Jump to content
RoZy

Resident Evil (seria)

Recommended Posts

Nie, filmiki pozostają MPEG'ami nawet po modach. Ten element został całkowicie przerobiony w UHD.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cute. W końcu zagram w RE4 z przyzwoitą rozdzielczością i normalnymi przyciskami bez zabawy w modding i ściągania piętnastu giga modów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosta sprawa a jak potrafi poprawić humor. Capcom zapowiedział Resident Evil: Remake (tak, ten z 2002 roku, exclusive GCN do tej pory) na PC oraz konsole starej i nowej generacji. Jak zwykle w tym wypadku mamy obiecane grafikę w wyższej rozdzielczości i inne pierdoły. Premiera początkiem 2015 roku, cena nie znana. Tylko dystrybucja elektroniczna. Dla mnie news tygodnia i miesiąca, instant buy w dzień pre-orderu. Chyba najlepszy RE do tej pory nie licząc RE2 :P

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@UP

Widzę, że nie tylko ja się podjarałem tym newsem. Szkoda że tylko cyfrowo, ale lepsze nić nic. Może Biedronka wyda wersję pudełkową? Już takie przypadki były. Oby i tym razem <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn. Jak przeczytałem, to pomyślałem, że to RE-REmake, a to po prostu re-release jak w stylu ostatniego wydania RE4. Still, REmake to najlepszy RE, więc nawet odświeżony będzie ok. No i to pierwsza dobra rzecz od Capcomu od jakiegoś czasu. Nawet jeśli to tylko remaster remastera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie właśnie ucieszyła wiadomość że to po prostu Remake w HD, bo znając Capcom to przy pełnym remaku nawaliliby milion QTE i dziwnych, nieprzemyślanych rozwiązań. A tak dostaniemy klasyczny survival horror w praktycznie perfekcyjnym wykonaniu. Przeszedłem tą grę kilka razy na GCN i z chęcią wrócę do niej jeszcze nie raz.

remaster remastera

RE na GCN to nie był remaster tylko pełny remake, zbudowany całkowicie od podstaw, w dodatku tak, że nawet jak ktoś znał pierwszego RE w podstawowej wersji to mógł się bawić dobrze. Niektóre miejsca pozmieniano, trochę dodano, zrobiono psikusa graczom i np. w szafie w której zawsze był klucz/broń siedzi teraz truposz który rzuca się na nas po otwarciu itp. To całkiem nowa gra zbudowana na pomyśle i fabule pierwowzoru, więc skrót "remaster remastera" jest zbyt krzywdzący, przynajmniej dla ludzi którzy odróżniają "remaster" od "remake" :P

Edited by b3rt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest LemoonScream

Szkoda, że nie sięgnięto w taki sposób po drugą i trzecią część Resident Evil. Na pewno wyszłyby z tego ciekawe twory, a graczom przypomniałoby to o nieco zapomnianych już, klasycznych survival horrorach. Przy remaku ''jedynki'' powinni się pokusić o dodanie do niej możliwość zagrania w pierwszą część, w podstawowej, niezmienionej formie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

więc skrót "remaster remastera" jest zbyt krzywdzący

Remaster remake'u w takim razie. Ogólnie nie widzę w tym nic złego, bo REmake wyszedł na konsolę, którą mało kto miał i konsolę, której niewiele osób używało do grania, więc z pewnością fajnie, że pozna go więcej osób. Do tego RE4 zostało wydane na nowo 10k razy, więc miło zobaczyć re-release jakiegoś RE, który nie jest "czwórką".

Share this post


Link to post
Share on other sites

GameCube'a miało prawie 22 miliony ludzi, wynik taki sobie ale bez tragedii. Resident Evil Remake na tej konsoli sprzedał się w nakładzie 1,35 mln sztuk czyli całkiem nieźle. Spora część z tych graczy specjalnie dla tej gry oraz dla Resident Evil Zero (1,25 mln sprzedanych sztuk) kupiło GameCube'a. Tak więc mogli by też RE:0 też przenieś na PC i inne konsole bo to również jest warta uywagi gra.

@b3rt

W RE Remake dali też fajny tryb real survival mode w którym to:

Jest to specjalny tryb, który przechodzimy tak samo jak zwykłą grę, lecz zawierający wiele ciekawych rozwiązań utrudniających nam zabawę. Oczywiście podniesiono znacznie poziom trudności (większy od Hard'a), wyeliminowano autonamierzanie (każdego przeciwnika trzeba namierzyć ręcznie), a także (największe utrudnienie) zrezygnowano z "połączenia" skrzyni z przedmiotami... Znaczy to tyle, że przedmiot schowany w jednej skrzyni nie jest widoczny w drugiej, i żeby go ponownie wyjąć należy udać się do tej samej skrzyni, do której go schowaliśmy. Na szczęście po części to zadanie zostało trochę ułatwione, gdyż na mapie dodano specjalną opcję, dzięki której możemy zobaczyć co znajduje się w danej skrzyni. Ale i tak biegania przez to jest sporo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie, czy Resident Evil 4 na PS3, to które jest obecnie na przecenie na PS Store to jest jakaś wersja w stylu Ultimate HD z PC, czy prosty port gry z PS2 jak np. Persona 3? Bo w sumie kupiłbym sobie szóstą kopię, co mi szkodzi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie. Jakim cudem REmake HD nie jest w 60 klatkach na PS4? Przespałem coś, czy Capcom właśnie spieprzył port tej 10 letniej gry z prerenderowanymi tłami? Bo brak 60 klatek w tym momencie to nic innego jak spieprzony port.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są dwie możliwości:

1) Capcom poszedł w 30FPS, bo większość prerenderowanego tła jest animowana w 30FPS. Ten limit dotyczy również wersji PC, ale tam można grę odpalić z wyższym framerate "bo modderzy i tak by to zrobili". W ten sposób zaoszczędzono sobie bólu pupy nawet jeśli REmake na PC w 60FPS będzie wyglądał przez tła bardzo, bardzo dziwnie.

2) To kiepski port.

Przychylam się do drugiej opcji. PS4/X1 ma FXAA (gorzej się nie da), PS4 ma cienie na średnim, a X1 na niskim. W dodatku stutter i problem z tempem wyświetlania klatek (tzn, że to jest to kiepskie 30FPS). Port gry z Gamecube'a z pre-renderowanymi tłami i zawieszoną kamerą działa gorzej niż full3D RE:Revelations 2, które na PS4 będzie w 1080p@60. Trochę kompromitacja.

Edited by lubro
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ludzie teraz system winią. Nie, ćwoku jeden z drugim, system ciągnący Advanced Warfare w 1080p/60 nie miałby problemu z tą grą. Gdyby Capcom jej nie speprzył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na PC gra też wymaga niezłego potworka żeby sprawnie działać w tych 30 fps (o 60 nawet nie mówię). Spaprany port i tyle. Niemniej pograłem wczoraj trochę na PS3 i samej grze nie umniejsza to wcale, to wciąż jeden z najlepszych Resów jakie się ukazały (wg niektórych nawet najlepszy) i mimo wszystko warto zagrać.

EDIT

Konsola konsolą, ale dzięki Family Share udało mi się dzisiaj pobrać i pograć w grę na Steamie. Myślałem że teksty o porcie są przesadzone, ale niestety nie są. Gra ma chyba lock na 30fps i na moim kompie gra działa w super spowolnionym tempie, bez względu na ustawienia grafiki. Do tego występują jakieś problemy z cieniami które się rozmywają i rozbiegają po ścianach. Ja wiem że mój komp jest już dość leciwy, ale przecież to port gry z GCN do jasnej...

Edited by b3rt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, ostatnio zacząłem swoją przygodę z Residentem od remasterowanej edycji jedynki. Mam pytanie odnośnie pewnej rzeczy, mianowicie: Jak strzelać w głowę? Dostaję podpowiedzi, że mogę zabijać zombie strzelając im w głowę, ale gdy strzelam do nich postać celuje im w klatę. Zauważyłem, że przytrzymując górną lub dolną strzałkę mogę ustawić kierunek, w którym postać celuje, jednak celuje ona wtedy w sufit lub w podłogę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś mi mówił, że strzały w głowę to randomowe criticale i nie masz na to wpływu. Ale tylko to słyszałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy w opisany przez siebie sposób celujesz z shotguna/assault shotguna, masz X % szans na odstrzelenie głowy zombiakowi. Drugi sposób - kiedy widzisz, że masz przewagę wysokości nad zombie (np wchodzi do góry po schodach) strzelaj z pistoletu ile wlezie, kiedy tylko jego twarz znajdzie się na wysokości broni - masz sporą szansę na odstrzelenie łba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu Capcom ogłosił, że RE5, Dead Rising 2 i Off the Record przechodzą na Steam "na początku roku". Jest koniec lutego i ta... Są jakieś nowsze newsy na ten temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mną już godzina w RE:R2, jak na razie mroczno i bardzo w klimatach residentowych, świetna strona artystyczna gry choć tego samego o grafice powiedzieć już nie można i niestety optymalizacja jest taka sobie gra nie potrafi utrzymać utrzymać stałych 60FPS-ów. Ale chyba jednak poczekam aż wyjdą wszystkie epizody i wtedy zagram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny początek spin-offu ciekawego.

Tylko kurczę, mogliby trochę gunplay podrasować. Dawno w Resi nie miałem frajdy ze strzelania. Teraz, szczególnie po The Order, to takie przeciętne po prostu :P Ale story intrygujące przynajmniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdenio

To nie spin-off, to pełnoprawna historia osadzona w świecie Resident Evil.

Co do strzelania to trochę topornie ale to znak rozpoznawczy serii, nikt chyba nie spodziewał się trybu strzelania jak w Gearsach ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie spin-off, to pełnoprawna historia osadzona w świecie Resident Evil.

Ale nie jest częścią głównej linii, nie jest to RE7. O ile wiem to wszystkie części RE są kanoniczne (nawet Outbreaki i Gun Survivor, mimo że nie odnoszą się do głównej serii), ale uznaje się że wszystkie Revelations, Gaiden, Outbreak itd. to spin-offy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...