Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Might and Magic (seria)

Polecane posty

Nie zagrałem w VI wtedy. Ale dzisiaj znów mam ochotę na dobrego turowego crawlera i już mam zainstalowaną VII. Później planuję VI bo ponoć nawet lepsza. Co mnie zaskoczyło że system turowy automatycznie się nie włącza. Dopiero po jakimś czasie wyczaiłem jak to włączyć ( w międzyczasie 3 razy padłem od ważek xD). Używam też moda na rozglądanie się myszką.

 

Ogólnie macie jakieś rady dla początkującego?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólne rady do MM7

Patrz uważnie co postać może wyćwiczyć do wysokiej wprawy i właśnie w to inwestuj, ale też lepiej mieć kilka skilli na poziomie Expert/4, niż jeden na Expert/12. Generalnie bronie jakoś tam się różnią, ale ważne jest w czym możesz osiągnąć mistrza/arcymistrza, a nie że np. topór jest z natury lepszy od miecza albo vice versa. Naprawdę wystarczy jedna rozwijana broń wręcz, choć skórzany pancerz (albo ten który może rozwinąć do najwyższej wprawy) i wszystkim postaciom przydadzą się łuki - zanim zaczniesz walczyć wręcz warto do oporu pruć strzałami w czasie rzeczywistym, jeszcze strafe'ując, zawsze mniejsze ryzyko obrażeń, generalnie nawet wszystkie smoki możesz rozklepać z łuku, ale jest to bardzo czasochłonne i niebezpieczne

kolorowe beczki permanentnie zwiększają staty, twój mag żywiołów powinien zbierać wszystko co daje int, a mag duchowy - wszystko co daje osobowość (bezpośrednio przekłada się to na pulę many, najtrudniejszy do odzyskania zasób); ponadto przy każdej jednej stajnii znajdziesz 1-2 podkowy dające jednej postaci parę skillpointów, fajna rzecz

Arcomage jest całkiem spoko źródłem kasy na początku, jest też quest z wygraniem w każdej tawernie, ale ukończenie go zajmie ładną chwilę

naprawa przedmiotu rozwijana na jednej postaci (klepiącej z ręki bo one mogą mieć zazwyczaj wyższy spec) opłaci się mocno, podobnie identyfikacja przedmiotu i rozbrajanie pułapek (pułapki mogą być śmiertelnie niebezpieczne, szczególnie na początku te 4-5 punktów będzie zbawieniem)

podobnie jak w Herosach magia żywiołowa wysokiego poziomu jest nieodzowna - tutaj poziom wprawy wręcz dyktuje jakie zaklęcia możesz zgarnąć, a także potrafi radykalnie wzmocnić efekty, tylko bądź bardzo uważny bo część zaklęć ma pozamieniane szkoły (Town Portal jest teraz poziomu wody). Ponadto zaklęcia czysto ofensywne raczej ssą - nie tak mocno jak w MM6, ale i tak zazwyczaj dużo lepszą inwestycją jest trzymanie najważniejszych buffów i klepanie z ręki/łuku. Natomiast arcymistrz magii białej jest na pierwsze przejście niezbędny ponieważ posiada super ważną odporność na śmierć

Alchemia potrafi być bardzo potężna - warto wziąć druida zamiast któregoś maga (afair może zastąpić w pewnym stopniu jednego albo drugiego, co prawda bez arcymistrza) ponieważ on może mieć arcymistrza, a co za tym idzie - potki które na stałe zwiększą statystyki drużyny do bardzo wysokiego poziom, z drugiej strony magia na arcymistrzu to też nie w kij dmuchał i wzięcie maga zamiast druida nie jest wielkim kłopotem (tym bardziej że druid ma naprawdę chory quest z awansem klasowym)

Zanim zaczniesz robić cokolwiek dalej, wyczyść zamek w Harmondale, a potem całą mapę Harmondale. Potem generalnie w miarę rozsądku objechać miasta za podkowami, wyekspertować co możesz, pozbierać questy, ale generalnie następny krok pod względem siły wrogów to Kurhany (Barrow Downs).

Prędzej czy później będziesz musiał zrobić parę awansów klasowych (choćby dlatego, że bez awansu nie podniesiesz wprawy w skillach powyżej iirc eksperta), wydaje mi się że trzeba do tego pchnąć fabułę do przodu, nie pamiętam, za to nie ma sytuacji tak jak w MMX że np. do głupiego expert axe musisz pchnąć fabułę do połowy. W ogóle od początku gry możesz pójść prawie wszędzie, z tym że drogi mogą być niebezpieczne i z początku będziesz raczej zmuszony korzystać ze statków i stajni

Jeśli utknąłeś w lochu i wydaje ci się że nie ma drogi dalej, zacznij macać każdy podejrzany obiekt w okolicy, jest od diabła tajnych przejść. Rozwijana percepcja może pomóc (interaktywne rzeczy świecą się na czerwono), ale nie inwestuj w nią jeśli nie masz nadmiaru skillpointów

Gdy zdobędziesz starożytne bronie, inwestuj w ten skill, ponieważ starożytne bronie są z designu super skuteczne przeciwko endgame wrogom, w szóstce można było jeszcze zrobić coś takiego

Aczkolwiek chyba w MM7 trochę znerfiono blastery

A jak chcesz turowego cralwera to MM World of Xeen jest dużo bliższe MMX, ale MM7 nie jest złe

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoo dzięki! To ciekawe co piszesz o magii ofensywnej bo czytałem gdzieś że najbardziej OP drużyną jest 3xSorc + Cleric lub Monk. Na początku ponoć trudno ale później gra się sama przechodzi (jakieś Shrapnele i coś jeszcze co wymiata wszystko wokół)

Mam zamiar wziąć na początek defaultową drużynę - Knight, Thief, Cleric, Sorc. Później ewentualnie będę kombinował jak obczaję całą mechanikę. Co do łuków w jakimś poradniku też radzili je wziąć. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra się sama przechodzi, ale tylko jeśli masz tony potków many (potki są spawnowane losowo w sklepach raz na jakiś czas, składniki mają czas respawnu liczony bodajże w miesiącach) albo śpisz co walka (co kosztuje żywność), a zaklęcia typu shrapnel są zawodne (ciężko wycelować). Ponadto większość stworów szybciej zaklepiesz z ręki/łuku niż zatłuczesz magią

generalnie o budowaniu drużyny to masz solidny poradnik tutaj

https://www.gamefaqs.com/pc/143119-might-and-magic-vii-for-blood-and-honor/faqs/60700

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej kupić, kosztują grosze tylko nie zawsze spawnują się w sklepie w dostatecznej ilości

a co do znajdowania przedmiotów to zawartość wszystkiego jest ekstremalnie losowa, tylko rzeczy questowe/fabularne są gwarantowane do znalezienia w konkretnym miejscu

oh yeah, klikaj na wszystkie zwłoki wrogów, zdecydowana większość da ci pewne kwoty złota, a czasem też itemki

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...