Skocz do zawartości

Wiedźmin/Witcher (seria)


Cardinal

Polecane posty

@Killing232:

Wątpię, żeby zareagowali. To anglojęzyczny serwis. W razie dalszych problem jednak idź do Pomocnej Dłoni, choć szczerze mówiąc... wątpię, czy ktoś by wiedział, jak ci z tym pomóc. I ew. załóż temat w poddziale "Inne".

@DOWN:

W takim razie zwracam honor. Sam pisałem po angielsku i mi odpowiadali tak, a miałem wątpliwości, czy by w ogóle odpowiedzieli po polsku. A już na pewno nie "szybko" :D.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FaceDancer

A to nie jest przypadkiem tak, że jeśli oszczędzimy smoczycę, to ona zejdzie z tego drzewa (wszyscy wiedzą, o co mi chodzi?) i po prostu umrze? Skończyłem szóste przechodzenie gry 2 dni temu i było coś takiego. Ale bądź co bądź to przecież smok - może przeżyje?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP

IMO lepiej brzmi odczarować niż uleczyć ;)

Nowe info o W3: KLIK

Oraz nowe screeny: KLIK.

Kilka informacji jest ciekawych, ale IMO do wielu trzeba podchodzić z dystansem bo REDzi często potrafią ładnie mówić ;) Nie mówię, że to ich wina, że czegoś nie ma, ale wiadomo kasa, kasa, kasa. A screeny tyłka nie urywają, ale nie były one pewnie robione na nowym renderze.

Edytowano przez Elesshar
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up:

Przejście głównego wątku zajmuje 50h? Co jak co, ale zapewne to jest po raz kolejny bujda. Albo tyle zajmuje przejście wszystkimi ścieżkami, ze wszystkimi wyborami, włączając w to ów 3 epilogi. Swoją drogą to mam nadzieję, iż w W3 każdy ze znaków będzie równie przydatny, co pozostałe. Dajmy na to Aksji, które w W1 i W2 jest zupełnie bezużyteczne - poza dialogami w W2, oczywiście. Liczę na to, że będzie przydatny nie tylko w przypadku okiełznania za jego pomocą konia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- możesz zaimportować zapisy gry z W2, ale nie zmieni to fabuły, natomiast będzie miało wpływ na postacie.

Czyli co? Nie będziemy mieć żadnego wpływu na sytuację Temerii?

- możesz otrzymywać doświadczenie tylko przez wykonywanie zadań, polowanie natomiast dostarczy pieniędzy i materiałów na rzemiosło

W sumie to nie wiem, czy to dobry pomysł. Zależy od wykonania.

- brak QTE

Brak QTE? Nie jestem jakimś megafanem tego rozwiązania, ale jak ktoś już tu pisał: "Bossa zawsze fajnie wykończyć w efektywny sposób".

Bardzo się cieszę, że poprawiają błędy poprzednich części:

- 36 końcowych stanów świata gry i 3 epilogi (każdy 1h długości)

- Geralt będzie bardziej zwinny, teraz może skakać i wspinać się gdzie chce

- wersje PC i konsolowe będą mieć całkowicie inny UI

Oby tylko nie skończyło się na słowach.

@Elesshar - Może podeślij to Piotrkowi66 czy coś w tym stylu?

Edytowano przez Mysquff
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełną skrzynkę ma, ale nie wiem czy to też jest legalne takie robienie newsów, bo to jest przetłumaczone z niemieckiego magazynu. Nie znam się, więc się nie wypowiem :P

Co do czasu gry, to z jednej strony jest to realne, bo będzie większy świata, ale strzelam, że to będzie góra 40h. A kilka rzeczy miało być już w W2, że przypomnę sobie to, o okradaniu NPCów, czy też wcześniej zapowiadane questy z potworami. Jednak trzymam kciuki, że pieniążków REDom starczy. Ciekawi mnie mini-gra z rzucaniem siekierą, może być ciekawe. Dobrze, że będzie oddzielne UI i może będzie stara, dobra kratownica? ^^

Mógłby ktoś, kto grał w Fallouty przybliżyć jak mogłoby wyglądać te VATS w Wieśku?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie nadal kilka spraw.

  1. Koń - Po świecie lata sobie taka masa nieoswojonych koni?
  2. Koń vol. 2 - Czy jeśli takiego konia kupimy/oswoimy i zostawimy w mieście to będzie możliwość go w jakiś sposób przywołać? Czy będziemy musieli po niego wracać?
  3. Walka na pięści - Może w trójce wreszcie zrobią to porządnie.
  4. Rzucanie siekierą - Wcześniej mówiono o rzucaniu nożami. Może to jakaś pomyłka. Swoją drogą, jakby to wyglądało?
  5. Jestem ciekawy ekwipunku. Marzy mi się ten z jedynki. A wam?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP 1. W krajach północy trwa wojna, więc muszą być i bitwy, czyli po świecie gry może hasać mnóstwo bezpańskich, przestraszonych koni.

2. Może rozwiążą to jak w AC - postać gwiżdże i zaraz przybiega koń.

3. Jeśli nie będzie QTE, to nie wiem jak to zrobią, ale tak jak ty liczę, że to zrobią dobrze;).

4. Rzucanie toporami pasuje do wysp Skellige.

5. Też liczę na ten z jedynki albo zbliżony.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sytuacji politycznej - w zależności od save'ów powrócą postacie, które w "naszej" wersji wydarzeń przeżyły itp. Więc jednak trochę sytuacja w Temerii będzie zależna od naszych poczynań w dwójce, tak na logikę (wątek córki Foltesta etc)...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP 1. W krajach północy trwa wojna, więc muszą być i bitwy, czyli po świecie gry może hasać mnóstwo bezpańskich, przestraszonych koni.

Może masz rację... Tylko, trochę głupio mi będzie ograbiać trupy i kraść im wierzchowce.

Trochę mi się to nie podoba, co tu przeczytałem - http://www.cdaction.pl/news/31213.

Niestety nie wpłyną one na kształt fabuły, która będzie taka sama bez względu na dokonane we wcześniejszej odsłonie wybory (choć nie wiadomo, który scenariusz Redzi wybiorą za kanon).

Pytam się: po co w takim razie dawali wybory, które mają tak ogromne konsekwencje, jeśli później i tak się z nich wycofują?

Ale to zapowiada się rewelacyjnie:

Nowy system walki pozwoli mu natomiast ciąć w odpowiednie miejsca na ciele wroga, co przypomni nieco działanie mechanizmu VATS z Fallouta 3.

Nie grałem w Fallouta, ale jeśli będziemy mogli w czasie walki (bez żadnych cutscenek) odrąbywać ręce czy nogi to fantastycznie...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- możesz zaimportować zapisy gry z W2, ale nie zmieni to fabuły, natomiast będzie miało wpływ na postacie.

Mnie interesuje inna kwestia. Jak rozwiążą problem importu save-a z części drugiej w wersji na konsolę Xbox 360, podczas gdy będziemy chcieli zagrać w "trójkę", ale na Xbox 720, bo na 360-kę najnowsza część po prostu nie wyjdzie. To jest ciekawa sprawa :) .

[DOPISEK]

@up - Na Xboxie trzeba chyba zakładać jakieś konto (Xbox live?), nieprawdaż? Może za pomocą niego zsynchronizują zapisy i prześlą je między urządzeniami?

Być może da radę coś takiego zrobić.

Edytowano przez Wuwu1978
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.gameinformer.com/b/podcasts/archive/2013/03/01/special-edition-podcast-witcher-3.aspx

W podcaście redaktorzy z GI opowiadają trochę o tym trybie "skupienia". Wychodzi na to, że twórcy nie wymyślili jeszcze ostatecznej wersji. Będzie to albo coś a'la VATS, czyli slow-motion i wybranie konkretnej części przeciwnika, albo system, w którym po włączeniu tego trybu będziemy mieć szansę na odpalenie specjalnego ataku, który np. odrąbie ogon skorpionowi. O wrażliwych miejscach potworów dowiemy się z książek, albo z zasłyszanych rozmów etc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic nowego nie powiedzieli, bo te informacje były już znane z różnych zapowiedź, których ostatnio wysypało. Teraz trzeba czekać pewnie do wiosennej konferencji CDP, by być może zobaczyć już W3 na nowym renderze, bo gdzieś wyczytałem, że celują w grafikę taką jaką miał film "Beowulf" z 2007 roku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedźmin zapowiada się tak jak zawsze, czyli z rewolucyjnymi zmianami w grze, w stosunku do poprzedniczek. Taki sam hype był na Wiedźmina 2 i grze raczej wyszła dobrze, także myślę że się nie zawiedziemy, a wręcz przeciwnie, będziemy mile zaskoczeni. No ale wiadomo developer potrafi ładnie obiecywać, trailer urywać tyłek, a rozgrywka może być marna. Przekonamy się w następnym roku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ciągle oficjalne forum Wieśka, ba! Mam nawet konto i się tam od czasu do czasu udzielam. A o nowym renderze pisałem, że może na wiosennej konfie go pokażą, która może być w kwietniu, maju, czyli później, a nie teraz. I na konferencji mogą pokazać jakieś screeny, nie musi to być gameplay.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO zmiana podejścia do tych konferencji będzie strzałem w kolano.

Ten tryb "skupienia" powinien być opcjonalny jeśli w ostatecznej wersji ukaże się on w postaci podobnej do VATS. Nic nie wybija mnie z rytmu bardziej jak zwolnienie czasu, gdy walczę z jakąś grupką mobów. Ale poczekamy i zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce.

Przy okazji mam nadzieję, że lokalizując grę Redzi nie wpadną na pomysł zmiany aktora podkładającego głos pod jakąkolwiek postać.

Bo choć nasz dubb brzmi często dosyć sztucznie, to ogólne wrażenia jak dla mnie są fantastyczne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO zmiana podejścia do tych konferencji będzie strzałem w kolano.

Ten tryb "skupienia" powinien być opcjonalny jeśli w ostatecznej wersji ukaże się on w postaci podobnej do VATS. Nic nie wybija mnie z rytmu bardziej jak zwolnienie czasu, gdy walczę z jakąś grupką mobów. Ale poczekamy i zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce.

Podobałoby mi się coś takiego: puszczamy owo skupienie i następnie wybieramy część ciała przeciwnika/potwora której chcemy się pozbyć (ręce, nogę, głowę, macki, czułki etc.), ale pod warunkiem, że posiadamy jakąś wiedzę o danym stworzeniu. Im więcej o przeciwniku wiemy, tym więcej miejsc krytycznych będziemy mieli do wyboru. W praktyce: naczytamy się dużo o mantykorach, to powinniśmy zadawać im większe obrażenia oraz mieć kilka sposobów na efektowne wykończenie potwora. W przypadku ludzi widziałbym to inaczej, moglibyśmy uczyć się rodzajów fechtunku przeciw różnego rodzaju opancerzeniom. Analogicznie, jeśli wiedzielibyśmy dużo o walce przeciwko przeciwnikom lekko uzbrojonym zadawalibyśmy większe obrażenia i mieli więcej możliwości natychmiastowego zakończenia walki poprzez np. odcięcie ręki czy głowy niemilca.

Przy okazji mam nadzieję, że lokalizując grę Redzi nie wpadną na pomysł zmiany aktora podkładającego głos pod jakąkolwiek postać.

Bo choć nasz dubb brzmi często dosyć sztucznie, to ogólne wrażenia jak dla mnie są fantastyczne.

Byłby to strzał w kolano (strzałą z łuku biggrin_prosty.gif). Głosy aktorów świetnie pasują do swoich postaci, autentycznie słychać było zaangażowanie w grę swojego bohatera u każdego podkładającego głos.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tja... Tylko mam nadzieję, że przedstawią im lepiej kontekst sytuacji, które odgrywają, bo wiele dialogów w W2 brzmi tak, jakby były nagrywane w 100% "na sucho".

Co do spowolnienia czasu - w Wiedźminie 2 mi to nie przeszkadza. W trójce też nie będzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to skupienie zrobią na modłę Metal Gear Rising: Revengeance tongue_prosty.gif

W sumie miałoby to nawet sens: w krytycznym momencie włączasz skupienie, podświetlają ci się wrażliwe punkty i kręcąc gałką musisz w nie wycelować. Sensowny pomysł.

IMO, pomysł z porzuceniem XP za grind jest jak najbardziej trafiony przy grze tego rozmiaru (20% większy niż Skyrim, nie zapominajmy o tym). Gothic 3, Two Worlds, w żadnej z tych gier nie odczuwałem przyjemności z mielenia potworów, które były wrzucone po to by były. W mniejszej skali mielenie może mieć sens, najlepszym tego przykładem jest pierwszy Gothic, gdzie:

  1. gatunki potworów stanowią wyraźną hierarchię, dzięki czemu każdy gracz znajdzie coś dla siebie,
  2. silniejsze potwory blokują dostęp do niebezpiecznych obszarów więc to siła gracza, a nie postęp w fabule decyduje o eksploracji świata,
  3. system 'zagrożenie=nagroda', gracz jest nagradzany za podjęcie trudu 'mielenia' potworów lepszym orężem, który pozwoli mu na zabicie jeszcze silniejszych potworów.

Ciężko już jest natomiast utrzymać te elementy w grze wielkości Skyrima, że już nie wspomnę o czynniku ludzkim (grind w takim stężeniu się po prostu nudzi). Zresztą, nawet Skyrim nie narzucał graczowi ciągłego mielenia, przecież nie trzeba było wycinać wszystkiego w pień, żeby stać się mistrzem miecza, że tak rzeknę. Dlatego też pomysł z porzuceniem XP za zabijanie potworów uważam za pójście w dobrą stronę, jeśli panowie z CD Projekt RED chcą zachować klasyczny model levelowania. Dzięki temu problemy z poziomami trudności (grindujący nie miałby problemów z przeciwnikami z głównego wątku fabularnego) oraz ogólnym zniechęceniem do gry powtarzalnością procesu wymaganego do jej ukończenia zostaną zniwelowane, żeby nie rzec unicestwione. :D

Jest to zresztą też logicznie uwarunkowane: Geralt, jako stary pies (najemnik) niczego nowego w walce z samym potworem już się nie nauczy. Bynajmniej poprzez walkę. Dlatego doświadczenie będzie zdobywał poprzez rozwiązywanie problemów, co w wypadku "Polowań" będzie się sprowadzało do przeprowadzenia śledztwa, szukania dowodów, przesłuchiwania świadków, wstępny rekonesans, zdobywanie wiedzy z książek, przygotowanie do walki, a dopiero na końcu samą walkę. Całkiem spory ciąg decyzyjny :P

Ja jestem za.

Edytowano przez noniewiem
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...