Skocz do zawartości

Dota 2


Bethezer

Polecane posty

Phantom Assassin

  • Invisible heroes now trigger Blur
  • Blur delay reduced from 1.5 to 0.75

To będzie fajne. Koniec z tak łatwymi gankami przez niewidzialnych bohaterów.

Lion

  • Aghanim's Scepter now causes Finger of Death to hit units within a 200 AoE of the primary target

Ciekaw jestem, jak to w praktyce będzie wyglądało. Ale jakby wszystkich bohaterów zebrać w jednym miejscu, np. z pomocą Black Hole Enigmy i ich od razu machnąć ulti, to będzie ciekawie.

Sniper

  • Take Aim range bonus increased from 80/160/240/320 to 100/200/300/400

Pięknie. Teraz Snajper jeszcze lepiej będzie mógł pchać linie.

Blink Dagger Blink no longer has a manacost

Teraz będzie nieco lepiej się sprawdzał odkąd nie zapewnia żadnych bonusów.

Diffusal Blade

  • Agility bonus increased from 22/26 to 25/30

Dla Lancera istny raj. Więcej zręczności to więcej obrażeń i więcej iluzji. Ogólnie rzecz biorąc, zmiany te są na plus. Choć póki co, szkoda że znerfili zasięg rzucania Astralnego Uwięzienia przez Outworld Devourera.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź
Spirit Breaker
  • You now gain vision over your target while you are casting Netherstrike

Nie gram Barathumem, ale sądzę, że to ZNACZNIE poprawi jego skuteczność. Po ostatnim wielkim patchu bardzo łatwo można było uniknąć jego utli, przez co stał się dużo słabszy (ah... te nieudane ganki).

----

I jeszcze Feniksa dostaniemy gratis! Nawet bardziej mnie to cieszy niż pojawienie się brata Maginy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś potrzebuje, to przetłumaczyłem całego patcha na PL

http://www.forum.dota2.pl/showthread.php?tid=9535

Z mojej strony - patch jest dobry, balans tam gdzie potrzebny. Choć wzmocnienie SS jak dla mnie jest troszkę już złe.

A mój ulubiony lion dostał w końcu konkretnego sceptera, bo Lina nie dość że miała więcej dmg, to początkowo krótszy cooldown.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem czy Ability Draft będzie zostawiony totalnie dla zabawy, czy zostaną wprowadzone jakieś łatki balansujące? Właśnie przed chwilą widziałem filmik z Jakiro, który wziął sobie umiejętność Aftershock Earthshakera i Berserker's Rage Troll Warlorda. Darmowy stun i DD totalnie za free, spamowalny tak szybko jak szybko wciśniesz klawisz. Gra totalnie zdominowana przez Jakiro, z ok 70 killami na koncie i chyba 1 zgonem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem czy Ability Draft będzie zostawiony totalnie dla zabawy, czy zostaną wprowadzone jakieś łatki balansujące?

Pewnie będzie tak samo jak vanilla Docie, że to był tryb "for the Lulz". Tak samo jak była komenda bodajże ocb przy zakładaniu gry (nie wiem, czy dalej jest, od kiedy DOTA 2 jest, to nie grałem w Warcraftową). Tam też wszystko było wręcz wyszarpane z równowagi.

Do tego spróbujmy sobie wyobrazić ile kombinacji skilów by było do zrównoważenia... Miliony? XD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to zdarza się taka potrzeba, żeby support stał poza obszarem zdobywania doświadczenia?

Generalnie grając supportem nie "wstydzisz się" opuszczać linii, aby carry dostał trochę więcej expa, ale tylko pod warunkiem że sobie to nadrobisz w dżungli albo w gankach. Jak przyjrzysz się grom pro-sceny to zauważysz, że supporty w trilane'ach ciągle czyszczą dżunglę (o ile nie ma typowego junglera).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up Oh proszę Cię, gdyby tego nie robiły, to by były wręcz śmiesznym łupem dla przeciwnej drużyny. Grając supportem MUSIMY łapać każdą farmę kiedy tylko się da i jak się tylko da. Ale żeby wychodzić carremu poza linię zdobywania expa? Głupota. A trilane to nie jest dobry przykład.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grając supportem MUSIMY łapać każdą farmę kiedy tylko się da i jak się tylko da. Ale żeby wychodzić carremu poza linię zdobywania expa? Głupota.

Błąd. W ostatnim czasie oglądałem sporo pr0 gier i supporci nie muszą aż tak dbać o farmę. Zazwyczaj kończą grę mając 7-8 poziomów mniej od carry'ego głównie dlatego, że usuwają się z linii umożliwiając mu zdobywanie większej ilości doświadczenia. Support stawia wardy, ciągle rotuje pomiędzy liniami czekając na okazję do ganku i ubezpiecza carrych farmiących na liniach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up Muszą jeśli chcą mieć coś więcej niż tylko podstawowe przedmioty. "Mek" aż tak tani nie jest, a czekać aż nam się nazbiera z "autogold'a" można by bardzo długo, nie wspominając o tym, że zdolności farmerskie supportów imponujące nie są.

Poza tym pr0 gry rządzą się trochę innymi prawami i nie radzę być tak bardzo na nie zapatrzony. Tam większość walk to team fighty (a w mid game i late to już w ogóle tylko starcia drużyn), w pubach niekoniecznie jest to reguła i wtedy wyfarmiony support robi różnicę (tam, wiem z doświadczenia). Chyba że ktoś cały czas gra w pełnym składzie, wtedy można sobie pozwolić na takie zabiegi. Ale zawsze będę zdania, że lepiej jest mieć coś więcej niż papierowy support, nie ważne kto się czego naogląda w meczach profesjonalnych graczy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suporty w pubach IMO nie powinny oddawać expa carry. Carry potrzebuje raczej golda, to support wymaga expa dla skuteczności. Co z tego, że będziesz gankował, jak nie będziesz miał ani skilli, ani statystyk do wykończenia ganka. Nie masz na dodatek żadnej gwarancji, że carry zostawiony samemu sobie będzie się farmił kompetentnie.

Z drugiej strony, ile razy widzę lasthitującego suporta na lane, mam ochotę kogoś zadusić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz na dodatek żadnej gwarancji, że carry zostawiony samemu sobie będzie się farmił kompetentnie.

Toć nie pisałem, żeby go zostawiać samego, ale pilnować z dżungli i wracać odstraszając przeciwnika, który bardzo często jest offlinerem. Dobry support może takiego kogoś całkowicie odciąć od farmy, a czasem nawet w znacznej mierze od expa dając na linii carry'emu taką przewagę, że dalej będzie sobie radził sam znakomicie.

Z drugiej strony, ile razy widzę lasthitującego suporta na lane, mam ochotę kogoś zadusić.

Znam ten ból. Nie dość, że trzeba walczyć z przeciwnikiem, żeby nie robił deny, to jeszcze z własnym supportem, który próbuje lasthitować.

Ale zawsze będę zdania, że lepiej jest mieć coś więcej niż papierowy support, nie ważne kto się czego naogląda w meczach profesjonalnych graczy.

To znaczy - niezależnie od tego co powiesz to ja mam rację. Fakty tego nie potwierdzają? Tym gorzej dla faktów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FaceDancer Fakty? Nie wiem za bardzo do czego teraz pijesz. Zachowania pro graczy, to mają być te fakty? Mam nadzieję, że nie drogi kolego. Wtedy śmiałbym pomyśleć, że za fakt uznasz wyższość carry buildów dla niektórych supportów, wymyślonych przez pro graczy, a czasami też stosowanych w pubach, praktycznie zawsze psując przez to grę innym. A przecież działa to w pro grach, dlaczego nie w pubach?

Nigdzie nie stwierdziłem, że mam rację. Z mojego doświadczenia, według mojej opinii, twierdzę, że zawsze lepiej jest mieć więcej niż mniej. A dla mnie support z większą ilością golda i większym poziomem to więcej niż 4,5 vs 5.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie stwierdziłem, że mam rację. Z mojego doświadczenia, według mojej opinii, twierdzę, że zawsze lepiej jest mieć więcej niż mniej. A dla mnie support z większą ilością golda i większym poziomem to więcej niż 4,5 vs 5.

Napisałeś, że nieważne ile ktoś się naogląda gier, to nie ma większego znaczenia, bo zdania nie zmienisz. Ty piszesz, że lepiej mieć supporta z większą ilością exp, a ja uważam, że lepiej mieć carry'ego z większą ilością exp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up Napisałem też, że to co się ogląda na meczach profesjonalnych graczy, trzeba traktować z przymrużeniem oka. Inna liga, inne zachowania. I tak, zdania nie zmienię, bo głupotą z mojej strony byłoby totalnie zaufać obcej osobie i odstąpić jej całego expa. To chyba proste i całkiem logiczne, nie sądzisz?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry support to taki, który jest doświadczony, bo wspiera drużynę umiejętnościami. Siła carrych leży w dużej mierze w złocie - dlatego też stają się dużo lepsi w późniejszej fazie rozgrywki, choć bywają wyjątki - nie w doświadczeniu i ta ilość, którą support "zabierze" na linii nie jest tak duża, żeby zaważyć na losach całej rozgrywki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też zależy od postaci Carry, jak wspomniałeś Holy.Death. Niektórzy przy dobrej farmie w late game stają się prawdziwymi zabójcami. A niektórzy swój potencjał w połączeniu z dobrymi przedmiotami ukazują już w średniej fazie rozgrywki. Jeśli chodzi o dzielenie expa, to bym powiedział że trochę zależy od tego z kim stoimy na linii. Takim postaciom jak Void, Riki lub Bloodseeker czasem warto odstąpić te creepy dopóki nie dostaną szóstego poziomu.

Swoją drogą, Valve zaliczyło kolejny mały fail. W ich mniemaniu, party 2x2 i 1x4 są równe. Póki co, zdarzyło mi się tak przegrać i wygrać grę.

A ja spróbowałem swoich sił jako wspieranie carry i cóż. Kiepsko mi to wychodzi. Kupuję wardy i staram się chronić carry przy jednoczesnym harassingu i dobijaniu, ale jakoś mi to nie wychodzi. Kogo byście polecali na wspeiracza carry? Póki co próbowałem Pugną.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up To nie jest przypadek odosobniony i nie tylko tak MM się myli. Nie raz zdarzało mi się grać mecze, w którym w jednym zespole było party dwóch osób, a w przeciwnej trzech. MM zwyczajnie czasami olewa ile osób będzie w party i po czyjej stronie, i wątpię żeby przejmowało się proporcjami.

Co do supportów - było to omówione tutaj już nie raz. Na początek próbuj grać Dazzlem albo Warlockiem, bo ich umiejętności lecznicze bardzo się przydają na początku meczu. Jeśli w zespole jest dużo bohaterów skupionych na Inteligencji to weź CM, towarzysze docenią dodatkowy Mana Regen. Chodź Crystalka jest bardzo krucha i trzeba być już trochę ogranym.

Możesz także wybrać wiodącego absolutny prym wśród supportów - Licha.

Jeśli chcesz grać trochę bardziej agresywnie to Lion jest dobrym pomysłem. Można trochę poharassować bohaterów bardzo potrzebujących many biggrin_prosty.gif.

Ogólnie to zacznij od Dazzla, Locka i Licha. Dopiero potem baw się CM i Lionem.

A propos Liona. Jak się sprawuje jego podrasowane ulti?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z supportów poleciłbym jeszcze Witch Doctora. Nic tak nie wkurza jak caskit plus maledict. A jak do tego dojdzie R...

Odnośnie jeszcze dyskusji o supportach i carrych - o ile dobrze jest dać carry'emu każdą przewagę jaką może mieć, to nie ma też co szaleć, bo... szczerze - przewaga carrych w late wynika z tego, że mordują i nie giną. Natomiast support, jako ogólny squish, który w dodatku nie będzie miał przez większość gry super dobrych itemów na survi... jest często jednym z pierwszych celów. Dlatego robienie pulli i gankowanie innych linii rozumiem, ale jakoś specjalnie expa nie ma co oddawać. Tym bardziej na pubach, gdzie naszym zadaniem jest wyratowanie carry'emu tyłka nawet za cenę własnego życia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Support bez XP, to useless.

Jeśli zaczęliśmy od prosceny to proszę bardzo - po co supporty schodzą z linii? Albo gankować (kasa + exp), albo wyczyścić razem jungle (też kasa i exp). Jeśli się nie da i tego i tego, to zostają na linii i zajmują się harasowaniem, tak aby zgarniać exp.

Bo po co komu w teamie lich z 5lvl w 15minucie? Dla +3 armora? Czy jakies ~150dmg harasu starczy do zabicia kogos? I nawet jesli carry w tej 15minucie ma 16lvl (trudne, ale wykonalne), to w tej fazie gry starczy dobrze trafione skille supportow, zeby szybko pozegnal sie z zyciem.

Wracajac do zwyklych publikow, tutaj zasada jest prosta - zabijac na linii jak najwiecej jak sie da. Tutaj przeciwnicy czesto nie mysla i nie poczekaja na fale creepow pod wieza, wiec zajscie zza drzewa po dewardzie jest proste.

Też zupełnie inną kwestią jest w lategame lvl - carry czy będzie mieć 16, czy 25, to dla niego różnica ledwo trochę hp / many i szybkości ataku. Support posiadajacy zamiast 11 - 16lvl, posiada lepsze skille, oraz troche wyzsza przezywalnosc, ktora carry posiada z przedmiotow (heart, bkb, skadi etc.). Wszystko zalezy oczywiscie od meczu, i czesto rzeczywiscie odpuscic niemal zupelnie "kradniecie" expa od carry do jego 6lvla, bo czesto ulti potrafi dac latwego killa, co tylko ulatwia i przyspiesza farme. Ale ulti liona / licha / liny / crystal / bane w ~8/10min daja niesamowity dmg, nie do uzyskania przez carrego, chocby farmil caly czas sam. Stad czasem support potrzebuje wiecej expa niz sam carry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do moich prób jako wsparcie, to można powiedzieć że próbuję grubo niestandardowej postaci, jaką jest Visage. Pewnie, przez grę jako support/lane support oznaczony nie jest, ale podobna sprawa ma się z postacią Night Stalkera i tego, że nie jest otagowany jako carry. Czemu akurat on? Głównie dlatego, że po pierwsze ma dość dobrą pierwszą i drugą umiejkę. Pozwala dobrze zabezpieczyć killa. Trzeci z kolei na maksymalnym poziomie potrafi przyjąć niewyobrażalną dla innych postaci ilość obrażeń i wyjść z tego cało.

A poza tym, cóż. Można powiedzieć, że linię można grać również w postaci dwóch postaci carry. Wszystko zależy od ludzi grających taki układ. Z doświadczenia powiem, że coś takiego może wypalić, ale tylko wtedy jak jedna postać będzie odstępować złoto innej. No i trzeba zachować ostrożność przy próbach ganku przez wrogie postacie.

A co Liona: jak gracz gra agresywnie, to może napsuć sporo krwi. Zawsze jak trafiam na niego w linii to uważam na jego stuna. A jak ma szósty poziom, to stun+ult+hex to gwarantowany kill.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TimeX, Visage to nie jakiś niestandartowy support tylko normalny support jak każdy inny, nigdy nie patrz się na to co mają w opisie bo to tylko taki pogląd dla kompletnych newbie. Dla przykładu jeden z lepszych ostatnio supportów to alchemik (świetny stun i zmniejszenie armoru), to czy jakaś postać jest carry czy supportem nie decyduje jego opis tylko styl gry jaki wybierze osaba. Dla odwrotu Warlock i pugna to świetni carry. Oczywiście nie ze wszystkich suportów można zrobić carry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...