Wegatix Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 Czy zna ktoś jakiśfajny program do robienia grafiki w 3D ?Jeśli tak to prosze o odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiki-yu Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 Czy zna ktoś jakiśfajny program do robienia grafiki w 3D ?Jeśli tak to prosze o odpowiedź.zespół Blender + Yafray zestaw bardzo wydajny i tani {koszt ściągnięcia z oficjalnych FTPów} w przeciwieństwie do maksia czy innych podobnych programów kosztujących gruuube setki dolarów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sairam Posted January 27, 2006 Report Share Posted January 27, 2006 Wiki> Nie polecałbym Blendera poczatkujacym uzytkownikom...To noprawde skomplikowane narzedzie. Co innego np. taki WINGS 3D... Pomaga w nauce samego modelowania i jest darmowy. Ale chcac zrobic cos, co mozna pokazac ludziom niezbedny jest 3ds. Maya, czy inny profesjonalny soft. Wegatix, spruboj sciagnac sobie demo ktoregos z programow dla profesjonalistow. Na poczatek dobry tez jest C4D... A tak w ogole to wlaz na max3.pl - tam znajdziesz odpowiedz na kazde pytanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wegatix Posted January 27, 2006 Author Report Share Posted January 27, 2006 Dzięki to już sobie poradze.Jeszcze raz THX. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pysio Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 A czy ten WING 3D jest po polsku jest tam jakas instrukcja jak robic te animacje 3D?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PanzerFaust Posted February 6, 2006 Report Share Posted February 6, 2006 A czy ten WING 3D jest po polsku jest tam jakas instrukcja jak robic te animacje 3D??To weź se sciągnij i zobacz. a jak się wczujesz to wejdź na www.blender.pl i zobacz co można za tego pomocą zrobić. Takie cuda że głowa mała a wy tu mówicie o pokazaniu tego ludziom. weź se kup maya'ę 3D albo 3DS MAX. przecież to jest kupa forsy. a maya ple ma duże wymagania i dodaje znak wodny w darmowej wersji więc raczej też odpada. 3D canvas wam nie polecam. toż jakieś dziwne jest to to. i chyba nie ma żadnej polskiej strony o wings3D a o blenderze jest. więc jak dla mnie blender rulz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eter Posted February 11, 2006 Report Share Posted February 11, 2006 mam pytanie od jakiegoś czasu bawię się w grafikę 3D i przy pomocy Winga (super program)udało mi się wymodelować całkiem fajnego smoka (banał) tylko że po wygładzeniu mo on 70000 polygonów (ok. 4MB) i przy próbie importu go do Blendera czy MAXa wywalają mi błędy, czy jest jakieś ograniczenie co do wielkości pliku jaki mogę zaimportować czy może tylko mój komp nie wyrabia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mika Posted February 12, 2006 Report Share Posted February 12, 2006 Jeszcze jedne dobry program Cinema 4D. Polecam wiele możliwości Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCbx Posted February 12, 2006 Report Share Posted February 12, 2006 DAZ Bryce 5.5.Program dla początkujących, ale można niezłe rzeczy zrobić. U mnie to wygląda tak:http://www.mcbx.republika.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pysio Posted February 12, 2006 Report Share Posted February 12, 2006 DAZ Bryce 5.5.Program dla początkujących, ale można niezłe rzeczy zrobić. U mnie to wygląda tak:http://www.mcbx.republika.plO w d...!!!!! niezle te twoje grafiki ja nawet okręgu bym nie umial zrobic :? Gdzie sie tych tricków nauczyłeś??a) Lata praktykiB) Kurs modelowania c) kurs modelowania w szkole informatycznejd) Sąsiadka mnie nauczyłae) "Gdy szedłem do WC to poślizgnołem sie i uderzyłem w muszle kolsetowa i jakos samo przyszło" Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCbx Posted February 12, 2006 Report Share Posted February 12, 2006 Widzisz jakieś tricki? bo poza zastosowaniem światłocienia to sam nie widzę. A program ma się tak, że na półce na górze masz bryły, i z nich się modeluje . Tu masz ogólnie jak to wygląda od strony reżysera:http://www.creativemac.com/2001/08_aug/ima...5-interface.jpgA pomysły... odpowiedź e Jedyną wadą programu to rozmiary projektów. Małe nie są - ostatnia grafika, ta z miastem i pomnikiem w tle to projekt ważący ok. 53MB. Najwięcej miało chyba to z gościem wrzucającym coś do pieca, ok. 100MB, ze względu na to, co można zobaczyć u góry po podkręceniu jasności w monitorze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pysio Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 Widzisz jakieś tricki? bo poza zastosowaniem światłocienia to sam nie widzę. A program ma się tak, że na półce na górze masz bryły, i z nich się modeluje . Tu masz ogólnie jak to wygląda od strony reżysera:http://www.creativemac.com/2001/08_aug/ima...5-interface.jpgA pomysły... odpowiedź e Jedyną wadą programu to rozmiary projektów. Małe nie są - ostatnia grafika, ta z miastem i pomnikiem w tle to projekt ważący ok. 53MB. Najwięcej miało chyba to z gościem wrzucającym coś do pieca, ok. 100MB, ze względu na to, co można zobaczyć u góry po podkręceniu jasności w monitorze.DZIEki A TEn LINCZEK! Dla mnie robienie 3D jest jak dla przedskolaka 5x78%-(78+555-55555)+y2-888% Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCbx Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 Widzę, że się zamierzasz w to bawić, więc podam Ci jeszcze trochę przydatnego softu:Wszystkie postacie robię w programie Poser 6, z dużymi bibliotekami wszystkiego (obładowałem tam z gigabajt, znam 500MB, potrzebuję 250MB a używam 100MB ). Do korekt końcowych używam Photoshopa, mimo, iż jestem lepszy w Corelu PhotoPaincie, ale ten lubi całkiem nieźle namieszać z kolorami. Jeżeli chodzi o tekstury to najlepsze biblioteki to (niestety) komercyjne Marlin Studios Seamless Textures niestety rozmiar przewyzsza pojemność CDka, czy nawet DVDka, ja to wszystko zgrałem na kilka DVD.Niektóre modele rzeźbię w starenkim Amorphium 1.0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eter Posted February 14, 2006 Report Share Posted February 14, 2006 Jeśli chodzi o program dla początkujących to moim zdaniem nie ma nic leprzego od Winga 3D. program jest za darmo, pliki które generuje są bardzo małe i da się je eksportować do wielu programów (np. 3D studio, blender) jedyną jego wadą jest to że można w nim tylko modelować. Sam jestem początkujący ale nie znam lepszego programu do modelowania. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/chcplra1dp6ql62l.html to jest mój nowy model Pisałem o nim w moim poprzednim poście... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zib Posted February 14, 2006 Report Share Posted February 14, 2006 Jeżeli chodzi o dobry program do grafiki 3D to bym polecał 3D Max Studio . Jest to program płatny, ale jest też jego wersja 30 dniowa w necie. Sam na nim pracowałem i jest doskonały jak go się opanuje co nie jest szczególnie trudne. Był on kiedyś na płycie do książki Komputer Świata właśnie o grafice 3D (taki mały kurs). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomciaz Posted August 7, 2006 Report Share Posted August 7, 2006 Polecam program Xara XS 2.0. Jest ona kompletnym środowiskiem do tworzenia ilustracji wektorowych. Bawiłem się nim trochę i jest przyjazny w obsłudze, ma spore możliwości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin777 Posted October 5, 2006 Report Share Posted October 5, 2006 Są kolesie którzy robią moda do swietnej gierki Mount&Blade i potrzebują ludzi którzy znają sie na modelowaniu, jesli komus sie nudzi to prosze aby zajzal na http://www.withfireandswordmod.fora.pl/ mysle ze modelowanie broni z XVII wieku moze byc ciekawe ! Sam chce im pomóc ale sie na tym nieznam Mod bedzie sie nazywal "with fire and sword" (ogniem i mieczem(?)) i dobrze by bylo zeby fajnie wygladał, trzeba Polske dobrze zareklamowac !Z góry dziekuje za pomocpozdroMarcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolverine Posted December 25, 2006 Report Share Posted December 25, 2006 Zagląda ktoś tutaj? mam nadzieję bo mam problem:Jak do modelu 3D dodać teksturę tak by został razem z nią wyrenderowany przez silnik graficzny? Bawię się trochę z Irrlichtem, dołaczone były do niego proste aplikacje zrobione w Visual C++ z użyciem engine'a. jeden z nich wyświetla dołączony model w formacie .md2 z teksturą .bmp. Sam zrobiłem własny model w Wings 3D i wyeksportowałem do formaty .3ds. Próbowałem dać mu teksturę w Blenderze metodą UV mapping. Udało się tylko jak wklejam ten model do wspomnianego programiku (Dev-C++) to jest cały biały. Co trzeba zrobić żeby model był razem z teksturą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Ekspert] Mormegil Posted December 25, 2006 Report Share Posted December 25, 2006 Wolverine >> No trzeba:1) przy eksporcie dodac, ze ma wyeksportowac materialy.2) wrzucic plik z teksturka do odpowiedniego katalogu, tak zeby Twoja aplikacja mogla ja zaladowac. Bo co po informacji o materiale, gdy plikow nie ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolverine Posted December 25, 2006 Report Share Posted December 25, 2006 Oki dzięki wszystko działa mam nadzieję zę się ze mnie nie śmiałeś ja jestem NAPRAWDĘ początkujący :oops: Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Ekspert] Mormegil Posted December 26, 2006 Report Share Posted December 26, 2006 Nie, tym bardziej ze jest to raczej problem programistyczny Tez za pierwszym razem sie zastanawialem w jaki sposob i gdzie on te materialy eksportuje.Tak na przyszlosc, jakbys mial jakies problemy to jest w offtopie topic o programowaniu. Wbrew pozorom niektorzy tam zagladaja i staraja sie pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czajna 666 Posted February 25, 2007 Report Share Posted February 25, 2007 Ja bym polecał Softimage XSI, wypasiony program. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wormer Posted February 25, 2007 Report Share Posted February 25, 2007 Maya, Maya i jeszcze raz Maya. Z blenderem się męczyłem, szukałem tutoriali, uczyłem się i shit z tego wychodził(program jest dla naprawdę zaawansowanych grafików). W Mayi wystarczy przejść przez wszystkie tutoriale(które są w helpie) by być w stanie wymodelować, teksturować i animować realistycznie wyglądające obiekty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiki-yu Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Maya, Maya i jeszcze raz Maya. Z blenderem się męczyłem, szukałem tutoriali, uczyłem się i z tego wychodził(program jest dla naprawdę zaawansowanych grafików). W Mayi wystarczy przejść przez wszystkie tutoriale(które są w helpie) by być w stanie wymodelować, teksturować i animować realistycznie wyglądające obiekty.czy ja wiem, Blender mi się spodobał właśnie dlatego że w przeciwieństwie do innych programów pozwala nam na dowolne zmiany siatki obiektu i możemy stworzyć tak naprawdę dowolną figurę i mam pełną kontrolę nad wszystkim, a Maya bo przez chwilę jej używałem jest zbyt prosta [żeby nie powiedzieć prostacka] i brakuje jej paru funkcji, a także ma ograniczenia w renderowaniu scen które nie występują w yafray`u [renderer współdziałający z blenderem], który też jest wydajniejszy od Mayi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Ekspert] Mormegil Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Zestaw do modelowania: 3d Studio + ZBrush + PaintShopProNie tak dawno wyczailem takie cudo: gmax. Darmowa wersja 3d Studia z nieco przycietymi mozlwosciami.Ja Blendera wlaczylem raz w zyciu. Zobaczylem strasznie nieintuicyjny interfejs i ucieklem do 3d Max'a Ale chyba czas dac mu druga szanse. Link to comment Share on other sites More sharing options...