Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

marcin1821

Unreal development kit

Recommended Posts

Witam, z tego co wiem program Unreal development kit jest do tworzenia gier i mam kilka pytań co do niego

1.- czy jest to program darmowy ?(legalny)

-jeśli tak to gdzie można go ściągnąć, ile jest do ściągnięcia

2.-czy jest wersja PL ,czy jest łatwy w obsłudze (jeśli wersja eng. to czy jest poradnik PL?)

3.-czy ogółem jest to dobry program ? Czy polecacie inny program do tworzenia gier na początek (jeszcze żadnego nie miałem więc jestem początkujący ...)

Link to comment
Share on other sites

Polecam Game Maker, na klockach nie warto tam robić ale jego jezyk skryptowy GML to świetny wstęp do nauki programowania. Opanowanie GML nie powinno być problemem a jego składnia przypomina języki C, dlatego po opanowaniu GML mozna probowac uczyc sie programować gry zamiast je robić : )

1. Płatny, około 40 zł (jednak wersja simple jest nieograniczona czasowo a prawie wszystkie przydatne funkcje mozna zastapić innym sposobem)

2. Wersja Eng, ale łatwy w obsludze, na www.gmclan.org dużo artykułów po polsku, całe forum to duża baza wiedzy na temat GML.

3. Polecam, dobry dla początkujacego i chcacego sie rozwijać "przyszłego programisty" :)

Link to comment
Share on other sites

A ile do ściągnięcia jest ? giga? masz jaką instrukcje? gry chce tworzyć na PC :D

@EDIT

znajomy mi mówił ,że jak się Idze na studia kierunek-programistki i chce się iść"na praktyki do CD-projekt"[nie wiem czy to prawda] to trzeba stworzyć grę w najlepiej w Unreal development kit , i że on tworzył tą grę 2 lata. :gra::mellow:

Prawda?

mógł bym prosić o linka do tej wersji simple ?

Link to comment
Share on other sites

link do oficjalnej strony: Yoyogames

link do downloadu: GM 8.0

znajomy mi mówił ,że jak się Idze na studia kierunek-programistki i chce się iść"na praktyki do CD-projekt"[nie wiem czy to prawda] to trzeba stworzyć grę w najlepiej w Unreal development kit , i że on tworzył tą grę 2 lata.

Wątpię, UDK nawet nie jest brany pod uwagę w compo programistycznych : p jest uważany jako programik do tworzenia gier na równo z Game Makerami i TGF. Kierunek programistyczny nie polega na nauce tworzenia gier, jest to ogólna wiedza na temat zasad działania komputerów, języków programowania i samego programowania. Tworzenie gier jest "efektem ubocznym" programowania grafiki :) Nie wiem jak z "praktyką w CD-Project" ale ja na miejscu CDP wolałbym żeby umiał programować a nie klikać gierki w UDK.

Link to comment
Share on other sites

O ile mi wiadomo, w UDK się nie klika gier.. Chyba, że stosujesz Kismet, jeśli nie umiesz programować. Najlepiej i tak samemu zaprogramować.. Na równi z GM? To bardzo krzywdzące dla UDK stwierdzenie..

UDK można ściągnąć z UDK.com, a baaardzo dużo tutoriali znajdziesz na stronie programu lub na 3dbuzz.com (tam są wideotutoriale do takich programów oraz do tworzenia samej grafiki 3d, jak max). Jeżeli nie umiesz nic w robieniu gier, polecam blendera i stronę troman.pl.. BGE ma niewyobrażalnie niższe możliwości niż UDK, ale jak nie wystraszysz się go z początku, to pojmiesz o co w tym wszystkim chodzi i będziesz mógł się przesiąść na poważniejszy program.

Link to comment
Share on other sites

Jak się idzie na studia informatyczne (programistki to forma żeńska mnoga od słowa programista), to dobrze jest posiadać wiele umiejętności związanych z komputerem. Programowanie to jedna z nich.

Dla gracza i wydawcy nie ma znaczenia czy gra została zrobiona w UDK, Unity, dowolnym innym grorobie, czy napisana od w dowolnym języku programowania. Ważne jest to czy gracze chcą w nią grać i czy są gotowi za to zapłacić. Jak potrafisz to możesz zrobić grę nawet Excelu.

Dla studia wytwarzającego oprogramowanie ważne jest to czy ich ewentualny pracownik będzie użyteczny. Potrzebny jest ktoś do sprzątania podłóg, to zatrudniają kogoś kto potrafi te podłogi wyczyścić. Potrzebny jest im programista C/C++ do mikoroptymalizacji kodu silnika, to szukają kogoś z dużym doświadczeniem w tym zagadnieniu. Potrzebują grafika, modelarza, dźwiękowa, muzyka, kierownika ... sami rozumiecie.

W Polsce sytuacja branży gamedev jest opłakana. Mamy kilka studiów (tak się mówi ?) i z naborem jest ciężko. Z płacami też podobno różowo nie jest.

Myślę, że na praktyki do CV można wysłać grę zrobioną w UDK i powinno to zostać potraktowane jako atut. Z całą pewnością nie jest to jednak wystarczające. Wszystko zależy na jakie stanowisko chciałbyś aplikować. Programista grafiki C/C++ + OpenGL/DirectX + programowanie shaderów. Programista gameplay C/C++ + Lua/Python. Grafik Blender/Gimp/3dMax/Photoshop/Maya. Muzyk, tu się nie znam, pewnie bogaty wybór gotowych prac wystarczy.

Czemu moim zdaniem nikt Cię nie zatrudni za grę w UDK? Wcale nie dlatego, że UDK jest jakiś gorszy od pisania gier w c++. Dlatego, że w tym kraju nikt z tej technologii nie korzysta i reprezentowane w ten sposób umiejętności są mało atrakcyjne dla pracodawcy. Wdrożenie nowego pracownika do nieznanej mu technologii jest również bardzo drogie.

EDIT

Drobna poprawka, dowiedziałem się, że People Can Fly wykorzystywało silnik UE3 przy tworzeniu Bulletstrom. Nie wiem jednak czy było to ogólnodostępne UDK, czy może jakieś inny zestaw narzędzi.

Z drugiej strony, gdybyś wykazał się kreatywnością i zrobił grę rewolucyjną w jakiś sposób, to sądzę że propozycja pracy sama do Ciebie trafi.

1.- czy jest to program darmowy ?(legalny)

-jeśli tak to gdzie można go ściągnąć, ile jest do ściągnięcia

Szlag mnie trafi. Ludzie macie między uszami mózgi, czy nie? Robienie gier się marzy, a google nie potraficie używać. Wpisz w google udk. Licencja jest na stronie UDK. Pliki są na stronie UDK. Rozmiar plików, nie zgadniesz, też jest na stronie UDK.

2.-czy jest wersja PL
Naucz się angielskiego. Nie ważne co chcesz robić w życiu, naucz się angielskiego.

,czy jest łatwy w obsłudze
W tym gier się raczej nie da wyklikać. Zaznaczam, że sam nie korzystałem z UDK. Miałem natomiast do czynienia z sercem całego zestawu czyli Unreal Ed. Sam edytor jest bardzo prosty w obsłudze. O ile się dobrze orientuję to bez programowania nie uda się zrobić w UDK nic.

3.-czy ogółem jest to dobry program ? Czy polecacie inny program do tworzenia gier na początek (jeszcze żadnego nie miałem więc jestem początkujący ...)
Jest to zestaw narzędzi do jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie silników. Myślę, że można śmiało powiedzieć, tak to jest bardzo dobry program. Czy dobry na początek ? Ja bym polecał najpierw opanować google.
Link to comment
Share on other sites

Wiem, że temat już trochę stary, ale jeśli chodzi o cenę UDK, to jest on darmowy, można dowolnie z niego korzystać, ale nie można wykorzystywać go w celach komercyjnych, tzn. nie możesz sprzedawać gier stworzonych w UDK, możesz je rozpowszechniać za darmo, ale nie za kasę. Jeśli chcesz sprzedać w przyszłości grę, którą zamierzasz zrobić, to musisz wykupić licencje na silnik(a ta pewnie kosztuje z milion zielonych). Nie mniej jednak zawsze możesz napisać swój własny silnik, bo bez w miarę biegłej znajomości np. C++, to i w samym UDK przypuszczam wiele nie zdziałasz. A co do wagi... to chyba waży mniej więcej tyle co sam Unreal Tournament 3 ;p Choć nie sprawdzałem w sumie.

Link to comment
Share on other sites

To, że temat stary to nic, ale że wprowadzasz innych w błąd, to już gorzej.

Jeśli chcesz sprzedać w przyszłości grę, którą zamierzasz zrobić, to musisz wykupić licencje na silnik(a ta pewnie kosztuje z milion zielonych)

Licencja komercyjna UDK

If you are using UDK internally within your business and the application created using UDK is not distributed to a third party (i.e., someone who is not your employee or subcontractor), you are required to pay Epic an annual license fee of $2,500 (US) per installed UDK developer seat per year. This license fee only applies to UDK seats used for development; no license fee is required for hardware where only the resulting applications are installed.

If you are creating a game or commercial application using UDK for sale or distribution to an end-user or client, or if you are providing services in connection with a game or application, the per-seat option does not apply. Instead the license terms for this arrangement are US $99 (Ninety Nine US Dollars) up-front, and a 0% royalty on you or your company's first   $5,000 (US) in UDK related revenue, and a 25% royalty on UDK related revenue above $5,000 (US).

2500$ za stanowisko, lub 99$ + 25% zysku. Do miliona zielonych brakuje, bagatela, 4 milionów dolarów zysku.

Nie mniej jednak zawsze możesz napisać swój własny silnik
Skoro, ktoś szuka gotowego silnika jak Unreal, to pewnie nie ma czasu/ochoty/umiejętności/środków tworzyć własnego. To jest masa pracy, którą można znacznie lepiej spożytkować, np. robiąc grę.

A co do wagi... to chyba waży mniej więcej tyle co sam Unreal Tournament 3
Znacznie mniej. UE3 po zainstalowaniu zajmuje 8 GB, UDK 2.3 GB.

Choć nie sprawdzałem w sumie
Na przyszłość, sprawdź zanim coś napiszesz.
Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...