Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

BioShock (seria)

Polecane posty

Nieformalny sequel SS2? Robiony po części przez kolesi, którzy wsławili się tworzeniem Thiefa? Przepraszam, ale jeśli nie powinie im się noga, to dopchnę się na sam początek kolejki do zakupu :) Zapowiedź, choć obszerna, tak naprawdę nie wyjaśnia wielu aspektów, więc na razie pozostaję zdrowym sceptykiem - w najgorszym przypadku nic nie stracę, w najlepszym miło się rozczaruję. Ale jeśli wszystko się powiedzie, a gierka będzie trzymała klimat, to prawdopodobnie będzie prywatnym kandydatem na fps roku... Grunt to żeby nie przedobrzyć i by zamiast horroru nie powstała groteska, co było udziałem choćby takiego DIII.

W końcu kto nie chciałby się zmierzyć z przeciwnikiem w stroju nurka z lat 50' :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Robiony po części przez kolesi, którzy wsławili się tworzeniem Thiefa? (...)

Nie do końca, Thiefa robili ludzie z The Looking Glass Studios; Shocka2 i BioShocka tworzy Irrational Games.

(...) Grunt to żeby nie przedobrzyć i by zamiast horroru nie powstała groteska, co było udziałem choćby takiego DIII. (...)

O to się nie martw. Jeśli jest coś, czego IG chcą za wszelką cenę uniknąć, to są to oklepane aspekty. Jeśli to cię pocieszy, Ken Levine wielokrotnie krytykował D3, gdy mówił o BioShocku (również w Developer's Walkthrough).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, Thiefa robili ludzie z The Looking Glass Studios; Shocka2 i BioShocka tworzy Irrational Games.
Ooopsie here ;] Dziś uczymy się czytać ze zrozumieniem :) Po pierwsze: napisałem 'po części.' Po drugie, o LGS możemy mówić tylko w czasie przeszłym. Gdzie znalazła się część programistów chyba nietrudno zgadnąć. Po trzecie, nigdzie nie twierdziłem, że Thiefa i SS2 robili ci sami ludzie.

Dzia. :P

Jeśli jest coś, czego IG chcą za wszelką cenę uniknąć, to są to oklepane aspekty.
Najłatwiej przedobrzyć właśnie w przypadku tworzenia czegoś zupełnie nowego, gdy nie ma się żadnego punktu odniesienia i klimat tworzy się właściwie w ciemno, bazując tylko na swoich własnych odczuciach. Dlatego właśnie wierzę w doświadczenie składu developerskiego i ich, z braku lepszego określenia, zdrowy rozsądek.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nieco starszych (sprzed paru miesięcy ;)) prasowych zapowiedziach Bioshocku była mowa o tym, że oprócz "adama" będzie w grze również substancja o nazwie "eve" (w sumie logiczne, prawda?).

W zapowiedzi CDA nie ma już o niej mowy. Wycofano się z tego pomysłu :scratch:?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nieco starszych (sprzed paru miesięcy ;)) prasowych zapowiedziach Bioshocku była mowa o tym, że oprócz "adama" będzie w grze również substancja o nazwie "eve" (w sumie logiczne, prawda?).

W zapowiedzi CDA nie ma już o niej mowy. Wycofano się z tego pomysłu :scratch:?

Nie. Adam jest nieaktywny, pełni rolę kasy (jak nanites w Shock2). Eve to Adam przetworzony przez Little Sisters i działa jak mana.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieoficjalna kontynuacja SS2? Brzmi snakomicie( :wink: ), jak dla mnie Bioshock będzie świetną grą a filmiki z gametrailersa są chmmmm nader ciekawe. Fabuła już mi się spodobała, jesteśmy jakimś ziomkiem którego samolot się rozbił i trafiamy do podwodnego zruinowanego miasta. Zruinowanego przez substancję Adam która sprawia, że ludzie stają się silniejsi, już po tym mi ślinka leci a jak jeszcze dodać, że BIOSHOCK będzie chodził na zmodyfikowanym UE3... Tylko ciekawe jakie będą wymagania :?

na upgrade nie zostanie zbyt dużo czasu bo gra wyjdzie już wiosną 2007. Pozostaje tylko czekać do premiery i modlić się żeby wymagania nie były KOSMICZNE 8)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiąże z tym tytułem ogromne nadzieje, System Shock pozostaje w moim rankingu jedną z najlepszych i najbardziej klimatycznych gier, pomimo, że zapoznałem się z nią dosyć późno. W BioShocku martwi mnie tylko jedno... wymagania, boje się czy w ogóle pójdzie mi na kompie. O resztę się nie martwię. Wierzę że ta gra będzie naprawde wielka i dostarczy rozrywki na najwyższym poziomie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się przełomowy tytuł...Ba nawet juz jest jak można było wyczytać gra jest prawie gotowa i głównym zmartwieniem twórców są teraz testy. Oby ekipa odpowiedzialna za tę pozycje dotrzymała słowa no i żeby oprawa graficzna, wymagania nie przysloniły kwintesencji tej gry. A to dziś praktyka dosyć powszechna.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nastawiałbym się jeszcze na premierę. W maju na E3 BioShock był w stadium Pre-Alpha, a przed Pre-Alpha nie ma już nic. Mineło zaledwie 5 miesięcy, a nawet stawiając na połowę 2007, czy można z Pre-Alpha przejść do Gold w ciągu roku? Osobiście nie liczyłbym na premierę przed przełomem 2007/2008, najwcześniej. Na dzień dzisiejszy twórcy mają za sobą prawie 2 lata pracy (nie licząc eksperymentowania i prototypów), to i tak 2.5 roku na tak złożoną grę? Mało prawdopodobne, być może możliwe (nie wiem jak efektownie działa zespół IG), ale w to, że gra jest już tuż tuż nie wierzę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się conajmniej ciekawie :D. Klimacik zapowiada się na niezły, fabuła jeszcze lepiej... co tu dużo mówić, chyba wszyscy czytali temacik numeru z CDA? Nie??? niuniuniu!!! XD

Aha, dodam, że kiedy w wakacje czytałem se Play'a czy cuś w tym stylu, to była mowa tylko o jednej Little Sister i jednym Big Daddy XD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....to i tak 2.5 roku na tak złożoną grę?

Oblivion i Gothic III (chociaż nie wiem, ile czasu poświęcono na betatesty w tym ostatnim przypadku), oboje słynące z wielkośći i obie powstałe w około 2.5 lat (z tego co pamiętam) udowodniły że jest to możliwe. Rozumiem, że złożność to nie to samo co wielkość czy długość, ale równie dobrze można zrobić krótką gre nawet i w dziesięc lat, że tak powiem (Prey) ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duchowy spadkobierca SS2 w stylistyce rodem z fallouta? Dodatkowo z filozoficznymi ambicjami i prześwietną grafiką? Już kocham tę grę! Może być z tego hicior nad hiciorami, jeśli tylko Irrational Games nic nie popsuje... Trochę martwi mnie mała ilość typów przeciwników (tylko 10) i broni ( 6 ). Może to oznaczać że gra będzie krótka, wtedy taka ilość Splicerów i broni wystarczyłaby żeby zapełnić te 10 godzin. Jeśli jednak rozgrywka będzie dłuższa, to czy te 10 przeciwników na krzyż nam się nie znudzi?

Whatever, gra zapowiada sie przesmacznie, trzeba zbierać kaskę na upgrejd...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jedynie dorzucę iż uważam za świetny pomysł dodawanie różnych "akcentów" z przeszłości, jak chociażby opisanych w CDA plakatów z lat 50-tych. Ubóstwiam takie motywy

Mi też bardzo podoba się ten pomysł i chyba cała gra ma być w tych klimatach bo podwodne miasto było prawdopodobnmie wtedy zbudowane. I bardzo dobrze chociaż szczerze ubustwiam klimaty lat 70... Elvis rządzi xD

Nie nastawiałbym się jeszcze na premierę. W maju na E3 BioShock był w stadium Pre-Alpha, a przed Pre-Alpha nie ma już nic. Mineło zaledwie 5 miesięcy, a nawet stawiając na połowę 2007, czy można z Pre-Alpha przejść do Gold w ciągu roku? Osobiście nie liczyłbym na premierę przed przełomem 2007/2008, najwcześniej. Na dzień dzisiejszy twórcy mają za sobą prawie 2 lata pracy (nie licząc eksperymentowania i prototypów), to i tak 2.5 roku na tak złożoną grę? Mało prawdopodobne, być może możliwe (nie wiem jak efektownie działa zespół IG), ale w to, że gra jest już tuż tuż nie wierzę.

Człowieku gdy ma się budżet (oni mają) wiernych pracowników pracujących w pocie czoła i zostających po godzinach żeby dopracowywać gierke (oni napewno paru mają) to mogą w ten rok doprowadzić od PRE-ALPHY do GOLDA chociaż na grę licze dopiero koło czerwca bo jeszcze zanim Cenega przetłumaczy to heh szkoda gadać :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ballack

Czas pokaże, ja nie mówię, że to niemożliwe, tylko że osobiście nie nastawiam się na premierę w trybie ekspresowym. Ale oczywiście jeśli faktycznie im się uda, to zachowanie dystansu w tym momencie i tak nic nie zmieni. :)

franiu

Painkiller miał tylko 5 broni, a chyba nikt na ich ilość nie narzekał. Podstawową sprawą w BioShocku jest niemal nieograniczona ilość upgrade'ów broni, dodatkowe 'ataki' (toksyny, materiały wybuchowe), różne rodzaje amunicji. Będzie to miało podobny (tylko znacznie bardziej rozbudowany) efekt jak w PK, gdzie każda broń miała dwa tryby użycia.

Co do przeciwników, w jakim sensie 10? (zaznaczam, że nie czytałem zapowiedzi z CDA)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

franiu

Painkiller miał tylko 5 broni, a chyba nikt na ich ilość nie narzekał. Podstawową sprawą w BioShocku jest niemal nieograniczona ilość upgrade'ów broni, dodatkowe 'ataki' (toksyny, materiały wybuchowe), różne rodzaje amunicji. Będzie to miało podobny (tylko znacznie bardziej rozbudowany) efekt jak w PK, gdzie każda broń miała dwa tryby użycia.

Co do przeciwników, w jakim sensie 10? (zaznaczam, że nie czytałem zapowiedzi z CDA)

Rzeczywiście w PK było tylko 5 sztuk broni, ale można je liczyć jako 10, ponieważ mają one po dwa tryby strzału jak już wspomniałeś. Jeśli dzięki upgrejdom broni będzie można zmieniać ich "charakter", to ok, może być, choć wolałbym mimo wszystko trochę więcej sprzętu do wyboru.

A co do przeciwników to w zapowiedzi w CDA właśnie jest napisane że będzie w sumie dziesięć odmian Splicerów, czyli wrogich nam mutantów pełniących w tej grze rolę przeciwników. Choć zastanawia mnie czy wszelakie machiny (w CDA był scrin z helikopterem...) zaliczają się do Splicerów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nic o dokładnej liczbie przeciwników nie słyszałem. Chociaż sądzę, że trzeba raczej patrzeć na ogólną liczbę postaci, nie tylko przeciwników (choćby ze względu na to, że można bardzo otwarcie nimi manipulować). Na pewno będą 3 typy Big Daddies, bliżej nieokreślona ilość typów Little Sisters, Splicerów ma być bardzo dużo (nie wiem, czy akurat 10), z tym że każdy będzie inny (nie tylko wygląd, ale i moce), podobno będą również rozmaite wariacje tych samych Splicerów (np. jeden w masce, drugi bez, etc.). No i systemy bezpieczeństwa (kamery, wieżyczki, roboty strażnicze), więc powinno się uzbierać na urozmaiconą rozgrywkę. Ciekawi mnie jedna sprawa, mianowicie, że niektóre postacie będą mogły korzystać z Plasmi-Quików (te gadżety do naszych mocy)...

Nie wiem, jak wiele osób to zauważyło, ale mnie osobiście bardzo się podoba 'technologia odzyskowa'. Przykładowo magazynek do pistoletu zrobiony jest z puszki (tu ładnie to widać), śmigło Security Bota to chyba coś w stylu wentylatora montowanego pod sufitem, a wieżyczka jest zrobiona z obrotowego krzesła. Bardzo oryginalne, ale przede wszystkim zwiększające swego rodzaju dramatyzm sytuacji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://media.xbox360.ign.com/media/793/793105/vids_1.html

Ten 14 minutowy filmik (opatrzony komentarzem samego Kena Levin'a) zawiera MNÓSTWO informacji o Bioshocku, gorąco polecam obejrzenie go wszystkim, którzy oczekuja tej smakowitej :) gierki.

PS. Po wejściu w link wybierz filmik po prawej.

EDIT: Ouch. Ktoś wyżej już dał link do tego filmu. TRudno się mówi :oops: .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu temaru numeru w CDA odkryłem jakie gry ja lubię... Gry, w których możemy wybierać pomiędzi dobram a złem (pierwszą taką grą jaką miałem był Star War: Jedi Knight - Jedi Academy)... Jeśli te dziewczynki będą takie brzydkie jak na screenie, to napewną nacisnę na spóst mojego guna, ale jeśli będą takie jak opisał Hut to na pewno się zawacham...

Cóż więcej mogę napisać... Naperwno gra będzie świetna.

Podczas pierwszych zapowiedzi podchodziłem do niej jak do każdej nieoficjalnej kontynuacji hitu. Zwłaszcza, że nienawidzę jak w grze jest jakiś robal... :x Ale to ja gra wygląda na dzień dzisiejszy jest świetne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w samych filmikach czuć niesamowity klimat tej produkcji, a co dopiero kiedy będziemy w nią grać! Dobrze, że powstaje taka gra, może pokarze ona, że FPP nie musi się kojarzyć tylko z hack'n'slashem w innym widoku, że gry tego typu mogą wymagać czegoś więcej niż tylko klikania.

Nie narzekajcie na ilość przeciwników, z tego co można zobaczyć w filmikach nawet walka z jednym z nich może być niezłym przeżyciem i wcale nie tak krótkim.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przyznam się ze wstydem, że nigdy w SS2 nie grałem więc na początku nawet nie przeczytałem tematu numeru ponieważ stwierdziłem, że jak to ma być kontynuacja to się za to brać nie będe. Dopiero potem z braku laku (przeczytałem już wszystko co mnie interesowało) przyjrzałem się grze i tam dopiero wyczytałem, że gra nie ma żadnego zwiążku fabularnego z SS2 dzięki czemu teraz oczekuję gry z napięciem. Co do małej ilości potworów to wszystko zależy od tego czy gra pujdzie na akcje, czy raczej na grozę, zagadki, bieganie po mieście itp. jeśli na to drugie i jeśli bedzie to odpowiednio zrobione to pewnie nawet nie zauwarzymy, że typów wrogów jest mało :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Zresztą Alan Wake również "ma wspierać" ale wiadomo, że komfortowo pogramy na naszych obecnych maszynach (no...może grafikę trzeba będzie wymienić na SOLIDNIEJSZĄ :) )

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem to co napisałeś, ale w AW nie pograsz bez porządnego upgrade'u. Wystarczy, że potrzebujesz Vistę i dwu-rdzeniowy procesor (lub P4 z HT), żeby w ogóle to uruchomić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...