Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

quiscustodietipsoscustodes

Tworzenie gier

Recommended Posts

Chciałbym zacząć tworzyć gry 3D i 2D i chciałbym zacząć od postaw.

Pyt.1. Jaki program byłby do tego najlepszy:

a)do programowania tworzenia gier

b)do tworzenia grafiki (gier)

Pyt.2.

Jeśli już jakiś program do jakie też książki na rozpoczęcie?

PS. Ja myślałem tak ogólnie o C++ , ale jestem jeszcze zielony ;D

Link to comment
Share on other sites

BARDZO dużo zależy od tego, jakie gry chcesz robić... RPG,FPS, przygodówki, sportówki... Chyba że ogólnie to najpierw i tak pomyśl czy chcesz być koderem, grafikiem, animatorem... I pamiętaj że tworzenie gier to nie jest sport jednoosobowy od bardzo dawna :)

Link to comment
Share on other sites

http://lmgtfy.com/?q=program+do+tworzenia+gier+fps i tam masz link do early adoptera który jest fajny na początek. Co do rpg to jedyny jaki mi przychodzi do głowy to rpg maker ale za niego trzeba płacić... Chyba że wybierzesz rozwiązanie które nie spodoba się moderatorom ale tu ci linka nie podam:P
Link to comment
Share on other sites

Widzisz, pytanie które zadałeś, wygląda jak "W czym najlepiej buduje się domy? Bo słyszałem, że najlepsze są cegły". Owszem, są. Ale same cegły Ci nie wystarczą. Potrzeba sporo wiedzy. Można skorzystać "grorobów", jak polecał przedmówca. Jeżeli chcesz stworzyć grę od podstaw... to wiedz, że jeśli jesteś zielony, to ilość wiedzy, którą potrzebujesz, żeby w ogóle zacząć, jest na tyle wielka, że jej zdobycie zajmie Ci kilka lat. Co jest, nawiasem mówiąc, bardzo dobrą rzeczą - jak skończysz, to będziesz miał dobry start na rynku pracy.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie chcesz tworzyć w jakimś programie to sam nie stworzysz rozbudowanej gry ( jedynie takie gierki typu tetris ). Co do książki to ja uczę się C++ z "Symfonii C++ Standard" Jerzego Grębosza ale jeśli jesteś zielony to na początek radzę Ci nauczyć się Pascala, jest łatwy a dzięki niemu łatwiej przyswoisz C++. Jeśli chcesz bawić się w tworzenie takich prostych gier to pascal i moduł graph wystarczą (sam kilka miesięcy temu tak się bawiłem ;))

PS. Jeśli chcesz spróbować stworzyć grę od podstaw to rozejrzyj się tu -> Projekt: Gra na Cover CDA

Link to comment
Share on other sites

Drogi są dwie.

Pierwsza to programy do robienia gier, tzw groroby - łatwiejsza, krótsza ale jednocześnie bardziej ograniczona.

Druga to programowanie - trudna, długa ale dająca nieskrepowane możliwości i świetny zawód.

O pierwszej można poczytać tutaj.

O drugiej można poczytać tutaj.

Ja zaczynałem od tej pierwszej (Klik'n'play) i dość długo się tym bawiłem (kilka lat), ale byłem dość młody (~9 lat kiedy zacząłem). Potem przerzuciłem się na C++.

Co do wypowiedzi, że gry samemu się nie zrobi. Czemu nie? Trzeba tylko rozsądnie podejść do kwestii tego co jest wykonalne. Bierzemy gotowy silnik jak UDK, czy Unity. Ograniczamy się w kwestii zasobów (modele, tekstury, muzyka itp.) do dostępnych w internecie za darmo. Skupiamy się na grywalności. Z dostępem do internetu jesteśmy w stanie samodzielnie zrobić ciekawą grę.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli autor nie miał styczności z programowaniem to znając podstawy pascala łatwiej będzie mu szła nauka c++ ponieważ już będzie wiedział na czym polega programowanie. Podstawy pascala można ogarnąć w 3 wieczory więc autor zbyt dużo czasu nie straci.

nie jest prostszy od c++

Porównać kod pascala z kodem c++ to IMO dla zwykłego człowieka pascal będzie lepiej zrozumiały

Link to comment
Share on other sites

Idąc tą drogą, to jeszcze bardziej zrozumiały będzie Python. Przy czym Pythona się stosuje, a Pascala nie. Ponadto mieszkam ze studentem informatyki i z jego własnych słów po kilku miesiącach nauki Pascal staje się najbardziej znienawidzonym językiem przez studentów.

Nie powiedziałbym jednak, że jego nauka jest całkowicie bezużyteczna - Lua ma podobną składnię, a staje się coraz bardziej popularna, pewnie ze względu na wysoką szybkość (jak na język skryptowy oczywiście).

Link to comment
Share on other sites

Witam nieco z innej beczki, ktoś próbował robić gry na urządzenia Apple <Iphone,iPod Touch głównie chodzi mi o te urządzenia>

Jakim programem tworzyć gry 2D bądź 3D AppStore jest przeogromny i sporo gier tworzą ludzi tylko z takowymi zaintererowaniami więc tak sobie chciałbym spróbować.Powiem też że nie bawiłem się wcześniej w tworzenie gier, więc co możecie polecić ;]

Link to comment
Share on other sites

IMO mowisz tak, bo pewnie zanim zaczales sie uczyc c++ znales pascala?

IMO trafiłeś :D

W wakacje próbowałem uczyć się c++ z tutorialów i nie szło mi dobrze, w szkole nauczyłem się pascala i teraz nauka c++ bardzo dobrze mi idzie więc IMO lepiej na początku poznac jakiś łatwiejszy język a później sięgnąć po c++

Link to comment
Share on other sites

IMO trafiłeś
Eee, że co? IMO - in my opinion. IMO trafiłeś - Moim zdaniem trafiłeś

Hakken mówi "IMO mowisz tak, bo pewnie zanim zaczales sie uczyc c++ znales pascala?"

Tabula odpowiada "IMO trafiłeś" - Moim zdaniem trafiłeś.

Możesz wyjaśnić jaki jest sens tego IMO w Twojej wypowiedzi.

Odnośnie pytania o robienie gier na produkty Apple. Zdaje się, że Unity i Unreal Engine mają swoje wersje na tą platformę. Nie wiem jednak jak to jest z licencjami i czy takie UDK pozwala na zrobienie czegokolwiek na tą platformę.

Można też całkiem spokojnie pisać programy samemu. Jedyne co jest nam do tego potrzebne to maszyna z zainstalowanym MAC OS X, bo o ile się nie mylę to narzędzia programistyczne są dostępne za darmo.

Wrzucenie programu na AppStore wymaga rejestracji konta i weryfikacji aplikacji przez Apple.

Link to comment
Share on other sites

Na iPhone'a pisze sie w Objective-C, tak jak napisal Mormegil - MAC OS X + darmowe narzedzia starcza. Licencja, aby umieszczac aplikacje w AppStore kosztuje chyba ze $100 na rok, o ile dobrze pamietam. Poza tym weryfikacja tez nie jest natychmiastowa (czasem trzeba czekac i tydzien).

Gdzies wydaje mi sie, ze widzialem jakies aplikacje typu game maker na iOS. Pogrzeb w sieci, pewnie cos znajdziesz.

Link to comment
Share on other sites

Co do języków: ja aktualnie uczę się właśnie Pascala. Dlaczego? No, cóż przestarzały program nauczania informatyki w liceum... Ale lepsze to niż nic... Nie mogę określić czy na początek jest to dobre bo do C++ dopiero się przymierzam (po prawdzie w liceum zetknąłem się z Pascalem trzeci raz w życiu - wcześniej sam próbowałem 2 razy, ale niestety był to słomiany zapał). Jednak Pascal jest podobny do sympatycznego "żółwika" - pseudojęzyka Logo uczonego w gimnazjum (wbrew pozorom tez można zrobić na nim bardzo ambitne projekty - piszę to jako finalista ogólnopolskiego konkursu POLLOGIA). Dlatego dla mnie start z Pascalem był bardzo prosty. I... też polecam go autorowi tematu. Na nim można uświadomić sobie, że zrobienie nawet najprostszego programu wymaga czasem niemałego pomyślunku i nie jest to taka prosta sprawa. Dlatego przed podjęciem dalszego rozwoju zapoznaj się najlepiej drogi quiscustodietips...'sie z podstawami Pascala.

IMO bardzo dobry jest podręcznik firmy Helion.

BTW: Coś o Pascalu w liceum. Proszę nie patrzcie na autora, bo demot jest żenujący... ale prawdziwy:

http://demotywatory.pl/2193235/Lekcja-programowania

Link to comment
Share on other sites

Osobiście polecam C++ z biblioteką <allegro> oraz C# i Windows Forms do tworzenia prostych gierek.

No i oczywiście XNA ale do tego potrzebna jest znajomość specjalistycznego angielskiego, literatury po polsku na razie brak.

Link to comment
Share on other sites

Takie głupoty Pan piszesz, że człowiek nie wie, czy bić, czy żałować.

Nie wstydź się i podlinkuj ten cudowny zestaw, niechaj się mu przyjrzymy (a może zachęceni damy jego rezolutnemu sprzedawcy zarobić!)

Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...