Jump to content
Sign in to follow this  
Xavenir

Trine 2 - odwrócona "przekątna" oś w padzie

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Ostatnim czasy zakupiłem sobie Trine 2 i stwierdziłem, że warto pograć z kuzynem w tę grę. Wygrzebałem starego pada i odpaliłem na kompie. Okazuje się, że gra na przekór zmienia (odwraca) ośkę odpowiadającą za ruch (celowanie) - prawa góra - lewy dół. Zwyczajnie przesuwając analog w prawy róg na górze, celownik idzie w lewy róg na dole. Znalazłem jeden temat na forum z podobnym problemem, ale nie było w nim odpowiedzi, dlatego zakładam ten. Dla lepszego zobrazowania dołączam mały szkic w paintcie (zielone, małe - to co robię; czerwone - to co odbiera i wykonuje Trine). Bardzo proszę o pomoc, ponieważ chciałbym się z tym uporać w miarę szybko, gdyż mój kuzyn przyjeżdża już jutro. :-/

post-70801-0-87627300-1354916028_thumb.p

Pozdrawiam, Xavenir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wejdź w folder Trine2 znajdujący się w Danych aplikacji i otwórz plik options.txt.

Znajdź linijkę:

"setOption(inputModule, "DefaultAxisPointerSensitivity", 1)"

i zmień ją na

"setOption(inputModule, "DefaultAxisPointerSensitivity", -1)"

To powinno pomóc.

Edited by KB1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki serdeczne. Podziałało, tyle, że niestety trafiłem na kolejny problem. Teraz wszystkie ośki przy celowaniu np. magiem działają jak należy, jednak gdy złapię jakiś przedmiot (mag); chcę strzelić z łuku (złodziej); lub obronić się tarczą (wojownik) to mam wszystkie osie odwrócone. Tzn. żeby strzelić w prawo trzeba gałkę przesunąć w lewo. Nie wiem czy to tak "powinno być" (czy po prostu tak zrypali to na pada), ale jeżeli ktoś dałby rady to doprowadzić do stanu użytkowego to niemniej byłbym bardzo wdzięczny.

//Poniżej daję kody plików z opcjami klas, jakby ktoś pamiętał "mniej więcej", ale zapomniał konkretnej nazwy funkcji:

Mag:


# Automatic binds dump
#
[General]
Name = User Custom 0 InputComponent Wizard Binds for USB Joystick [120E8F-0000-0000-0000-504944564944]
[Controller]
IDNumber = 1
IDString = USB Joystick [120E8F-0000-0000-0000-504944564944ID4]
ControllerType = 3
ControllerSubType = 6
EmulatedElement = Pointer, Axis ZDirectionalAxis 2, Axis ZDirectionalAxis 3
EmulatedElement = Axis, POVHat JoystickPOVHat 0
EmulatedElement = Pointer, Axis ZDirectionalAxis 3, Axis ZDirectionalAxis 3
EmulatedElement = Pointer, Axis ZDirectionalAxis 3, Axis ZDirectionalAxis 2
[Bindings]
moveHorizontal = 1, Axis, Undefined, 0
moveVertical = 1, Axis, Undefined, 1
moveDirection = 1, POVHat, Undefined, 0
use = 1, Button, Undefined, 1
jump = 1, Button, Undefined, 2
conjure = 1, Button, Undefined, 4
levitate = 1, Button, Undefined, 4
conjure = 1, Button, Undefined, 5
levitate = 1, Button, Undefined, 5
breakObject = 1, Button, Undefined, 3
selectPrevCharacter = 1, Button, Undefined, 6
selectNextCharacter = 1, Button, Undefined, 7
povHatAxisX = 1, Axis, Undefined, 4
povHatAxisY = 1, Axis, Undefined, 5
controlConsoleRotateHorizontal = 1, Axis, Undefined, 0
controlConsoleRotateVertical = 1, Axis, Undefined, 1
controlConsoleMoveHorizontal = 1, Axis, Undefined, 3
controlConsoleMoveVertical = 1, Axis, Undefined, 2
cursorAxisX = 1, Axis, Undefined, 3
cursorAxisY = 1, Axis, Undefined, 2
cursor = 1, Pointer, Undefined, 2

Wojownik:


# Automatic binds dump
#
[General]
Name = User Custom 0 InputComponent Warrior Binds for USB Joystick [120E8F-0000-0000-0000-504944564944]
[Controller]
IDNumber = 1
IDString = USB Joystick [120E8F-0000-0000-0000-504944564944ID4]
ControllerType = 3
ControllerSubType = 6
[Bindings]
moveHorizontal = 1, Axis, Undefined, 0
moveVertical = 1, Axis, Undefined, 1
moveDirection = 1, POVHat, Undefined, 0
use = 1, Button, Undefined, 1
jump = 1, Button, Undefined, 2
sword = 1, Button, Undefined, 3
hammer = 1, Button, Undefined, 3
sword = 1, Button, Undefined, 5
hammer = 1, Button, Undefined, 5
selectNextWeapon = 1, Button, Undefined, 0
selectPrevCharacter = 1, Button, Undefined, 6
selectNextCharacter = 1, Button, Undefined, 7
charge = 1, Button, Undefined, 4
controlConsoleRotateHorizontal = 1, Axis, Undefined, 0
controlConsoleRotateVertical = 1, Axis, Undefined, 1
controlConsoleMoveHorizontal = 1, Axis, Undefined, 3
controlConsoleMoveVertical = 1, Axis, Undefined, 2
aimX = 1, Axis, Undefined, 3
aimY = 1, Axis, Undefined, 2

Złodziej:


# Automatic binds dump
#
[General]
Name = User Custom 0 InputComponent Thief Binds for USB Joystick [120E8F-0000-0000-0000-504944564944]
[Controller]
IDNumber = 1
IDString = USB Joystick [120E8F-0000-0000-0000-504944564944ID4]
ControllerType = 3
ControllerSubType = 6
EmulatedElement = Button, POVHat JoystickPOVHat 0
[Bindings]
moveHorizontal = 1, Axis, Undefined, 0
moveVertical = 1, Axis, Undefined, 1
moveDirection = 1, POVHat, Undefined, 0
use = 1, Button, Undefined, 1
jump = 1, Button, Undefined, 2
rope = 1, Button, Undefined, 4
rope = 1, Button, Undefined, 5
ropeWind = 1, Axis, Undefined, 1
ropeSwing = 1, Axis, Undefined, 0
ropeWindUp = 1, Button, Undefined, 12
ropeSwingRight = 1, Button, Undefined, 13
ropeWindDown = 1, Button, Undefined, 14
ropeSwingLeft = 1, Button, Undefined, 15
selectNextWeapon = 1, Button, Undefined, 0
selectPrevCharacter = 1, Button, Undefined, 6
selectNextCharacter = 1, Button, Undefined, 7
vanish = 1, Button, Undefined, 3
controlConsoleRotateHorizontal = 1, Axis, Undefined, 0
controlConsoleRotateVertical = 1, Axis, Undefined, 1
controlConsoleMoveHorizontal = 1, Axis, Undefined, 3
controlConsoleMoveVertical = 1, Axis, Undefined, 2
aimX = 1, Axis, Undefined, 3
aimY = 1, Axis, Undefined, 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...