Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

renesans

Pisanie Gier

Polecane posty

Dziękuję.

Mam jeszcze tylko jedno pytanko. Czy IV edycja Thinking in Java nie jest przypadkiem nieco zbyt wiekowa? Ewentualnie czy nowości, które weszły w życie od wydania książki są w miarę łatwe do nadrobienia?

Javy trochę znam, więc mógłbym zacząć od tej książki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Mam jeszcze tylko jedno pytanko. Czy IV edycja Thinking in Java nie jest przypadkiem nieco zbyt wiekowa? Ewentualnie czy nowości, które weszły w życie od wydania książki są w miarę łatwe do nadrobienia?

Javy trochę znam, więc mógłbym zacząć od tej książki.

Szczerze powiedziawszy nie czytałem, ale z tego co słyszałem od znajomych to jedna z najlepszych książek do javy, problem w tym, że nie jest to książka dla początkujących. Książka jest trudna, zmusza do myślenia i zaangażowania (to nie jest minus, ale niektórych skutecznie odstraszy). Ponoć dla kogoś kto nie miał nigdy kontaktu z żadnym językiem programowania nie do przejścia.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat tej lub innej książki polecam poczytać opinie użytkowników na helionie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu, jeżeli chciałbym uczyć się przyszłościowo to uczyłbym się pisać pod linuxy w C/C++0x, Java to chwilowe szaleństwo które niedługo minie, bo zamiast Androida wymyślą coś nowego a Linux i Windows i iOS to systemy którę będą trwać wiecznie :P ale twój wybór. Zaczniesz od języka strasznie wysokopoziomowego i w pelni obiektowego i możesz zapomnieć o językach niskopoziomowych czy strukturalnych bo będą ci się wydawać za trudne i nie warte uwagi, a wierz mi że Java do gier się nie nadaje. Poleciłbym standardowo zacząc od C/C++ i w Allegro czy SDL napisać te swoje pierwsze wypociny :) Ale ja expertem nie jestem, słuchać mnie nie musisz, bo to jest tylko i wyłącznie moje zdanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docelowo chce programować różne cuda pod Andka. Jak już się tego nauczę, to następne w kolejce będzie C++, a potem pewnie coś jeszcze. Zwyczajnie lubię poszerzać swoją wiedzę i póki co zastanawiam się nad Thinking in Java, bo z tego co czytałem i co twierdzicie jest tam właśnie praktycznie wszystko, a jeśli okaże się, że się od lektury odbiję, to dokupię coś łatwiejszego.

Co do popularności Androida, to osobiście wątpię, żeby szybko ustąpił. Apple mnie nie interesuje w ogóle, bo należę do osób, które tej firmy nie trawią. Windows Mobile zobaczę jak wyjdzie, a samym Windowsem zajmę się w swoim czasie, bo aplikacje na niego są po prostu większe i większość z rzeczy, które chciałbym mieć pod Windowsem już istnieje.

Natomiast z tego co wyczytałem w sieci, to implementacja C++ w Andku i tak wymaga znajomości Javy.

PS. No chyba, że ktoś dysponuje informacjami o książce, która od podstaw uczy programowania różnych aplikacji pod Androida, to może mi PMnąć lub offtopnąć poniżej, bo taka też by się przydała.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W javie pisze nie nie tylko aplikacje pod androida, ale glownie aplikacje biurowe (pisze sie je szybciej niz w C++, a to, ze wolno dzialaja nikogo nie interesuje).

A "thinking in java" to faktycznie bardzo dobra ksiazka.

@Herobrine iOS wieczny, linux i windows tez, a android nie ? Naprawde uwarzasz, ze google pozwoli, zeby android upadl ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem zarzutów o powolności działania. Taki Minecraft jest jak dobrze pamiętam w javie, jest dosyć rozbudowany, a na współczesnym komputerze chodzi całkiem dobrze. Przynajmniej ja na Athlonie X3 i 2 GB DDR II nie zauważyłem problemów, a demon prędkości to przecież nie jest.

Pod Androida z kolei aplikacje jakie widziałem są dużo mniejsze, a i telefony robią się coraz szybsze. A wydaje się w sam raz na potrzeby małych programów, pokroju na przykład generatora umów, który składa z kilku wybranych i gotowych paragrafów gotową do wydruku umowę, a który by mi się bardzo przydał.

Co do samej gry. Cóż, nie będzie to nawet 3D.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałeś przykład gry która chodzi fatalnie tylko dla tego że jest napisana w Javie, więc opini jej tym nie poprawiłeś :) Server do MC napisany przez jednego z uzytkownikow ("MineCpp" bodajze ) działał przynajmniej 2x szybciej (sam testowalem) :> Java została stworzona do pisania aplikacji biurowych lub innych tego typu programów, nie myl też Javy pod telefony z Javą na komputery, działa zupełnie inaczej mimo że pisze się w nich tak samo (chodzi mi o różnice pomiędzy JavaSE i JavaME). JavaSE kusi tym, że łatwo jest ją opanować, jest w pełni obiektowa co np. mnie nie odpowiada ale dużej ilosci osób to nie przeszkadza, i szybko widać efekty swojej pracy, czego o początkach z C/C++ powiedzieć nie można ;]

@Hakken

Urządzenia mobilne zmieniają się cały czas i w bardzo szybkim tempie, możliwe ze za 2-3 lata Google zamiast Androida na telefony wrzuci ChromeOS lub coś w tym stylu ;p Ale wiem że nie odpuszczą bo wg. mnie Android to bardzo udany system w przeciwienstwie do np Windows Mobile.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, książka przed chwilą została do mnie wysłana, najwyżej zacznę od mobilnych, a jeśli z grą będzie coś nie tak to do cyklu kształcenia dorzucę sobie C++ nieco wcześniej niż zamierzałem. Całe szczęście nie należę do osób, które boją się wyzwań i tego, że coś jest trudne.

Co do Minecrafta, ja nie zauważyłem dużych problemów, ale w sumie to i nie zwracałem uwagi na nie. Zobaczymy jak to będzie.

Co do androida, jest to JavaME? Myślałem, że ta służyła do pisania gier na starsze telefony, a na Andkach leci już praktycznie normalna Java.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Java została stworzona do pisania aplikacji biurowych lub innych tego typu programów

Nie jest prawdą, że Java została stworzona do pisania konkretnego typu programów. Największą zaletą Javy jest niezależność od sprzętu i systemu operacyjnego, więc kod napisany w Javie można bez problemu odpalać na Windowsie i na Linuksie. Nie zawsze też Java okaże się wolniejsza od C++. Zresztą to nie jest żaden argument, bo tak samo można powiedzieć, że program napisany w C++ będzie wolniej działał od programu napisanego w assemblerze.

Java to chwilowe szaleństwo

Język, który powstał 16 lat temu i od kilku lat jest najpopularniejszym językiem programowania nazywasz chwilowym szaleństwem? ;) W branży IT to jest cała epoka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Java została stworzona do pisania aplikacji biurowych lub innych tego typu programów

Nie jest prawdą, że Java została stworzona do pisania konkretnego typu programów. Największą zaletą Javy jest niezależność od sprzętu i systemu operacyjnego, więc kod napisany w Javie można bez problemu odpalać na Windowsie i na Linuksie. Nie zawsze też Java okaże się wolniejsza od C++. Zresztą to nie jest żaden argument, bo tak samo można powiedzieć, że program napisany w C++ będzie wolniej działał od programu napisanego w assemblerze.

Java to chwilowe szaleństwo

Język, który powstał 16 lat temu i od kilku lat jest najpopularniejszym językiem programowania nazywasz chwilowym szaleństwem? ;) W branży IT to jest cała epoka.

Szybkość to bardzo ważny argument, to jeden z głównych powodów dużej popularności języka C.

Zgadzam się, że JAVA nie jest chwilowym szaleństwem. Chciałem natomiast dodać, że język C powstał na początku lat 70, a c++ 80. Sprawa popularności jest dyskusyjna. Bezpieczniej jest mówić, że JAVA to jeden z najpopularniejszych języków programowania (obok C i C++). Według tiobe.com w tym roku króluje JAVA rok temu jednak na pierwszym miejscu był język C. Wczesniejsze lata aż do 2006 należą do JAVY. Różne inne statystyki pokazują jednak zupełnie coś innego wszystko zależy od "algorytmu" badania popularności (langpop.com). Sądzę, że rozmowę o popularności powinna się odnosić do konkretnych dziedzin/przypadków.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...