Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Guilty Gear (seria)

Polecane posty

Ja byłem pod ogromnym wrażeniem grafiki. Na początku myślałem, że to są sprite'y udające 3D jak te z KoFXIII i mocno się zdziwiłem gdy okazało się, że to jest pełne 3D.

Modele są nawet animowane jak sprite'y i przez to, to może być pierwsza gra 3D gdzie jest sens robić postacie jak Dizzy, Zappa i Eddie, czyli z dużą ilością transformacji. Normalnie takich efektów na zwykłych modelach 3D nie da się osiągnąć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modele są nawet animowane jak sprite'y

Że znaczy co jak gdzie? Co masz na myśli?

Zresztą Dizzy i Eddie czy inny Zappa to łatwizna. Faust - to będzie wyzwanie ;)

Niemniej mój prywatny hype train pędzi pełną parą i tylko martwi istnienie (czy) i data (kiedyyyyyyy) wydania na PC. A w głowie automatycznie zaczął przygrywać Still In The Dark.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faust nie ma aż takich transformacji jak Zappa gdzie twarze ręce i nogi mu wyrastają wszędzie (coś co na modelach 3D jest trudne do osiągnięcia bo wczytanie i pomieszczenie tego w pamięci jest katorgą). Faust w większości po prostu dziwnie się wygina. tongue_prosty.gif

Zwróć uwagę jak oddycha Sol albo na powiewającą szatę Ky'a. To nie jest zwykłe rozciąganie i obracanie modelu a raczej tak jak w Sprite'ach podstawienie lekko innego w jego miejscu. Warto tez spojrzeć na smugę jaką zostawił miecz Sol'a podczas stop-klatki z obrotem. To nie jest zwykły efekt, tylko część modelu.

Dla mnie to wygląda trochę jak animacja sprite'ami, tylko zamiast nowej bitmapy do każdej klatki ruchu, podstawiają nowy model 3D.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem, póki co, jest kiedy i czy. Fani pewnie już Arcowi szturmują maile, zasypując ich prośbami i groźbami, żeby wydali to na PC. Pytanie czy to zrobią... i czy w końcu dowiedzieli się o takich cudach jak Steam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nothing will stop the Hype Train!

Na nowego Guilty Gear czekam ze sporym zaciekawieniem i uwagą. Martwię się jedynie o dwie rzeczy - gameplay i kod sieciowy. Boję się, że ArcSys postawi na ludzi pozyskanych dzięki BlazBlue czy P4A i uprości całą mechanikę oraz zmniejszy tempo starć. Od kodu sieciowego zaś będzie zależała cała żywotność tytułu i czy GGXrd nie zostanie zapomniane po roku.

Oczywiście wersja PC by się przydała, ale ja bym na nią nie liczył. Jeżeli nie mogli wydać na komputery Continuum Shifta to dlaczego mieliby to zrobić z GGXrd?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie mogli wydać na komputery Continuum Shifta to dlaczego mieliby to zrobić z GGXrd?

Bo chodzi na Unrealu, i konwersja PC powinna kosztować ułamek tego, co na własnym silniku (chyba, że mocno go zmodyfikowali)? BlazBlue było w ogóle na Steamie? Chyba nie, a to raczej daje pewnego boosta do "rozpoznawalności"... ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wersja PC by się przydała, ale ja bym na nią nie liczył. Jeżeli nie mogli wydać na komputery Continuum Shifta to dlaczego mieliby to zrobić z GGXrd?

ARCsys ma dziwny zwyczaj dawać jedną grę raz na jakiś czas. BlazBlue CS nie dali bo schrzanili sprawę przy CT (np brak wersji na Steam) i uznali, że ludzie marki nie lubią. Jako że GGXrd to mocno odświeżony klasyk to może dadzą mu szansę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zaczynam się trochę niepokoić:

Hello! Ishiwatari here.

On 19/05, at the 25 years of ASW commemorative event held at Pacifico Yokohama the new version of the Guilty Gear series was announced, called called Guilty Gear-XRD-SIGN!

I would like to pass a message to all the readers of this blog.

First of all, thank you to all the fans of the Guilty Gear series, who waited so long for a new version.

It's been six years since Guilty Gear 2 Overture, the last completely new version.

The last fighting game I directed was Guilty Gear XX # Reload, I was satisfied with the results and started exploring a new genre with Guilty Gear 2.

But after some time 2D fighting games started to be recognized again and then i thought "well, maybe I should go back to making 2D fighting games, but I would like to give it a sense of novelty?".

Just as Guilty Gear caused surprise when it first came out in the arcades, I wanted everyone to feel that impact again. So I fought that a new system and visuals were crucial to that effect.

"It is possible to evolve the process of creating characters in 2D fighting games even more?" And "Will use the 3D development techniques be used to recreate 2D characters cause that impct?". With this in mind we adopted 3D production.

Since then we started to using 3D but searching for a solution that made it seem 2D. After many experiments and tests to understand how to make this work, we finally found a practical way. We ended up leaving everyone waiting for a long time, but now I wonder if the impact was strong enough?

The Guilty Gear series is a long series, which has existed for many years. The development of the series so far has been adding new components to the solid foundation of the game, but this time we'll start from scratch and review the entire system, we are very dedicated to the system.

This is what we call 'back to the beginning' is it not? So for fans who play until today and the the ones that will start now, we basically wanted to put everyone in the same starting position, giving the feeling of a 'new game'.

And finally, a few conceptual words ...

By 'resetting' everything that has accumulated so far, we can carve it to something simpler. Not as a 'successor', but as an 'expansion'.

Of course that the revival of the Guilty Gear series with XRD-SIGN-have in mind the fans who supported the series until now, but we're trying to develop something that players that start now can also start having fun! Wait!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc z tego co się zorientowałem system, nie będzie tylko lekko zmienionym GGXX AC+, ale całkiem nowy i prostszy ala BlazBlue? Mam tylko nadzieję, że format kombosów zostanie taki jaki był (krótkie acz konkretne).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę jak oddycha Sol albo na powiewającą szatę Ky'a. To nie jest zwykłe rozciąganie i obracanie modelu a raczej tak jak w Sprite'ach podstawienie lekko innego w jego miejscu. Warto tez spojrzeć na smugę jaką zostawił miecz Sol'a podczas stop-klatki z obrotem. To nie jest zwykły efekt, tylko część modelu.

Dla mnie to wygląda trochę jak animacja sprite'ami, tylko zamiast nowej bitmapy do każdej klatki ruchu, podstawiają nowy model 3D.

Tak trochę "poniewczasie", ale rozmawiałem z kimś o animacji i przypomniało mi się, że było coś o tym w tym temacie. smile_prosty.gif

Nie ma problemu z robieniem takiego czegoś - nie pamiętam, czy to bardziej kwestia samej animacji i programu do grafiki 3d, czy też silnika gry, ale animacje są wygładzane, żeby lepiej wyglądały. Są klatki kluczowe, a wszystko pomiędzy nimi generowane jest automatycznie. Można tego nie używać - tak, jak najwyraźniej robią tutaj. Wtedy wszystkie klatki muszą być animowane ręcznie, a pomiędzy nimi nic nie ma, nic nie jest tworzone automatycznie - tak, jak przy sprite'ach. Jeżeli masz 30 klatek/s animacji, to nie będzie to tak płynnie, jak gdybyś miał 60. W przeciwieństwie do tradycyjnej animacji 3d, gdzie masz kilka klatek kluczowych, a resztę Ci samo wypełnia...

Nie zdziwiłbym się, gdyby nikt tego nie używał, bo to "niby proste, ale trzeba na to wpaść". wink_prosty.gif

Albo nikogo nie obchodziło, żeby naśladować sprite'y w takim stopniu. :3

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to ma sens. Mam wrażenie, że taka technika pozwala też robić ciekawsze rzeczy (jak te smugi od miecza), bo bez tego wypełnienia może to wyglądać trochę naturalniej. Zostaje czekać aż pokażą przynajmniej Eddiego w wersji 3D.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas odkopać temat, gdyż ArcSys w swej łaskawości uraczył nas nowymi materiałami.

Na dzień dobry:

http://www.mediafire...ruRaji_Clip.mp4

Fragment podcastu BlazBlue, w trakcie którego pokazano parę urywków gameplayu i jakiś wstęp fabularny. Cóż, z fabuły nic nie zrozumiałem, ale clipy są pierwsza klasa. Widać tam między innymi fragmenty instant killów czy całe starcie Sol vs. Bedman. Sam Bedman wygląda na skrajne Glass Cannon, zdolne zadawać potężne obrażenia, ale i sporo dostawać.

Opening do wersji arcade. Poznajemy najprawdopodobniej finałowego bossa, którym ma być nowa wariacja Valentine znanej z GG: Overture. Poza tym parę fajnych fragmentów i HEAVY DAY.

Premiera na automaty już w lutym. Czas rozpędzić ten hype train!

EDIT

Och sorry, nie zwróciłem uwagi na adnotację pod openingiem arcade. PREMIERA JUŻ DZIŚ!!! GET HYPED!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcielibyście więcej gier od ARC System Works na PC? tongue_prosty.gif Bo ja bym chciał. Goście, którzy wydali Guilty Gear Isuka na Steamie niedawno, będą starali się wynegocjować więcej gier na PC od ARC i proszą o okazanie wsparcia.

Zainteresowanych zapraszam do filmiku z instrukcjami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z okazji Zimobrania i "niesamowitej" promocji na Guilty Gear X2 #Reload, oraz biorąc pod uwagę mój hype na Xrd, postanowiłem odświeżyć sobie ta serię. Mały Gnojek Ja z podstawówki nie umiał docenić tego, co widzi. I o dziwo to chyba jeden z niewielu fighterów, które zasadniczo są w najmniejszym stopniu grywalne na padzie. Chcę Xrd. Na wczoraj.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...