Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Freespace (seria)

Polecane posty

Widzę, że nie czytaliście dokładnie. Mi chodziło o to, by Colossus uciekł do innego obszaru w systemie, i dopiero na miejscu wysłał kapsuły i transportowce. Bardzo prawdopodobne, iż Shivanie wysłaliby komitet powitalny do obszaru, gdzie Col miałby się pojawić, a powodzenie ewakuacji byłoby nikłe, lecz teoretycznie odwróciło by to jeszcze bardziej uwagę od węzłów Capella-EP i Capella-Vega. Inną opcją byłoby staranowanie Satka (lub chociażby próba dokonania tego).

Na pewno Teranie i Vasudanie nie są najpotężniejszymi rasami (oprócz ich) w historii, więc oni na pewno mają coś znacznie potężniejszego.

Któż to wie...dla mnie jest to sprawa otwarta, choć sam skłaniam się ku temu, że Terranie i Vasudanie są najpotężniejszymi rasami, jakie Shivanie spotkali.

Wojna domowa nikogo nie cofa w rozwoju.

Mi chodzi o porządną wojnę domową, z której ocalałby niewielki ułamek populacji, a technologia przepadła. Prościej mówiąc powrót do średniowiecza.

Wszyscy chyba uważają żee to był błąd misji i Colos powinien mieć sprawny napęd, jak to wynika z dialogów. A żeby skoczyć w podprzestrzń to potrzeba sprawnych silników.

U mnie w misji jest jak byk, że Col ma sprawne silniki. Nie wiem, czemu u was jest inaczej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Wszyscy chyba uważają żee to był błąd misji i Colos powinien mieć sprawny napęd, jak to wynika z dialogów. A żeby skoczyć w podprzestrzń to potrzeba sprawnych silników.

U mnie w misji jest jak byk, że Col ma sprawne silniki. Nie wiem, czemu u was jest inaczej.

Ja też tago nie wiem. :) Ale w trakcie rozmów podczas misji Dowództwo mówi że Colossus został uszkodzony podczas jakichś potyczek. Czyli to chyba nie błąd w grze?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pora odświerzyć topic i zapodać nowy temat do rozmowy, mianowicie o customach. :wink:

Która kampania fan-made do FS2 jest wg. was najlepsza?

Dla mnie wzorem kampani idealnej jest Transcend. Interaktywny Space-Thriller z doskonałą fabułą, nagłymi zwrotami akcji i momentami, w których naprawdę można ze strachu spaść z krzesła. :D Na drugim miejscu stoi Sync, wciągająca kampania, która jest zresztą powiązana głęboko z Transcendem (obie kampanie zostały zrobione przez tego samego autora :) ), zaś na trzecim miejscu stawiam Homesicka, jeden z pierwszych customów posiadający wręcz niesamowity efekt wciągania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam następujący problem: Odpalam Freespace 2 z Open source 3.6.7, wszystko się włącza, pierwsza misja ładuje się bez problemu, dochodzę do momentu w którym niszczony jest Belisarius...i gra się wiesza, po czym wywala do systemu z komunikatem:

Warning: Null vec3d in vec3d normalize.

Trace out of vecmat.cpp and find offending code.

File:math/vecmat.cpp

Line: 776

[This filename points to the location of a file on the computer that built this executable]

Call stack:

------------------------------------------------------------------

fs2_open_367_d.exe 0042ed8a()

fs2_open_367_d.exe 0042ef21()

fs2_open_367_d.exe 005cee61()

------------------------------------------------------------------

Ktoś wie o co chodzi?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...dziwnie to wygląda. Pytałem się jednego z coderów, który robił Opena, i jest to dla niego nowość. Jakby coś znalazł, to przekażę via edit. :wink:

Na razie spróbuj builda bez debuga (debugi mają na końcu literę "d").

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle to skąd wy ściągacie te kampanie do F2? Może ktoś zarzuci jakiś site?

Niestety na razie stronka z kampaniami gryzie ziemię, więc trzeba je ściągać z osobnych stron autorów.

Na razie proponuję poprzechodzić kampanie w takiej kolejności:

Homesick http://mysite.wanadoo-members.co.uk/sbre/hmsk/homesick.htm (bez Opena)

Sync http://www.hard-light.net/forums/index.php...ic,28610.0.html (wymaga Opena 3.6.7)

Transcend http://www.hard-light.net/forums/index.php...ic,34098.0.html (wymaga wszystko co podano w pierwszym poście plus http://www.game-warden.com/transcend/downloads/starfield.pof )

Inferno R1 http://www.hard-light.net/hosted/inferno/R1.htm (proponuję bez Opena, bo patch ma trochę bugów)

Oczywiście powstało dużo więcej, podałem tu tylko te, które uważam za najlepsze. :wink:

A wie ktos gdzie moge dostac jeszze freespace???

Cpt. Starszyna dał na poprzedniej stronie linka do downloadu udostępnionego za zgodą Volition.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na tym forum. Od dłuższego czasu gram we Freespace'a. To świetna gra: ciekawa fabuła, dobra (zwłaszcza z Openkiem) grafika, klimat. Chciałbym zaprezentować moją kampanię do Freespace 2 (na razie w tworzeniu).

Kampania The 3rd Shivan Invasion, jak sama nazwa mówi opowiada o trzeciej inwazji Starych Nieprzyjaciół znanych z obu Freespace'ów. Kampanię tą robię pod modem Inferno R2. GTVA jest tam bardzo silne, posiada superjuggenauta (GTVSJ Icanus), 3 juggernauty (GTVJ Colossus Mk II) oraz masę innych okrętów. Niemniejszy postęp spotkał Shivan (co oni mają, nie powiem :D ). Proszę społeczność z www.plato.freespace.pl oraz www.freespace.pl o nie zdradzanie, co to ma być. Fabuła kampanii tutaj:

http://plato.freespace.pl/viewtopic.php?t=101.

http://plato.freespace.pl/viewforum.php?f=4 - dział na www.plato.freespace.pl poświęcony kampanii.

Ja gram w Homesicka pod openem i jest w porządku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że fandom Freespace'a w Polsce jest tak rozwinięty, że tworzone są kampanie :D . Na peno zagram, jak tylko kupię sobię nowego joya (bo na myszce gra się fatalnie).

I jeszcze a propo pytania o ulubione kampanie. Mnie bardzo spodobała się kampania Inferno. Jestem pełen podziwu dla twórcy, który zrobił tyle nowych modeli statków (Gigas!!!), nowe dźwięki (beamy po prostu wymiatają :twisted: ). Fabuła i misje są również niezgorsze. Czekam na drugą część.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem z tym openem, po jego instalacji jak i dadaniu efektów i tekstur dla statków gra co prawda wygląda bardzo ładnie ale zacina sie miejscami mocno mimo że mój komp spełnia wymagania. Poza tym na odprawie do misji głosy są całkowicie jakiejś poprzestawiane że nie można nic zrozumieć. Mam wersję polską gry z ekstra klasyki którą kupiłem kilka lat temu. Z powodu tych kłopotów wolałbym kampanie które nie modyfikują gry. Grałem ostatnio w kampanie o nazwie "Derelict" i "Homesick", zna ktoś może jakiejś inne podobne do tych????

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze a propo pytania o ulubione kampanie. Mnie bardzo spodobała się kampania Inferno. Jestem pełen podziwu dla twórcy, który zrobił tyle nowych modeli statków (Gigas!!!), nowe dźwięki (beamy po prostu wymiatają :twisted: ). Fabuła i misje są również niezgorsze. Czekam na drugą część.

Inferno (za równo R1 jak i R2) nie jest "klasyczną" kampanią, jak większość. Przy jego tworzeniu autor poszedł innym tokiem rozumowania. Inferno ma przygotować tylko podstawowe realia świata post-Capella dla innych, lepszych projektantów misji, którzy będą w nich robić swoje własne kampanie. Niestety z R1 wyszło dużo gorzej, niż Woomeister przypuszczał: powstały tylko 2 kampanie, z czego pierwsza to niestety totalny shit. Przynajmniej druga jest całkiem dobra. Nazywa się Sol: A History i została stworzona przez tego samego autora co Homesick. Na szczęście wraz z wydaniem R2 scena FSa zostanie zalana customami mojego autorstwa. :twisted:

a mam problem z tym openem, po jego instalacji jak i dadaniu efektów i tekstur dla statków gra co prawda wygląda bardzo ładnie ale zacina sie miejscami mocno mimo że mój komp spełnia wymagania.

Niestety, wielu ludzi ma ten problem i jedynym rozwiązaniem jest przycięcie grafiki. Proponuję ograniczyć się do mv_core i flagi Specular w Launcherze (jeżeli nadal się będzie przycinać, to Speca też wywalić). Sam mam dobrego Semprona, GForce 6100 i całkiem dużo RAMu, lecz i tak na maksymalnie podciągniętej grafice czasami mi się zacina (szczególnie w mgławicach).

Poza tym na odprawie do misji głosy są całkowicie jakiejś poprzestawiane że nie można nic zrozumieć. Mam wersję polską gry z ekstra klasyki którą kupiłem kilka lat temu.

Niestety Open nie współpracuje zbyt dobrze z wersją polską. Proponuję spytać się na freespace.pl , tamtejsi userzy znajdą dla ciebie rozwiązanie. :wink: Alternatywną opcją jest ściągnięcie z tego fanzone'a angielskiego FSa udostępnionego przez Volition.

Z powodu tych kłopotów wolałbym kampanie które nie modyfikują gry.

Oj, nie wiesz co tracisz. :P Przywołamy twojego FSa do porządku, nauczymy wszystkiego i będziesz się delektować genialnymi customami. :wink:

Grałem ostatnio w kampanie o nazwie "Derelict" i "Homesick", zna ktoś może jakiejś inne podobne do tych????

Niestety Derelict i Homesick to najlepsze Retailowe kampanie. Reszta jest przeciętna.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze a propo pytania o ulubione kampanie. Mnie bardzo spodobała się kampania Inferno. Jestem pełen podziwu dla twórcy, który zrobił tyle nowych modeli statków (Gigas!!!), nowe dźwięki (beamy po prostu wymiatają :twisted: ). Fabuła i misje są również niezgorsze. Czekam na drugą część.

Tu cię rozczaruję. Ogromna większość statów z Inferno to statki zaprojektowane przez fanów ze stron www.hades-combine.com i HLP. Inferno team robi ich bardzo niewiele.

A co do dowódcy Coloska (niestety muszę to zrobić :P ), to również przychylam się do zdania, że był on idiotą. Okazał to w wielu sytuacjach: Bitwa z Repulsem: stojąc przodem strzelał tylko z dwóch dział i naraził wrażliwą częśc kadłuba. Ustawiając się burtą do Repulsa strzelałby z pięciu dział, a na uderzenie narażona byłaby najmocniejsza, środkowa część. Dalej: bitwa z Sathanasem. Colosek ustawił się z przodu Satka narażając się na ostrzał z głównych Satkowych beamków. Gdyby nie Alfa 1, nasz jugg zostałby zniszczony. Dużo lepiej byłoby, jakby Colossus zaatakował Sathanasa od tylca, a po salwie w główny silnik rozpocząłby ostrzał, ponieważ obrócenie się na pomocniczych silnikach zajęloby Satkowi dużo czasu. Kolejna sytuacja, najważniejsza: Bitwa o Capellę. Colossus nie wiadomo czemu stał bez ruchu, podczas, gdy Satki ustawiały się przy gwieździe, a cywile ginęli z rąk Shivan. Do tego jeszcze były 2 krążowniki i korweta, które mogły pomóc konwojom, a zamiast tego zaatakowały transportowce. Przecież wystarczyłoby skrzydło Medus. Ale wracamy do Colossusa. Gdy nadleciał Sathanas, dowództwo kazało Coloskowi uciec. Nie wiemy, czy w głąb systemu, by potem kontratakować, czy może do portalu (jeśli tak, do dowódca Coloska jest geniuszem w porównaniu z dowództwem). Dowódca jugga powiedział, że "dadzą więcej czasu Bastionowi i konwojom". Gucio prawda, dali może 10-20 sekund. Mógł zrobić dużo innych, lepszych rzeczy:

1. Spróbować staranować Satka cały czas strzelając z beamów. Colosek pada Sati osłabiony.

2. Uciec w głąb systemu, przez ten czas przygotować kapsuły.

3. Wykonać skok na tyły Satka. Wg mnie najlepsze rozwiązanie. Colosek oddaje salwę w silnik Satka, na pomocniczych shivański Jugg odwraca się długo. Po odwróceniu ma już może 30-40%. Colosek wygrywa mając 20-30%. Potem leci do Vegi, miażdży shivańskie korwety i krążowniki, poczym ucieka (o ile by zdązył).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Petarch - tyle razy to przerabialiśmy na forum....

Repulse - zgadzam się.

Bitwa z Satkiem - salwa w główny silnik nic by nie dała, bo jest cholernie opancerzony. Choćby nawet, to opóźni to obrót Satka o bardzo mały czynnik, tak więc nie zrobi to większej różnicy. Chociaż faktycznie w razie niezniszczenia wszystkich dział Staka Colosek mógł wykonać taki manewr, lecz normalnie nie robi to żadnej różnicy.

Colossus nie wiadomo czemu stał bez ruchu, podczas, gdy Satki ustawiały się przy gwieździe, a cywile ginęli z rąk Shivan.

Bo miał on odciągnąć Shivan od wrażliwego i podatnego na atak Bastionu. Miał on po prostu czekać na uderzenie.

Do tego jeszcze były 2 krążowniki i korweta, które mogły pomóc konwojom, a zamiast tego zaatakowały transportowce. Przecież wystarczyłoby skrzydło Medus.

Nie każdy pilot to Alpha 1. Poza tym ich głównym zadaniem było zablokowanie węzła, a frachtowce to tylko przy okazji.

1. Spróbować staranować Satka cały czas strzelając z beamów. Colosek pada Sati osłabiony.

Gdyby bombowcom udało się wykonać robotę i zniszczyć działa strumieniowe Satka, to oba okręty poszłyby do piachu.

2. Uciec w głąb systemu, przez ten czas przygotować kapsuły.

Racja, lecz dołożyłbym do tego kontynuowanie swojej misji: ściągania Shivan z systemu. Przy odrobinie szczęścia stałoby się to samo, co w pierwszym punkcie: bombowcom i działom pokładowym Coloska udaje się zniszczyć strumieniówki Satka. By zniszczyć grubą rybę Shivce muszą ściągnąć dodatkowe jedynostki, z którymi Colosek się rozprawia. W końcu Shivanie odpuszczają sobie, Satek ucieka (lub zostaje zniszczony), a Colosek z 10% kadłuba przetrwał bitwę (i tak potem by go Supernova pochłonęła :P ).

3. Wykonać skok na tyły Satka. Wg mnie najlepsze rozwiązanie. Colosek oddaje salwę w silnik Satka, na pomocniczych shivański Jugg odwraca się długo. Po odwróceniu ma już może 30-40%. Colosek wygrywa mając 20-30%. Potem leci do Vegi, miażdży shivańskie korwety i krążowniki, poczym ucieka (o ile by zdązył).

Jak już wcześniej napisałem coś takiego by nie zmieniło zbytnio kolei rzeczy. Za to możnaby zastosować inny wariant: zrobić nanojumpa na tyły i staranować Satka bez ryzyka, że przed staranowaniem Satek go zniszczy. :wink:

Tu cię rozczaruję. Ogromna większość statów z Inferno to statki zaprojektowane przez fanów ze stron www.hades-combine.com i HLP. Inferno team robi ich bardzo niewiele.

I tu się mylisz. Ponad połowa okrętów jest autorstwa Inferno Teamu. :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bitwa z Satkiem - salwa w główny silnik nic by nie dała, bo jest cholernie opancerzony. Choćby nawet, to opóźni to obrót Satka o bardzo mały czynnik, tak więc nie zrobi to większej różnicy. Chociaż faktycznie w razie niezniszczenia wszystkich dział Staka Colosek mógł wykonać taki manewr, lecz normalnie nie robi to żadnej różnicy.

Na pewno osłabiłaby go.

Bo miał on odciągnąć Shivan od wrażliwego i podatnego na atak Bastionu. Miał on po prostu czekać na uderzenie.

Shivce i tak zalewały Bastion swoimi atakami.

Nie każdy pilot to Alpha 1. Poza tym ich głównym zadaniem było zablokowanie węzła, a frachtowce to tylko przy okazji.

Fraktowce były bezbronne, bombowce zniszczyłyby je z łatwością, a Alfa i Beta chroniłyby je przed myśliwcami.

Gdyby bombowcom udało się wykonać robotę i zniszczyć działa strumieniowe Satka, to oba okręty poszłyby do piachu.

O, wtedy to pewnie by było tak, jak w "Samym połdniu". Mozolne strzelanie z kupę złomu zwaną Satkiem :twisted: , aż do jego zniszczenia.

I tu się mylisz. Ponad połowa okrętów jest autorstwa Inferno Teamu. ;)

Na freespace.pl pisałeś właśnie, że większość statków jest ściągnięta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze się co do starcia z repulse. Ponieważ Colosek jest bardzo ciężkim statkiem, obrót trwałby tak długo, że Repulse dawnoby się w niego wbiła. Poza tym dwa beamy Coloska w zupełnośći starczyły, aby rozwalić Repulse, więc skoro nie widać róznicy, to po co przepłacać :D. Wydaje mi się też, że zderzenie z Repulse nie rozwaliłoby Colossusa. Zapewne byłby on wyłączony z walki na wiele miesięcy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, by Colosek wyleciał w ten sposób, by zatrzymał się obok Repulse. O tak:

1.

__________repulse

colosek

2.

___________rrepulse

___________colosek

3.

___________repulse

___________| | | | |

___________colosek

4.

___________<BUUUM>

___________colosek

Poza tym dwa beamy Coloska w zupełnośći starczyły, aby rozwalić Repulse, więc skoro nie widać róznicy, to po co przepłacać

Colosek ma zwykle około 80%. Inaczej wyszedłby z tego w stanie 95%.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, by Colosek wyleciał w ten sposób, by zatrzymał się obok Repulse. O tak:

1.

__________repulse

colosek

Pamiętaj, że Colosek znajdował się na kursie kolizyjnym z Repulse. Zmiana kursu na proponowany przez Ciebie,zabrałaby według mnie zbyt dużo czasu

Colosek ma zwykle około 80%. Inaczej wyszedłby z tego w stanie 95%.

Niekoniecznie, szczątki z Repulse leciały też na boki, więc mogły uderzyć w Coloska. Poza tym Oriony mają najpotężniejsze beamy na bokach, więć Repulse mogła również odpowiedzieć porządnym ogniem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jemu chyba o to chodziło, by Colosek wyszedł z nadświetlnej obok niego, ale to jeszcze głupszy pomysł, bo Repulse miałby dużo krótszą drogę do Coloska i by skończyło się to jeszcze gorzej.

Niekoniecznie, szczątki z Repulse leciały też na boki, więc mogły uderzyć w Coloska. Poza tym Oriony mają najpotężniejsze beamy na bokach, więć Repulse mogła również odpowiedzieć porządnym ogniem.

Tu akurat się nie zgodzę. Szczątki okrętów zawsze lecą do przodu i tyłu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jemu chyba o to chodziło, by Colosek wyszedł z nadświetlnej obok niego, ale to jeszcze głupszy pomysł, bo Repulse miałby dużo krótszą drogę do Coloska i by skończyło się to jeszcze gorzej.

Colosek wyszedł z nadprzestrzenii, naprzeciwko Repulse, aby zablokować jej możliwość skoku. Kapitan Coloska nie mógł przewidzieć, że Koth będzie zgrywał kamikadze. Na tzw. nanojumpa Colosek też nie miał czasu.

Tu akurat się nie zgodzę. Szczątki okrętów zawsze lecą do przodu i tyłu.

Jeśli wybuch następuje na środku okrętu to szczątki lecą na wszystkie strony, choć jeśliby się zastanowić, to leci ich nieporównywalnie mniej, niż do przodu i do tyłu. Dobra niech będzie, szczątki "boczne" nie wyrządziłyby Coloskowi szkody.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...