Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Tabula

Rozwiązany: Najmniej ważący kompilator

Polecane posty

Wcześniej pracowałem na VC++ 2010 ale po formacie nie mam tyle transferu żeby ściągać 600 MB. Z płyty zainstalowałem edytor kodu Notepad ++ i teraz szukam jak najmniej ważącego kompilatora. Macie jakieś propozycje ?

Oczywiście kompilator musi być darmowy :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev C++ to nie jest kompilator, tylko IDE. Zresztą mocno już przestarzałe.

Jeśli chodzi o to, czy będziesz coś musiał ściągać, to zależy to od tego, co chcesz pisać. Wszystkie podstawowe rzeczy będzie miał każdy kompilator w pakiecie, ale jeśli będziesz chciał pisać coś ambitniejszego, to będziesz pewnie musiał coś dociągnąć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A webowa instalacja VS C++ też ściąga 600 MB? Ostatnio ją odpaliłem to ściągnęła raptem 68 MB, chociaż na tym kompie mogły być już po-instalowane wszystkie zależności, np cały .Net.

Kompilator msvc jest również w Windows SDK, ale ono jest raczej cięższe niż Visual Studio EE.

Poza wspomnianym już gcc w MinGW, to w zasadzie ciężko coś innego poradzić.

CygWin jest raczej cięższy, na dodatek upierdliwy.

Kompilator Intela płatny.

Kompilator AMD tylko linux.

Turbo C++ jest bardzo stary. Następca Turbo C++ 2006 jest "Turbo C++ is no longer available.", także trzeba by poszukać jak legalnie (ostatecznie był darmowy, więc chyba można go po prostu ściągnąć z internetu) go zdobyć. Podejrzewam jednak, że rozmiar instalacji wraz z zależnościami daleko przekroczy MinGW, jak nie Visual Studio.

Taka uwaga jeszcze. Gcc nie jest kompatybilne z VS. Niemal wszystkie biblioteki jakie masz dla VS nie będą działać z Gcc. Przykładowo DirectX SDK. Konieczne jest przerabianie plików bibliotecznych, są do tego narzędzia w MinGW. Może się okazać, że lepiej trochę przebiedować i ściągnąć sobie IDE, które zwyczajnie będzie działać niż później co chwila kombinować. Zwłaszcza, że ISO VS można sobie ściągnąć w szkole, w pracy, czy u kolegi. Visual ma też tę zaletę, że dostajesz bardzo wygodne IDE, z bardzo dobrze zrobionym debuggerem.

Co do bibliotek:

Chyba wszystkie teraźniejsze kompilatory są dostarczone wraz z biblioteką standardową C i STL.

C++0x - Częściowo VS 2010 i Gcc. Intel, Amd, Buildery nie wiem.

Biblioteka OpenMP - Gcc, Intel i pewnie AMD. Buildery nie wiem. O ile dobrze kojarzę Msvc tylko wersja płatna, nie wiem jak wersja z Windows SDK.

MFC, ATL - Są w płatnych VS i w Windows Driver Kit.

WinApi - MinGW, chyba CygWin, VS Express, Windows SDK. Nie wiem jak Intel. Builder ma pewnie na to jakieś własne wynalazki.

Boost - Osobno.

OpenGL - Jest w WinAPI.

DirectX - Osobno.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...