Jump to content
Shodan155

Tera Online

Recommended Posts

Witam.

Ponieważ jak większość już wie Tera Online przechodzi na model F2P od 5 lutego.

Dlatego każdy kto wcześniej nie miał ochoty płacić abonamentu, teraz może pograć bez ograniczeń.

http://tera-europe.com/en/home.html ---------- główna strona.

Gram na realmie : EU - Fraya . Obecnie 19 LVL Slayer.

GG: 7544426

Skype: shodan_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gram z kumplem na Veritasie ( czy jakoś tak, w każdym razie ENG ) 19 sorcerer, kumpel lancer 20, szukamy healera.

gg: 6046552

Komunikacja: Skype ( screamopl )

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja Gram na serverze ISHARA

nick: geforc

klasa : Archer

rasa : Aman

na moim YT 3 filmiki są z mojej gry ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapraszam na server EU-Arcadia. Brak kolejek i sporo osób.

Dodatkowo utworzyłem tam gildię która powoli się rozrasta. Posiadamy Mumble.

Zapraszamy! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecacie tą grę ? Jakieś "własne" rady / porady macie ?

Bo zastanawiam się nad nią, ale jakoś ... nie czuje ciagle przekonania. Może mnie przekonacie jakoś.

Edited by Hrabia93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogę ją polecić, gra mi się naprawdę super. Zdecydowanie lepiej niż w wowie (a w to trochę grałem) gdyż combat jest parokrotnie bardziej dynamiczny (a to w wowie, po pewnym czasie zaczęło mnie nużyć). Nie ma w ogóle opcji naparzania w tab oraz ważne jest odpowiednie ustawienie się np. będąc archerem zadaje się max obrażeń będąc w promieniu do 12 m od celu, powyżej 12 m jest zdecydowany spadek zadawanego dmg (gdzieś czytałem że nawet ponad 30%, jednak nigdy nie chciało mi się to sprawdzić). Dodatkowo każda klasa czymś się różni, każda spełnia inne role:

- tank: lancer bądź warrior (obie, kompletnie inne podejście do trzymania aggro na sobie a nie dps)

- typowy healer: priest

- buff + heal: mystic (posiada aury, np. 2x zwiększającą crit rate, na 60lvl jest on bardziej preferowany niż priest, właśnie z tego powodu)

- dps: archer, berserker, sorc, slayer oraz warrior (tak, warrior jako jedyną klasę można zastosować do różnych celów, całość to kwestia glypów oraz posiadanych kryształów)

Kwestie "który najlepszy dps" pozostawię bez komentarza bo co rusz na forum EN Tery są o tym tematy i każdy zwolennik swojej klasy podaje ważne plusy "dlaczego moja a nie inna" więc to kwestia preferencji (bądź wyglądu, gdyż to w tej grze robi różnicę biggrin_prosty.gif)

Dostępne rasy w kwestii statystyk nie różnią się prawie niczym, każdą rasą można brać każdą klasę i nie jest zauważalnie/zdecydowanie gorszym od reszty (wiadomo, są lepsze/gorsze, ale nie jest to kwestia że np. castanic lancer jest zdecydowanie gorszy niż amani lancer i z tego powodu będzie się dostawać kicki z party). Dlatego tutaj przeważnie decyduje wygląd (bądź też jakieś ukryte fetysze do małych dziewczynek xD) tongue_prosty.gif

Levelowanie postaci jest szybkie, idzie dynamicznie (nie ma np. "muszę wykonać z 30 questów żeby wbić poziom"). Walki jest sporo, jednak nie jest ona prosta, jak mogłoby się wydawać tongue_prosty.gif Idąc "na pałę" bez strategii/znajomości z czym się walczy można zaraz użyć opcji "wskrześ w mieście". Dotyczy to głównie BAMów (Big Ass Monster), które z ostatnim patchem zostały znerfiowe pod względem ilości posiadanego HP, przez co wszystkie są do pokonania solo. Jednak "solo" nie znaczy "jestem kozak, pokonam bez problemu" bo zadawane przez nie obrażenia dalej pozostały bez zmian i np. sorca mogą klepnąć 2-3 strzałami chytry_prosty.gif World bossy dalej są trudne (wiadomo, będąc 60 lvl spokojnie wszystko do 55 lvl się bije, ale na porównywalnych lvl może być ciężko).

Grupy/party/dungeony - ważna jest znajomość tego co się robi oraz od instancji na 48 lvl warto wiedzieć o specyficznych mechanikach danej instancji. Instancje zaczynają się od 20 lvl, potem jest ich coraz więcej. Do 58 lvl wszystkie odwiedzane instancje są instancjami potrzebnymi do zakończenia story questa, potem dochodzi parę dodatkowych, które są instancjami dla dropu/zysku/innych rzeczy. Dodatkowo prawie każda instancja story quest od 58lvl posiada swoją wersję Hard Mode, który jest zauważanie trudny, gdyż bossowie poza posiadaniem więcej hp/dmg mają jeszcze dodatkowe mechaniki/ataki. Do tego dochodzą 3 instancje raidowe (dwie 20 osobowe i jedna 10 osobowa). W grze dostępny jest Instance Matching, który umożliwia automatyczne szukanie party max do 5 lvl nad poziom instancji (czyli np. instancje 48 lvl można dać w IM do 53 lvl, na 54 nie ma takiej możliwości). Do tego dostępne jest kilka battlegroundów PvP ale tutaj to w większości loteria czy się wygra czy nie (i to nawet do takiego stopnia, że część składu sama dezerteruje robiąc co im się podoba aby team jak najszybciej przegrał - a sami nie wyjdą bo wtedy dostaje się 15 min debuff i nie można używać IM/BM), o ile nie dołącza się np. w grupie z gildii i każdy wie co ma robić smile_prosty.gif

Graficznie gra prezentuje się świetnie, jak na mmo. Tereny są zrobione z głową, czasami tylko zajeżdża monotonią. Każdy kontynent (są 3) ma jakieś unikatowe lokacje (np. południowa Shara ma super lokacje ze świątynią otoczoną wodą i fontanną, kiedyś spędziłem tam kawał czasu tylko na oglądaniu co się pod wodą dzieje tongue_prosty.gif). To samo dungeony/instancje - tutaj w ogóle brak monotonności, każdy jest inny i unikatowo zaprojektowany (szkoda tylko, że wszystkie dungeony <58 lvl są na zasadzie "raz przejść i zapomnieć" bo parę kilka z nich jest super - no chyba, że ktoś lubi łapać osiągnięcia to wtedy trzeba nawet po 30 razy przejść żeby je osiągać wink_prosty.gif). Wygląd postaci to już kwestia gustu, gra była projektowana dla Koreańczyków więc trzeba brać to pod uwagę np. "że najlepszy armor pokrywa tak z 30% ciała żeńskiej postaci (a szczególnie jeśli to castanic, inne przedstawicielki płci pięknej są bardziej 'ubrane', tak do max 60%)" tongue_prosty.gif

Jeszcze zostaje kwestia sprzętu - do 60lvl jest on drugorzędną sprawą. Nie ma najmniejszego problemu jeśli wykorzystuje się sprzęt znaleziony lub otrzymany jako nagroda z misji. A na 60 lvl otwiera się kilka dróg, które na celu mają osiągnięcie zestawu Vision Maker, który póki co jest najlepszy zarówno pod PvP jak i PvE (kwestia tylko na jaką konfiguracje skusi się gracz i jakie statystyki w broni wylosuje). W planach (ma być wgrane do wersji koreańskiej w najbliższym czasie, lub już został, nie śledzę dokładnie) patch dodający nowe zestawy broni. W nim conajmniej 2 zestawy będę lepsze od VM, dodano też sporo pomiędzy VM a Regent/Mayhem (tutaj jest ciągła dyskusja, który lepszy, jednak przeważnie wygrywa Regent, gdyż jest prościej dostępny).

A na koniec - gra posiada 3 rodzaje kont: f2p, weteran i subskrybent. I nie ma tutaj w ogóle modelu p2w. Konto f2p pozwala na spokojną grę (jedynie problemem, może być mała ilość slotów w banku) ale poza tym nie ma się żadnych ograniczeń. Wiadomo subskrybent otrzymuje mounta o szybkości 280 (dla f2p dostępny jest 240, potem można za osiągnięcie otrzymać 275 bądź też z misji reputacji uzbierać na 280), posiada więcej dziennych questów (20 zamiast 10) i dostaje itemy (np. codzienny 1h boost XP lub złota) jednak nie są to jakieś wielkie różnice. Fakt robi się wszystko szybciej no ale coś musieli dać, żeby ludzie płacili smile_prosty.gif Konto weterana można dalej otrzymać kupując cd-key (warto dodać, że wtedy dostaje się jeszcze 30 dniową "darmową" subskrypcje, która po wyczerpaniu nie jest automatycznie przedłużana i nie ponosi się dodatkowych kosztów, więc ew. można z tym poczekać do 60 lvl bo wtedy najbardziej się na tym "zarobi"), wtedy otrzymuje się opcje 4 slotów w banku, dodatkowy mount (255), 2 bonusowe przedmioty oraz opcje stworzenia do 8 postaci na serwerze.

Nie będę już pisać tipsów/porad bo zejdzie, jednak mogę zawsze pomóc wink_prosty2.gif

A teraz co wg mnie jest minusem.

Zróżnicowanie misji mogłoby być większe. Na 10 misji 6-7 to zabij X mobów. Może czasami nużyć. Szczególnie że wraz z levelowaniem wzrasta ilość "zabij /6/8/10/12/14/16", jednak na 60 poziomie to się uspokaja do średniej wartości 8. Dodatkowo wraz z ostatnim patchem zwiększona została ilość mobów oraz skrócony czas ich respawnu. Więc może to stanowić pewien problem, szczególnie że stwory (poza BAMami i World Bossami) nie mają żadnego "aggro delay" i od razu pocisną z atakiem.

Druga sprawa Instance Matching. O ile dla tanka lub healera czas szukania instancji jest "akceptowalny" o tyle dla dps można czekać i grubo ponad 40-50 min. I to pomimo tego, że pisze "średni czas czekania 1 min 30 sek" (skąd mają taką statystykę, trudno powiedzieć bo nijak ma się to do dps). Więc może to być irytujące.

Następnie nieustanny spam w chatach global i lfg (looking for group). Najczęściej to oferty kupna/sprzedaży, jednak nie rzadko zdarza się kłótnia (często nawet między polakami o typowe pierdoły a hejt/rage/flame jakich mało). Rozwiązaniem może być wyłączenie obu chatów, no ale to kwestia preferencji tongue_prosty.gif (mnie tam to osobiście śmieszy więc jak czekam na znalezienie grupy czy czegoś to sobie humor poprawiam).

Dalej - dość wolno zdobywa się złoto. Misje dzienne dają ok. 500 golda, najwięcej kasy dostaje się za nexus (średnio 1-3k, nie licząc ew. zysku ze sprzedaży itemów), a najlepszy zestaw możliwy do kupna (Regent) cenowo zaczyna się od ok. 60k (buty/rękawice), 100k (zbroja), 150k (broń) [oczywiście zależy od klasy, tutaj podałem archera, jak ostatnio sprawdzałem].

Minusem (w zależności czy dla kogoś to minus czy plus) jest brak opcji "strategii". Różne postacie tej samej klasy przeważnie różnią się (poza sprzętem) tylko stosowanymi kryształami oraz glyphami. Jednak to też daje spore możliwości kombinacji, np. można stworzyć archera pod "DPS Build", "Utility and Teamwork", "Survival" czy "Solo Farming" bądź można samemu kombinować.

Kompletnie niewykorzystany jest potencjał craftingu. Jedynym jego przeznaczeniem jest wykucie przedmiotów Vision Maker (lub Conjuct - najlepszy/drugi najlepszy zestaw PvP) i tworzenie potionów/combat supplies (szczególnie potiony są popularne na brokerze, więc można na tym zarobić dodatkowo). Inne zastosowanie to tylko i wyłączenie zabawa w np. stworzenie przedmiotów (które są dobre, ale koszt ich wytworzenia w stosunku do poziomu na jakim się tworzy są zbyt duże, a tworząc item na np. 30 lvl ma się 100% gwarancje, że zaraz dropnie/wpadnie z questa coś lepszego i ten 30 lvl trzeba będzie sprzedać za śmieszną cenę u merchanta bo jest Bind on Equip) ale tylko dla drugiej postaci (ergo mając 60 lvl można się "pobawić" w miarę niskim kosztem robiąc dobre itemy dla drugiej postaci tongue_prosty.gif).

Minusem jest też dalej niewyważone PvP. Nie walczyłem w 1v1 lub 3v3, ale bg 15v15 lub 20v20 to loteria, chaos i sajgon, jeśli nie ma się lidera, którego chociaż słucha ~50% teamu. Z 15v15 jeszcze nie jest tak źle, bo dostepny jesd dopiero na 60 lvl i wbija się tam z posiadanym przez siebie sprzętem (więc jak ktoś ma PvE to tam raczej nic nie zdziała ale też o ile jest się ogarniętym to się tam po prostu nie wchodzi). Gorzej z nowo dodaną 20v20 - dostępne od 30 lvl, wbijając tam dostaje do "auto level" do 60 lvl, każdy dostaje taki sam sprzęt (poza kryształami, ale jak np. ktoś ma broń 3 sloty to nie włoży podczas bg 4 kryształa, tak samo jeśli chodzi o zerki do biżuterii). I to jest po części spory problem, bo za każde uczestnictwo dostaje się XP/XP reputacji/kredyty reputacji, nawet jak przez całe bg nic się nie robi (dodali tylko opcje, że 60 sek afk to autokick, ale mało to pomaga), więc <60 lvl wykorzystują to do podlevelowania się a 60 (którym nie zależy na ratingu bądź nie chcą wykonać misji dziennej) chcą tylko "szybko przegrać" żeby dostać 50 kredytów i próbować jeszcze raz. Do tego dochodzi brak opcji sprawdzenia nigdzie bg, więc wbijając pierwszy raz nie wie się co się dzieje, jakie są stosowane oznaczenia (mi chyba z 5 bg zajęło wyczajenie, które drabiny to inner itp tongue_prosty.gif), a jeszcze bardzo często gracze olewają w którym party są (każdy team dzieli się na 4 party po 5 graczy dla prostszego zarządzania) i mają gdzieś, że np. "party 3 defend inner left ladder, party 4 defend inner righ ladder, party 1/2 defend mid pyre, after airship from 3 and 4, 3 stays at each inner, 2 go to outer ladders" (która to strategia w 95% wystarczy żeby przez 15 min skutecznie się bronić).

I teraz aktualnie największy minus - wydawca wersji europejskiej - firma Failforge (bądź jak kto woli Gameforge - ale tutaj jest tego potwierdzenie). Kompletny brak wspracia (tickety nie rzadko są rozpatrywane po kilka tygodni, mój np. dalej jest "opracowuje go GM" pomimo tego, iż bug który mnie spotkał już został naprawiony lol), naprawa nawet najbardziej trywialnych rzeczy zajmuje horrendalnie długo czasu (nawet jeśli to kwestia konfiguracji a nie dłubania w kodzie, którego to gf nie robi, bo wszystko w grze zmienia Bluehole Studio) np. naprawa czasu resetu dziennych questów zajęła aż 3 przerwy konserwacyjne, z czego druga była specjalnie zrobiona na ten cel (i go nie zmieniła, więc ff nawet łaskawie nie sprawdził czy poprawili co mieli poprawić, pomimo tego, że na forum w ogłoszeniach było, że "reset został naprawiony"). Idą dalej - w poprzednim tygodniu po przerwie konserwacyjnej, tak skonserwowail serwer, że padł i gra była niedostępna przez ponad 6-7h. Potem dzień później padł serwer odpowiedzialny za logowanie i dopiero po 3h (!) pojawiła się informacja, że "zespół IT wie o problemie". Oczywiście problemy są akcpetowalne, jednak podejście gf podczas tego czasu już nie. Zero info, zero aktualizacji, zero informacji co się stało, zero nawet w przybliżeniu ETA kiedy zacznie działać. W między czasie odbywał się event, polegający na znalezieniu serwerowo szukanego zdania (notabene pierwszy taki event od co najmniej marca, bo wtedy zacząłem grać HAHA). Podczas niego 2 razy był powiększony (do 2x) drop na 2 instancjach. I w drugim przypadku "zarżnęło" to serwer instancji i gracze byli blokowani w nich i nic nie mogli zrobić. A gf to olał, i w ostatni weekend znów zrobił powiększony drop. Efekt? Pingi po 1-2k w instancjach, crashe, blokady graczy (i to nie tylko w instancjach) do tego stopnia, że w niedziele do 80% instancji nie dało się w ogóle wejść (klikając na teleport nic się nie działo xD). A co podczas tego weekendu zrobił gf? Nic, bo przecież jak można pracować w weekend. Dodatkowo tuż przed ogłoszeniem (w piątek) nagród (gdyż jako rywalizacja między serwerowa, zwyciężcy mieli dostać 2x drop, drugie miejsce 1.75x a reszta za sam udział 1.5x) gf zmienił zasady, zwycięży (najliczniejszy serwer PvP) i nie wiadomo dlaczego cała reszta serwerów PvP dostała 2x (gf tłumaczył się że, to z powodu "due to some techinical limitations" co w przetłumaczeniu można brać za "nie mamy pojęcia co robimy") a drugi serwer, który przegrał o kilka minut dostał 1.75x. Więc baardzo sprawiedliwe. Dodatkowo na start wszystkie instancje miał objąć ten powiększony drop, ale gf magicznie wykluczył z tej listy ostatnią, najtrudniejszą instancje gdzie jest najlepszy drop a w miejsce tego dał tam drop 2x jako "rekompensatę za ostatnie problemy". Fajnie, tylko wszyscy, który nie mogli tam wbić zostali po prostu olani (nie wspominając o tych co stracili czas na swoich subskrypcjach haha a pisze to jako f2p). A i tak cały weekendowy zwiększony drop był wielką wpadką bo nie dało się grać. Najlepsze jest to, że serwer NA (amerykański) miał podobne problemy, ale tam potrafili wszystko naprawić bardzo szybko i od tego momentu częste eventy z większym dropem to zero problemów i każdy się tam cieszy. W EU raz, że jakiekolwiek eventy to wielkie niewypały, dwa nawet jak są to w 99% polegają na zdobyciu jakimś kostiumów na 7 dni a trzy i tak zawsze coś po drodze gf spartaczy. A do tego głównym celem gf jest co tygodnionwe dodanie pierdoł do sklepiku (które są chyba jedyną rzeczą która zawsze działa lol) a jak tylko jakiś błąd jest ze sklepem bo naprawa odbywa się w ciągu kilku minut, i informacje są na bieżąco. Co tam padające serwery, zablokowane postacie, grunt że dodali nowe kostiumy marynarskie biggrin_prosty.gif

Dlatego też gracze się "zdenerwowali" i zbierają podpisy do BHS aby odebrał gf prawa do wydawania Tery w EU. Ile z tego wyniknie, nie wiem ale pewnie nic, bo nikt z graczy nie wie jak skonstruowana jest umowa między gf (albo raczej frogsterem, zanim ich gf do siebie nie wcielił) a bhs i jakie kary/wymogi/koszty by niosło zerwanie umowy.

Sam gram na EU, niestety zacząłem jak jeszcze było w miarę OK, teraz od ostatniego patcha (8 lipca) jest źle i większość osób liczy, że najnowszy patch (wprowadzający sojusze) coś poprawi i jakoś to będzie. Bądź ew. gf dostanie kop w tyłek i albo zaczną graczy traktować poważnie, ale dadzą grę komuś innemu (wydawca NA En Masse ma w planach wejść na rynek europejski więc jest nadzieja, że może odbiorą/odkupią od gf tą grę).

Wow, 5 stron A4 biggrin_prosty.gif Mam nadzieje, że nie za długie tongue_prosty.gif

tl;dr

Pozdro

Edited by asddsa321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gra ktoś na serwerze Arcadia?? Mam slayera lvl 30, wariora ponad 20 i berserkera, którym aktualnie gram lvl 17.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...