Jump to content
Piotrekkk

Grafika tnie, dźwięk trzeszczy

Recommended Posts

Witam.

Mam problem, obawiam się, że może to być coś poważnego. Od około miesiąca, w czasie grania, w pewnym momencie gra strasznie zwalnia (np. Black Ops do 5-8 FPS) a dźwięk zaczyna trzeszczeć, mimo, że wcześniej gra śmigała bez problemów. Czasem pomaga ponowne uruchomienie gry, lecz zazwyczaj muszę wyłączyć laptopa i włączyć go ponownie, żeby wszystko działało normalnie, nawet po wyjściu z gry. Dodam, że sprzęt jest nowy, ma niecały rok i wcześniej nie zdarzały się takie sytuacje.

Podaję konfigurację komputera:

Dell Inspiron 1764

Intel Core i5 2.40 GHz

4 GB RAM

ATI Radeon HD 5450

Co robić?

Link to comment
Share on other sites

1. Podaj temeperatury w spoczynku i podczas gry.

2. Podaj SMART dysku (może być zakładka Health z HD Tune albo CrystalDiskInfo).

3. Zrób też benchmark odczytu w HD Tune (szczególnie po takim spowolnieniu - wyjdź z gry i nie restartuj systemu tylko ucruchom program) i daj wynik.

4. Pracujesz na zasilaniau sieciowym, nie bateryjnym?

5. Jesteś pewny że przez przypadek nie aktywujesz lub samo się nie aktywuje jakieś zarządzanie/oszczędzanie energii?

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że o to chodzi.

1. post-301722-1329411888_thumb.png to w spoczynku

post-301722-1329411922_thumb.png a to w trakcie gry

2.

ID                               Current  Worst    ThresholdData        Status   
(01) Raw Read Error Rate 200 200 51 0 Ok
(03) Spin Up Time 185 181 21 1733 Ok
(04) Start/Stop Count 99 99 0 1310 Ok
(05) Reallocated Sector Count 200 200 140 0 Ok
(07) Seek Error Rate 100 253 0 0 Ok
(09) Power On Hours Count 96 96 0 2925 Ok
(0A) Spin Retry Count 100 100 0 0 Ok
(0B) Calibration Retry Count 100 100 0 0 Ok
(0C) Power Cycle Count 99 99 0 1248 Ok
(BF) G-sense Error Rate 1 1 0 8962 Ok
(C0) Power Off Retract Count 200 200 0 30 Ok
(C1) Load Cycle Count 180 180 0 61964 Ok
(C2) Temperature 106 95 0 41 Ok
(C4) Reallocated Event Count 200 200 0 0 Ok
(C5) Current Pending Sector 200 200 0 0 Ok
(C6) Offline Uncorrectable 100 253 0 0 Ok
(C7) Ultra DMA CRC Error Count 200 200 0 0 Ok
(C8) Write Error Rate 100 253 0 0 Ok
(F0) Head Flying Hours 97 97 0 2683 Ok
(F1) (unknown attribute) 200 200 0 1992320465 Ok
(F2) (unknown attribute) 200 200 0 -355830182 Ok
(FE) (unknown attribute) 200 200 0 0 Ok

Power On Time : 2925
Health Status : Ok

3. post-301722-1329412100_thumb.png

4. Jak bateria się naładuje to odłączam sieć i pracuję na baterii do rozładowania i później znowu ładuję.

5. Raczej nie, tym bardziej, że często gram na zwiększonej wydajności i efekt jest taki sam.

Link to comment
Share on other sites

Grałem na zasilaniu sieciowym i niestety bez zmian, pograłem może 3 minuty i koniec, tnie tak, że nie da się grać. DirectX mam najnowszy (11) jak coś. Dodam, że po takim spowolnieniu użycie CPU skacze znacznie, do 30-60 %, podczas gdy normalnie, w spoczynku waha się od 1-8 %. Co jeszcze można zrobić?

Edited by Piotrekkk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...