Jump to content
Guest Razomak

Dark Souls (seria)

Recommended Posts

Zabiłem dużego pająka. Potem wróciłem się otworzyć wcześniej minione drzwi, do których teraz zdobyłem klucz. Zabiłem też tego typa, co to dał mi klucz do swojej kryjówki w zamian za pierścionek. Jedna ze skrzynek w kryjówce miała bombę, czyli on mnie też chciał zabić, świnia jedna.

Niestety nie wiem jak odblokować ognisko obok piaskowego leja, wyruszyłem więc do obszaru Pharrosa.

Jakieś rady, które drzwi warto otwierać, a które nie? Na razie zmarnowałem trzy kamienie na otwarcie tych wielkich drzwi w wodzie, za nimi była jakaś włócznia czy halabarda. Wydaje się spoko, pierwsza broń, która na +0 ma większe obrażenia niż mój miecz na +10.

No i znowu jakoś od czapy zostałem przyzwany do walki z jakimś innym graczem. Nie rozumiem, to przez to przymierze słońca? Jeszcze nie dość, że gościu miał mega lagi, które działały na jego korzyść (dwa razy się odturlałem, a on nagle mnie w plecy uderzył), to jeszcze okoliczne potwory, które najwyraźniej on wcześniej olał, atakowały tylko mnie. Summa summarum zabrakło mi minimum energii, żeby wyprowadzić na nim ostatni cios, dopadły mnie psy, pełne zatrucie, on uciekł się podleczyć, nie miałem już jak walczyć, bo po pas w wodzie byłem wolny + on atakował + psy atakowały + trucizna zżerała mi hp. Nie ogarniam tego systemu, ale chyba sobie opuszczę ten sojusz słońca, jeśli jedyne co z tego mam to losowe przyzywanie do atakowania innych graczy + potworów z ich świata (przy poprzednim przyzwaniu też musiałem borykać się z jakimiś szczurami).

Generalnie wydaje mi się, że zwiedziłem większość lokacji. W dużej, dwupoziomowej sali widzę drzwi-mgłę za przepaścią, ale nie jestem pewien jak się tam dostać. Przypuszczam, że musiałbym jakoś użyć kamieni pharrosa, ale nie wiem gdzie. Z resztą, i tak mi się skończyły, więc muszę jakichś poszukać. Chyba się wrócę do tych ruin, gdzie jest typ na wózku i gdzie zabiłem kruczą babeczkę.

I pytanie numer dwa - ktoś wie czy gdzieś mogę pofarmić klucze pharrosa i kukły człowieczeństwa? W jedynce mogłem sobie człowieczeństwo olewać i całą grę przechodzić solo, ale tutaj dość irytuje ten kurczący się pasek HP.

A i jeszcze mi się przypomniało - te monety zwiększające szczęście to jakiś czasowy buff, czy jak to działa? Nie mam tego dużo, więc nie chcę marnować tylko po to, żeby sobie sprawdzić.

Edited by ZygfrydQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

To akurat mały problem, żar ascezy odnawia ten licznik oraz potwory, które przestały się spawnować. Aczkolwiek z tego co czytałem, to kamień pharrosa wypada tylko (i to dość rzadko) z tych psów w bramie pharrosa. A widziałem ich tam może z 3-4, więc lipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ZygfrydQ, to przywoływanie to chyba jednak przez Przymierze Szczurów. Przypomniałem sobie, jak ono działa. Gdy wędrujesz po lokacjach należących do tego przymierza (Wrota Pharrosa i Grobowiec Świętych), to jako intruz jesteś przywoływany do świata obrońcy, a on może sobie tam na Ciebie różne pułapki zastawić. Tak to działa. Przymierze Słońca nie ma z tym nic wspólnego. Dodatkowo, jeśli jesteś w przymierzu Szczurów, to potwory w tych lokacjach nie atakują Cię.

Tak, monety to czasowy buff do szansy na drop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dotarłem do krypt.

Na razie co mnie zastanawia:

Jak wyłączyć dzwon gdy idę tym ostatnim szerokim korytarzem? Tam co chwilę te denerwujące duchy się pojawiają.

Warto iść z pochodnią do tego typa, co to tak nie lubi światła? Wszystkie znaki na niebie i ziemi sugerują, że owszem, ale jakoś mam wątpliwości czy to nie trolling.

Odkryłem, że mam w ekwipunku klucz nieuciszonego (albo jakoś tak). Czy on zniknie, jeśli pójdę otworzyć nim drzwi na szczycie wieży? Warto? Bo jak na razie to jest dla mnie najfajniejszy (najszybszy z ciężkich) miecz, do tego obrażenia ma wcale niezłe. Wadą jest tylko to, że nie mogę go ulepszać :(

A i swoją drogą - w podróży widzę, że niektóre lokacje stały się dla mnie chyba niedostępne? Znaczy się, widzę sporo lokacji jakby za mgłą, a w nazwie jest tylko "???". Czyli co, po dojściu do zamku gra mi blokuje niektóre lokacje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ZygfrydQChodzi o korytarz do bossa? Pod schodami jest małe pomieszczenie z dzwonem i nieumarłym, który weń dzwoni.

Nie idź do Agdayne z pochodnią, bo on i jego kompani obrócą się przeciwko tobie, stracisz kupca.

Tak, miecz-klucz zniknie. Czy warto otwierać? Zakończysz questa na uwolnienie wszystkich Milfanito, dostaniesz dostęp do małego fragmentu Kaplicy Amany (np. do ołtarza, który przywraca Ci formę człowieka, ale tylko gdy nie masz żadnych kukieł). Nie ma tam nic specjalnie ciekawego, jeśli miecz Ci pasuje to go zatrzymaj.

"Szare" obrazki na ekranie podróży to lokacje, których jeszcze nie odkryłeś. Coś takiego pojawia się bodajże po dostaniu się do Zamku Drangleic. Do dla Ciebie taka informacja, ile odrębnych lokacji Ci pozostało. Możesz również przejrzeć zakładki miejsc już odkrytych, bo w podobny sposób zaznaczą się tam ogniska, jeśli jakieś pominąłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem też czy o tym ktoś Ci już mówił, ale

NIE zużywaj Dusz Olbrzymów. Bez nich jeden z bossów stanie się praktycznie nie do pokonania, a jest ważny fabularnie.

Co do korytarza i dzwonów to możesz spróbować mojej taktyki. Trzymać się cały czas prawej ściany, szybko ominąć DragonCieci i wejść we mgłę.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do dusz bossów, to mam nauczkę z poprzedniej części i na razie wszystkie trzymam. Nie wiem w sumie po co, bo większość broni jakie mogę za to kupić u kupca-maga jest dość badziewne, więc... Aczkolwiek irytuje mnie trochę, że w sumie nie mam żadnego drugiego miecza i jak ten mój główny (krótki miecz +10) jest mocno uszkodzony, to muszę na szybko przełączać się na jakieś badziewie (obecnie albo na zardzewiały miecz +1 albo właśnie na ten klucz). Swoją drogą, czy prędkość ataku danym mieczem jest jakoś 'modyfikowalna' i zależna od moich statystyk (np. zależna od stosunku wymagań miecza do moich statystyk, albo wagi do udźwigu) czy może jest to stała przypisana do broni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego króla-zombie, który krąży po swoim grobowcu nie da się zabić, nie?

Poszedłem za drzwi wymagające znaku króla w kniei gigantów, ale tam nic nie ma, poza nieruchomym drzewem-gigantem. Coś przegapiłem?

Ktoś może mi podpowiedzieć gdzie teraz powinienem iść? Nie pamiętam gdzie były drugie drzwi wymagające znaku króla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można go zabić ale tylko z Duszami Olbrzymów, albo od razu po pokonaniu Velstadta ale wtedy masz tylko jedną szansę(nie wiem czy ten sposób działa z obecną wersją gry).

Edited by Nessill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak z tymi duszami? W sensie, jak będę miał ich X, to mam tam wrócić i zacząć go okładać? Po walce z bossem próbowałem dłuższą chwile uderzać w króla, ale nie wywoływało to żadnego efektu - nie było paska hp, on nie reagował, nic się nie działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogłeś tylko i wyłącznie walczyć z nim od razu po walce z poprzednim bossem, teraz uzbieraj z 5 Dusz Olbrzymów i wtedy jego obrona odpowiednio się zmniejszy, co poskutkuje tym iż zaczniesz zadawać mu obrażenia a on stanie się wrogo nastawiony. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie on ma 99% redukcji twoich obrażeń bez dusz, więc okładanie go bez nich jest powiedzmy... trochę bezcelowe. Z każdą duszą jego ochrona spada o 15%, więc będzie miał maksymalnie 0% redukcji obrażeń (dusz jest 5).

Jak masz pieczęć króla to możesz wrócić do tego bajorka, gdzie śpiewają, bo za Dragonriderem są ukryte drzwi, które można otworzyć, a za nimi znajdziesz ciekawe rzeczy związane z lore.

Teraz musisz iść w stronę Aldia Keep.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A skąd brać te dusze olbrzymów? To jacyś specjalni bossowie na późniejszym etapie gry?

Obecnie odwiedzam wcześniejsze lokacje i szukam co ominąłem. Trafiłem na przykład do zatoki ze statkiem, ale w sumie nic ciekawego tam nie znalazłem (poza drugim wejściem do Bastille). Odwiedziłem też tego typka, co to mówi, że może wybaczyć mi moje grzechy. Poprzednim razem jak go odwiedziłem to nie chciał nic, a teraz 134000 dusz. O co z tym chodzi? Byłem u niego za pierwszym razem po zabiciu dwóch czy trzech NPC, więc wątpię, żeby nagle żądał za to hajsu.

Generalnie, według mapki podróży, ominąłem chyba kilka lokacji, chociaż też pewien nie jestem, bo może ich kolejność po prostu jest dziwna. No i ponoć w tym obszarze z posążkami-plujkami (tam, gdzie był boss składający się kawałków ludzi, a za nim wybuchające ognisko) to mi pokazuje, że mam jedno z dwóch ognisk odblokowane, ale nie wiem gdzie niby może być to drugie.

1 minutę temu, Scorpix napisał:

Teraz musisz iść w stronę Aldia Keep.

A gdzie to jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kojarzysz takie jakby drzewa w kształcie postaci? Te duże. to są właśnie Olbrzymy do, których będziesz musiał później "wejść" gdy zdobędziesz odpowiedni przedmiot. Juz nie pamiętam ale chyba teraz powinno się iść do puszczy cieni, do tego rozwidlenia i otworzyć wrota, za pomocą symbolu.

Edited by Nessill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwóch olbrzymów jest też ukrytych po drodze do The Rotten (czy jak mu tam). Musisz tylko zeskoczyć w odpowiednim miejscu na niższą półkę skalną.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ZygfrydQ napisał:

A gdzie to jest?

Pamiętasz ognisko w Shaded Woods to które jest na rozwidleniu 3 dróg. Tym razem idź prosto i napotkasz drzwi, które możesz otworzyć za pomocą symbolu króla. Za nimi jest Aldia's Keep.

Co do dusz olbrzymów:

- Boss na początku

- Opcjonalny boss w Dragon Shrine

- 2 olbrzymy ukryte w drodze do Rottena (dostaniesz jedną duszę). W pomieszczeniu z nimi będzie również klucz do DLC.

- 2 dusze ukryte w wizjach (później zobaczysz o co chodzi).

Posiadając je możesz iść walczyć z królem.

Jeśli ubijesz już wszystko w drodze do ostatniego obszaru - Throne of Want, to zacznij robić DLC. Najpierw Sunken (wejście przy Rottenie), potem Iron (wejście zaraz po Old Iron King), a na końcu Ivory (wejście za pomocą fontanny w pomieszczeniu, do którego uzyskuje się dostęp, gdy rozpali się wszystkie primal bonfire.

Klucze do nich znajdują się:

- Sunken: przy olbzymach w drodze do Rottenie

- Iron: w jarze z ognistymi salandrami w Knieji Olbrzymów

- Ivory: Zaraz po pierwszym ognisku w Zamku Drangleic (taki zamarznięty kwiatek).

Zdobycie 3 koron, a następnie pójście do odpowiedniego miejsca odblokuje specjalne zakończenie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekaj, to te kółka to też jest wejście do DLC? Myślałem, że tylko te fontanny. Tam gdzie mówisz (za kamiennymi drzwiami, otwarłem je kluczem, który był w skrzynce za tymi dwoma olbrzymami) był dziadzio na wózku, proponujący mi przystąpienie do bractwa mroku (odmówiłem, bo to pewnie czary, a ja magii nie ruszam jak na razie) i właśnie taki jakby kamienny krąg (poprzednie dwa razy tego dziadka spotkałem przy takich samych kamiennych kręgach).

No nic, tak czy siak, wybiorę się teraz do tego Aldia's Keep, zobaczymy co tam mnie czeka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko fontanny są wejściem do DLC. Kółka są to wejścia do specjalnych dungeonów. Kiedy je skończysz będziesz walczył z dodatkowym bossem.

Przedmiot do DLC leży gdzieś w jaskini z olbrzymami.

Edited by Scorpix

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, rozumiem. To wrócę tam poszukac, bo znalazłem tylko klucz i pierścionek.

Obecnie szturmem przebiłem się przez ten korytarz z klatkami (chwała najemnikowi-tankowi, nie wiem co bym zrobił bez niego), potem załatwiłem smoka i dotarłem do doliny. Aczkolwiek teraz się wracam, bo ten korytarz miał jakieś boczne pomieszczenia, więc chciałbym zajrzeć co tam jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oto przedmioty otwierające DLC:

http://darksouls2.wiki.fextralife.com/Dragon+Talon - bierzesz klucz, prosisz o drabinę na sam dół studni i dostajesz się do 3 skrzyń oraz ciała i tam będzie ten przedmiot.

http://darksouls2.wiki.fextralife.com/Heavy+Iron+Key - ten był już omawiany

http://darksouls2.wiki.fextralife.com/Frozen+Flower

Powyższe przedmioty dadzą Ci dostęp do poszczególnych DLC.

Edited by Scorpix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba przeszedłem całe Aldia's Keep (mało zawału nie dostałem jak ten kościany smok zaczął się ruszać). Dotarłem do smoczego obszaru - skorzystałem z liny, żeby szybciej dostać się do zamku. Tam poubijałem dużych rycerzy (ci pomniejsi mnie ignorowali - to dlatego, że mam to piórko czy dlatego, że mam przymierze słońca? Jak przyzwałem bota do pomocy, to mnie atakowali). Dobiegłem do wielkiego smoka na końcu, on podczas rozmowy dał mi jakiś przedmiot i tyle. Co teraz? Wrócić do obszaru z mostami i poubijać te mniejsze smoki (widziałem na pewno dwa)? Iść już do DLC? Nie wiem w sumie gdzie powinienem się kierować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz wracasz do ogniska w tej pierwszej miejscówce, tam gdzie spotkałeś tą dziwną handlarkę z kluczem do kowala. Drabiną w dół, po mostku na drugą stronę, ring ubierasz i otwierasz drzwi. Dzięki itemkowi od smoka możesz wchodzisz we wspomnienia gigantów (drzewa). Polecam odporność na ogień w tym konkretnym wspomnieniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.11.2016 o 08:52, lordeon napisał:

Jest to też całkiem opcjonalny boss, więc nawet jeśli jakąś "'zje" to nic się nie stanie, bo po prostu nie trzeba z nim walczyć. No i tym razem zakończenie jest tylko jedno, więc jego zabicie (czy też nie) nic nie zmieni.

Muszę zaprotestować - zakończenia są dwa, przy czym to drugie wymaga właśnie między innymi pokonania Vendricka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lordeon: O ile Zygfryd nie gra w wersję podstawową zamiast w Scholar, to bym cię prosił, byś człowiekowi nie mieszał w głowie przeterminowaną wiedzą. Vendricka pokonać nie trzeba do ukończenia gry, ale jest to konieczne, jeśli chce się uzyskać możliwość wyboru zakończenia. Jest to też konieczne do otworzenia drzwi w Shrine of Amana za Dragonriderem (wbrew temu, co ktoś wcześniej powiedział, pierścień ich nie otworzy - trzeba ubić króla i mieć przywrócone człowieczeństwo).

Jeszcze parę uwag do innych postów:

Dusze olbrzymów - jedna z pary olbrzymów w Black Gulch, po jednej na każdą pamięć olbrzyma z Forst of Fallen Giants (czyli trzy w sumie), jedna z rzeczonego opcjonalnego bossa w Dragon Shrine. Last Giant NIE DAJE takowej duszy, tylko swoją własną, która jest standardową duszą bossową.

Co do smoczych rycerzy w Dragon Shrine - oni zostawią cię w spokoju, jeśli honorowo stawisz czoła ich czempionom, czyli tym wielkim. Honorowo, czyli sam, bez prób ominięcia (zaczną cię gonić, jeśli przyzwiesz pomoc lub spróbujesz po prostu przebiec obok). Dopuszczają leczenie, wycofywanie się i zatrute strzały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, to teraz mogę włazić w te dziwne drzewka? Oki, to kojarzę gdzie są trzy (czyli wszystkie, tak?) - za drzwiami króla, w okolicach miejsca gdzie jeden npc zamknął za mną bramę i po walce z tym bossem, co to potem jeszcze mnie nawiedza w kilku innych miejscach. A gdzie jest ten opcjonalny boss w Dragon Shrine?

A i zlazłem tą drabiną do studni po kluczyk, on jest do DLC, czyli tych fontann za bossami, ta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...