Jump to content
Guest kabura

Total War (seria)

Recommended Posts

Może nie dość dobrze to ująłem. Mogliby zrobić to w ten sposób, aby frakcje osiadłe nie operowały tak daleko od swoich ojczystych regionów. Nie jest normalne, jak grając Wandalami i mając wojnę z Alamanami przez całe Imperium Rzymskie gonili cię Alamanowie nie bacząc na wszystko. W pewnym momencie AI powinno zaprzestawać pościgu i wracać na swoje terytorium. Pod tym względem AI w Rome 2 było Ok, więc myślę, że tutaj też da się to jakoś unormować.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie na dygresję i wyjadę z pytaniem technicznym. Otóż, czy Medieval II + Kingdoms na Steamie pozwala na zainstalowanie modów, czy są jakieś problemy? Ponoć łatwiej instaluje się czyste wersje, ale nikt nie wymienia gdzie leży trudność, w wersji Steamowej.

Edited by kisiel231
Link to post
Share on other sites

Możemy pewnie liczyć na to, że Imperium, orki i Chaos będą dostępne od początku... obstawiamy, co zablokują na potrzeby DLC? Bo płatnego moda dodającego krew mamy już chyba zagwarantowanego, patrząc po paru ostatnich ich grach...

Nie, żeby mi się trailer nie podobał. Chętnie grę kupię i zagram, po prostu zaczyna mnie wnerwiać polityka wydawnicza stosowana wobec tej serii...

Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc... początkowo myślałem, że to żart. A potem obejrzałem trailer. Waiting for Chaos.exe, wnioskując po ostatnich scenach... Tzeentch?

@FireFly1944:

Tak na przyszłość - na forum nie wstawia się samych linków. Albo się do niego odniesiesz (lub ogólnie post będzie zawierał coś więcej niż zdanie "zobaczcie/obejrzyjcie/ciekawe/whatever), albo post leci do kosza.

Link to post
Share on other sites

Szkoda tylko, że SEGA nie pozwoliła CA zrobił całej gry, tylko od razu zaplanowali sobie sprytnie trzy gry i masę dodatków. W podstawowej wersji pierwszej części będą tylko cztery rasy: krasnoludy, ludzie, orkowie i undeadzi.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?687395-New-game-announced-Total-War-WARHAMMER&p=14479008&viewfull=1#post14479008

Edited by Zdenio
Link to post
Share on other sites

Spodziewałem się, że dadzą chociaż sześć najważniejszych ras. Bez Elfów i Skavenów to wygląda bardzo ubogo. Rozumiem, że ogólnie tu jest mniej frakcji niż w takim Rome 2 i wszystkie są o wiele bardziej różnorodne, co może usprawiedliwiać mniejszą liczbę...

...ale tylko cztery?

Link to post
Share on other sites

Są boyz, są stumps, są hummies i są deadiz - im sold biggrin_prosty.gif

chociaż jak się jedynie skaveny pojawią będę rzucał kasą w monitor aż wyjdą biggrin_prosty.gif

EDIT - ja chcę tylko jednego - różnego stylu grania, nie chcę aby orkowie grali jak ludziki. Nie chcę aby skaveny miały jakieś stolice poza skavenblight.

Zabrzmiuę jak rozkapryszone dzidzi ale chcę różne style grania zarówno na mapie taktycznej jak i strategicznej :D Ludzie jako default i posiadający najwięcej ziemii, Skaveny jako "poukrywane" wśród ludzi, orczyska jako fala siejąca postrach a undeady wyruszające z Sylvanii.

Edited by aliven
Link to post
Share on other sites

Zaraz zaczną zdejmować Call of Warhammer z sieci, bo inaczej im się gra nie sprzeda. Tak więc proponuję pobranie ww. teraz, bo potem może nie być okazji ani możliwości.

Edited by kisiel231
Link to post
Share on other sites

Skoro już stawiamy żądania odnośnie TW:Warhammer...to ja chcę Chaosu i zróżnicowania w jego "szeregach". Pełnoprawnego podziału na czcicieli czterech Mrocznych Bogów i Chaosu niepodzielnego, z unikatowymi jednostkami i możliwościami taktycznymi (np. możliwość przemycenia do obleganego miasta agenta, wyjątkowo "pobłogosławionego" przez Nurgla...muahahaaaaaaaa...aaaaaaa...a...). Ekhemmm...marzenie ściętej głowy :/

Link to post
Share on other sites

Skoro już stawiamy żądania odnośnie TW:Warhammer...to ja chcę Chaosu i zróżnicowania w jego "szeregach". Pełnoprawnego podziału na czcicieli czterech Mrocznych Bogów i Chaosu niepodzielnego, z unikatowymi jednostkami i możliwościami taktycznymi (np. możliwość przemycenia do obleganego miasta agenta, wyjątkowo "pobłogosławionego" przez Nurgla...muahahaaaaaaaa...aaaaaaa...a...). Ekhemmm...marzenie ściętej głowy confused_prosty.gif

Tak to powinno wyglądać ale czy tak będzie? Coś mi się wydaje, że zrobią jedną frakcję, nazwą ją chaos i będziemy mieli siepaczy Khorne'a jako standard troopsy, wojska nurglea do jakichś taktycznych niunsów, warlocków tzeentcha jako mage unit i coś tam od Slaanesha do supportu. Smutna wizja.

Link to post
Share on other sites

@BugenHagen

Biorąc pod uwagę jak potrafili się rozdrabniać w poprzednich grach jestem skłonny się nie zgodzić. O wiele bardziej prawdopodobne, że będzie dlc, albo, na modłę Rome 2 wybieramy Chaos i dostajemy do wyboru jedną z 4 podfrakcji.

Link to post
Share on other sites

@BugenHagen

Biorąc pod uwagę jak potrafili się rozdrabniać w poprzednich grach jestem skłonny się nie zgodzić. O wiele bardziej prawdopodobne, że będzie dlc, albo, na modłę Rome 2 wybieramy Chaos i dostajemy do wyboru jedną z 4 podfrakcji.

Tyle tylko że wybór podfrakcji w Rome 2 wpływał chyba wyłacznie na bonusy dla gracza, jednostki się nie zmieniały i to jest w sumie to o czym napisałem bez większego wchodzenia w szczegóły, nadal gralibyśmy mieszanką wedlowską co jest nie do pomyślenia dla fanów. Nie ma co gdybać, zobaczyliśmy na razie tylko jednego Boga który był potrzebny w trailerze, poczekamy na kolejne informacje i wtedy będzie można więcej powiedzieć. nawet jak w DLC to i tak wolę Chaos jako 4 osobne frakcje.

Link to post
Share on other sites

@up

http://www.games-workshop.com/en-NL/Warhammer?N=102316+4294966477+4294966823Ν=product.repositoryId&qty=12&sorting=phl&view=table&categoryId=cat440002a-flat więc tak - core jest ten sam. Specjalne zdolności wojsk mogą i powinny się zmieniać, podobnie jak jednostki specjalne jak magowie tzeentcha czy berserki i kwiopuszcze khorna. Ale każdy ma wojowników, maruderów etc.

Link to post
Share on other sites

A mówimy tu o Atylli, o Total War Battles: Kingdom, czy o tym Total War Arena, co to na stronie głównej jest news?

Bo w Atyllę nie grałem, Areną sobie nie zawracam głowy, a Kingdom... w sumie sympatyczna na swój sposób gra, ale nazwa Total War jest tam zupełnie nie na miejscu.

Link to post
Share on other sites

Nowemu tytułowi z serii TW będę się bardzo uważnie przyglądał. Z dużym zainteresowaniem, ale jednak pewną dozą ostrożności pamiętając to, co działo się podczas Rome 2. Oglądałem wywiad jaki Angry Joe przeprowadził z jednym z deweloperów i wynika z tego, że każda frakcja ma być dopieszczona zarówno pod względem jednostek jak i gameplayu. Tylko tak jestem w stanie tłumaczyć tak małą ich ilość. Jednak jeśli będą zrobione bardzo dobrze, a każda z nich będzie oferowała zupełnie inne style rozgrywki, to całkowicie mnie to przekonuje. Lepiej mniej całkowicie różnych ras niż kilkanaście podobnych do siebie.

Ponoć każda z tych trzech części trylogii będzie się odbywała w innym miejscu na mapie świata i dokupywanie kolejnych części będzie powiększało świat gry oraz liczbę frakcji jakie napotkamy. Trochę szkoda, bo nie będzie Chaosu, który jest moją ulubioną frakcją ze świata Warhammera. Najbardziej obawiam się o poziom AI, które nigdy nie należało do najmądrzejszych. Choć akurat w Attyli potrafiło mi dać do wiwatu w otwartych bitwach (przy oblężeniach i walkach w miastach wciąż się jednak gubi). Zastanawia mnie też czy będziemy tu mieli miejsce na dyplomację. Jakoś mi się nie widzi, żeby wampiry były skłonne handlować z Imperium, ale już taki np. sojusz z krasnoludami przeciw orkom byłby całkiem możliwy. Choć może będzie zupełnie inaczej i wszystko będzie bazowało wyłącznie na lore i niektóre opcje zostaną nam narzucone, aby dobrze odzwierciedlić świat Warhammera.

Wracając już do innych gier z serii TW. Ostatnio wyszło DLC, którego motywem przewodnim jest wyprawa Belizariusza. Sam tego dodatku (bo chyba tak należy to nazywać, nie jest to robione na kolanie DLC dodające kilka nowych jednostek) nie kupiłem, ale wraz z nim wyszedł kolejny patch, co skłoniło mnie do powrotu do gry. Muszę przyznać, że Attyla w przeciwieństwie do Rome 2 oferuje o wiele większą głębie i różnorodną rozgrywkę. Zupełnie inaczej gra się barbarzyńskimi hordami, Rzymianami czy choćby Sasanidami (mającymi łatwą pozycję startową i otoczonych kordonem państw satelickich).

Zacząłem grać Wschodnim Imperium i muszę przyznać, że na początku trudno się we wszystkim zorientować, nawet takiemu weteranowi jak ja. Ze wschodu nadciągają armie Sasanidów i ich pachołków, w Macedonii szaleją Wizygoci, do tego prowincje są słabo rozwinięte, wszędzie porządek publiczny leci na łeb, na szyję, korupcja znacznie zmniejsza wpływy do skarbca, a armie są rozrzucone po całym Imperium i niezbyt silne. Zarządzanie tym wszystkim, odpowiednie balansowanie rozwojem infrastruktury wojskowej, rozbudową armii, czy choćby dbaniem o odpowiednie warunki sanitarne jest nie lada wyzwaniem. Nie ma to jak zaraza przenosi się z prowincji do prowincji, powiększa niepokój społeczny i przyspiesza wybuch rebelii. Należy jeszcze pamiętać o tym, że nad wszystkim unosi się wielkei zagrożenie w postaci Hunów.

Z przyjemnych zmian jakie przyniosły patche bardzo cieszy mnie to, że nie ma już ciągłego zrzucania nuke'ów na zdobyte miasta. Grając niedługo po premierze pamiętam, że praktycznie wszystkie frakcje zamiast zdobywać czy łupić miasta, po prostu odpalały głowicę, która w efektowny sposób paliła całą prowincję. Przykładowo Wizygoci splądrowali kilka moich prowincji, a z dymem puścili tylko jedną. Ponieśli jednak dotkliwe straty i sami zaproponowali mi pokój. Z chęcią na to przystałem i teraz ruszyli w drogę na zachód.

Edited by FaceDancer
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...