Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

P_aul

GnC Gameplay

Polecane posty

Właśnie nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi strumieniami wody... Dlaczego jeden jest poziomo...? : ) Zdaje się, że z zabaw z grawitacją zrezygnowaliśmy, nie? : )

Jeśli już robić taki patent, że otwarcie przejścia stwarza inne niebezpieczeństwo (jak u Ciebie - jak rozmrozimy, to możemy spaść na kolce - dobrze zrozumiałem?), to proponuję tak: niech to nie będzie woda, a coś szkodliwego (whatever), co jednak ma właściwości fizyczne wody (dlatego nie możemy przez to przejść, ale możemy zamrozić). Zamrożenie powoduje jednak zwiększenie objętości i rozkruszenie sufitu oraz rury, z której to wycieka. Aby móc przejść dalej, przeszkodę należy zniszczyć tzw. "całom siłom", co oczywiście spowoduje uszkodzenie sufitu - teraz trzeba szybko uciec, aby nie zostać zgniecionym przez głazy.

Prośba na przyszłość - róbmy to w formie komiksów. Łatwiej będzie się skupić na jednym szczególe, nie musząc czekać, aż ten szczegół ponownie się pojawi w "filmiku".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym ogłosić, iż w weekend tutoriala nie stworzę. Może w tygodniu znajdę czas, gdy będe miał luźniejsze lekcje w pewnych dniach. W ferie zimowe nie zamierzam nigdzie wyjeżdżać, wtedy powinny pracę ruszyć z kopyta.

I tak dobrze że coś ruszyło - zorganizowanie pracy przy dzielących nas odległościach to osiągnięcie.

Oczywiście tutoriala nie narysuję, ale cały czas zastanawiam się nad nowymi pomysłami poziomów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RaxusV
I jak tam, Raxus? Minęło trochę więcej niż weekend... : )

Przepraszam, ale nie miałem czasu. Zaczęły się ferie, więc postaram się zrobić coś na jutro.

(Szczerze jestem bardzo leniwy :/, ale COŚ będzie COŚ MUSI być przygotowane).

Mógłbyś też odpisać na wątpliwości pozostałych (w tym moje), np. odnośnie tego, co wygląda jak poziomy strumień wody. : )

Strumień jest jeden. Z tego wielkiego pojemnika. Woda została zamrożona, w pojemniku, i na powierzchni. Nad przepaścią zwisa sopel.

PS. Przy okazji robienie poziomów samemu będzie wyzwaniem. :)

PPS. Co się dzieje z Paulem? Czemu nie zaglądał do tego tematu od pewnego czasu?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RaxusV

Przepraszam za posta pod postem, ale mam problem.

Poziom zrobiłem już w sobotę, ale z braku czasu postanowiłem składać go dziś do gifa. Jest problem : otóż Gif Movie Gear nie działa (trial się skończył) i nie mam odpowiedniego programu. Znacie jakieś proste w obsłudze?

EDIT:

Po tym etapie scenarzyści niech umieszczą jakąś cut-scenkę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób gifów, błagam... Zrób normalnie, w formie komiksu, z objaśnieniami. Gify są do bani, bo jak chcę się przyjrzeć jakiemuś konkretnemu elementowi, to muszę poświęcić x razy więcej czasu (gdzie 'x' to liczba 'slajdów'), co jest cholernie niewygodne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka drobna sugestia - lepiej jest takie rzeczy wrzucać w Picasę. Po pierwsze, ImageShack działa jak krew z nosa (choć może to tylko mój problem?), po drugie, Picasa ma galerie, więc nie trzeba otwierać pięciu zdjęć, można sobie klikać i się w jednym okienku pojawiają nowe.

Więcej - później, jak sobie te fotki przyswoję. : )

@Down - ale IS jest taki woooolny... : )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpisując dzisiaj Raxusowi w temacie "Dyskusje ogólne" doszedłem do wniosku, że bezwzględnie trzeba wywalić walkę wręcz Bohaterki. : )

Jej obecność może doprowadzić do tego, że zdolny gracz kompletnie zapomni o Robocie - ten stanie się niepotrzebny, jeśli Bohaterka będzie potrafiła poradzić sobie z przeciwnikami sama. Dodatkowym bonusem będzie fakt, że czasami gracz będzie musiał wymyślić, jak przetransportować Robota w miejsce, w którym jest "gorąco", a w które nasza dzielna dziewczyna może się dostać bez większych problemów dzięki zwinności i szybkości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą walką to w sumie racja. Można by zrobić tak, że bohaterka potrafi walczyć, ale tylko z bliska i jest bardzo krucha. Po prostu ona ma pięści i zwykły strój, a wrogowie karabiny/strzelby/miecze i pancerze :P Umiejętności typu telekineza czy linka teoretycznie nadawałyby się do walki, ale to raczej przy wspieraniu robota (w stylu podrzucenie albo ogłuszenie wroga telekinezą). Pomysł dostarczania robota tam, gdzie jego wytrzymałość i broń są potrzebne jak dla mnie jest bardzo dobry i powinien się przewijać przez sporą część etapów, choć oczywiście bez przesady, żeby nie było znużenia powtarzalnością.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RaxusV

A więc trzeba jeszcze raz utworzyć rospiskę umiejętności, analizować je i wybrać najodpowiedniejsze.

Oczywiście w grze niektóre umiejętności będą odkrywane z czasem, np. bohaterka znajdzie nową część dla robota.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozpiski umiejętności(to tylko moje propozycje niektórych umiejętności)

Robot:

To jemu dałbym wielką mechaniczną łape którą może strzelać(patrz mój konept w bohaterach), żeby gdzieś dotrzeć, przyciągnąć do siebie przeciwnika/jakiś przedmiot.

Wiele osób jest za kominem( takim jak w lokomotywach), tak więc co powiecie na zasłone dymną?

Jak dla mnie-odporność na ogień. Wprowadziłoby to możliwość takich etapów, gdzie powiedzmy wszędzie jest lawa, więc bohaterka musi siedzieć na plecach robota i tylko go wspiera, a my sterujemy Klockiem

Bohaterka

z moich pomysłów to tylko(a raczej nie moich, bo ktoś już taki wcześniej podał) zamrażanie wody/roztapianie lodu

i ogłuszanie(czyli wyeliminowanie z walki, ale jakoś "zabijanie" nie specjalnie mi do tej gry pasuje) przeciwników których przytrzyma konstrukt. Żadnej innej formy walki wręcz.

Aha, no i jeszcze naprawianie towarzysza.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej, a mi się marzylo o krwawej jatce, gdzie flaki latają...

A tak serio to widzialam trochę tego Trine, i podoba mi się takie skakanie, fajnie bylo by dać też parę takich poziomów, gdzie Klocek zostaje w tyle a Ona wlśnie musi pokonać kilka pięter w górę, powykorzystywać na maksa swoje parkurowe umiejejki i rękawice, jeśli będzie się ją mialo na tyle rozwiniętą...

I od razu wpada mi do glowy nowy pomysl, że będzie można rozwijać albo akrobatykę albo walkę wręcz (już gdzieś o tym pislam) i powiedzmy, że jedne poziomy będą bardziej pod walkę, gdzie ci z akrobatyką będą się musieli namęczyć a inne pod skakanie i fikolki, gdzie będzie im latwo. :)

(i przeplaszam za moje seplenienie, ale mi się coś z alt + l pieprzy... )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RaxusV

Z pomysłami nie przesadzajmy. Może odrazu damy jej 1000 hp i umiejętność ataku swoim biustem?(pewnie wiele głosów byłoby na tak :P )

@0o0o

Robot mógłby mieć punkty życia, a bohaterka (o wiele słabsza) system znany z CoD-ów. Jeżeli jest ciężko ranna ekran jest mocno czerwony, a PŻ wracają z czasem.

Pomysły zaakceptowane:
Zamienianie wody w lód +
Telekineza +
Walka wręcz +
Brak ?czystej? magii i zastąpenie jej gadżetami + +
Przyciąganie(powiązane z telekinezą) +
Robot uzbrojony w karabin
Podział umiejętności robota i bohaterki - bohaterka wolniejsza i zwinniejsza, robot szybszy, ale mniej zwinny
Bohaterka - Naprawa robota +
Bohaterka - parkour +
Pomysły na Technomagiczne moce
Bohaterka zajmuję się zadaniami logicznymi, robot walką +
Każdą plansze można przejść na kilka sposobów
Realistyczna fizyka

Reszta pomysłów:

System obrażeń
Destrukcja - Umiejętność dla robota
"Skradankowa" postawa bohaterki w walce
Sterowanie bohaterką WASD + myszka
Podstawowa broń to 6-strzałowiec
Robot może wykonywać akcje, tylko jak "dosiada" do bohaterka
Dwa paski obrażeń - Jeden klasyczny HP, drugi spada cały czas(pomysł podobny, lecz różniący się kilkoma szczegółami, jak ten Alaknara)
Na robocie zamontowany minigun
Drzewko talentów

A więc co jest dla was nieprzydatne?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi całkowicie nie pasuje zamiana wody w lód. Bo niby jak? Toż to ma być technomag z rękawicą telekinezy, skąd by wzięła taką zdolność.

Podział? Nie, ten podział też nie, robot ma być duży, ale to nie znaczy, że szybki. On jest jak berserker, przejdzie po wrogach, a ona jest zwinna i szybka, ale nie przeskoczy i nie ominie nadbiegających wrogów.

To robimy drzewko talentów czy rozwijamy u niej 1) walkę wręcz lub 2) rękawice ? Bo umiejętności technomagiczne powinna mieć od początku na maksa- czyli się po prostu nie będą zmieniać- w końcu pracowała w jakimś super lab.

Poza tym nie przesadzałabym z tymi wszystkimi bajerami, to ma być chyba w miarę prosta do wykonania gra, no nie? żadni tam z nas profesjonaliści... :) :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walkę wręcz bym całkiem wywalił.

Jeśli już coś rozwijać, to technomagia/akrobatyka, ale szczerze mówiąc, po namyśle, olałbym całkiem jakikolwiek rozwój postaci, a raczej jakikolwiek prowadzony przez gracza rozwój. Jeśli w ogóle bohaterka ma otrzymywać w trakcie gry nowe umiejętności, to niech to będzie na zasadzie odblokowywania ich na kolejnych etapach (robione automatycznie, przez nas), albo na zasadzie zbierania power-upów (te ważne w miejscach, których się nie da ominąć, następne - ulepszające - w trudno dostępnych).

Co innego robot - tutaj ustalaliśmy, że bohaterka będzie mogła zbierać "węgiel" i ew. jakieś rupiecie, którymi później będzie mogła ulepszać Robota. Niech np. zaczyna z podstawową bronią i umiejętnościami, a później, w wyniku ulepszeń, będzie w stanie zamrażać wodę, walczyć miotaczem ognia, etc., etc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysły zaakceptowane:

Zamienianie wody w lód +

Telekineza +

Walka wręcz +

Brak ?czystej? magii i zastąpenie jej gadżetami + +

Przyciąganie(powiązane z telekinezą) +

Robot uzbrojony w karabin coś steampunkowego *

Podział umiejętności robota i bohaterki - bohaterka wolniejsza i zwinniejsza, robot szybszy, ale mniej zwinny

Bohaterka - Naprawa robota +

Bohaterka - parkour + **

Pomysły na Technomagiczne moce

Bohaterka zajmuję się zadaniami logicznymi, robot walką +

Każdą plansze można przejść na kilka sposobów

Realistyczna fizyka

Bohaterka - moce poznawane w miarę przechodzenia gry (by Alaknar)

Robot - umiejętności nabywane dzięki specjalnym kodom dostępu ***

* - chodzi mi o coś klimatycznego typu GWD-28 Minugun Parowy

** - może damy jej jeszcze kilku towarzyszy i będą Steampukasi?

*** - coś takiego. Coś jak kawałek encyklopedii, który wszczepiamy do jego pamięci

Proszę pisać jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi. Podzielę później umiejętności bohaterki i wymyślę kilka umiejętności dla robota.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Czemu wykreśliłeś parkour, skoro ma to być jeden z absolutnie podstawowych elementów rozgrywki...? I akurat w tej kwestii zgadzają się wszyscy od samego początku? : )

Dalej - kody dostępu? Kompletnie nie kojarzę takiej koncepcji. W dodatku - IMO - średnio pasuje do settingu*. Ja bym tutaj widział regularne majsterkowanie Bohaterki - stąd konieczność zbierania metalowych rupieci i węgla (na które przecież Robot ma na plecach specjalny kosz, pamiętacie?).

Kolejna zagwozdka - czemu wykreśliłeś fragment o rozdzieleniu umiejętności bohaterki i robota?

"Przyciąganie (powiązane z telekinezą)" - kompletnie nie wiadomo o co chodzi. : ) Zastąpiłbym to znanym i lubianym tutaj "telekinetyczna "linka" z kotwiczką".

Przy okazji pytanie do programistów: czy dałoby się zrobić tak, aby obiektom na planszy nadać jakąś wagę, która determinowałaby to, czy to dany przedmiot jest przyciągany do Bohaterki, czy Bohaterka do przedmiotu? Chodzi o to, żeby uprościć mechanikę rozgrywki. Zamiast miliona różnych klawiszy i funkcji, to dwie: wystrzelenie (przedłużenie) kotwiczki, zwinięcie "liny". Jeśli strzelimy w coś, co jest cięższe od Bohaterki lub "nieporuszalne" (wielkie pudło złomu, sufit) to Bohaterka się do tego przyciąga (i możliwe jest dyndanie przy suficie). Jeśli coś jest lżejsze, to możemy to przyciągnąć do siebie.

*Steampunk to nie jest elektronika, to jest mechanika. Nie układy scalone i oprogramowanie, tylko dźwignie, przekładnie i tłoki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alaknar - można to zrobić nawet prościej - poprzez definiowanie obiektów jako "poruszalne" lub "nieporuszalne". Oczywiście twoje rozwiązanie jest bardziej esttetyczne, ale moje sprowadza się do jednej zmiennej =)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alaknar

Jeżeli parkour to przeskakiwanie, chwytanie się krawędzi jestem za. Jeżeli chodzi ci o salta itp. (btw czy to czasami nie nazywa się freerun?) to raczej zły pomysł.

@P_aul

Uświadomiłeś mi, ile jeszcze C++ muszę się uczyć :).

ale czy to nie czasami zmienna if? Oczywiście traktuj to z przymrużeniem oka, bo profesjonalistą nie jestem

:).

"Przyciąganie (powiązane z telekinezą)" - kompletnie nie wiadomo o co chodzi. : ) Zastąpiłbym to znanym i lubianym tutaj "telekinetyczna "linka" z kotwiczką".

No cóż, tak było napisane w raporcie, którego ja nie tworzyłem :),

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...