Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Freespace (seria)

Polecane posty

Cieszę się, że fandom Freespace'a w Polsce jest tak rozwinięty, że tworzone są kampanie

Kampania Petarcha to nie pierwsza i nie ostatnia rodzimie polska "produkcja". Skoro on zareklamowal swoja "3rd Shivan Invasion" to tez powiem pare slow o moim projekcie o nazwie "Feniks". Tworze go razem z pozostalymi szescioma czlonkami "Phoenix Teamu" do ktorego nalezy tez m.in. Qwer. Kampania dzieje sie 800 lat po wydarzeniach z FS 2. Spore sily piratow terranskich i vasudanskich napadaja jeden z systemow Shivan. Wpadaja tam w pulapke. Wiekszosc piratow ginie, a nieliczni ocaleli uciekaja przed oblawa do nieznanego systemu w glebi przestrzeni Shivan. Tam natykaja sie na planeta zamieszkala przez Terran, ktorzy byli niewolnikami Shivan. To z pozoru niewiele znaczace wydarzenie okazuje sie brzemienne w skutkach. Powoduje ono wydarzenia ktore zadecyduja czy Terranie i Vasudanie znikna ostatecznie z mapy galaktyki... Premiera planowana jest na I kwartal 2007 r. Poza misjami w kampanie bedize zaimpletowany spory mod, wymieniajacy cale uzbrojenie i wiekszosc statkow z FS2. Ujawnie tylko tyle, ze w tej kampanii zostanie wyjasnione pochodzenie Shivan i ich motywy w Capelli

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko jak na mały kraj to mamy bardzo rozwinięty fandom. W tworzeniu jest 7 Polskich projektów, z czego 2 (w tym Feniks) to bardzo duże mody. Z kolei za granicą jest ok. 30 tworzonych kampanii z czego aż 11 to bardzo duże mody. No i nie wspominając o trybie Multiplayer, na który mamy monopol, a za granicą bardzo mało osób lata na Multi (ok. 70% MPowców to Polacy). :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem nigdzie żadnej większej notki o The Babylon Project, więc czas nadrobić zaległosci:

Należałoby zaczać od tego, że TBP nie jest produktem komercyjnym. Nie można go nigdzie kupić i jedynym sposobem aby w niego zagrać jest ściągnięcie gry z Internetu. Babylon Project jest nieoficjalną, przygotowaną przez fanów samodzielną grą opartą o zmodyfikowany silnik Freespace 2. Mimo, że jego autorami nie są zawodowi programiści, gra swoim profesjonalizmem przewyższa niejedną komercyjną produkcję. Dbałośc o detale jest naprawdę ogromna i świadczy o ogromnym zaangażowaniu autorów projektu i ich szacunku dla graczy. Autorzy w najdrobniejszych szczegółach odwzorowali realia uniwersum Babylon 5, dokładając wszelkich starań aby każdy statek, działko czy stacja kosmiczna wyglądały dokładnie tak, jak w serialu. To wszystko wprzężone w nieśmiertelny silnik króla space-simów, złożyło się na naprawdę wyjątkową grę. Babylon Project ma w sobie to co najlepsze we Freespace, czyli prostotę obsługi i wspaniały, kosmiczny klimat, lecz nie ogranicza się do powielania sprawdzonych schematów. Sztandarowym tego przykładem jest bezwładność pilotowanych statków. Nie jest to bezwładność całkowita, nie zamienia ona TBP w rasowy symulator lotu w kosmosie rodem z NASA, lecz i tak diametralnie zmienia oklepane schematy znane z innych zrecznosciowych symulatorow walki w kosmosie. Dzieki temu pojedynki nabraly klimatu i przestaly ograniczac sie do masowej eksterminacji pchajacego sie pod celownik wrazego zelastwa. Szczególnie widać to podczas walk multiplayerowych. W Babylon Project żadej myśliwiec nie jest w stanie przenosić więcej niż kilku rakiet, które zresztą należą do niezbyt skutecznych. Ciężar walki został przeniesiony na działka, a i nimi należy się posługiwać oszczędnie - na najwyżjszych poziomach trudności energia kończy się już po paru dłuższych seriach i trzeba czekać na podładowanie. TBP podnosi poprzeczkę w walkce myśliwskiej o poziom wyżej niż Freespace 2 - tutaj umiejętności przewidywanie manewrów przeciwnika liczą się na równi z niezawodnym okiem i celną ręką. Walki są trudniejsze i dużo bardziej nieprzewidywalne, co uważam za ich zaletę.Poziom realizmu został idealnie wyważony - jest on na tyle niski, aby nie irytować gracza, i na tyle wysoki, aby po wygranym starciu z trzema dorbrymi przeciwnikami gracz mial ochote zasalutowac sobie w lustrze.

W kwestii oprawy audiowizualnej mamy do czynienia z najnowszą wersją silnika Freespace Source Code Project, popularnie zwanego FSOpen. W związdku z tym o obecność dynamicznego oświetlenia, 32- bitowych tekstur, mipmappingu i innych graficznych bajerow nie musimy się martwić. Jak na razie najwyższą obsługiwaną rozdzielczością jest 1074x768 i trzeba przyznać że gra prezentuje się calkiem ladnie. Nie oszukujmy sie - do dzisiejszych standardow i tak nie dorowna, ale moim zdaniem nie musi. Grywalnosc nadrabia wszelkie niedociagniecia oprawy video.

Wszystkie efekty i najważniejsze opcje programu można skonfigurować przed uruchomieniem gry w programie startowym, dzięki czemu The Babylon Project działa poprawnie nawet na słabszych komputerach, oczywiście po wyłączeniu części detali.

Podobnie ma się sprawa z dźwiękiem. Wszystkie teksty podczas misji i odpraw są czytane przez lektorów, co buduje odpowiedni klimat. Autorzy starali się, aby odgłosy maszyn, efekty wystrzałów, eksplozji etc. były jak najbardziej podobne do tych z serialu, więc fani Babylon 5 poczują się jak w domu. Jedyną wadą wersji podstawowej była malutka ilośc misji, zarówno w kampanii jak i tych dostępnych pojedynczo. Sytuacja ta uległa poprawie po wydaniu zaiste znakomitej kampanii Raider Wars, którą można ściągnąć z oficjalnej strony TBP. Raider Wars to szesnaście długich, trudnych i naprawdę znakomitych misji które zapewniają rozrywkę na długie godziny. Tym bardziej ze niemal wszystkie misje sa pelne ukrytych celow bonusowych dla naprawde wytrwalych pilotow. W planach są kolejne misje i kampanie, tworone zarówno przez autorow gry jak i przez innych fanów. Tu należałoby wspomnieć o dołączonym do gry edytorze, nastepcy Freespace'owego FRED2, dzięki któremu każdy może stworzyć swoją wymarzoną batalię lub kampanie.

Polecam The Babylon Project każdemu, komu podobał się Freespace, i wszystkim innym którzy chceliby zasiąść za streami gwiezdnego myśliwca. Fanów serialu zachęcać nie musze, bo pewnie dawno już grę ściągnęli i nie mogą oderwać się od monitora :)

Poniżej zamieszczam linki do oficnajnej strony The Babylon Project, z której można pobrać grę.

Base Download - Stąd ściągamy samą grę Base 3.2 (261 MB), oraz łatki do niej - Base 3.3a (40.3 MB) i Base 3.3 (21 MB)

Link do Base Download

Mission Download - Tutaj znajdują się misje i kampanie.

Earth-Minbari War 2.0 (33.7 MB) jest wersją demonstracyjną kampanii wciąż przygotowywanej przez twórców gry. Wcielamy się w niej w pilota Earth Alliance w wojnie przeciw rasie Mimbari.

Raider Wars 1.0 (154.9 MB) Kolejna kampania autorstwa ekipy odpowiedzialnej za The Babylon Project. Zawiera około dwudziestu długich, bardzo, bardzo dobrze przygotowanych misji.

Mission Pack 1 1.0 (762.9 kB) Pakiet misji do single i multiplayera.

Link do Mission Download

Wymagania sprzętowe:

The Babylon Project używa FS Open, poprawionego przez fanów engine Freespace 2. TBP jest produktem samodzielnym i nie wyaga do działania FS2.

Wymagania MINIMALNE:

* Pentium III 600 MHz lub jego odpowiednik AMD.

* 256 MB lub więcej RAM - pamięć jest tu kluczową sprawą, im więcej tym lepiej.

* Microsoft Windows 98/ME/2000/XP

* DirectX 8.1 i karta graficzna nie niżej niż GeForce 2

* PRZYNAJMNIEJ 600 MB miejsca na dysku.

* DirectX 8.1 lub nowszy

Do naprawdę komfortowej zalecam co najmniej 1.3 GH + 512 RAM +128 MB w karcie graf.

Poniżej kilka screenshotów dla zaostrzenia apetytu:

http://www.freespace.pl/hosted/psychoo/screen00.jpg

http://photos2.flickr.com/3575643_2a3d4413e7_o.jpg

http://www.freespace.pl/hosted/psychoo/screen03.jpg

http://n.ethz.ch/student/ebuerli/download/...s/Minbari02.jpg

http://babylon.hard-light.net/gallery/05072015gn.jpg

Nie wrzucaj takich kobył bezpośrednio do postu, bo strasznie rozdyma temat. Colidor.

OFICJALNA STRONA THE BABYLON PROJECT:

http://babylon.hard-light.net/index.php

OFICJALNE FORUM THE BABYLON PROJECT:

http://www.hard-light.net/forums/index.php/board,105.0.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było nieścisłości jedna mała notka.

W kwestii oprawy audiowizualnej mamy do czynienia z najnowszą wersją silnika Freespace Source Code Project, popularnie zwanego FSOpen.

Obecna wersja TBP używa przestażałego Opena 3.6.5, który wobec 3.6.7, 3.6.8 CVS oraz prototypowych 3.6.9 jest trochę ograniczony. Mimo to za równo video jak i inne elementy gry są na zadowalającym poziomie niewiele ustępującym najnowszym ulepszeniom by FS Open.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto filmiki z FSa jakie są na youtube.

FS1 Intro - najlepsze intro jakie widziałem, poprostu cudo.

FS1 Laboratorium - filmik pokazujący jak terrańskim i vasudańskim naukowcom udaje się opracować technologię tarcz.

Frachtowiec - filmik przedstawiający abordaż Marines na ich, w nim można zobaczyć shivan we własnej osobie

http://www.youtube.com/watch?v=KpAcztB2F-Y...earch=freespace

FS2 Intro - też świetne intro, ci co grali w okrojoną wersję FSa z CDA wydzieli je.

http://www.youtube.com/watch?v=5a47thgHXdE...earch=freespace

Collossus - filmik propagandowy przedstawiający najpotężniejszy okręt Sojuszu.

Bastion - ostatnie chwile Bastionu, który zostaje zniszczony by doporpowadzić do odcięcia systemu i tym samym uratowania reszty GTVA

Supernova - najbardziej wybuchowe zakończenie jakie może być, czyli Capela supernova spowodowana przez armadę Satanasów

Zakończenie FS2 2A - mowa admirała Petrarcha (lepsza jest wersja 2B, która pojawia się gdy zginiemy w supernovej

A tu bonusowe filmiki.

Vasoodin

TV-Fite5

TV-Fite5

Shivanin na Vasudańskim fitherze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh pamiętam jeszcze tą przeklętą misje, gdzie trzeba było odnaleźć jakiegoś oficera, który utknął w środku pola elektromagnetycznego, gęstość pyłu gwiezdnego gorsza niż mgła londyńska o poranku, a dzięki zakłuceniom możesz zapomnieć o radarze, no i zaczyna sie latanie na ślepo, ponad godzine latałem w kółko nim znalazłem tego gościa....

Właśnie jestem w tej misji i też nie mogę znaleźć tego gościa. Niby mam lecieć za bojami ale widzę tylko jedną :( . Tylko u mnie występuję ten błąd a może wszyscy szukaliście go na ślepo?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rady dla nowicjuszy na tą misję:

- patrzeć uważnie na radar i podążać za szarymi kropkami wciskając "Y"

- nie przejmować się myśliwcami wroga, po prostu pędzić za bojami, a skrzydłowym dać rozkaz Attack Any Ship

- tylko pierwsza boja nawigacyjny jest Friendly, pozostałe są Unknown i trzeba posługiwać się klawiszem "Y", by je namierzać

- jeżeli masz naprawdę duży problem z lokalizacją bój, wciśnij F3 i tam bojom nawigacyjnym przypożądkuj klawisze F, byś ich nie zgubił.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu fanowskich kampanii: polski fandom rozwinął się bardzo niedawno, jedyna gotowa polska kampania, jaką znam to Starcie Ostateczne. Inne kampanie to:

:arrow: Znana już moja kampania The 3rd Shivan Invasion opowiadająca o 3-ciej Wielkiej Wojnie 60 lat po FS2

:arrow: Opisany wyżej mektonowy Feniks

:arrow: Earth Defense - to ten drugi "bardzo duży mod" robiony przez admina Plato, Shiva & company. Mało o nim wiadomo, zapowiada się jako coś w stylu Inferno (dzieje się 15 lat po FS2 i występuje EA). Jest cała masa nowych statków, broni, backgroundów i efektów, więc zapowiada się całkiem nieźle.

:arrow: Powrót do Przeszłości - kampania forumowicza Maciexa opowiadająca o tym, jak 10 lat po FS2, w czasie 3-ciej Wielkiej Wojny, drugi Colossus przenosi się w czasie :!: w sam środek Wielkiej Wojny. Kampania była prawie gotowa, jednak autor zaprzestał prac na rzecz kampanii "Ostatnie Wytchnienie"

:arrow: Ostatnie Wytchnenie - kampania również Maciexa opowiadająca o końcówce wojny terrańsko-vasudańskiej.

:arrow: Where My Home - kampania forumowiczów Hippo i Zirael opowiadająca o losach grupy uchodźców, których wybuch Capelli przerzucił do nieznanego systemu.

:arrow: Żyjąc na wygnaniu - kampania mojego brata, Qbitusa, również robiona pod Inferno R2. Gracz dołącza do grupy byłych powstańców, którzy uciekając przed GTVA chronią się w nieznanym systemie i zakładają tam bazę.

:arrow: Dark Side of GTVA - kampania Ryu-a, niestety nie znam fabuły, ale opowiada o walce z Shivanami krótki czas po FS2.

Oczywiście opisałem te kampanie tylko skrótowo. Poczytajcie na www.plato.freespace.pl (tylko nie teraz, bo obecnie przenoszą serwer).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, połowa z tego co napisałeś to bzdury. :P Trudno, oto sprostowanie:

- ok

- ok

- Earth Defence ma bardzo mało wspólnego z Inferno (za równo R1 jak i R2). Fabuła różni się diametralnie, wszystko dlatego, że trzymamy ją w tajemnicy przed pospólstwem wydając na światło dzienne małe jej skrawki

- PDP zostało zawieszone, bo za równo przebieg misji jak i fabuła była denna, nic nadzwyczajnego

- ok

- WMH również został zawieszony

- ok

- DS też anulowany.

Zresztą po cholerę piszesz te wszystkie nicki jak niewtajemniczonym i tak nic nie mówią. :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przenieść tą dyskusję na GG, bo z punktu widzenia trzeciej osoby toczymy tutaj batalię marketingową. :P Powiem tylko, że twórcy WMH nie mają już czasu a Ryu przestał się od 2 miesięcy pokazywać na forum (tak na dobrą sprawę to przyszedł, ogłosił wskrzeszenie i poszedł :P ). Zresztą projekty są zawieszone, a nie anulowane.

+-<KONIEC OFFTOPU>-+

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to jest offtop? Dyskusja o kampaniach do FS w temacie o FS jest offtopem? Zresztą fs.pl i plato nie działają, więc nie mamy gdzie dyskutować.

Dobra, to ja podam inny temat: INFERNO. Co o nim myślicie (pytanie głównie to forumowiczów spoza fs.pl). Dla mnie Inferno jest bardzo dobym modem, wkurzać może zbyt duża ilość beamków na większości statków, zwłaszcza na korwetach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszego akapitu komentować nie będę. A co do Inferno R1 to uważam, że jak na swój wiek i marne możliwości SCP to był to mod znakomity (chyba tylko Derelict i Homesick były młodsze :D ). Największym plusem jest duża różnorodność modeli i uzbrojenia. Reszta jest na średnim poziomie. Muszę wprawdzie odjąć 2 punkty za brak realizmu w niektórych kwestiach, ale i tak Inferno R1 dostaje u mnie 7/10.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana tematu: czy da się wgrać polskie litery do angielskiego FS-ka?

Kampania dzieje sie 800 lat po wydarzeniach z FS2.

A ja mam propozycję, żebyś się zdecydował, ile lat po FS2 dzieje się Feniks. Najpierw było, że 1100, potem 600, teraz 800. Niedługo będzie 4000 :D .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw bylo 600 lat, pozniej po pierwszej duzej zmianie fabularnej 1100, a po ostatniej 800. To jest juz data ostateczna i nieodwolalna. I tak wogole przestan gadac bez sensu. Zamiast pytac sie o to tutaj mogles napisac mi na gg. A co do polskich kampanii byly juz wczesniej m.in. "Free Earth" i "Knossos"

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tamtej misji to za pierwszym przechodzeniem kampani nie zaliczyłem jej i myślałem że to błąd, ale wbrew pozorom ta misja nie jest taka trudna, szare kropki sygnalizujące naępną boję pojawiają się gdy się mija poprzxednią.

Warto ją przrejść bo następna misja dopiewro jest super.

Leci się w niej podrasowanymi Marami badając co się znajduje za trzecim portalem.

Która zaczyna się tak

Pozostałle filmiki jakie są na youtube :

Zakończenie FS2 2B - mowa admirała Petrarcha po tym jak Alfa 1 ginie w Supernovej.

Monologi Bosha:

Trailer FS1

http://www.youtube.com/watch?v=G6xzWtIA0HQ

Trailer FS2 http://www.youtube.com/watch?v=r08pQHjF1X0...ted&search=

Battlestar Galactica mod trailer

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Freespace to była pierwsza gra, którą przeszedłem na idealne 100%...

Freespace to była pierwsza gra, której sterowania się nauczyłem "on

air"...

Freespace to była pierwsza gra, w której potrafiłem w cudownym stylu pokonać każdy myśliwiec...

Freespace to była pierwsza gra, którą autentycznie pokochałem :?

I smutno mi, że pod XP nie działa :/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc co zrobić z problemem z TBP:

- ściągasz kolejno 3.2, 3.3 i 3.3a

- instalujesz 3.2 dokładnie w folderze C:/Program Files/The Babylon Project (nigdzie indziej)

- 3.3 na tym samym, nie przejmuj się, że plik vp 3.2 znika, gdyż w rzeczywistości zmienia się tylko jego nazwa a jego zawartość jest powiększana

- z pliku .rar kopiujesz B5-A-Patch-3.3a.vp, teraz jeżeli masz procesor 64-bitowy kopiujesz również fs2_open_Red_2006-01-09-P4_r.exe oraz fred2_open_Red_2006-01-09-P4_r.exe, jak nie to fs2_open_Red_2006-01-09_r.exe i fred2_open_Red_2006-01-09_r.exe

- ściągasz stąd vpviewa: http://www.descent-network.com/cgi-bin/des...module=vpview20

- robisz w C:/Program Files/The Babylon Project/Data folder o nazwie tables

- przy pomocy vpviewa otwierasz B5-A-Patch-3.3a.vp i wypakowujesz ships-adv.tbl, stars-adv.tbl i hud_gauges-adv.tbl do folderu C:/Program Files/The Babylon Project/Data/Tables

- zmieniasz nazwę tych 3 plików odejmując "-adv" (np. ships-adv.tbl będzie teraz zmieniony na ships.tbl)

- odpalasz Launchera, klikasz na górze "Browse" i wybierasz w folderze TBP fs2_open_Red_2006-01-09_r.exe (lub -P4 jak masz procesor 64-bitowy)

- przechodzisz do zakładki features, dajesz na Easy Setup "Default FS2 (All Features Off)", a następnie wpisujesz w Custom Flags dokładnie to: -spec -glow -jpgtga -nomotiondebris -2d_poof -dualscanlines -targetinfo -orbradar -nobeampierce -ship_choice_3d -3dwarp -tbp -snd_preload

- odpalasz grę i Huziaaa! :D

UWAGA jeżeli zauważysz, że podczas gry chodzi ci skokowo i wolno, wychodzisz z gry, dajesz Default FS2 (All Features Off) a następnie wpisujesz to samo, tyle że bez "-spec", potem przechodzisz do zakładki video i tak wybierasz rozdzielczość 640X480X16. Poza tym jeżeli masz kartę dźwiękową z supportem EAX lub A3D, polecam jej zmianę w zakładce Audio/Joystick.

No i to chyba tyle. Opis napisałem może tak trochę, jakbym traktował was jak nic-nie-myślących-newbie, lecz tylko dlatego, byśmy uniknęli dalszych kłopotów. :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...