga po 20 razy. Jednemu sprawia przyjemność to, drugiemu to. Nic Ci do tego i nie musisz wiedzieć, co ludzie w tym widzą. Pozwolicie, że na chwilę zejdę na temat w Otóż mam takie niemiłe wrażenie, że pod względem optymalizacji Arcania będzie rywalizować z pamiętną "trójką", do której de facto się zraziłem... Nie mogąc wgrać nawet patcha. Na gameplay'ach, jakie widziałem gra prezentuje się jak dla mnie nawet, nawet (nie jestem wybredny), ale płynność na poziomie ledwo sięgającym 20 fps niczego dobrego nie wróży. Ciekawe, jak poradzą sobie konsole... Niestety, ale też mam takie obawy. Jedynce co tutaj plusuje, to to, że twórcy rzetelnie podnieśli wymagania podane dla graczy (nie to co PB, podali wymagania 3 x mniejsze niż były potrzebne, ludzie kupowali grę i nie mogli sobie w nią pograć...) Na konsolach pewnie będzie ok, coś mi się wydaje, że oni to pisali właśnie pod konsole... no cóż... PanGothic- przeczytałem i nie dowierzam! System rozwoju w Gothicu bez trenerów? I jeszcze ala Diablo? Tworzenie mikstur w ekwipunku? Minigra by otowrzyć skrzynię? Domownicy nie zrwacający uwagi, że ich okradasz(choć to się może jeszcze zmienic)? Nie mozna się nawet położyć na łóżku? Zobaczę to demo, bo może wyjść z tego całkiem niezły slasher, ale Gothikiem już bym tego nie nazwał. Jeszcze zobaczyłem podpis pod zdjęciem, że nie można będzie zabijać cywili. Z dawnego Gothica zostały już chyba tylko postacie- starzy kumple Beziego. Piszesz poważnie czy stroisz sobie żarty? Zaraz to sobie poczytam... Jeśli ta gra naprawdę będzie tak wyglądać... to ja chyba rzeczywiście rezygnuję z kupna... Zobaczymy co powie demo. Może gra będzie fajna sama w sobie (tak jak trójka), ale na pewno nie będzie dobrą kontynuacją... Rozumiem, że pod rynek amerykańskich dzieci zostały zrobione pierdółki typu gps (minimapa), wykrzykniki nad celami misji itd, ale to możemy wyłączyć... Ale nieśmiertelni npc? Litości, naprawdę, przecież w brutalnym świecie gothic'a to było najlepsze, że zawsze wygrywał najsilniejszy (a jak ktoś widział, że mu leją kumpla to pomagał). Widać, że twórcy celują w PEGI 12... albo nawet 7... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gothic10333 Napisano Wrzesień 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 14, 2010 Myślę że spanie dorzucą. Jeśli chodzi o kowalstwo będzie dało się korzystać ze stołów. Szkoda że to już nie będzie to samo. Za to drzewko umiejętności należy się Jowood i Spellbound WPIER*** i tyle. Z tymi nieśmiertelnymi cywilami, może też się to będzie dało wyłączyć. Oby. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...