Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Civilization (seria)

Polecane posty

Porad nie mam, bo od niedawna gram w IV i nie wiem, czym dokładnie się różnią, bo nie miałem okazji grać w V. Może taka uniwersalna: buduj w mieście rzeczy, które są "podstawowe" np. port, mury, spichlerz. Jeśli dochodzi coś nowego, poczekaj, aż wszystko "stare" zostanie wybudowane. Te "stare" rzeczy mogą przyspieszyć budowę kolejnych rzeczy, dać bonusy do obrony/ataku, itp. Podobnie z technologiami.

Chcę też zadać własne pytanie. Kupiłem Cywilizację w kolekcji Premium Games. Niby kompletna, ale brakuje dodatku Kolonizacja. Czy ten dodatek zmienia rozgrywkę, czyni ją ciekawszą, czy może trudniejszą? Czy jest sens i dobry powód by kupować ten dodatek, jeśli nie opanowało się poprzednich (Warlords i Beyond the Sword był w komplecie)? Prosiłbym dodatkowo o szczerą opinię na temat Kolonizacji. :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sid Meier's Colonization, to samodzielny dodatek na silniku Civilization IV. Skupia się on na podboju dzisiejszych Ameryk, a ówczesnego Nowego Świata. Wszystko jest bardzo podobne do "czwórki", ale rozgrywa się na mniejszą skalę. Mamy na przykład tylko cztery frakcje do wyboru: Anglicy, Francuzi, Hiszpanie, Holendrzy i jakby wycinek terenu z podstawki.

Ogólnie gra się całkiem przyjemnie w tą strategię ekonomiczną, a w Pomarańczowej Kolekcji Klasyki jest do kupienia za bodajże 20 zł.

P.S. Nie wiem, czy forumowicze się orientują, ale istnieją darmowe odpowiedniki (zrobione na licencji GPL) Civilization i Colonization:

- FreeCol - The Colonization Of America

http://www.freecol.org/

- FreeCiv

http://freeciv.wikia.com/wiki/Main_Page

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was. Mam jedno pytanie związane z serią Civilization. W ofercie Cenegi (Premium Games) można kupić Civ IV + dodatki do niej lub "surowe" Civ V. Chciałbym się zaznajomić z serią (do tej pory nie grałem) i nie wiem co wybrać. Która część wg was jest lepsza, daje więcej przyjemności z grania i wymyślania oraz stosowania swoich strategii? Nie chodzi mi o sam wygląd i grafikę, ale grywalność. Byłbym wdzięczny za opinię. :)

(Jeśli ktoś tak poradzi, może być i Civ III. ;) )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mam ochotę na bardziej stymulującą intelektualnie rozgrywkę i spędzam wolny czas przy piątce. Mam w związku z tym pytanie odnośnie nowego rozszerzenia do gry. Czy Gods & Kings będzie wydane w pudełku w Polsce czy można go kupić tylko na Steam. Przyznam, że 25euro to dosyć dużo jak na dodatek do gry, za którą zapłaciłem parę miesięcy temu ponad dwa razy mniej. ;p

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszą częścią z Civilization jest Civilization IV + dodatki

Jest dużo nacij jest też Polska (mod) dużo scenariuszy kilka przywódców na jeden kraj, dużo surowców , religia, szpiegostwo itd

Chwale Civilization za to że żeby wygrać nie trzeba pozabijać wszystkich, można wygrać np. za dotarcie na księżyc jako 1

Grałem w Civilization V jak był free weekend. Była fajna ale nie to co Civ 4

Mało nacij, 1 przywódca na kraj, brak religii, brak szpiegów, brak scenariuszy.

Civ 5 jedynie co ma lepsze od Civ IV to multiplayer i grafika

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP:

Co się zmieni zapewne w ciągu kolejnych dodatków. :trollface:

Nie jestem ekspertem co prawda w kwestii Civ4... ba, nawet w poprzednie części nie grałem, ale... o ile Civ5 mnie intryguje, to to, co słyszałem o zmianach jako tako mi się nie podoba. W dodatku - nie było w podstawowej wersji religii? I co teraz? Trzeba mieć podstawkę, żeby grać w rozszerzenie? Bo jeśli tak, to chyba zaczekam na jakiś pakiet czy coś w tym guście, bo cywilizacje bez religii? Ain't my civilization.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do czynienia miałam jedynie z trójką. Grałam w nią dość dawno, ale pamiętam jeszcze jak kiedyś byłam nią zachwycona. Rządzenie całym państwem - to jest to! Zazwyczaj grałam po to by wygrać podbijając wszystkich. A teraz małe pytanie, dla tych co grali w czwórkę i piątkę - którą lepiej kupić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem sobie zagrać w V część Cyliwizacji.

Według mnie jest podobnie jak z innymi nowymi grami Sida Meyera np. Railroad albo Pirates. Gra uległa uproszczeniu i skoncentrowano się na wygodzie grania. Brakuje wiele elementów jak religia czy narodowość ludzi co jest ponoć w dodatku.

Przez to gra się zrobiła schematyczna. Grając czasem odczuwam jakbym nie miał za wielkiego wpływu na grę, brakuje suwaków, tylko budowanie miast, zmiana technologii, ustroju. Troche brakuje elementów z 4.

Jednak gra stała się dużo przyjemniejsza, wygodne sterowanie sprawia że gra stała się mniej upierdliwa, zato stałą się bardziej monotonna.

Dobrym rozwiązaniem jest rzecz z jednostkami. W końcu jednostki kosztują więcej i nie jest już tak że na jednym polu atakuje mnie 30 jednostek, co było wkurzające mocno. Teraz jest kilka jednostek i bardziej liczy się główkowanie przy ataku i obronie. Ten element dopracowano.

Gra jest mocno grywalna mimo wszystko.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra podstawka Civ 5 robi bardzo złe pierwsze wrażenie, ale później jest już lepeij, szczególnie jak się zagra na wyższych poziomach trudności. Mimo wszystko nie chce mi się już grać w 4 przez pewne rozwiązania które zobaczyłem w 5. To znaczy heksy i jedna jednostka na pole, i koszt jednostek, dzięki czemu 5 ma jakąś przewage nad poprzedniczką.

Co czytałem o dodatku to daje on same plusy do rozgrywki, jednak myślę że to już powino być w podstawce, i ponoć np. religia była już gotowa przy wyjściu podstawowej wersji, ale ją usunięto z niej, aby umieścić w dodatku. Troche kpina. I poczekam aż stanieje, bo 100 złotych nie warto według mnie wydawać na coś co i tak powinno być w podstawowej wersji gry. A już jak czytam że dodatek ulepsza AI to mnie szlak jaśnisty trafia, coś takiego powinno być w patchu a nie dodatku. :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjdzie Steam Sale, stanieje i dodatek. W czwórkę trochę grałem i nawet lubiłem, ale dopiero piątkę pokochałem całym sercem. Nie mogę się nagrać, jest absolutnie rewelacyjna, nawet bez religii - wyważona, przemyślana, ładna i wciągająca.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Religia do szczęścia moim zdaniem nie jest aż tak bardzo potrzebna, ale dodaje grze klimatu, bo fajnie widać jak rozprzestrzeniają się religie na mapie świata, czyni to grę ciekawszą, i miało w 4 duży wpływ na dyplmoacje i było ciekawym jej elementem.

Inna nowośćz dodatku jak szpiegostwo w 4 mnie irytowało.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dodatek i mogę odpowiedzieć tutaj na parę pytań ^^

Od razu mówię, że nie jestem szczególnie dobry.

Według mnie, największą zmianą jest zmiana tech tree, najbardziej rzucające się zmiany tutaj to:

-Kusznicy teraz wymagają wynalezienia 10 technologii, podczas gdy przedtem było 7 (wprowadzili łuk kompozytowy by zapełnić lukę)

-Rushowanie Writing by wybudować Great Library, a potem przy pomocy darmowej technologii wynaleźć Philosophy, podczas gdy my skupiamy się na Mathematics (by mieć Great Library, Oracle i Hanging Gardens) zostało mocno utrudnione, Phlosophy wymaga Calendar, a Mathematics The Wheel. Wcześniej by osiągnąć możliwość posiadania tych 3 cudów świata, należało wynaleźć 5 technologii, teraz 8.

Ogólnie doszło trochę technologii, teraz każda era składa się z 2 tierów.

Następną duża zmianą w porównaniu z poprzednią częścią to podział floty na melee i ranged, statki melee mogą zajmować miasta, przez co zdecydowanie zwiększa się znaczenie floty (Co nie zmienia faktu, że polepszyli umiejętność Anglii dodając im dodatkowego szpiega), aczkolwiek, w podstawce nigdy nie uważałem marynarki jako takiej za ważną, a technologie robiłem tylko dlatego, że potrzebne one były do innej, bardziej ważnej dla mnie, więc nie jestem w stanie podać dokładniejszych różnic między dodatkiem a podstawką.

Największa zmiana w dodatku, czyli religie. Osobiście uważam, że są one bardziej do balansu rzeczy niż do realnego wpływu na grę, ale jeśli z góry się planuje sposób na zwycięstwo i akurat warunki będą odpowiednie to religia może być podstawą wygranej. Czemu nie uważam religii za ważny element gry? Ze wszystkich typów zwycięstw religia najbardziej wspomaga rozwiązanie kulturalne. Religie najwięcej dostarczają Faith, Culture, a także przyrost ludności i produktywność. Całkiem sporo jest również Happiness. Niestety brak tutaj rzeczy wspomagających ofensywę, może za wyjątkiem zwiększonego leczenia przy miastach (przydatne po zdobyciu miasta) czy kupowania jednostek (tylko do ery przemysłowej) za wiarę. Nie można powtórzyć wierzeń, więc jest tu zasada kto pierwszy ten lepszy, co jest kolejnym powodem, dla którego nie należy skupiać całego planu gry na religii i specyficznych wierzeniach (chociaż granie Celtami czy Etiopczykami może pozwolić religii na spełnianie dużej roli w grze).

Podsumowując religie, uważam, że jest to dodatkowa opcja która pozwoli lepiej zrealizować plan, ale nie liczę na jej wielki wpływ w grę.

Szpiegostwo, przydatne gdy jest się do tyłu, prawie bezużyteczne gdy to my prowadzimy w technologiach. Szpiegostwo służy wykradaniu technologii przeciwnikowi, wykrywania intryg(np. że ktoś, kogo szpiegujemy zbiera flotę, by kogoś zaatakować) odkrywania terenu wokół miast w którym jest szpieg, a także do kontrwywiadu. Wydaje mi się, że równie dobrze mogłoby tego aspektu gry nie być, chociaż na pewno może pomóc gdy jesteśmy do tyłu.

Z ważniejszych zmian jeszcze:

Niezależne miasta można teraz zastraszać, gdy jest się potęgą militarną i wojska znajdują się w rejonie miasta.

Dają więcej misji, jak zastrasz inne miasto, znajdź gdzie jest jakaś cywilizacja lub cud świata, kto będzie miał największy przyrost technik/kultury itp., misji są różnorodne i jest ich większa ilość aktywna.

Doszły 2 nowe rodzaje, jedno daje wiarę, podczas gdy drugie daje szczęście.

Chyba osłabili morskie miasta.

Osłabili zdolność medyk, teraz daje 5 hp (na podstawkę to będzie 0.5hp), promote heal daje tylko 50% hp.

Wydaje mi się, że zmniejszyli umiejętności zwiększające atak, jak Drill czy Barrage do 15% na poziom, podczas gdy obrona przed atakami ranged jest na 33% za poziom.

Podsumowując, gra jest lepiej zbalansowana, przyjemnie się w nią gra. Jeśli ktoś ma dodatkowe pytanie to mogę spróbować na nie odpowiedzieć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak bardzo cenisz sobie cywilizacje. Jeśli uważasz, że podstawka jest świetna i nic nie potrzebuje to możesz poczekać, jeśli jednak masz kasę lub uważasz, że coś by się przydało do podstawki, to możesz kupić. Wydaje mi się, że jeśli ktoś teraz lubi Civ 5 to ciężko będzie się rozczarować dodatkiem. Osobiście zamówiłem na muve za 80 wersje digital. Po 3 dniach i stwierdzeniu, że nigdy już tam niczego nie kupię już po pierwszej grze czułem, że dodatek to był dobry wydatek. Jak już pisałem, najbardziej podoba mi się poprawa balansu (chociaż zaczynam uważać, że naval jest ciut za mocne, w szczególności przeciwko AI, chociaż muszę jeszcze trochę pograć, by się upewnić). W skrócie, jeśli w tym momencie pasuje ci Civ 5 taka jaka jest, odpuść sobie. Jeśli masz kasę lub chcesz poprawy, kup dodatek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że dostałem ją ostatnio w promocji z X-Comem, miałem ostatnio okazję trochę pograć w Civ 5. Niestety, pierwsze wrażenie jest negatywne - gra jest jakaś skarlała - wszystkie elementy interfejsu są wielkie, na polu mieści się tylko jedna jednostka, na największej mapie rywali spotyka się już po paru turach, gdzie się nie wybrać, są pola zajęte przez jakieś city-states, czy inne cywilizacje.

Może w późniejszej fazie gry jest lepiej, ale póki co motywacja do grania dalej jest bardzo niska. Postaram się ukończyć jedną grę, a potem - albo wrócę do czwórki, albo zrewiduję swoją opinię.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...