Skocz do zawartości
Gość kabura

Half Life (seria)

Polecane posty

Już niebawem premiera HL Alyx czy się komuś VR podoba czy nie. :) Ja osobiście czekam z niecierpliwością na pierwsze recenzje i opinie graczy, albowiem video opublikowane ostatnimi dniami bardzo mnie zachwyciło. Niby to oczywiste że takie rzeczy można robić w VR, ale fakt możliwości większej interakcji ze światem gry to coś, co może sprawić, że ta gra odniesie sukces.

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba zarówno HL 1 jak i HL 2 wyznaczyły pewne standardy w grach. Fizyka, przenoszenie przedmiotów itp. Strzelam, że Valve częściowo nieświadomie, częściowo celowo czekało na odpowiedni moment (czytaj - możliwość wyznaczenia po raz kolejny standardów w grach komputerowych). Taka gra na VRktóra jest  bardzo dobrze zrobiona może dać wiele frajdy na nowym polu, gdzie gracz wejdzie na jeszcze wyższy poziom immersji (nie zgadzam się z tym co kilka postów wyżej przedmówca pisał o immersji). 

Uważam bowiem, że to jak mocno "wcielamy się" w bohatera zależy od wielu czynników, jednym z nich jest nasza wyobraźnia /np. przy książkach/, druga to oczywiście dobry produkt, który wciągnie nas w czytanie/granie/oglądanie. Do dziś nie w pełni korzystamy jednak z rozszerzonej rzeczywistości (bo VR w sumie nie jest czymś co każdy gracz, zwłaszcza "casualowy" - ma w domu).  Przyznam się też, że nie rozumiem ludzi, którzy nie chcą "machać ręką by rzucić granat". Strach przed nowym? Przywiązanie do "tradycyjnych rozwiązań"? Dla mnie fakt, że będę mógł poprzez ruch ręką - rozrzucić rzeczy na stole, złapać coś (poprzez ruch palców swoją ręką dodajmy!), uderzyć przeciwnika, otwierać drzwi, zasłaniać się przed ostrzałem czymś grubym, ruchem głowy patrzyć co jest za mną ale jednocześnie strzelać dalej we wroga przede mną, itp itd jest MEGA OGROMNYM plusem dla immersji, zaangażowania w grę i ogólnej frajdy z rozgrywki.

Oczywiście wszystko pod warunkiem, że VR działa jak należy, że nie ma lagów, opóźnień i innych problemów.  Czy tak będzie w przypadku HL Alyx? Zobaczymy już niebawem. Osobiście mam nadzieję, że gra spełni pokładane w niej oczekiwania, oraz że spopularyzuje VR jako technologię, co pozwoli na obniżenie cen sprzętu, ergo - więcej ludzi będzie mogło sobie na taki hardware pozwolić.

Na koniec, pomysł na "ucieczkę" od Gordona Freemna do Alyx uważam za dobry, możemy zobaczyć "tę samą historię" innymi oczamim, a to pozwoli na jeszcze większe rozwinięcie uniwersum HL. Osobiście uważam, że jeśli Alyx odniesie sukces, dość szybko zobaczymy kolejne części HL na VR, bo ludzie będą chcieli dalej poznawać historię, zaś niezdecydowani sięgną po sprzęt i grę co da Valve to o co ich wszyscy oskarżają - $$$$ :)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończenie Half-Life: Alyx sugeruję powstanie sequela, tj. prawdziwej trójki. Pamiętacie zakończenie epizodu drugiego do dwójki, gdzie ojciec Alyx ginie? Otóż pod koniec Half-Life: Alyx tytułowa postać uwalnia z więzienia kombinatu postać tajemniczego G-Mana, ten pozwala jej zajrzeć w przyszłość, gdzie obserwujemy scenę z końcówki epizodu 2. W zamian za uratowanie jej ojca Alyx ma służyć G-Man, z czego córka Eli Vance korzysta. Na końcu ojciec Alyx budzi Gordona i mówi, że mają dużo pracy. 

I taki w sprytny sposób Valve przywraca do życia jedną z ikonicznych postaci świata Half-Life, budując przy tym podwaliny pod kontynuację.

Edytowano przez goliat
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...