Skocz do zawartości

Dota 2


Bethezer

Polecane posty

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź
Niestety, Dota 2 cierpi na brak balansu. Nie objawia się jakimiś wybitnymi błędami, ale niektórzy bohaterowie są nieco przekokszeni w mojej opinii. A Juggernaut dobrze rozegrany może zniszczyć cały zespół wroga.

Wszystko zależy od okoliczności. Każda "dobrze rozegrana" postać może być niszczycielska. Ulti Juggernauta początkowo nie przydaje się w tłumie. Chyba, że jednym uderzeniem zabija naprawdę dużo, ale żeby dużo zabijać potrzebne są konkretne przedmioty. Czyli trzeba na nie zdobyć złoto i w tym już głowa twoja - i twojej drużyny - żeby on tego złota nie zdobył.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alpharadious

Jest to prawda, że łatwo go zaciukać, w teorii. W praktyce, jak wiadomo, porządni gracze będą pisać że brakuje kogoś na linii. A jak Snajper siedzi na środkowej linii lub offlane, to się po prostu cofnie pod wieżę, dobijając creepy. A ciężko się walczy o farmę, będąc non-stop pod ostrzałem. Po prostu, nie spodobał mi się fakt że jego pasyw został zwiększony.

@Bethezer

Akurat ta uwaga o Juggernaucie i jego zdolności do zniszczenia zespołu wroga nie miała na celu wytknięcia braku balansu. Bo można jego ulta dobrą akcją spokojnie wyłączyć i zagrożeniem nie będzie. Ale Snajperowi pasywek się nie wyłączy, i ma na 1/2 poziomie mini-stuna, premię do obrażeń za każdy udany strzał, premię do zasięgu.

@Holy.Death

Jak już napisałem, nie chodziło mi o to by zasugerować że Juggernaut jest jakoś przegięty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TimeX:

I na tym polega inicjacja - złapać go, przytrzymać, zatłuc. Jak już mówiłem - o wszystkim można powiedzieć, że jest za mocno. W LoLu gra jest "trochę" spokojniejsza, bo umiejętności nie są takie mocne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@2real4game

Ja szczerze mówiąc auto-ataku bym nie wyłączał. Bo w późnej fazie rozgrywki dobijanie creepów nie jest aż tak potrzebne jak w early game, a wizja klikania każdego ataku na wrogie jednostki, wliczając Roshana i wrogich bohaterów, to zaklika się myszkę na śmierć. Wolę klikać więcej w early game niż przez całą grę.

A co do wbiegania w środek walki: poczekaj na ten moment, w którym złe kliknięcie oznacza kliknięcie na minimapę. Kilka razy już mnie tak zaciukali, bo nagle moja postać idzie w kierunku wroga przez takie coś. To dopiero denerwuje. Choć nie aż tak bardzo jak próba zabicia bohaterów jak Phantom Lancer lub Chaos Knight poprzez wbicie się w tłum iluzji.

I nic tylko czekam na to, aż Astralna Pustka Outworld Devourera będzie działać jak należy. Dwa razy zostać zabitym przez umiejętność Rot Pudge'a mimo uwięzienia go. Nie twierdzę w żadnym wypadku, że ta umiejętność powinna banować całą rzuconą magię przez bohatera w Pustce, ale te takie jak Rot to jak najbardziej. I nie, to nie Twoje szczęście. Dota ma jeszcze troszkę mniejszych lub większych bugów.

@Bethezer

Prostym to jest, o ile ma się zarówno bohaterów z umiejętnościami jak i graczy, którzy będą próby ucieczki kontrować. Bez tych dwóch czynników, złapać cel jest trudno, bo wystarczy jeden dobry escape.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekhm, a przypadkiem autoatak nie polega na automatycznym rozpoczęciu atakowania? Jak wydasz rozkaz atak to będzie postać atakować do końca. To nie jest tak że musisz ciągle klikać, tu chodzi o to, że gdy stoisz na takim safe lane to zamiast pushować po prostu stoisz i czekasz na last hit/deny.

Poza tym przyzwyczajaj się do tego zaklikania myszki, bo animacja ataku w docie na początku nie należy do najlepszych. Wykonując attack - move oszczędzasz czas "zamachu" herosa między uderzeniami, co jest dość ważne.

@OD

Czemu uważasz to za bug? Taka mechanika, a nie niedopracowanie. Pudge nie może się ruszać to się odsuń, ew. sam się zamknij.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamknięcie to disable herosów taki jak stun, z tą różnicą, że zamknięty osobnik jest nietykalny.

Pudge włącza swoje W -> tworzy chmurę wokół siebie. Zamykasz pudga, a nie chmurę. :cheesy:

Pamiętajmy, że to doto 2, bazująca na modzie do WC3 gra, która jest dość dziwna, głupia, ułomna i niezrozumiała dla śmiertelników ;) To co dla ciebie bug, dla twórcy to zamierzony efekt.

Wiele elementów jest zależnych od kodu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DotA miała kilka swoich dziwnych rozwiązań często wywodzących się z ułomności silnika W3. Dota 2 jest sequelem który równie dobrze można by było uznać za... coś na kształt remake'u, bo większość patchy i usprawnień "balansujących" jest wspólnych dla obu gier. Dlatego kilka dziwactw musi zostać w dwójce właśnie dlatego, że nie da się ich naprawić w jedynce, a gra musi być spójna pomiędzy częściami. Nawet jeśli można by je było bardzo łatwo wyeliminować.

Tak mi się przynajmniej wydaje :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kontakt

Dlatego też mi taki układ nie odpowiada z lekka. Chciałbym, by chociaż część zaklęć znikała na ten czas razem z herosami. Ale nie można mieć wszystkiego. I jest prawie nietykalny, bo Devourer może nadal kogoś uwięzionego w Pustce zranić swoim ultem, to tak dla czystego poinformowania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym, by chociaż część zaklęć znikała na ten czas razem z herosami.

Tylko, że wtedy z tej gry zrobiłby się drugi LoL. Mi odpowiada to, że oryginalna DotA ma swoje ograniczenia, bo wymaga to od twórcy rozwiązań nietypowych, a to z kolei wprowadza jakiś urok do tej gry. Jasne, że można wywalić OP postacie, zbalansować wszystko pod jakąś jedną statystykę i hejo. Ale wtedy wiele osób na bank przestałoby grać, a zaczęłaby grać dzieciarnia, która płacze, bo coś jest be :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jasio

Wszystko ładnie pięknie, ale tak jak wspomniałeś, wprowadza to urok do gry. Szkoda tylko, że nie zawsze ten urok jest pozytywny. Kontrowanie zaklęć na odległość połowy mapy albo i dalej, odbijanie obrażeń prawie że każdego typu, umiejętności działające w dziwny sposób, i tak dalej. Jak dla mnie, taką mieszaninę należałoby ujednolicić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie się działo:

Znalezione na dota2.pl

ESL One Frankfurt

więcej info:

Wywiad z Michałem Blicharzem

Artykuł ongamers.com

Strona eventu

Komentarz:

Co sądzicie o turnieju ? Uważacie, że organizatorzy będą w stanie zapełnić stadion liczbą 35 tys. kibiców ? Tak swoją drogą wybiera się ktoś z was tam ? Sam osobiście chciałbym się tam wybrać, ale jeszcze do eventu sporo czasu i wiele może się wydarzyć, ciekawi mnie cena biletów ale obstawiam, że będą w przedziale 30-50 euro, z resztą 28. zobaczymy jaka będzie.

PS.

Moglibyście dać newsa o tym na stronie głównej...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nie nauczyłeś że CD-Action nie pisze o Dota 2? :P

Co do samego eventu, to zapowiada się fajnie. Z reguły nie obserwuję takich wydarzeń na bieżąco, ale każda impreza e-sportowa bardzo mnie cieszy, bo pokazuje że to coś więcej niż "zabawa dla dzieci". Ciekawe czy zrobią z tej okazji jakieś paczki w Dota store, z biletami i itemami. Wiadomo już jaka będzie lista drużyn?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę się wam do czegoś przyznać.

Ostatnio zacząłem grać Rikim. I mieć z tego mega frajdę. Stało się tak za sprawą niedawnego meczu, w którym pobiłem swój rekord killi (30/3/7!). Czy to wina braku koordynacji i skilla wrogiej drużyny? Możliwe. Czy miałem z tego niesamowity fun? Jak najbardziej tak!

Nawet w ostatnim meczu, który przegraliśmy z kretesem, wróg targał wszędzie gemy, dustował gęsto, KDA spadło mi poniżej pozytywnego dopiero na sam koniec gry, winę i tak zwaliłbym raczej winę na naszych głupiutkich twardszych carry (>Sven łapie na storm hammera całą drużynę >cofa się i nic więcej w teamfighcie nie robi).

Niby wardowanie, dustowanie i gemowanie neguje przydatności Rikimaru - z tego co widzę, nie jest to do końca prawda. Jeśli się buduje najpierw diffusal blade - a powinno - dust przestaje być zagrożeniem, wardy kontrujemy własnymi wardami, a z nosicielem gema trzeba się rozprawić priorytetowo w teamfighcie. A tymczasem mega bonus z backstaba (w zalinkowanym było w sumie bodajże 600 dmg na atak) i smoke, który praktycznie zmusza wroga do wystawiania się na staby, robią swoje. Jedynie CC bardzo boli ze względu na niskie HP, szczególnie Earthshaker potrafi złoić skórę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dzidziusio:

Zamiast kopiować, już lepiej daj link do wiadomości - tym bardziej, że swojego wkładu w ten post nie masz prawie żadnego - ctrl+c, ctrl+v. Forum to nie newsroom - możesz się dzielić informacjami znalezionymi w necie, ale dodaj do tego jakiś komentarz własny, odnieś się do tego co przytaczasz... Inaczej taki post będzie traktowany jako stats i następnym razem takie coś wywalę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bethezer zamiast olewać sprawę, newsmani mogliby takie newsy wrzucać na główną. Wtedy ani kopiowanie, ani podawanie linków byłoby niepotrzebne w tym temacie, tylko by była po prostu dyskusja. Miał być stream CDA Doty, 0 infa; news o jakimś patchu w LoLu jest, że dodali tryb 6vs6, o Ability Draft czy dwóch nowych herosach w Docie nie ma, itd. Nie mam "bulu dópy" o to, że na głównej info o Docie to jakaś kpina, bo to można znaleźć na pierdyliardzie innych stron i gdyby nie to, że dziadziusio wrzucił tu info, to pewnie bym się o tym dowiedział na innym portalu. Ale to nie o to chodzi. W końcu to Wasza renoma.

---

A już pomijając kwestię samej Doty. Jutro będzie miesiąc jak wysłałem do Was info o uwagach/problemach dotyczących Waszej stroniy - rezultat? 0 odpowiedzi, 0 jakiejś naprawy problemu. To w takim razie ja się pytam - po co umieszczacie adres e-mail do webmastera?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jasio

Przecież doskonale wiadomo że redakcja zlewa Dote 2 ciepłym moczem od dobrych kilkunastu miesięcy, więc dziwi mnie że znowu wyciągasz ten fakt. Nie ma sensu się rzucać bo taka jest sytuacja i nic się w tej kwestii nie zmieni (napisałbym dlaczego, ale znowu będą mi sądem grozić za "pomówienia"). Piszesz że gdyby news był na stronie to by była dyskusja, tymczasem newsa masz dwa posty wyżej a jakoś żadnej dyskusji nie widzę.

Nie popieram takiego filtrowania newsów o D2, ale nie mamy na to żadnego wpływu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja doskonale wiem, że redakcja zlewa na Dotę (i to z rana, kiedy mocz jest najcieplejszy), ale mi chodzi o to, że Admin pisze tutaj, żeby nie robić newsroomu na forum i że będzie wywalał taki posty, a tymczasem takiego newsroomu nie ma tam, gdzie powinien być. Normalnie bym tego nie wyciągał, ale pisanie, żeby chłopina silił się na zdania typu "Co sądzicie o tym turnieju? Waszym zdaniem sprawdzi się i będzie co roku? ble ble ble" robi większy śmietnik niż rzeczony news skopiowany i wrzucony na forum. Ok, może dyskusji nie ma żadnej w temacie turnieju, może się rozkręci, może nie. Ale to nie o to chodzi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Admin tylko Junior Admin :P. Na tym forum jest trochę inna klasyfikacja "zarządu" niż gdzie indziej, i Junior Admin to taki trochę bardziej Super Moderator. Ma zasięg uprawnień na całe forum, może usuwać użytkowników itd. ale nie ma absolutnie żadnego wpływu na kształt, wygląd czy funkcjonowanie strony i forum. Także trochę źle trafiłeś z przekazem, bo to w żadnym wypadku nie jest osoba do której można mieć jakieś pretensje o newsy. Jak już masz jakieś obiekcje to spróbuj napisać PW do jakiegoś redaktora zajmującego się stroną (o ile mi wiadomo to w tym momencie albo do Smugglera albo do Berlina), może ci odpiszą. Mi nie odpisywali :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rankin

Rikimaru jest cholernie ciężko skontrować. To wszelkie gadanie o używaniu pyłu, stawianiu wardów gdzie się da i tak dalej to szczerze o kant kuli rozbić. Rikimaru który zna swoją robotę i postać, jest jednym z najgorszych wrogów jaki może być w grze. Nigdy nie wiadomo, gdzie Cię zaskoczy. A jak po uzyciu zasłony dymnej zostanie się trafionym Diffusalką, to można rzec: pozamiatane. I tak jak wspomniałeś, CC to jego największa słabość. Pierwszy bohater którym ja grałem po zaczęciu Doty to był właśnie Rikimaru. Ale z kolei raz mi się z nim udało rozprawić w pojedynkę, jako Outworld Devourer. Ale przede wszystkim, Riki to świetny łowca pojedynczych jednostek.

A co do rekordów zabić: 33 zabicia jako Weaver, bez zgonów. Można powiedzieć, że byłem asem naszej drużyny, bo reszta mojego zespołu wybitnie od przeciwników umiejętnościami nie odstawała ani w jedną ani w drugą. Gry jako inni bohaterowie też się znajdą, na pewno wśród nich był Phantom Lancer.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@b3rt Nie chce mi się już pisać. Zresztą sam widzisz, że dział "Kontakt" jest raczej po to, żeby tylko był. Co miałem napisać, to napisałem (w komentach i tutaj) i jeśli Bethezer poczuł się w jakiś sposób urażony to przepraszam. Wiem, że on nie ma nic do gadania w sprawie newsów, ale na pewno jest bliżej "zarządu" ode mnie :P Wiem też, że musi się kierować regulaminem jaki by nie był.

Ale już dobra koniec tego OT.

Co do Riki'ego - sam najczęściej gram supportem i staram się zawsze kupować wardy/dusty kiedy to możliwe. I w sumie to daje efekt tylko wtedy, kiedy drużyna jest zgrana. Dlatego m.in. uważam, że grać w Dotę można albo solo i jakoś się dostosować do reszty, albo minimum w czwórkę ze znajomymi. Komunikacja to podstawa w tej grze. Choć z drugiej strony zdarzały się mecze gdzie w przeciwnym teamie było 3 invisów (Riki, Gondar, Clinkz lub Nyx) i to znowu zmniejsza przewagę grania takim Rikim. Wiadomo, że jak 3/5 teamu opiera się na niewidzialności, to łatwiej będzie wykryć wrogów a tym samym psuje się cały efekt zaskoczenia przeciwnikowi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i bliżej "zarządu", ale bez żadnego wpływu nań. :) Mi chodziło o to, że post, gdzie cała zawartość to praktycznie zrzynka z innego źródła, to stats. Lepiej byłoby dać sam link do postu na forum dota2.pl, tylko że wtedy post zawierałby jeden link i tyle. Nie wiem czemu miałby być problem z "sileniem się" na napisanie czegokolwiek - typowanie drużyn, rozważanie, czy to będzie miało większy wpływ na community - to wszystko jest przecież dyskusją. Jak to mogłoby robić większy śmietnik?

Also - gdy dał link w poście, który nijak by nie nawiązywał do turnieju, ale był "na temat", to też nie byłoby problemu. O to mi tylko chodzi. O wiele chyba nie proszę. :)

Co do Rikiego:

Timex - robią. Jeśli nie masz czym złapać Rikiego, to dust i tak nie pomoże. Poza tym trzeba pamiętać o wardach (które cię ostrzegą zanim dojdzie do walki). Plus podstawowe błędy - próbowanie uciekać przed Rikim solo - impossibru. A że się wystawiasz na backstaby...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...