Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Bethezer

Planetside (seria)

Polecane posty

Wiem co znaczy ten komunikat. Problem w tym, że wypróbowałem chyba z pięćdziesiąt różnych imion (włącznie z kombinacją własnego imienia i nazwiska) a i tak żadne nie pasowało. Szukałem na różnych stronach rozwiazania i okazało się że sporo graczy mialo z tym problem. Tyle że nigdzie nikt nie napisał czy dał radę coś z tym zrobić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do obecnie grających. Po ok. miesięcznej przerwie od FPSów naszła mnie ogromna ochota na zagranie w PS2. Wiadomo jak to po przerwie, patche, ściąganie itp. Ku mojemu zdziwieniu gra teraz nie chodzi płynnie nawet z ustawieniami na medium! Wcześniej bez problemu grałem z częścią ustawień na high, nawet przy większych bitwach (w zasadzie to pierwszy raz gdy narzekam na optymalizację PS2).

Czy to tylko u mnie się tak dzieje, czy twórcy coś namieszali w patchach?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi gra od początku śmiga stabilnie, co nie oznacza, że nie mam z nią problemów. Najgorsze dla mnie jest nagłe wywalanie do pulpitu ( po wcześniejszym ścięciu i zalaniu ekranu czarną barwą...), a wtedy nie pozostaje nic innego jak powtórne połączenie się do servera i nadzieja, że tym razem pogram dłużej niż 20 min... między innymi dlatego zrobiłem sobie dłuższą przerwę od tej produkcji mimo tego, że wywarła ona na mnie szalenie dobre wrażenie, a otwartość świata jest zadziwiająca:D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ShadowNinja

GU2 skopał optymalizację dla większości osób. Ja osobiście nie zauważyłem zmiany, dalej gra chodzi jak chodziła (w zasadzie to trochę jakby lepiej w mniejszych bitwach) ale na forum PS2 była cała fala postów o spadku fps'ów po GU2

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytania trzy:

1) Jak zdobyć pojazdy? Czy musze je najpierw gdzieś kupić? Jak je zdobyć na polu bitwy?

2) Czy idzie tutaj ugrać wiele bez prawdziwej kasy czy raczej będzie to nieuniknione?

3) Jak zrespić się na innej planecie? Aktualnie wszystkie punkty respawnów mam tylko na jednej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Pojazdy spawnujesz sobie za pomocą oznaczonego - także na minimapie - terminala. Kupować ich nie trzeba, ale kosztują swój surowiec generowany jednak szybciej niż certy a zniszczeniu albo utracie maszyny musisz odczekać spory czas nim będziesz mógł użyć drugi raz tego samego modelu ;)

2) Stwierdziłem, że poświęcam grze za mało czasu i więcej nie będę w stanie a jednocześnie nie chcę płacić za premium to po prostu z gry zrezygnowałem. Ogólnie jest spoko, ale koszty niektórych unlocków czy upgradów IMO powalają.

3) Innej planecie czy innym kontynencie? Jest terminal przy warp gate'ach, poza tym jak zginiesz w lewym górnym rogu powinieneś mieć możliwość zmiany kontynentu choć tutaj mogę się mylić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi inna sprawa - wszystkie detale w Planetside 2 wrzucone mam na przysłowiowy "full" i "max", a gra za Chiny nie wygląda tak, jak na większości filmików w sieci. Czy występuje tu jakieś skalowanie ustawień? (max na jednym kompie nie musi się równać maxowi na drugim?). Troszkę mnie to drażni, bo co prawda gra się w to to świetnie, ale nie ukrywam, że poza darmowością i skalą starć, Planetside 2 zwabił mnie również swoją oprawą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>development roadmap

Jakby ktoś w to jeszcze grał i był zainteresowany tym co szykują twórcy tego dosyć ambitnego oraz sieciowego fps'a to zapraszam w powyższy link gdzie macie pełną listę, w dodatku podzieloną na każdy miesiąc ;) Co prawda część z tych zmian może wydawać się kosmetyczna - możliwość większej customizacji pojazdów, szersza kolorystyka dla oddziałów co by ludzie mogli się lepiej znajdować - ale są tam też zapowiedzi zmian, re-worków części pojazdów oraz klas, widziałem nawet wspomnienie o orbital strike'u. Wygląda na to, że fani będą mieli na co czekać ;]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego by tu zacząć? Może od tego że ten post będzie tak obiektywny jak wszystkie wydane dotychczas numery CD-Action razem wzięte. Mam nadzieję że fakt iż nawet nie będę się silić na obiektywność nie skłoni niektórych do myślenia(po spojrzeniu na aktywność i ilość postów w wątku) że "eee, pewnie jakiś fanboy próbuje zachęcić ludzi do zagranie w jego umierającą grę nawet nie czytam". A o co konkretnie mi chodzi? A o to że(cholera jasna!)...

TERAZ JEST NAJLEPSZY CZAS NA TO BY POBRAĆ I WYPRÓBOWAĆ PLANETSIDE 2!(zwłaszcza przez następny tydzień, ale o tym później* :icon_arrow: ) 

https://www.youtube.com/watch?v=wlNDXI6wUGA

Mówię poważnie, patch który po miesiącach testowania na PTS'ie w końcu trafił na serwery live (o ile się nie mylę, pod koniec kwietnia) całkowicie zmienił czy może raczej odświeżył grę. O co w tym wszystkim chodzi? W skrócie: o budowanie własnych posterunków pomiędzy już istniejącymi bazami. Teraz by wyjaśnić jak wiele innowacji wprowadził ostatni patch muszę pokrótce opisać problemy jakie trapiły grę przez ostatnie dwa lata. Zaraz po premierze pod koniec 2012 roku zajmowanie terytorium było stosunkowo proste. Jeśli wroga placówka graniczyła z naszą można było ją atakować. Jednakże system ten miał swoje wady, po pierwsze częstym zjawiskiem byli tak zwani "ghostcaperzy" czyli gracze którzy w pojedynkę, najczęściej jako Infiltratorzy (klasa postaci mająca w zanadrzu chwilową niewidzialność) zajmowali niebronione posterunki. Poradzić z nimi można było sobie stosunkowo prosto jednakże było to bardzo uciążliwe(mówimy o grze w której linia frontu może mieć około 10 kilometrów) i odciągało graczy od "poważniejszych" zajęć. Problem ten w połączeniu z dużym odpływem graczy(spowodowanym fatalnym stanem technicznym gry, tak, teraz też nie jest różowo ale gdy porównamy optymalizację gry sprzed kilku lat z obecną, zobaczymy znaczną poprawę) powodował na mapach najzwyklejszy burdel. Aby temu zaradzić SOE zaczęło łączyć serwery oraz wprowadziły jedną z bardziej kontrowersyjnych aktualizacji w historii gry. Lattice System. Sprawił on że cała mapa została pokryta liniami przepływu walk które drastycznie ograniczyły liczbę baz które można było zaatakować. W założeniu miało to "ścieśnić" graczy na mniejszej ilości baz o które toczyły się walki. W praktyce Lattice stał się liniami bezmyślnych zergów które parły przed siebie jedyną możliwą trasą tylko po to by w końcu zostać zniszczonym przez wrogi zerg przepychający linię frontu z powrotem w drugą stronę. Dodajmy do tego absurdalne wymogi zablokowania kontynentu(czyli de facto, wygrania gry), to znaczy konieczność kontroli 80%(lub nawet więcej) terytorium. Były również dwu godzinne alerty pod koniec których frakcja z największą ilością baz zajmowała kontynent, była to de facto jedyna możliwość wygranej. I tak to wyglądało tysiące graczy dzień w dzień wypruwało sobie flaki w nic nie znaczących bitwach**, w oczekiwaniu na alert. I w tym błogim stanie gra znajdowała się przez prawie dwa lata! Aż do...

Here comes the Construction System! 

System konstrukcji jest jak zbawienie dla mocno już zardzewiałej formuły Planetside 2. Jest ukoronowaniem systemu punktów zwycięstwa wrzuconego na serwery kilka miesięcy wcześniej. Jednym z najliczniejszych zarzutów obecnych na forach było marnotrawstwo wielkich przestrzeni pomiędzy bazami. Bo skoro na dobrą sprawę, granicę twojej frakcji broni niewidzialny mur z Laticce to po co miałbyś tam walczyć? Na chwilę obecną warunki zwycięstwa na mapie przedstawiają się następująco:

- by zająć kontynent frakcja musi mieć 15 Victory Points(punkty zwycięstwa), zdobywa się je na kilka sposobów.

- standardowo każda frakcja zaczyna z 33% terytorium. Im więcej go zdobędzie tym więcej VP dostanie, na przykład przy 35% na konto naszego imperium wpadnie jeden punkt. Jednakże w przypadku utraty terytorium Punkty zdobyte w ten sposób również są tracone.

- wypełnienie określonych założeń na danej mapie również nagrodzi nas VP. Założeniem takim może być kontrola wszystkich Bio-Labów, Amp Stacji, Techplantów, połączenie się swoim terytorium z Warpgate(baza macierzysta frakcji chroniona polem siłowym, nie da się jej zająć) lub(to dla prawdziwych hardkorrów :P ) Warpgate'ami przeciwnika. W przeciwieństwie do opisanego uprzednio sposobu, zdobyte w ten sposób punkty nie są tracone.

- wygranie półtorej godzinnego alertu(kontrola największej ilości terytorium pod koniec eventu) nagrodzi nas 5 VP.

- dodany w ostatnim patchu pojazd ANT(Advanced Nanite Transport) pozwala na zbieranie pojawiających się w losowych miejscach kryształów Cortium. Po rozstawieniu rzeczonego pojazdu możemy wykorzystać składowane w nim surowce do budowy różnych struktur***. Najważniejszymi z nich są zdecydowanie Cortium Sillo(silos pozwalający przechowywać 50 000 Cortium, podczas gdy ANT tylko 10 000) i VP Generator który powoli przetwarza drogocenne kryształy na Punkty Zwycięstwa. Im bliżej wrogiego Warpgate zbudowaliśmy nasz generator tym szybciej generował on będzie VP, tak więc ryzyko się opłaca. Oprócz wymienionych struktur możemy budować również działa, mury, bunkry itd. (DBG zapowiedziało rozwijanie systemu poprzez dodanie nowych budynków ale nawet teraz jest on świetny)

I właśnie ten ostatni punkt sprawia że PS2 znów lśni. Nowy system wręcz wyrywa graczy za fraki z nudnych wnętrz baz i każe im ganiać po całej mapie by niszczyli wrogie generatory, polowali na samotne ANT'y zbierające Cortium(polecam), niszczyli wrogie fortece, lub sami próbowali jakieś stworzyć(Ja na pustynnym Indarze widziałem w miarę wiernie odtworzony Whiskey Outpost ze Starship Troopers). Nie znaczy to oczywiście że kontrola mapy całkowicie straciła na znaczeniu, po prostu stała się jedną z kilku(a nie jak wcześniej, jedyną) dróg do zwycięstwa.

* Od premiery tego systemu cały czas nosiłem się z myślą czy czegoś by tu o grze nie naskrobać, w końcu różnic między wersją opisaną w CD-Action jakieś 3 lata temu a stanem obecnym jest mnóstwo. I nagle dzisiaj mignęła mi na FB wiadomość że przez najbliższy tydzień wszyscy gracze dostaną boosta na dwukrotnie więcej XP. I stwierdziłem że lepszej okazji by zapoznać się z tym tytułem nie było bo jest lepszy niż kiedykolwiek.

** Nie znaczy to że rdzeń rozgrywki czyli napierdalanie się z karabinów, wyrzutni rakiet, czołgów, myśliwców itd. był zły. W niczym nie ustępuje chociażby Battlefieldowi ale miałem na myśli głównie to iż był on po prostu pozbawiony głębi.

*** Z racji balansu wszystkie bazy roztaczają wokół siebie kolisty obszar w którym nie można budować. Podyktowane jest to tym że już na chwilę obecną jest mnóstwo baz-twierdz które zdobyć jest strasznie ciężko, a co dopiero gdyby ufortyfikowano je dodatkowymi działami, murami etc.

Praise the Nanites

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obecną chwilę gra zmieniła się jeszcze bardziej. Teraz by zająć kontynent potrzeba 20 punktów, ale za to każda frakcja startuje po odblokowaniu kontynentu z kilkoma punktami. Dzięki temu bardziej opłaca się przejmować wrogie placówki, bo częściej frakcja otrzymuje za to punkty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...