Jump to content
Guest kabura

Half Life (seria)

Recommended Posts

Hmmmm czy naprawdę zbliża się Half Life 3 na konsole nowej generacji? :) Chciałbym żeby było to prawdą, tyle lat czekać i nic ;/ Ale prędzej czy później i tak Valve wyda HL3, a kiedy nie będzie najlepsza pora jak po premierze PS4 i XBO. Odnośnie narracji to ja sobie nie wyobrażam HL3 bez niemego bohatera. Zobaczymy może w końcu nadejdzie ten dzień kiedy Valve zapowie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, pssst, a wiecie że Titanfall ma hulać na Source'u ? Oh, wait... Może powinienem powiedzieć Source 2 :trollface: Ciekawe czy tak jak cudem udało im się upchnąc drugiego HL w pierwszego Xklocka, tak wepchną HL3 w X360/PS3 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to możliwe. Zobacz, jak niektóre gry na x360 wylgądają ślicznie. A przecież konsola ma juz prawie 8 lat na karku. To samo było z PS3 i PS2. I na tą i na tą wychodziły w pierwsze chwile premierowe gry. Jak na razie mamy telenowele z HL 3 ala Duke Nukem Forever, choć w przypadku drugiego były chociaż screeny gry, a tu głucho jak w kosmosie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak biorąc pod uwagę optymistyczną wersję, że wyjdzie zapowiedzą go za 2-3 lata może nie chcieć robić im się porta :trollface:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, te internety i ludzie w nich siedzący... jeden news na temat technicznej sprawy, która wcale nie jest rzadkością (mowa o rejestrowaniu znaków towarów na zaś/zapas przykładowo) a w sieci burza jakby nie-wiadomo-co. Teraz wychodzi wiele fajnych (-niejszych?) gier co by HL3 się przejmować :D

I tak, lubię tą serię i nawet nie miałbym nic do GabeNa i Valve, ale po cichu liczę na to, że część gamingowego społeczeństwa i dotychczasowi fani pokażą im środkowy palec za to wszystko co się działo do tej pory =]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczesałem dziś swe ulubione filmy z YT i doszedłem do wniosku, że źle się dzieje na fanartowym poletku. Dotarłem do Freeman's Days: Day One, a tu lista: film zawiera treści firm *tu wyliczanka* i co najmniej jedna zablojowała go w twoim kraju. Do głowy ciśnie mi się tylko jedno zdanie.

Kurczę szkoda, bo to był kawał dobrej roboty i zapowiadała się niezła seria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio na YouTub'ie znalazłem coś, co mnie zniszczyło.

.

"Half-Life" (a dokładniej pierwsza część serii) wymagał sporo czasu, żeby go ukończyć

(gracz, który przechodził "H-L'a" po raz pierwszy potrzebuje od około 5, do 7 godzin).

A niejaki "Spider-Waffle" pokazał, że wystarczy mu 29 minut i 41 sekund, aby dotrzeć do końca.

Nie wiem, czy ktoś z Was to widział, ale myślę, że to nie mieści się w kategorii "speed run'u".

Facet zna na pamięć wszystkie "glitch'e", przydatne bugi, rozmieszczenie "trigger'ów" potrzebnych do szybszego uruchomienia jakiegoś skryptu...

Zna grę lepiej, niż projektanci poziomów

Słowem... prędkość światła.

biggrin_prosty.gif To strasznie dołujące, jak się tak na to patrzy...

Że nasze grę przejść szybciej, niż trwa ich instalacja na HDD. biggrin_prosty.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boję się, że mnie tutaj zlinczujecie, ale jeszcze nigdy nie grałem w żadną grę z serii Half-Life. Ostatnio kupiłem "dwójkę" w cenie promocyjnej, pobrałem i nie wiem, czy uruchamiać. Na forach czytałem, że można grać nie znając pierwszej części. Pokładam jednak w tej serii duże nadzieje i nie chciałbym zniszczyć sobie przyjemności grania w "jedynkę", znając fabułę "dwójki". Słyszałem o fanowskim remake'u "Black Mesa".

Grał w to ktoś i może mi powiedzieć, czy mogę ten mod traktować jako zamiennik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, aczkolwiek BM jest nieukończona - mod urywa się po przejściu do Xen, czyli omijasz ostatnie etapy. Ale ja na przykład najpierw grałem w Half Life 2 i Epizody, a potem w jedynkę i nie zniszczyło mi to przyjemności z gry. Dlaczego? Bo niuanse fabularne na dobre rozkręcają się w części drugiej, jedynka ma dość nieskomplikowaną i standardową, aczkolwiek satysfakcjonującą fabułę. Moim zdaniem BM ogólnie wystarczy, ale nie znając zakończenia jedynki, początek dwójki będzie dla ciebie zaskakujący. Poza tym i tak jak chcesz ogarnąć uniwersum w 100% musisz wbić na wikię :P

Edited by emqi

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedynka ma dość nieskomplikowaną i standardową

Należy pamiętać, że "H-L 1" powstawało w czasach, gdy fabuła nie była najważniejsza (chociaż powstawały perełki, takie jak "System Shock 2", "Soldier Of Fortune", "Indiana Jones And The Infernal Machine") i była jedynie skromnym dodatkiem do gameplay'a (swoją drogą; "H-L 1" pomimo, że nie zawiera ani jednej cutscenki, ficzerów w stylu quick time event, czy nawet intra i outra, to Valve zręcznie posługując się samymi wydarzeniami skryptowanymi pokazała, że można zbudować klimat bez użycia, wydawało by się w dzisiejszych czasach elementów i to bez żadej straty dla gracza).

Po prostu mamy szybką rozgrywkę w klimatach typu "posuwaj się do przodu, albo zginiesz" zabarwioną ciekawymi rozwiązaniami jak na tamte czasy (zadziwiające jest jak początkującemu G. Newell'owi udało się stworzyć za pierwszym razem grę wybitną).

Ad rem: Planując grę w serię "Half-Life" mamy dwie drogi:

1- Gramy od części pierwszej (jeśli chcemy wczuć się w klimat), później kończąć dodatki "Blue Shift" i "Opposing Force" a dopiero później rozpoczynamy przygodę z "H-L 2" i jego epizodami.

2. Gramy w losowej kolejności (bo tak jak pisał kolega nade mną; nie ma to znaczenia, bo fabuła jest prosta jak drut

* CO NIE ZNACZY, ŻE NIE JEST BEZ ZNACZENIA... JEST WYBORNA *

), jak niedzielny gracz...

BTW; Nie polecam grania w "Half-Life Source", bo jest po prostu kopią zwykłego "H-L 1" z dodanym ragdoll'em, podbitą rozdzielczością i kilkoma zmianami w grafice (np. refleksy na powierzchni wody).

*Polecam też przetestowanie wersji demo "H-L 1", czyli "Half-Life: Uplink" i "Half-Life: Alpha 0.52" (wersja alpha gry z 1997 roku).

That's all folk's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja chciałem napisać coś takiego. Teraz gram w ten rimejk oryginalnego HL o tytule Black Mesa. No i muszę powiedzieć, że jest ciekawie. Niby to ta sama gra z lepsza grafiką, a jednak zupełnie inna. Znane z oryginału miejscówki zostały przearanżowane i przebudowane. Trochę szkoda, że z bronią porobili parę dziwnych rzeczy. Pozmniejszali maksymalne ilości amunicji, nowe bronie znajduje się później niż w oryginale(parę razy złapałem się na tym, że wyskoczyłem z "hej, w oryginale tutaj miałem już szotguna i MP5"), no i przede wszystkim łomem wymachuje się inaczej niż poprzednio. W oryginale miałem taki sposób na te wiszące z długim jęzorem z sufitu. Jeśli nie wisiały za wysoko, to szykowałem łom i dawałem się złapać. Jak podciągnął mnie do siebie, częstowałem go ciosem z łoma. Tutaj próbowałem tego triku, ale zawsze zdołał mnie trochę dziabnąć, więc nie pozostało mi nic innego, jak tylko do nich strzelać. Osobiście braku poziomów rozgrywających się w Xen nie uważam za wadę, bo te w oryginale mi się nie podobały. Za pierwszym razem przeszedłem całość, ale potem przechodziłem już tylko to, co działo się na ziemi. Tak więc podsumowując, Black Mesa jest całkiem udanym rimejkiem oryginalnego Half-life. Kto wie, może autorzy pokuszą się o takie przerobienie Opposing Force i Blue Shift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@up

Remake'i Shifta oraz Force'a są już w produkcji, jednakże tworzą je inne grupy fanów jako Operation Black Mesa i Guard Duty ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co się orientuję, to Xen i późniejsze rozdziały mają być dodane 'pakietem' w dniu premiery Black Mesa na Steam. W darmowej wersji masz wersję Legacy (starsza i mniej stabilna oraz (chyba, nie pamiętam) bez mutli) w wersji steam dostajesz regularne update'y, patche no i grasz w EA, więc Xen też dostaniesz gdy tylko go wypuszczą. Ponoć developerzy nie chcą dzielić się żadnymi informacjami dotyczącymi 'kosmicznych' rozdziałów, dopóki całość nie będzie grywalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mam wersje na steamie, i już przeszedłem całą grę, i tak czekam juz dośc długi czas i nic, żadnych info ani nic ciekawego, a chętnie bym pobiegał po zreworkowanym Xen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Half Life zawsze kojarzył mi się z zimnym i ciężkim klimatem. Najbardziej pamiętam dwójkę, w tym pierwszy poziom gdy wychodzimy z peronu, i po raz pierwszy widzimy City 17 i olbrzymią Cytadele. Co jakiś czas wracam do niej, nie dla gameplayu który już nie świeci jak kiedyś, lecz dla klimatu który jest po prostu fantastyczny. Polecam ją kupić w Orange Box, bo wraz z HL2 + Epizody i TF2, dostajemy Portala 1 który jest także fenomenalny!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YerbaMate z tego co wiem, to niestety część XEN jest opóźniona przez wydanie BMS na steam. Poprawiali wtedy dużo rzeczy, pozmieniali też sporo. Dlatego jedyne co Ci pozostaje, to regularna obserwacja aktualizacji do gry.

@DaddyDan jeśli czasem wracasz sobie do HL2 to polecam zainteresować się Cinematic Mod. Dużo ciekawych bajerów, nowe modele postaci i tekstury w wyższej rozdzielczości. Całkiem fajna sprawa właśnie dla kogoś, kto lubi wracać do tej pozycji. Chyba nawet obejmuje oba epizody.

A, i nie wiem czy wiecie, ale robią też remake (w stylu właśnie Black Mesa Source) do "Oppossing Force" i "Blue Shift". Niestety żadnych ciekawych newsów w tym temacie już trochę czasu nie było :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapowiedziana nowa gra z serii: Half-Life VR gracze znienawidzą Valve tak samo jak Blizzard za Diablo Immortal.
Gracze hejtują za:
- gry mobilne
- gry VR
- gry z kontroleriami ruchowymi (kinect; move)
Wszyscy już oberwali od graczy jak Microsoft; Sony; Blizzard a teraz Valve oraz inni wydawcy np. w tym EA. Nigdy się nie nauczą, ale widać chcą tworzyć sprzęt, a nie skupiać się na grach. Innowacje technologiczne = inwestycja, gry = ryzyko względem jakości produktu. 

Cofając się wstecz warto podkreślić że to nie pierwsza sytuacja wykorzystania marki, w innym sposobie rozgrywki, z innej perspektywy. Half-life była jedną z pierwszych gier testowych dla prototypu Kinect'a. W obecnym rozwoju technologicznym VR, nie ma podstaw do zapewnienia doskonałej grywalności. Obecnie to immersja oraz interaktywność pozostaje głównym celem tych gier na etapie produkcji.

Edited by cali

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, cali napisał:

W obecnym rozwoju technologicznym VR, nie ma podstaw do zapewnienia doskonałej grywalności. Obecnie to immersja oraz interaktywność pozostaje głównym celem tych gier na etapie produkcji.

Czyzbys sugerowal, ze doskonala grywalnosc stoi w sprzecznosci z immersja? Dla fanow kosmicznych latadel Elite: Dangerous jest swietna gra. Ale ten sam Elite: Dangerous odpalony na goglach VR staje sie genialny. Kokpit, w ktorym „siedzi” gracz nagle nabiera glebi i staje sie niemal namacalny, bardzo zmienia sie tez na plus sposob postrzegania skali wielkosci obiektow w grze, a walka i sledzenie glowa celu podczas manewrowania staja sie o wiele bardziej naturalne. Oryginalna grywalnosc zwyklej wersji gry po zastosowaniu VR staje sie jeszcze lepsza, dopiero wtedy E:D w pelni rozwija skrzydla i sprawia wrazenie produkcji kompletnej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu znienawidzą? Fakt, to ryzykowny ruch, jednak zrozumiały biorąc pod uwagę promowanie VR'u przez Valve w ostatnim czasie. Jeszcze jakby się okazało, że to będzie swojego rodzaju Episode 3? I dziad syty i baba cała... czy jakoś tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 20.11.2019 o 12:56, Tesu napisał:

Czyzbys sugerowal, ze doskonala grywalnosc stoi w sprzecznosci z immersja?

Nie jest sprzecznością w odniesieniu do immersji, tylko innym znaczeniem, a dokładnie jest doznaniem, które w odniesieniu jest wartością dodaną (lub łączną). Porównaj np. Yakuzę do dowolnej gry z gatunku Beat'em UP i bynajmniej nie ma sprzeczności w porównywaniu obu gier. Która według Ciebie posiada grywalność (gameplay) lepszą ? Pomijając wirtualne symulacje w jakich VR najlepiej się odnajduje, inne gatunki gier są w gorszym wydaniu niż ich standardowe edycje, a przynajmniej mniej grywalne,  przez ograniczenia względem wykorzystania VR. Gry na VR to obecnie oddzielne tytuły, nie bez powodów np. dotyczących wydajności, trzeba dostosować gry specjalnie pod tą technologię.

Dnia 20.11.2019 o 14:37, SolonyListek napisał:

Jeszcze jakby się okazało, że to będzie swojego rodzaju Episode 3?

Gra jest oddzielnym wątkiem z udziałem Alyx Vance, lecz powiązanym w odniesieniu do serii.

W związku z publikacją zapowiedzi gry:

Obserwuję rynek gier, a VR nie będzie przyszłością (w przeciągu następnych, około 10 lat, biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia nad tą technologią). Przypomnę wielką rewolucję technologiczną która stała się porażką po latach, a miała stać się obecnym standardem, który wprawdzie jest dostępny, ale nie w masowym użyciu, nawet w świadomości: o technologicznym pojęciu odbiorców, zrezygnowano z PR czy marketingowego bełkotu: Technologia Stereoskopowego 3D - od telewizorów (z dystrybucją filmów na Blu-Ray), konsole Nintendo 3D bez okularów, gry komputerowe z wykorzystaniem okularów. Porażka finansowa, ale nie z powodu progu cenowego urządzenia, a z przyzwyczajeń odbiorców do wygody, nie zwróciła poświęconych nakładów (w ogólnym sensie rodzajowym). VR w formie okularów nawet bezprzewodowych i lekkich, nie zrewolucjonizuje rynku. Pozostanie namiastką dla niszowych gier wirtualnych symulacji, czyli tak jak jest obecnie to gadżet.

---------------------------------------------------------------

Half-Life 3 nie powstanie z cytuję twórców: "z przerażenia" a dokładnie przez " wysokie oczekiwania graczy". HL VR powstał przy pracy nad technologią VR. Widocznie HL 3 jest ponad możliwości studia, za wysokie progi, ale marnowanie potencjału marki (czyt. rozmienianie na drobne) , nie przeszkadza już twórcom. Serio HL VR to traktowałbym niepoważnie, tak jak twórcy określają powstanie gry "dla zabawy".

Edited by cali

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie Alyx jest fajną postacią, więc może wyjść nawet lepiej niż EP3. Co do słuszności wymuszenia gry jako doświadczenia VR, obawy są uzasadnione, a zapewne nawet słuszne. Niemniej, z wieloma nowymi doświadczeniami i gatunkami bywało w przeszłości tak, że się nie przyjmą, bo są gorszym doznaniem niż to, co dotychczas mieliśmy... do czasu aż właśnie pojedynczy przypadek nie przechylił szali, pokazując, że coś ma sens i "się da". Bądźmy optymistami :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już niebawem premiera HL Alyx czy się komuś VR podoba czy nie. :) Ja osobiście czekam z niecierpliwością na pierwsze recenzje i opinie graczy, albowiem video opublikowane ostatnimi dniami bardzo mnie zachwyciło. Niby to oczywiste że takie rzeczy można robić w VR, ale fakt możliwości większej interakcji ze światem gry to coś, co może sprawić, że ta gra odniesie sukces.

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba zarówno HL 1 jak i HL 2 wyznaczyły pewne standardy w grach. Fizyka, przenoszenie przedmiotów itp. Strzelam, że Valve częściowo nieświadomie, częściowo celowo czekało na odpowiedni moment (czytaj - możliwość wyznaczenia po raz kolejny standardów w grach komputerowych). Taka gra na VRktóra jest  bardzo dobrze zrobiona może dać wiele frajdy na nowym polu, gdzie gracz wejdzie na jeszcze wyższy poziom immersji (nie zgadzam się z tym co kilka postów wyżej przedmówca pisał o immersji). 

Uważam bowiem, że to jak mocno "wcielamy się" w bohatera zależy od wielu czynników, jednym z nich jest nasza wyobraźnia /np. przy książkach/, druga to oczywiście dobry produkt, który wciągnie nas w czytanie/granie/oglądanie. Do dziś nie w pełni korzystamy jednak z rozszerzonej rzeczywistości (bo VR w sumie nie jest czymś co każdy gracz, zwłaszcza "casualowy" - ma w domu).  Przyznam się też, że nie rozumiem ludzi, którzy nie chcą "machać ręką by rzucić granat". Strach przed nowym? Przywiązanie do "tradycyjnych rozwiązań"? Dla mnie fakt, że będę mógł poprzez ruch ręką - rozrzucić rzeczy na stole, złapać coś (poprzez ruch palców swoją ręką dodajmy!), uderzyć przeciwnika, otwierać drzwi, zasłaniać się przed ostrzałem czymś grubym, ruchem głowy patrzyć co jest za mną ale jednocześnie strzelać dalej we wroga przede mną, itp itd jest MEGA OGROMNYM plusem dla immersji, zaangażowania w grę i ogólnej frajdy z rozgrywki.

Oczywiście wszystko pod warunkiem, że VR działa jak należy, że nie ma lagów, opóźnień i innych problemów.  Czy tak będzie w przypadku HL Alyx? Zobaczymy już niebawem. Osobiście mam nadzieję, że gra spełni pokładane w niej oczekiwania, oraz że spopularyzuje VR jako technologię, co pozwoli na obniżenie cen sprzętu, ergo - więcej ludzi będzie mogło sobie na taki hardware pozwolić.

Na koniec, pomysł na "ucieczkę" od Gordona Freemna do Alyx uważam za dobry, możemy zobaczyć "tę samą historię" innymi oczamim, a to pozwoli na jeszcze większe rozwinięcie uniwersum HL. Osobiście uważam, że jeśli Alyx odniesie sukces, dość szybko zobaczymy kolejne części HL na VR, bo ludzie będą chcieli dalej poznawać historię, zaś niezdecydowani sięgną po sprzęt i grę co da Valve to o co ich wszyscy oskarżają - $$$$ :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakończenie Half-Life: Alyx sugeruję powstanie sequela, tj. prawdziwej trójki. Pamiętacie zakończenie epizodu drugiego do dwójki, gdzie ojciec Alyx ginie? Otóż pod koniec Half-Life: Alyx tytułowa postać uwalnia z więzienia kombinatu postać tajemniczego G-Mana, ten pozwala jej zajrzeć w przyszłość, gdzie obserwujemy scenę z końcówki epizodu 2. W zamian za uratowanie jej ojca Alyx ma służyć G-Man, z czego córka Eli Vance korzysta. Na końcu ojciec Alyx budzi Gordona i mówi, że mają dużo pracy. 

I taki w sprytny sposób Valve przywraca do życia jedną z ikonicznych postaci świata Half-Life, budując przy tym podwaliny pod kontynuację.

Edited by goliat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...