Skocz do zawartości

TES: Oblivion - instalacja modów


Polecane posty

Cześć!

Mam problem z instalacją modów do Obliviona przez program OMOD. Korzystając z różnych instrukcji w sieci próbowałem zainstalować moda OOO i kilka z modów z TEGO tematu. W wielu sprawach w programie się nie łapałem i robiłem na chybił trafił. Trwało to długo, np. QTP3 instalował mi się chyba ze 2 godziny (a koppma mam szybkiego). W końcu uruchomiłem grę i mocno się zawiodłem. W grze pojawiły się trójwymiarowe żółte błędy graficzne przypominające stalaktyty, a na domiar złego nie zauważyłem żadnych popraw względem grafiki. Dlatego jestem pewny, że zrobiłem coś źle.

Aktualnie jestem po reinstalacji systemu i mam świerzo zainstalowanego Obliviona bez żadnych patchy. Teraz moje pierwsze pytanie: jakiej wersji OMOD'a używać najlepiej (fajnie by było jakby polska wersja była ok)? Czy wszystkie modyfikacje opisane w temacie do którego link podałem wyżej można instalować przez OMOD'a? No i na samym końcu nie pytanie, lecz prośba. Czy mógłby ktoś napisać mi KROK PO KROKU jak się poprawnie instaluje te mody w OMOD?

PS. Jeszcze jedno. Da się jakoś szybko sprawdzić, czy zainstalowany mod jest widziany przez grę?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zainstalować OMODa, musisz otworzyć OBMM i kliknąć na Load, wybierasz wtedy plik .omod i postępujesz zgodnie z instrukcjami. OMODy już zainstalowane mają obok nazwy niebieski kwadrat, zielony oznacza że są gotowe ale nie zainstalowane, a czerwony oznacza konflikt. Poza tym nie musisz każdego moda instalować przez OBMM, można robić to ręcznie.

Aktywne mody możesz zobaczyć w oknie po lewej stronie OBMM oraz w Plikach Danych w launcherze gry, ale widać tam tylko te, które posiadają pliki .esp/.esm. Podmieniacze tekstur i modeli, takie jak QTP3, pliku .esp nie posiadają i nie zobaczysz czy są aktywne (chyba że instalowałeś przez OMOD).

PS. Żeby QTP3 działał, musisz w OBMM zrobić pewien trik - wchodzisz w Utilities > Archive Invalidation, zaznaczasz BSA Redirection i klikasz Update now.

Edit: jest jeszcze Wrye Bash który ma funkcję BAIN czyli "inteligentnego" instalatora modów, ale nie korzystałem z tej funkcji tego programu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, wybaczcie! Pomyliłem OMOD z OBMM. Chodzi mi właśnie o obsługę OBMM, czyli o instalowanie modów krok po kroku. No i przykładowo mam teraz kilka modów o formacie ESP. Co z takim klientem zrobić? Albo gdy QTP3 zawiera foldery łtextures' i 'meshes' oraz zdjęcie 'OBMM BMA settings', to mam zwyczajnie skopiować foldery do katalogu właściwego gry, czy użyć OBMM? (jeśli tak, to w jaki sposób)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie jeśli masz już zainstalowanego obmm, to wystarczy 2xkliknąć na plik omod (obmm już skojarzył takie pliki), otwiera ci się obmm gotowy do aktywacji danego modu zielony lub czerwony (jeśli będzie konflikt np QT3) kwadrat, niebieski aktywny. Luźne kopiujesz do folderu data gry, ale obmm pozwala samemu tworzyć pliki omod.

OBMM PL

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy takiego QTP3 (jak i wszystkie inne tego typu mody) lepiej instalować OBMM, czy po prostu skopiować? Jeśli lepiej programem, to powiedzcie jak utworzyć z 'textures' i 'meshes' plik .omod? No a jeśli skopiować, to wystarczy zamienić 'textures' z 'textures' w katalogu gry, czy każdy folder od środka osobno?

No i co z tymi plikami ESP?

W jednym z modów jest instrukcja instalacji:

Put the textures in the data files/texture folder. Dont forget to use Oblivion Mod Manager BSA alteration.

Co oznacza "nie zapomnij użyć OBMM BSA alternation"? Co konkretnie mam zrobić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w archiwum z modem jest folder "omod conversion data". to wypadałoby z tego zrobić OMOD.

Foldery Meshes, TExtures (i inne jak np. Sounds) oraz pliki .esp i .esm wypakowujesz do Oblivion\Data. Potem pliki .esp aktywujesz albo w OBMM, albo w Launcherze gry pod przyciskiem Pliki Danych.

Wejdź w OBMM > Utilities > BSA Invalidation i zaznacz BSA Alteration i powybieraj tam to co Cię interesuje (Meshes, Textures). Możesz też użyć BSA Redirection, z tego co pamiętam jest to nowsza metoda.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czaję prawie nic z tego OBMM. Zainstalowałem większość modów z tematu którego ścieżkę podałem w pierwszym poście plus jeszcze kilka innych, z tego tylko 3 były OMODami. Nie mam pojęcia jak segregować pliki danych, ale jest ich tam od cholery. Najgorsze jest jednak to, że Oblivion nie chce się teraz włączyć. Na sekundę wyskakuje czarne okno i wraca spowrotem do pulpitu. Który mod mógł uszkodzić grę?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyłączałem wszystkie mody, pozmieniałem ich kolejność na taką jaką wskazał BOSS i nadal nic... To by oznaczało, że wina leży gdzie indziej. Tylko nie mam pojęcia, gdzie, bo jedyne pliki, jakie zamieniałem, to 'txtures', 'meshes' i inne (głównie graficzne), które raczej nie powinny mieć wpływu na uruchamianie się gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, może zainstalowałeś moda, który wymaga uruchomienia gry przez obse, zawartość skopiuj do katalogu gdzie jest exe, nie do data, zrób sobie skrót obse loader, grę uruchamiaj tym plikiem (ale wątpię, bo byłby monit, że jest ten program potrzebny), tak na marginesie, to boss automatycznie segreguje pliki, jak textury to zrobiłeś to co radził @Minamir z BSA invalidation.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBSE mam zainstalowane, bo faktycznie jeden z modów go potrzebował. Tyle że uruchamianie przez niego też nic nie daje. Moglibyście jeszcze raz opisać tą akcję z BSA Invalidation, tyle że w wersji polskiej? Ja w swoim OBMMie nigdzie nie mogę znaleźć podobnej opcji. Wogóle nie mam żadnego przycisku "Narzędzia".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Którą wersję OBMM posiadasz? Najnowsza to 1.1.12 (jeśli masz polską edycję OBMM to jest to jakaś dużo starsza wersja). Po prawej masz pionowo kilka przycisków, jeden z nich to właśnie Utilities.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa strona (pasek), mam angielską wersję Utilities (5 od góry lub 3 od dołu)->Archive Invalidation (7 od góry lub 4 od dołu). zaznaczasz BSA alternation, textures, (meshes jeśli trzeba), generate archveinvalidation... (to powinno być już zaznaczone)

i teraz update now.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, zrobiłem tak jak mówiliście z tym BSA (dodatkowo zainstalowałem nowszego OBMM). Tyle że to też nic nie dało. Okazało się jednak, że modów, które powodują błędy jest około dzisięciu, a ja szukałem tylko jednego. Trzeba metodą prób i błędów pojedynczo zaznaczać kolejne działające i wtedy zadziała. Co dziwne, często zdarzało się, że kilka modów z tej samej serii działa, a jeden nie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...