hasssan Posted January 14, 2011 Report Share Posted January 14, 2011 Hej! W przyszłości chciałbym zostać programistą. Mam jeszcze trzy lata do wyboru technikum, ale nie chcę pójść tam zupełnie zielony. Dlatego mam prośbę- czy moglibyście napisać mi, od czego mam zacząć? Przepraszam za takie pytanie, miałem małą styczność z tematem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cinekcool Posted January 14, 2011 Report Share Posted January 14, 2011 Poczytaj czym są algorytmy, naucz się je rozrysowywać. Jak już to opanujesz - wybierz język którego chcesz się nauczyć. Najprostszy jest Pascal/ObjectPascal. Tyle że po nim będzie ci trudniej nauczyć się innego języka, a jeżeli chcesz przyszłość wiązać z programowaniem, to zacznij C/C++ a reszta języków pójdzie z górki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treser Posted January 14, 2011 Report Share Posted January 14, 2011 Jako że jestem studentem informatyki to co nieco się orientuję w temacie Najlepszym wyborem byłoby rozpoczęcie od nauki języka C++. Jeśli interesuje Cię literatura, to polecam dwutomową książkę Jerzego Grębosza Symfonia C++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
JamesVoo Posted January 14, 2011 Report Share Posted January 14, 2011 @hasssan - Jeśli chcesz coś co Ci się przyda w życiu, wybierz C/C++, jeśli chcesz coś do szkoły to Pascal, ponieważ i tak go będziesz przerabiał, ale on się nie przydaje. Polecam darmową książkę do pobrania z internetu "Od zera do gier kodera", autorstwa o ile se nie mylę, Xiona Link to comment Share on other sites More sharing options...
hasssan Posted January 15, 2011 Author Report Share Posted January 15, 2011 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. JamesVoo, świetna sygnaturka^^. Link to comment Share on other sites More sharing options...