Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

P_aul

Smugglerkowy turniej LoL 2012

Polecane posty

Nie udało nam sie ostatecznie dogadać na wspólny termin meczu z OurTrust, ale jako, że wyszlo tak, że nie możemy i tak grać wieczorem, więc musieliśmy zdecydować się na poddanie meczu. Powodzenia dalej i miłych gier pozostalych życzę.

pozdrawiam,

Konrad

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszcie w temacie ogólnym, które drużyny się stawiły, a kto nie. Bo z tych informacji tu nie mogę zbytnio wywnioskować kogo przenosimy dalej tongue_prosty.gif.

Urakabarameel

Wasz mecz mnie interesuje, co z nim?

@edit

Nie wiem w ogóle co z górną częścią drabinki. Jeśli żadne z meczy nie zostaną opisane w temacie oficjalnym uznam wszędzie W/O i najpewniej zwycięzca meczu TFS vs OurTrust będzie już w finale. Czekam do 24.00

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostały nam półfinały, finał i mecz o trzecie miejsce.Pamiętajcie, że to już Bo3 Proponuję zacząć rozgrywać to od około godziny 17 z meczem finałowym na 19.

@down

Jeśli chcecie rozegrać swój o 16 to ja nie widzę problemu

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcecie rozegrać swój o 16 to ja nie widzę problemu. Możecie skontaktować się wojtek2320 aka MainEvent23 in LoL, to być może zgodzi się postreamować do czasu, aż my nie zaczniemy grać swoich meczy.

@down

Ale to wy się dogadujecie w tym zakresie. Dziś turniej chcemy zakończyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_aul piszę tutaj gdyż nie mogę wysłać wiadomości do ciebie

Chciałbym się zapytać czy możliwe byłoby aby w naszym teamie (Triple Five Soul) miejsce gracza Statek12345 zajął Seprihot. Spowodowane jest to tym, że Statek12345 miał zamiar przenieść się Z EU West na East, ale wyskakuje mu błąd i nie może się przenieść, a mimo tego że napisał już tydzień temu do supportu, nadal nie uzyskał żadnej odpowiedzi. W związku z tym mamy tylko pięciu graczy i brakuje nam osoby, która w razie czego mogłaby zastąpić jednego z naszych zawodników w razie jego nieobecności.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekipa moderatorska przyglądała się finałowi, niestety gracze zapomnieli zrobić screeny. Tak czy siak ekipa kruzda wygrała 2:0.

Dzięki wszystkim graczom którzy wzięli udział, mam nadzieję że nie bawiliście się najgorzej. Niestety po raz kolejny poziom nie był zbyt wyrównany. Trzeba będzie coś pokombinować, żeby NML nie grali jako jeden team :P

A teraz jeszcze jedno pytanie/propozycja - Czy bylibyście zainteresowani regularnymi rozgrywkami na forum? Mam konkretny pomysł na formułę, forumową ligę. Z góry mówię, że póki co nie ma co liczyć na nagrody, ale gdyby kiedyś zyskała dość popularności... Tak czy siak pomysł wygląda następująco:

Jako, że ciężko jest przez dłuższy czas utrzymać team (patrz drużyna moderatorów choćby...), a do tego często znaleźć 10 graczom czas na zagranie meczów cotygodniowo to proponuję prostą alternatywę w stylu rankedowego solo q. Gralibyśmy customy, na forum umawiali się na mecze, można by też zrobić pokój chatowy w grze do szybkiego umawiania się. Zwycięstwa dawałyby forumowe Elo zbierane indywidualnie ;) Ponadto, co ważne, regulamin forum rozciągałby się na rozgrywki, więc chamskie zachowania, przeklinanie itp. mogłoby kończyć się ostami :P Czemu grać to zamiast zwykłego solo q? Bo mecze z i przeciw forumowiczom ;) Poza tym lepsza atmosfera (docelowo), szansa na nauczenie się czegoś od lepszych kolegów, może jakieś profity gdyby zabawa się rozkręciła. Jeśli będzie jakiekolwiek zainteresowanie to mogę to niedługo zacząć rozkręcać, ale potrzebuję na start choć ze 20 graczy ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@P_aul

Piszę tu bo za chwile w temacie lola będzie swarm rzeczy sprzed 5 stron.

Czy to nie ty przypadkiem już proponowałeś to? (Powód dla którego to umarło jest kolejnym powodem by pisać tutaj, nawiasem mówiąc sam chciałem pisać w tej sprawie do ciebie po tym jak zobaczyłem że runda pierwsza skończyła się 2 FF, 1 stompem i 1DC)

Osobiście popieram pomysł, mogę ci nawet w tym pomóc (dopóki mógłbym grać ^^), ale jest tutaj parę problemów.

a) matchmaking w lolu (jak i wszędzie indziej gdzie jest system elo) zakłada, że teamy mają mieć 50% szansy na wygraną, tutaj może to być ciężkie, zwłaszcza, gdy jeden gracz nie będzie w stanie sprostać wyzwaniu i jego w/l będzie 0/11. I wtedy nikt nie będzie się bawił, 5 osób zobaczy free win, 4 stracone 20 min, a ta 1 będzie wiedziała o tym, że nikt nie chce z nim grać. Pytanie co wtedy, bo jeśli robimy status quo to skończy się na tym, że te 9 osób zrezygnuje, bo ta gra nie ma większego sensu (względnie jedyne wyrównane gry będą gdy ta 5 ostro stroluje i wybierze najgorszych champinow jakich się da z najgorszymi spellami itd, wciąż sensu to nie ma).

b)Skoro potrzebujesz 20 graczy, to co będzie gdy do gry się zgłosi 12? Najprościej oczywiście byłoby gdyby się zgłosiło 20, ale wątpię by tak było (chociaż wtedy można byłoby to podzielić na lepszą ligę i gorszą ze spadkami i awansami co ileś tam)

c)Daruj sobie dawanie regulaminu do tego, tylko odstrasza, a nikt nie będzie nagrywał teamspeaka (nie oszukujmy się, nikt nie będzie się bawił w pisanie na chacie całego planu taktycznego), w zasadzie martwe prawo.

d)Bez obrazy, ale masz słabe argumenty dlaczego to miałoby być lepsze od soloq. Najważniejszym powodem dla grania tego jest granie z tymi samymi osobami, w końcu ktoś będzie wiedział czym grasz, co można zbanować lub jak cię zkontrować, możliwe nawet że po paru grach dominowania przegrasz linie i będziesz musiał się polepszyć by móc wygrać. W skrócie, granie tego ma być efektywną nauką, którą w soloque trudno (zwłaszcza na niskim elo gdzie trafienie na tych samych gosci gdy nie robimy insta reque jest niskie, dlatego high elo samo się nakręca, a jeśli ktoś się wbije tam jednym championem to będzie musiał opanować ich więcej bo będzie miał ban na swojego maina co 2 gry).

e) Pokój chatowy to zły pomysł, prościej na forum dać post, "ogłoszenie" z konkretną datą (z godziną) i nawet hasłem do gry. Mogą być wtedy zapisy do gry, chodzi o to, by nie było sytuacji, że gościu nie przychodzi i sorry, bo mu godzina nie pasuje. Jak będzie stała godzina, a przynajmniej wiadoma od jakiegoś czasu to ktoś może powiedzieć, że nie może się zjawić i oszczędzić 9 osobom czekania.

e.1) Przy okazji, zamiast regulaminu i ostów (jak wspominałem, rzecz tylko odstraszająca od turnieju) dać sankcje za niestawienie się, na przykład, ktoś się zobowiązał, że będzie, ale tego dnia nikt go nie widział to dać mu -50 elo, jeśli ktoś tego dnia zobaczył, że nie może uczestniczyć, ale dał znać parę godzin wcześniej to -20elo, jak ktoś dał znać dzień przed to bez sankcji bo jednak było wystarczająco dużo czasu by przyjąć to do wiadomości i znaleźć zastępstwo.

Jeszcze sugestia by to miało datę końcową, tylko nie na zasadzie xx-yy-2012 do xx-yy-2013, to musi być coś krótkiego, w końcu może to trwać 2 miesiące co może być bardziej intensywne niż 6 miesięcy gdzie połowa się znudzi zaraz po starcie.

Dla nieświadomych jak miałoby się to odbywać. Wszyscy gracze zaczynaliby z tym samym elo (Prawdopodobnie 1200 lub 1000). Później starało by się to rozdysponować tak by było po równo (Pierwszą grę można zrobić starym sposobem z wybieraniem kapitanów itd, później poprzez zabawę w znajdywanie wyrównanych teamów). Po meczu aktualizowałoby się elo (można wykorzystać taką oto stronę: http://elo.divergentinformatics.com/) (teoretycznie można byłoby nawet zrobić boosty dla nowych graczy w trakcie sezonu, ale byłbym przeciw i zakładam, że większość graczy na forum również, gdzie boosty mogą zrujnować elo na długi okres czasu, a przy krótkiej lidze, na dobrą sprawę, aż do rozpoczęcia nowej ligi). Później to się powtarza aż do szczęśliwego,miejmy nadzieje, końca ligi i rozpoczęcia kolejnego. Wtedy należałoby rozstrzygnąć czy miałby być hard reset, soft reset czy może nawet brak resetu (w ostatnim przypadku boosty dla nowych graczy mogą być kluczowe, chociaż na pewno nie w formie jaką ma lol czyli praktycznie x5 elo co dostają średni gracze, prędzej razy 2, 2.5).

Ogólnie moją sugestią w sprawie turnieju byłoby zapisywanie graczy, a nie drużyn w celu późniejszego randomowego ułożenia w drużynach. losowanie byłoby na chwile przed meczami, na parę godzin, na dzień, na tydzień(w zależności jak bardzo chcemy by było to randomowe, a jak bardzo by jednak jakiś teamwork był) Owszem, stompy zdarzałyby się, ale przynajmniej więcej teamów się pokaże na turnieju i nie będzie problemów ze skompletowaniem drużyn (wystarczy przeanalizować ile osób z forum chciało grać a ile grało)

@edit: rozwiązania które sugeruję są sugestiami i mogą ulec zmianie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym podziękować wszystkim uczestnikom turnieju za udział. Fajnie, że wzięliście w tym udział. Choć w mojej opinii nie wyszło to tak jak sobie zakładałem, ale cóż ja aktywizować ludzi nie będę, jeśli oni nie mają chęci. Zawiodła mnie po prostu liczba drużyn z graczami, którzy udzielają się w LoLowym wątku na forum.

Do zobaczenia za rok i jeszcze raz dziękuję.

PS: Chciałbym z chłopakami pozdrowić gracza pajonk172. Dostarczyłeś nam nielada pozytywnych emocji.

Po proszę jeszcze wieczorem o wynik meczu o 3 miejsce, gdy już go rozegracie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku - masz rację ze wszystkimi punktami ;) To wbrew pozorom są rzeczy, które przemyślałem i które mogą być problematyczne i nie na wszystko mam idealną odpowiedź. Szczególnei co do a)... No ale kluczowym założeniem tego pomysłu nie jest walka o Elo, nagrody, sławę i szansę grania dla CLG.EU. Tu chodzi głównie o stworzenie platformy forumowej do grania razem w LoLa. Na FA jest masa fanó tej gry, często słyszę z różnych stron głosy że "fajnie byłoby pograć razem" ale poza dodaniem się do znajomych niewiele więcej można zrobić. Prawdopodobnie na pierwszy rzut oka lepiej wygląda stworzenie forumowych "ranked teamów", ale jak pisałem wcześniej - utrzymanie drużyny i znajdowanie wolnych terminów na dłuższy czas (dajmy na to 2 miesiące) jest bardzo trudne, chyba, że jest się minimum półprofesjonalnym teamem (tylko takie wytrwały do końca turnieju CDA rok temu, a w nim były konkretne nagrody i prestiż...)

Co do problemu najsłabszych - jeśli ktoś będzie miał 0-11 to sam chętnie zagram z nim 2-3 mecze pod warunkiem że będzie gotowy posłuchać co źle robi. W solo q mam "true elo" w okolicach 1300 więc nie sądzę, żebym na forum był w pierwszej piątce...

Liczba graczy - rzuciłem jako przykład i rozsądne minimum. Dla 12 osób średnio opłaca się rozkręcać cały cyrk bo to będzie oznaczało dwa teamy grające bez przerwy między sobą ;) Zresztą, żeby znaleźć 10-12 osób do customa to ja nie potrzebuję FA :P

Regulamin - na FA są konkretne zasady. Dość sztywne. LoL jest grą, któa budzi sporo emocji (nie będę ukrywał, czasem także we mnie, choć aktywnie pracuję nad tym żeby nie rage'ować). Jasne, że nie będę rzucał baniakami na prawo i lewo za każdą pannę lekkich obyczajów rzuconą na ts, ale jeśli regularnie będę miał głosy, że ktoś psuje zabawę innym to sorki ale nie ma przebacz. Jeśli ja, lub jakikolwiek inny moderator odczujemy niewłaściwe zachowania to będziemy wyciągać konsekwencje. Wyjątkiem jest Aiden, na Aidena można rage'ować bo jest rudym noobem :D

Daty - Do ustalenia, zgadzam się, że nie powinny być zbyt długie ;)

Matchmaking - twój plan nie jest zły, alternatywa o której myślałem jest prostsza - jak się znajdzie 10 osób mających czas do grania to grają :P Bez losowania itp. To oczywiście ma gigantyczny problem - kruzd może zebrać swoich platynowych chłopaków i zająć na stałe pierwszą piątkę :D W sumie formuła zależy od odpowiedzi na pytanie - czy bardziej zależy nam na sprawiedliwych rozgrywkach, czy na zabawie ;)

I tak dla pobudzenia wyobraźni punkt dodatkowy - nagrody. Kwestia do ustalenia z adminami, ale tak samo jak typer ekstraklasy ma swoją rangę dla najlepszego tak i nasza liga mogłaby mieć. A z rangami to już się wiążą pewne profity (np. rozpatrywanie do zaproszenia na Zjazd w pierwszej kolejności). Ponadto jeśli iga przez dłuższy czas będzie się cieszyła popularnością to może na jej bazie udałoby się zrobić regularny forumowy turniej, może nawet dałoby się namówić redakcję na zorganizowanie czegoś większego... ale tak sobie teraz tylko snuję marzenia ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem za organizowaniem wspólnych gier, szczególnie dlatego, że nie mogłem wziąć udziału w turnieju (terminy mi nie pasowały). Jeżeli będzie jakaś inicjatywa, to łatwiej będzie znaleźć ludzi do grania po prostu "ot tak", nawet bez nagród itp.

Więc jakby co to jestem na tak :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e) Pokój chatowy to zły pomysł, prościej na forum dać post, "ogłoszenie" z konkretną datą (z godziną) i nawet hasłem do gry. Mogą być wtedy zapisy do gry, chodzi o to, by nie było sytuacji, że gościu nie przychodzi i sorry, bo mu godzina nie pasuje. Jak będzie stała godzina, a przynajmniej wiadoma od jakiegoś czasu to ktoś może powiedzieć, że nie może się zjawić i oszczędzić 9 osobom czekania.

Komu by się chciało przesiadywać na forum, szukać ludzi i umawiać się na konkretne godziny?

Tak to wchodzisz na chat gry, patrzysz czy są ludzie i się wtedy dobierasz. Prostsze i praktyczniejsze, w pewnym zakresie eliminuje też problem 'sorry godzina nie pasuje', bo jak ktoś wchodzi do gry to raczej nie po to, żeby po 10 minutach wyjść.

Matchmaking - twój plan nie jest zły, alternatywa o której myślałem jest prostsza - jak się znajdzie 10 osób mających czas do grania to grają tongue_prosty.gif Bez losowania itp. To oczywiście ma gigantyczny problem - kruzd może zebrać swoich platynowych chłopaków i zająć na stałe pierwszą piątkę biggrin_prosty.gif

Mi osobiście nie daje dużej frajdy stompowanie ludzi 500 Elo niżej ode mnie. Jak miałbym takie co grać to albo 'charytatywnie' albo samemu grając czymś, czym grać nie umiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komu by się chciało przesiadywać na forum, szukać ludzi i umawiać się na konkretne godziny?

Tak to wchodzisz na chat gry, patrzysz czy są ludzie i się wtedy dobierasz. Prostsze i praktyczniejsze, w pewnym zakresie eliminuje też problem 'sorry godzina nie pasuje', bo jak ktoś wchodzi do gry to raczej nie po to, żeby po 10 minutach wyjść.

Jeśli ktoś chce się bawić w "zagrajmy w niedziele, ot tak, może będą ludzie" to słabo widzę ten pomysł(chociaż wtedy chat>forum), dać ustaloną godzinę jak 17, kto może ten się zjawi (czy też zapisze) w innym przypadku będzie to strasznie porozwalane, bez żadnej kontroli nad tym i zakładam, że przez dłuższy okres czasu nie byłoby wystarczającej ilości osób (nie ma ustalonej godziny, nie ma zobowiązań, większość grałaby swoje gry). W przypadku pisania posta na forum to wyglądało by to w taki mniej więcej sposób:

Liga 02.12.12

godzin 17

nazwa gry: x

hasło: y

(ostatnie 2 byłyby dodawane na parę minut przed 17 czy wysyłane na PW w zależności co by się wybrało)

Mi osobiście nie daje dużej frajdy stompowanie ludzi 500 Elo niżej ode mnie.

This. Dlatego pisałem o 0/11 w/l, to można dawać surrender w momencie champion selectu, konkretnie w ban phase. To może być zabawne 2-3 razy dla wygrywającej drużyny, ale potem to jest porażka z każdym kolejnym meczem (chociaż sukcesem byłoby, gdyby w sytuacji gdy ktoś całkowicie nie ogarnia udało się rozpocząć ten 4 mecz).

@P_aul

Czegoś nie rozumiem, z jednej strony dajemy elo i że niby ma być to wyrównane (przy stompach można się tylko nauczyć, że /ff odpala surrender), a z drugiej strony dopuszczamy stackowanie się drużyn i możliwość dania pierwszej 5 z tabeli w 1 teamie. To się skończy stompami i rezygnacjami z udziału. Jaki jest tego sens wtedy?

-ilość graczy

20 to minimum dla rozgrywaniu 2 gier na raz, ktoś się nie zjawi i będzie "no sorry ale nie gracie, ja wiem, że was jest 9 ale co poradzę"

-matchmaking

co jest zabawnego, żeby każda gra się kończyła przed 20 min, chociaż mogłaby się kończyć przed 15 gdyby nie zakład w wygrywającej drużynie "że zabijemy ich na spawnie"

Jeśli chcesz, by turniej istniał dłużej niż miesiąc to za priorytet daj sobie skupianie się na tym co spowoduje, że ludzie ci nie odpłyną w trakcie.

Pomysł z elo ma 2-3 poważne wady

1. Ustalanie drużyn, samo w sobie może być trudne, zwłaszcza jeśli graczy będzie się dobierać przez "kto pierwszy w lobby ten gra", ustalenie tego w parę minut może być wręcz niemożliwe.

Rozwiązanie: Wprowadzić zapisy by można było na spokojnie ogarnąć drużyny

2. Ludzie (to będzie wadą wszędzie, czynnik ludzki jest losowy i nic się nie da z tym zrobić)

3. Gdy ilość osób nie będzie wielokrotnością 10 (+ pare jednostek zapasowych). Przy 19 osobach nie da się prowadzić 2 gier równolegle i zorganizowanie drużyn na mecz 2 w ostatniej chwili może być problematyczne (patrz punkt 1), przez co ktoś może się wysunąć na prowadzenie w elo.

(Zakładam, że coś przemieszałem, bo miałem to ogarnięte, tylko teraz wyleciało mi z głowy)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...