Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

mcpunk

[JS] Zależne pola "select" i "input"

Polecane posty

Postanowiłem stworzyć dość złożony kalkulator przy tworzeniu którego nie obejdzie się bez JavaScriptu. Wszystko wskazuje na to, że porwałem się z przysłowiową motyką na przysłowiowe słońce, bo w tym temacie jestem zupełnie zielony - czytam już od kilku dni na ten temat, ale z projektem ruszyć nie mogę w ogóle. Szukałem nawet gotowych skryptów, ale one były zbyt rozbudowane i nie mogłem ich wkomponować do tego kalkulatora. Przejdę do tego z czym mam problem.

1. Zależne Selecty:

Mam trzy pola select. Dwa pierwsze mają rozwijane listy z opcjami, natomiast opcje jakie zobaczymy w trzecim mają być zależne od tego co wybraliśmy w pierwszym i drugim. Zrobiłem oba w html:

<select name="select1" id="aa" style="width: 180px">
<option selected="selected" value="aa0"> </option>
<option value="aa1">aa1</option>
<option value="aa2">aa2</option>
<option value="aa3">aa3</option>
<option value="aa4">aa4</option></select>

<select name="select2" id="bb" style="width: 180px">
<option selected="selected" value="bb0"></option>
<option value="bb1">bb1</option>
<option value="bb2">bb2</option>
<option value="bb3">bb3</option>
<option value="bb4">bb4</option></select>

No i kolej teraz na trzecie pole select. Dla przykładu wybrałem kolejno aa1 i bb1, więc w liście opcji trzeciego selectu chciałbym mieć np. cc1, cc2, cc3, cc4. Gdybym natomiast wybrał aa1 i bb2, to chciałbym tam zobaczyć dajmy na to dd1, dd2, dd3, dd4. Pragnę zaznaczyć, że te opcje z selectu trzeciego będą później jeszcze wykorzystywane do dalszych obliczeń - w zależności od tego co wybierzemy, zostanie zwrócony pewnien parametr, który będzie użyty przy wzorze obliczeniowym.