Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Aldaron127

UDK: nie działa CSG Subtract

Polecane posty

Witam.

Korzystam z UDK w wersji z grudnia (chociaż i sprawdzałem też na listopadowej) i mam wielki problem z brushami i opcją CSG Subtract.

Podczas tworzenia nowego brusha i użyciu CSG Add wszystko ładnie widać - są zewnętrzne ściany i nie ma ich wewnątrz, czyli wszystko w porządu. Problem pojawia się przy CSG Subtract. Gdy próbuję go użyć, to nie pojawiają się wewnętrzne ściany tak jak powinny, ale i nie ma zewnętrznych... Próbowałem już robić nawet special brush z zaznaczonym polem do tego, by pokazywały się ścianki z obu stron, jednak wtedy nie mogę bezpośrednio do środka dodać żadnego obiektu. Jeżeli utworzę obiekt z CSG Add i następnie przesunę trochę brusha (jednak tak, by przecinał on ściany CSG Add), to następuje "przycięcie" tego obiektu o pole zajmowane przez brusha (pojawia się też standardowa żółta obwódka subtractu), czyli wydaje się, że tutaj funkcja ta działa dobrze.

Brush jest solid i przy jego budowaniu nie jest zaznaczona opcja Hollow.

Nie mam już do tego głowy i nie wiem co dalej z tym zrobić.

Pozdrawiam i proszę o pomoc,

Aldaron

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dawno już nie korzystałem z UnrealEd, ale o ile dobrze pamiętam to trzeba najpierw stworzyć jakąś geometrię, żeby można było od niej odjąć (Subtract). Czyli jeżeli przykładowo chcesz zrobić sobie korytarz, to najpierw musisz przygotować sobie większą bryłę i z niej wycinać.

A może to było na odwrót? Nie pamiętam. Nie wykluczone, że gdzieś tam jest przełącznik, zmieniający to zachowanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak wyciąć coś z czegoś, czego nie ma? Jeżeli chciałbym zrobić korytarz, to potrzebuję mieć ściany widoczne nie z zewnątrz (co zapewnia mi CSG Add), a ze środka obiektu (za to z kolei odpowiada właśnie CSG Subtract). Jedyną opcją by zbudować jakiś korytarz bądź zwykłe pomieszczenie byłoby ręczne poukładanie podłogi, sufitu i czterech ścian nie z jednego graniastosłupa, lecz z sześciu płaskich plane'ów, jednak to strasznie skomplikuje całą pracę.

Jestem pewien, że kiedyś Subtract działało jak należy (jeszcze nawet z tydzień temu maksymalnie). Oglądałem wiele filmów instruktażowych, jednak w żadnym z nich nie jest rozpatrzona możliwość, że po prostu działać to nie będzie. Zawsze następuje kliknięcie na przycisk i voila! Przez ściany z zewnątrz da się zaglądać do środka, a z wewnątrz widać ściany pokryte biało-niebieską szachownicą gotową do bycia zastąpioną przez ładną teksturę... Człowiek tęskni za tym widokiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, już wiem jak to działa.

Jest tak jak mówiłem. Najpierw trzeba zrobić geometrię, żeby można było z niej coś wyciąć. Czyli jak chcesz drążyć korytarze, to najlepiej zrobić dużą bryłę i w niej dłubać.

Alternatywnie można użyć brush'a hollow. Nie sądzę, jednak, żeby to było wygodne, bo musisz się pozbyć jakoś dwóch ścian (korytarz).

Jestem przekonany, że dawno temu jak ja się bawiłem w robienie map do UT, to UEd zachowywał się dokładnie na odwrót. Czyli najpierw trzeba było wyciąć, żeby można było dodać. Jak dla mnie takie zachowanie jest znacznie bardziej intuicyjne. Google podpowiada mi, że da się zmienić tryb pracy. Podczas tworzenia nowej sceny rzekomo można wybrać tryb pracy. Mi się jednak nie udało.

Jeżeli zrobię tak jak mówisz, to wtedy nie da się wyciąć z tego dużego brusha mniejszego. Musiałyby mieć pewnie wspólną ścianę żeby zadziałało.
Nie rozumiem, w czym masz problem. Tworzysz, dużą bryłę za pomocą Add, potem tworzysz sobie taką na korytarz (mniejszą) i robisz Subtract, gdzieś w środku tej dużej. Potem robisz kolejną bryłę na pomieszczenie i ustawiasz ją na końcu korytarza, Subtract. Już masz pomieszczenie i korytarz. U mnie to działa:

udkr.th.jpg

Na żółto oznaczane są wycięcia, na jasno niebieski kolor dodania. Jak widać na screenie brush dla korytarza jest ustawiony z brushem pomieszczenia na styk i wszystko zadziałało.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wybierania trybu pracy to był, ale bodajże tylko we wcześniejszych wersjach i z tego zrezygnowano w postaci wybierania przy tworzeniu etapu.

No nic, widać, że będzie działać tak jak mówisz. Dzięki wielkie. Będę musiał pewnie przeinstalować UDK, bo może coś w nim poprzestawiałem za ten czas co próbowałem znaleźć rozwiązanie mojego problemu. Kwestia tylko tego, dlaczego na filmach na Youtube nie widać by ktoś tworzył najpierw wielką bryłę by z niej wycinać. Może robią to przed rozpoczęciem nagrywania? Kto wie, bardzo możliwe.

Jeszcze raz wielkie dzięki Mormegil za pomoc profesjonalną i z poświęceniem (ściągnie UDK).

Temat można zamknąć.

edit:// Jeden z tych trybów pracy to pewnie Subtractive World Mode z poprzednich wersji. Tam dało się tworzyć pomieszczenia w taki sposób jak wcześniej opisywałem... Ależ zmieniają to UDK cały czas :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...