Ellondur Posted July 8, 2011 Report Share Posted July 8, 2011 Witam. Chciałbym zacząć tworzyć modele 3d. Poczytałem trochę i stwierdziłem że blender chyba byłby dobry, chociaż korci mnie troszkę 3ds max który jednak kosztuje takie pieniądze, że ręce opadają. Poza tym mam masę pytań na które nigdzie nie ma odpowiedzi... Czy jeśli np tworzył bym modele postaci do gier musiałbym ściśle współpracować z animatorem? Jak wygląda tworzenie i nakładanie tekstury na obiekt? Czy będę potrzebował jakiegoś silnika fizycznego? Proszę o odpowiedź w miarę możliwości bez bicia Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Ekspert] Mormegil Posted July 8, 2011 Report Share Posted July 8, 2011 W ryja go! W ryja! Spoko tu nie biją. Co najwyżej Ci nawrzucamy, żeś leń. Blender jest więcej niż wystarczający. Ja pracowałem z jednym i z drugim. Moim zdaniem, Blender jest znacznie wygodniejszy. 3dMax to ogromny kombajn z masą zbędnych narzędzi. Znaczy, te narzędzia pewnie się komuś przydają, ale mi jakoś nie. Blender ma fajnie obłożone skróty klawiszowe i masa podstawowych operacji jest zwyczajnie łatwiej dostępna. Do robienia modeli nie potrzeba współpracy z animatorem. Riggowanie też nie wymaga współpracy z animatorem. Tekstury. Siatkę modelu rozcina się i rzutuje na płaszczyznę. W ten sposób powstają dla każdego wierzchołka tzw. współrzędne tekstury. Rysowanie tekstury odbywa się tak: - bierzemy trójkąt, wyznaczamy punkty obrazu które do niego należą - dla każdego piksela, interpolujemy współrzędne tekstury z wierzchołków trójkąta - pobiera teksel z pod wyliczonych współrzędnych i przypisujemy jego kolor pikselowi. Do Blendera jest masa tutoriali w internecie. Poszukaj. Tutaj na FA był już temat o Blenderze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S4nch3z Posted July 9, 2011 Report Share Posted July 9, 2011 Polecam też darmową wirtualną książkę o modelowaniu od podstaw do gotowego modelu http://samoloty3d.pl/wm-000_p.xml Blender jest prosty choć wiele Tutoriali odnosi się do osób które znają klawiszologie programu. Najważniejsza rada Nie zrażaj się niepowodzeniami ;] (Sam stworzyłem kilka modeli nad którymi się napracowałem później okazało się że mają masę błędów i wrzuciłem program w odmęty dysku po czym wróciłem dopiero po 3 miesiącach ) Link to comment Share on other sites More sharing options...