Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Spore

Polecane posty

Ja jestem przeciw - taka mało poważna grafika często jest dużo fajniejsza niż "dorosła". Kto grał w Viva Pinata wie, jak niezwykle rozczulające potrafią być takie małe, futrzate stworzonka :). Dzięki temu rga może być nieco lżejsza w odbiore i ogólnie przyjemniej się gra.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam być szczery, to również wolałbym trochę bardziej mroczny wygląd dla świata gry Spore, ale jeśli będę mógł spełnić swoje szaleńcze marzenie, to nawet, jeśli mój potworek będzie wyglądał jak Blue Eyes Toon Dragon w stosunku do swojego pierwowzoru, to jakoś wytrzymam.

Zawsze pozostaje też opcja, że po jakimś czasie wyjdzie patch, który pozwoli wybierać pomiędzy cukierkowością, a mrokiem :twisted:. Póki co czekam na grę i się nie przejmuję terminami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem przeciw - taka mało poważna grafika często jest dużo fajniejsza niż "dorosła". Kto grał w Viva Pinata wie, jak niezwykle rozczulające potrafią być takie małe, futrzate stworzonka :). Dzięki temu rga może być nieco lżejsza w odbiore i ogólnie przyjemniej się gra.

Ja też jestem przeciw. Bardzo często kolorowo-cukierkowa grafika sprawdza się 100 razy lepiej niż super extra mega detale (wiem, wiem potworne stwierdzenie... Ale późno już jest :P)

I wiecie jaki może być wielki plus takiego rozwiązania? Mniejsze wymagania sprzętowe, co prawda pewnie i tak będą spore ale jeżeli zostanie to dobrze zrobione to wymagania mogą ostro spaść w dół (masło maślane).

ps. zawsze jest jedno doskonałe rozwiązanie dzięki któremu gra staje się mroczna ;):

Options-Graphic-Brightness=25 i voila ^^ tylko po co?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o jakieś super mega detale tylko o klimat gry - nie każdy ma ochotę stworzyć pokemona... i w zasadzie wystarczyłoby dodać troche "poważnych" skinów do edytora - nie trzeba zaraz zmieniać całej grafiki...

Tak też się da, zobacz starsze filmy z "gameplaya" (jeżeli można to tak nazwać) problemów z robieniem mroczniejszych postaci nie ma. zrobili kilka "ciemnych" stworów, z tego co czytałem na jednym forum to robią głównie "kololowe" bo takie się lepiej sprzedają :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile początkowo byłem nastawiony entuzjastycznie, o tyle czym więcej oglądam grafik i filmów moje emocje opadają. Teraz postrzegam Spore jako swoisty mix gier spod znaku Civ i Sim - z naciskiem na to drugie. Może po części ze względu na cukierkową grafikę? Jakiś mi po prostu nie leży różowy kwiatopodobny killer :) Choć również sądzę że z tworzeniem tych strasznych nie będzie problemów, ale drapieżna bestia w kwiatki jest zabawniejsza. Co nie zmienia faktu, że właśnie graficznie gra mi najbardziej nie leży.

Gra przy tak rozległym horyzoncie ewolucyjnym będzie miała pewnie sporo uproszczeń czy zautomatyzowanych mechanizmów. To co widać na gamepley'ach jak na razie właśnie tak wygląda. Co też nie trafia w mój gust - wolę klasyczną Civ lub RTSa z których można wybierać naprawdę świetnie dopracowane tytuły.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy już tylko stuninguje swojego kompa [-o< to zrobie sobie moją ulubioną postać filmową a mianowicie obcego

podbije w ten sposób cały wszechświat spore

będzi to bardzo trudne ale będe nad tym siedział długo ale sie opłaci( [-o< byle by tylko był zróżnicowany cykl rozwojowy)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy słyszeliście o pewnej cudownej wiadomości :)

WILL ZAMIERZA WYPUŚCIĆ EDYTOR STWORKÓW XD!

Po pierwsze po to żeby pokazać jaka to frajda (podobno ogromna) a po drugie po to żeby stworzyć początkową bazę danych stworków (chodzi o to że sama firma nie jest w stanie stworzyć ich dość dużo żeby starczyło ich na początek gry) czyż to nie wspaniała wiadomość? :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyż to nie wspaniała wiadomość? :D
Ujmę to tak: W chwili, kiedy ten edytor pojawi się w necie, to prosiłbym abyś zamieścił tutaj link do tego cudeńka.

Jak to się ukaże, to twórcy gry będą mogli liczyć na tysiące nowych pomysłów i koncepcji 8).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informację uzyskałem z serwisu www.gametrailers.com a dokładniej stąd (wywiad) Will mówi o tym że zamierza tak zrobić.

A jeżeli edytor się ukaże to:

1. Pewnie pojawi się na serwisie "Fileplanet" i innych o jego "poziomie"

2. Poza tym pewnie pojawi się news na ten temat na stronie głównej cda.

3. Zamieszczę tutaj link ;)

4. Niemal na 100% (99%) za darmo (szperałem o tym troszkę więcej) więc raczej nie będzie konieczności płacenia (sporą część osób by to wyłączyło z "rozgrywki")

A daty wydania nie znam. Will mówił "soon" czyli niedługo :P (więc mogą to być 3 dni albo 3 miesiące)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grze będziemy mogli rozwijać postać dzięki zdobytym wcześniej punktom DNA, ciekawe jak to będzie w samym edytorze. Pewnie dostaniemy stałą, ograniczoną ilość tych punktów. Mam nadzieję, że ta ilość będzie wystarczająca byśmy mogli w pełni rozwinąć nasze pomysły.

Jak to się ukaże, to twórcy gry będą mogli liczyć na tysiące nowych pomysłów i koncepcji 8).

Oj trzeba pomyśleć nad takim stworkiem, który będzie w stanie obronić się przed atakiem ksenomorfów. :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj trzeba pomyśleć nad takim stworkiem, który będzie w stanie obronić się przed atakiem ksenomorfów. :wink:
Doradzę ci, co i jak, bo wielokrotnie rozpatrywałem sprawę, jakie stworzenie mogłoby przetrwać współistnienie obok tak morderczej rasy, jak Xenomorphy. Spróbujmy najpierw poznać swojego wroga, a więc tak:

Xenomorph to wielkie, paskudne bydle, które na nieszczęście dla swoich przeciwników jest na tyle inteligentne, że potrafi obmyślać zasadzki (coś jak Velocilaptory w Jurasic Park), a do tego ma wręcz monstrualną siłę, którą wzmacniają ostre szpony, dzięki którym nasz pieszczoszek potrafi rozerwać na strzępy niemal wszystko. Jeśli silne szpony nic nie dadzą, to pozostaje krew o właściwościach silnego kwasu. Owa istota jest pozbawiona zmysłu wzroku, którym my operujemy, lecz nie jest tak zwyczajnie ślepa. Postrzega na zasadzie wypadkowych dźwięku, światła, zapachu i wydzielanych przez inne istoty feromonów. Dalej, Xenomorph to łowca niemal idealny. Porusza się po praktycznie każdej nawierzchni i w niemal każdym położeniu odnośnie podłogi. Jego ogon zakończony jest ostrzem, które jeśli cię nie zabije, to sparaliżuje się specjalny rodzaj jadu, który ten przechowuje w umieszczonych tam gruczołach. Xenomorph posiada zdolność szybkiej regeneracji obrażeń, którą potęguje dodatkowo pozyskiwanie specyficznego enzymu z mózgu ofiary.

Jak widzisz, sama istota jest dosyć wredna i nie ma praktycznie żadnego słabego punktu, a na dodatek sposób rozmnażania tych istot to nic innego niż systematyczna pacyfikacja okolicznych form życia i ciągłe doskonalenie poprzez absorbowanie nowych gnomów DNA od kolejnych „nosicieli”, co pozwala Xenomorphowi na aklimatyzację w ciągu zaledwie jednego pokolenia.

Więc już, kiedy poznaliśmy przeciwnika, zastanówmy się, jak można z czymś takim walczyć, kiedy to „coś” nie ma praktycznie jakichkolwiek słabości. Wszelakie źródła udowadniają jednak, że Xenomorph ma kilka zasadniczych słabości, które mogą pomóc w przetrwaniu. Po pierwsze, Xenomorphy mają tylko jeden cel, czyli ochronę Królowej. Jeśli uda się komuś zagrozić bezpośrednio jej potomstwu, lub jej samej, jesteś czasowo bezpieczny, bo żaden żołnierz nie ośmieli się tknąć napastnika, aż do chwili, kiedy ten popełni jakiś błąd. Drugą rzeczą, którą należy zaznaczyć, jest to, że zasadniczym aspektem postrzegania Xenomorpha są feromony. Jeśli coś wydziela specyficzne feromony i dodatkowo ma wygląd i ruchy samego Xenomorpha, to do chwili wykrycia poprzez niewłaściwe zachowanie, dana istota jest całkowicie bezpieczna.

Na podstawie powyższych danych można więc łatwo sklasyfikować typ istot, które mogłyby sobie poradzić z takim przeciwnikiem jak Xenomorph. Tak istota musiałaby mieć albo tak mocą skórę, że nic nie mogłoby się przez nią przedrzeć, albo posiadać zdolność tak szybkiej regeneracji, że uzyskane obrażenia goiłyby się w trybie prawie że natychmiastowym.

O ile pierwsza opcja myłaby łatwiej osiągalna, o tyle druga możliwość dawałaby większą wydajność, tyle że wymagałaby więcej czasu na uzyskanie pożądanego optimum. Jeśli miałbym już podać przykład takiej istoty, to najbliżej byłaby istota podobna do meduzy. Ciało złożone niemalże z wody szybko odnawia swoją strukturę w sprzyjających warunkach. Problem jest tylko w tym, że rozwój cywilizacyjny takiego tworu trwałby dłużej, bo taka rasa długo by żyła w oceanach, zanimby mogła wydostać się z wody i podjąć działania przeciwko Xenomorphom. Jeśli to moje ględzenie na coś ci się przydało, to miło mi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy będę mógł się pobawić w stworzenie Smerfów:P albo Gumisiów:P Taaak niech żyje cywilizacja Gumisiów podbijająca wszechświat:P ewentualnie zadowolę sie małym i niegroźnym Predatorem:P

A tak serio mówiąc, wg mnie ktoś kto ma chrapkę na to, żeby jego stworek dostał się do gry, będzie musiał porzadnie się wysilić nad czymś oryginalnym. Z cała pewnością juz w kilka godzin (minut?) po wydaniu tego edytora pojawią się tysiące Obcych, smoków, trolli itp. itd. Po prostu całe masy znanych z książek ras/postaci:P Trzeba się postarać i coś wymyślić panowie:) oryginalnego, a nuż się uda:P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy będę mógł się pobawić w stworzenie Smerfów:P albo Gumisiów:P Taaak niech żyje cywilizacja Gumisiów podbijająca wszechświat:P ewentualnie zadowolę sie małym i niegroźnym Predatorem:P

A tak serio mówiąc, wg mnie ktoś kto ma chrapkę na to, żeby jego stworek dostał się do gry, będzie musiał porzadnie się wysilić nad czymś oryginalnym. Z cała pewnością juz w kilka godzin (minut?) po wydaniu tego edytora pojawią się tysiące Obcych, smoków, trolli itp. itd. Po prostu całe masy znanych z książek ras/postaci:P Trzeba się postarać i coś wymyślić panowie:) oryginalnego, a nuż się uda:P

Po pierwsze. Się postarasz to się zrobi ;)

Pamiętasz prezentację spore gdzie pokazywali edytor (chyba po raz pierwszy w całości) will mówił że NALEGAŁ aby stworzyć pluszanego misia ;) I stworzyli xD Ciekawe czy będzie w grze (wielka cywilizacja złych pluszaków kontratakuje!)

Po drugie do gry dostanie się KAŻDY stworek stworzony w edytorze, właśnie na tym to ma polegać. Nikt nie będzie grzebał w bazie danych (przynajmniej tak otwarcie mówią) i w banku danych będą wszystkie stworzony ;) właśnie na tym to ma polegać, w końcu co jest bardziej kosmicznie obcego niż pomysł jakiegoś szalonego gracza? ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR Twój plan przewiduje stworzenie szybkiego, silnego i inteligentnego zabójcy wzorowanego na Xenomorphah. Wiele cech charakterystycznych tej istoty pewnie nie uda się odwzorować w grze, ale z pewnością powstanie coś zabójczego i agresywnego. Czytałem poprzednie posty i wydaje mi się, że stworzony przez Ciebie gatunek ma bardzo duże szanse przetrwania.

Ja natomiast początkowo postawię na defensywę. Spróbuję stworzyć masywnego, mocno opancerzonego potwora. Będę się wzorował na tym rysunku, dokonam jedynie kilka zmian. Planuję dodać ogon z kolcami, który służyłby by do ataku, ewentualnie silniejsze szczęki. Jego wadą będzie zapewne mobilność, ale mam nadzieję, że żaden stwór nie będzie w stanie przebić się przez pancerz mego stwora, a jego masa będzie powodować duże straty w szeregach wroga. Po tym jak obcy gatunek poniesie duże straty będę mógł wyruszyć za nim by ostatecznie go unicestwić. Taką mam koncepcję na pierwszego stworka. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR

(...)Owa istota jest pozbawiona zmysłu wzroku, którym my operujemy, lecz nie jest tak zwyczajnie ślepa. Postrzega na zasadzie wypadkowych dźwięku, światła, zapachu i wydzielanych przez inne istoty feromonów.(...)

hm...

Co do pierwszej wypadkowej- dźwięku myślę, że aż tak trudno (ani zbyt łatwo) nie będzie to podrobić, za przykład może posłużyć choćby liczba gatunków ptaków, które tę sztukę opanowały do perfekcji.

A propos tej drugiej wypadkowej światła, to jak owy Xenomorf widzi? Widzi zarys postaci/obiektów, czy nie rozróżnia kolorów jak wiele ziemskich gatunków? Tak czy siak stworzonko będzie miało zdolność zmiany kształtu, choćby częściowej, innymi słowy b.elastyczne ciało.

Z tym trzecim- zapachem i feromonami, 'odpowiedzią' ze strony moich pupilków byłaby sztuczka "zdechł pies" z nie miłym zapaszkiem gnijącego ciała, który mógłby skutecznie zamaskować woń feromonów, a jak nie to i tak ta sztuczka zadziała, bo Xenomorf jest drapieżcą, więc padliny nie ruszy. To rozwiązuje problem przetrwania, ale jak odesłać najeźdźców tam skąd przybyli? Możnaby, choć bezwątpienia byłoby to b.trudne, skutecznie imitować oprócz dźwięków, także zapachy i feromony. I wtedy moje istotki odpowiednio zajęłyby się królówką Xenomorfów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie właśnie zastanawia jak będzie wyglądał wachlarz umiejętności no bo nie tylko wyglądem stworzonko żyje :wink: i czy bedzie możliwe całkowite odwzorowanie Xenomorfów.

Jakie wady ma Xenomorf:

-nie lata

-nie widzi świata oczami

-umie pływać??

-Boże chroń królową :wink:

-nie ma technologi :!: jest dziki

Więc żeby pokonać Xenomorfa trzeba zrobić latadło z feromonami żyjącego w wodzie? lubiącego mięso królowej Xenomorfów z wyrzutnią rakiet.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczytaj się w moje ostatnie posty z opisem upragnionej rasy. Stworzyłem tam taką mieszankę, że nic praktycznie nie zdoła mnie pokonać. W fazie rozwoju będę tworzył super istotę, a w fazie cywilizacji dorobię tylko możliwość inżynierii genetycznej. Nie będzie budynków jako takich, tylko będą organiczne struktury mieszkalne. Statki kosmiczne będą przekształconymi specjalnie przedstawicielami mojego nowego gatunku, itd., itp. Technologia opierająca się na manipulacji genetycznej to najprostsza droga do podbicia wszechświata i wsio.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felessan: Ba! Od dłuższego czasu czytam te posty o "qsenomfah", o stworach komunikujących się z pomocą zapachu itp. itd. LUDZIE! To będzie prosty/nieskomplikowany edytor służący do stwarzania "stworków-potworków" mogących mieć dowolny kształt, ilość paszcz, oczu, uszu, nóg i tak dalej. Może w "Spore 2" (które moim zdaniem jest pewne ;), tak samo jak 3 część simów) będą aż TAAAAAAAKIEEE możliwości, ale na razie zanosi się na to że stwory będą się różnić przede wszystkim wyglądem i poszczególnymi cechami (siłą, szybkością, inteligencją).

Ja na przykład stworzę jednego stworka który BĘDZIE możliwy do stworzenia... Stworzę "homo spores" :) prawie wszystko wszystko w parach (nogi, ręce, oczy) + pancerzyk (bo jak widzę twórcy nie wzięli pod uwagę tego, że jakiś stwór może nie posiadać pancerza)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...