Wuwu1978 Napisano Styczeń 11, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2013 "it will also be a fully open world game" Czyżby CDP celowało wyżej niż w forsę-dojący sequel?To może być naprawdę ciekawy eksperyment. Nie chcę się narażać "Wiedźmińskim ortodoksom", ale zauważcie, że sandboxy są zawsze miło przyjmowane przez graczy. Niech za przykład posłużą serie "The Elder Scrolls" i "Grand Theft Auto". Skyrim to piaskownica, w której można było robić co się chce.Masz rację, ale czy nie piękne by było eksplorowanie takiej piaskownicy z świecie Wiedźmina? Ja myślę, że jak najbardziej. Można tu znaleźć wiele analogii (może dam to w spoiler, żeby się do mnie nikt nie do...czepił) Cesarstwo - Królestwa PółnocyElfy - GromowładniSmoki, pająki - Przerazy, Strzygi...i tak dalej.P.S. Mogę się założyć, że ten temat śledzi przynajmniej jedna osoba z CD Projekt RED, ale NDA i inne umowy nie każą jej puszczać pary z ust (choć pewnie bardzo by chciała) na temat Wiedźmina 3 i ewentualnego otwartego świata w nim zawartego . Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mysquff Napisano Styczeń 11, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2013 Mi od dawna marzy się sandboks w świecie Sapkowskiego. Ale raczej jako oddzielna gra. Tworzylibyśmy swojego własnego wiedźmina, jeździlibyśmy od miasta do miasta, przyjmowalibyśmy zlecenia (może lekko fabularyzowane), w tle majaczałby wątek główny. Pojawiłby się duży nacisk na rozwój bohatera (umiejętności, pancerzy, mieczy, konia). Taka luźna rozgrywka, coś w stylu Skyrima, tylko, że z większą liczbą wyborów z konsekwencjami, z dojrzalszym światem.A w Wiedźminie 3 niech skupią się na fabule. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LekhimorPL Napisano Styczeń 11, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2013 (edytowany) @Wuwu1978 Sądzę, że tym stwierdzeniem chciałeś odwrócić od siebie uwagę, bo to ty jesteś pracownikiem CDP .Co do spojlera to można dodać Aldmerskie Dominium - Nilfgaard.Otwarty świat nie zbyt pasuje do Wiedźmina i raczej zgadzam się z piotrekpk19, że siłą Wiedźminów jest historia oraz doskonałe postacie i nie mogę wyobrazić sobie takiego rozcięczania historii jak w Skyrim. Edytowano Styczeń 11, 2013 przez LekhimorPL 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekpk19 Napisano Styczeń 11, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2013 (edytowany) Pozytym spytajmy- ile taki sandboksowy Wiedźmin by zajmował, jeśli miałby trzymać szczegółowość dwójki? Co najmniej 30 GB. Poza tym, ciągłe bieganie z dwoma mieczami szybko by znudziło. Byłaby ochota przetestować inny typ broni. No i to potwierdzanie zeskoku byłoby zbyt uciązliwe. W trójce to pierwsza rzecz do poprawki, podobnie jak niewidzialnie ściany, nad 0,5 metrowym zeskokiem/murkiem, który zmusza do nadkładania drogi. Edytowano Styczeń 11, 2013 przez piotrekpk19 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Acti Napisano Styczeń 11, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2013 Moim zdaniem w wiedźminie 3 powinno pojawić się kilka rzeczy:-Koń czyli nowy sposób poruszania się, nadało by to większego realizmu i nutki świeżości.-Większy świat, bardziej otwarty(ale raczej nie sandboks), jak pamiętamy w poprzednich częściach świat był podzielony na określone sektory po których gracz mógł się poruszać w danym rozdziale. Patrząc na samą mapę, widzimy jaki potencjał kryje ogrom tej mapki.-Większy wybór broni, wiem że wiedźmin posługiwał się tylko stalowym i srebrnym mieczem, w jedynce było kilka rodzajów broni, ale według mnie były one nieużyteczne, przynajmniej ja ich nie używałem, bardziej pełniły rolę ozdoby. Tak samo sprawa ma się do kurtek, powinno być ich więcej.-Więcej skilli, wiadomo te są najbardziej znane w sadze wiedźminskiej, ale hmm, czy to nie urozmaiciło by rozgrywki? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonne Napisano Styczeń 15, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 15, 2013 Wiecie co...? Przypadkiem trafiłem w sieci na stary gameplay pierwszego Wiedźmina ER z CD Aciton http://www.youtube.com/watch?v=GvTtEE68Nl8. I powiem wam, że "tak mi się jakoś tęskno na sercu zrobiło" ... Mały świat, cudów pod względem graficznym i technologicznym nie było, ale to udźwiękowienie, dialogi, świat, interface, no i ten słowiański klimat... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arlekin Napisano Styczeń 15, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 15, 2013 właśnie zacząłem grać w Wiedźmina 2 i na razie wrażenia są jak najbardziej pozytywne, dobrze oddany klimat książki i przyjemna walka. Mam tylko kilka pytań. Czy można wrócić do terenu który się już opuściło? To znaczy czytałem że w każdym akcie przenosi się do innej lokacji i czy można wrócić do lokacji z poprzedniego aktu? Czy w tej grze są mikstury lecznicze? Wiem że są takie które przyśpieszają regeneracje zdrowia ale czy są takie które uzupełniają je od razu po zażyciu?Również bardzo mi się podoba koncepcja sandboxa w świecie Wiedźmina, wiadomo że wtedy świat nie mógłby być tak szczegółowy jak w W2 jednak wystarczyło by gdyby był na poziomie np Skyrima, jeśli by taka gra powstała to na pewno bym w nią zagrał Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daedroth Napisano Styczeń 15, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 15, 2013 (edytowany) Co do twoich pytań:1. Nie nie można wrócić do lokacji z poprzedniego aktu gry. Trochę szkoda, bo część lvli ma fajny klimat.2. Kolejny raz nie. W Wiedźminach nie ma żadnych mikstur, które natychmiast regenerowałyby hp. Właściwie mijałoby się to z celem i z książkową sagą.A sandboxem miała już być dwójka tylko twórcom wyraźnie zabrakło pieniędzy. Część wątków z zapowiedzi została ucięta, albo nie pojawia się wcale. Lokacje również miały mieć bardziej otwarty charakter jednak wiadomo jak to wyszło (chociaż i tak nie wygląda to najgorzej). Tym bardziej szkoda, że TW2 nie okazało się większym hitem sprzedażowym, bo tak sam może zdarzyć się z częścią trzecią. Nie życzę tego Redom, ale ich fundusze nie są niewyczerpane.@DownOwszem. Miały być 3 ścieżki i jest nawet po nich ślad w scenariuszu . We Flotsam po zapadnięciu się Geralta i Triss do tych elfickich ruin, Triss pyta się go co zamierza zrobić i prosi o by wszystko porzucił. W tym momencie mamy przecież do wyboru dwie możliwości. Podążanie za Letho i ucieknięcie razem z nią. Z tym, że niezależnie od odpowiedzi i tak musimy podążać jedną możliwą ścieżką. Trzecią drogą miało bodajże odkrycie swojej przeszłości i odzyskanie przez Geralta pamięci. Szkoda, że z tego nic nie wyszło, bo to wszystko zapowiadało się genialnie i w jeszcze większym stopniu przyczyniłoby się do chęci ponownego przejścia gry. Edytowano Styczeń 15, 2013 przez Daedroth Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dayux Napisano Styczeń 15, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 15, 2013 (edytowany) @Arlekin:Nie da się wrócić do lokacji z poprzedniego aktu. O ile się nie mylę to nie ma mikstur od razu uzupełniających życie - w sumie jest to niepotrzebne, bo zupełnie inaczej wygląda zażywanie eliksirów niż w pierwszej części.@Sonne:Aż zachciało mi się ponownie, po raz trzeci, przejść Wiedźmina 1. IMO dwójka jest lepsza pod względem technologicznym, bardziej dynamiczną walką, lecz brakuje mi w niej klimatu, jaki był w części pierwszej, który był bardziej podobny do książek.@Up:Zapewne bardzo dużo funduszy zostało przeznaczone na silnik. Teraz jest on już gotowy, więc mogą przeznaczyć większy budżet na W3. O uszy obiło mi się, iż Geralt miał mieć możliwość 3 wyborów gdzie ma się udać, co jak wszystkim wiadomo - nie zrealizowano. Edytowano Styczeń 15, 2013 przez Dayux Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMJ Napisano Styczeń 15, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 15, 2013 @Daedroth:Wow. Gdyby to o czym napisałeś znalazło się w finalnej wersji Wiedźmina, to mielibyśmy najbardziej innowacyjne i najgłębsze cRPG w gatunku . Mam nadzieję, że przy "trójce" twórcy nie będą się ograniczać aż tak bardzo. Oczywiście w nowym Wiedźminie chętnie zobaczyłbym rozwinięcie tego pomysłu, w którym Geralt odpuściłby sobie zabawę w politykę, i po prostu ruszyłby na ratunek wiadomo komu.Albo i nie, może w ogóle odpuścić sobie walkę w słusznej sprawie i osiąść w jakiejś mieścinie na północy? To by była nowa jakość w grach - wielki, otwarty świat, wciągająca intryga, a gracz zamiast interesować się losami krainy wiedzie w miarę spokojne życie. O ile pamiętam coś podobnego było w pierwszym Falloucie (tylko bez tej "wciągającej intrygi" ).To teraz trochę o Wiedźminie 3, "tym z otwartym światem". Wyobrażam sobie trzy opcje:1) Otwarty świat? Hahahahahahahaha . CDPR przygotowuje kilka rozległych hubów ( w tym miasto Wyzima), bo przecież z kilku miejsc najłatwiej będzie przedstawić historię o czymś, co w świecie wiedźmina może być uznawane za wojnę światową. Do tego znaczące wybory, np ten, czy w ogóle zaangażować się w konflikt. No, może trochę mnie poniosło, w końcu łatwo będzie scenarzystom zaleźć dla Geralta odpowiednie motywy, tak by zechciał posłusznie podążać za scenariuszem. Nie sądzę żeby CDP zaserwowało powtórkę z W2, spodziewam się zmian w formie (m.in znaczenie wyborów gracza) i paru zaskoczeń.2) Jedna lokacja. Konkretnie Wyzima. Opcja mało prawdopodobna, ale też innowacyjna i trudna dla scenarzystów. Ktoś powie, że to byłby krok wstecz. Ale nie, myślę, że w umiejętny sposób można by było przedstawić wojnę "z perspektywy miasta", stworzyć unikalną historię z bohaterami z krwi i kości(jak Vernon i Iorveth, tylko razy 10), otwarty świat zaimplementować, i dać wiedźminowi wolną rękę - niech gracz angażuje się w co chce, robi co chce, i interesuje się czym zechce. Ba, niech gra początkowo nakłania do nieinteresowania się wojną. W idealnym scenariuszu Geralt spędzając czas w Wyzimie, poznając historie towarzyszy, sam będzie mógł zdecydować, czy dołożyć swój kamyczek na szaniec .W Wyzimie krzyżowałyby się wszystkie wątki, i gracz zyskałby najwięcej swobody.3) Otwarty świat jak-ten-w-elder-scrolls-skyrim. Rozumie się samo przez się. Miasta wielkości dużych wiosek, konie i swoboda w eksploracji, kosztem jakości głównego wątku. Bo gdyby jednak nie kosztem głównego wątku, to byłaby to świetna gra.Po cichutku kibicuję drugiej opcji, ale chyba nie ma się co oszukiwać. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dayux Napisano Styczeń 15, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 15, 2013 @Up:Wyzima? Bardzo wątpliwe, aby tutaj mieściła się akcja trzeciej części gry. Ja obstawiałbym na Nilfgaard, np. jego stolica. Co do trzeciej opcji to nie chciałbym, aby Wiedźmin szedł w kierunku sandboxu. Wolałbym, aby świat byłby otwarty, lecz nie do tego stopnia - po prostu wraz z aktami dostajemy nowe, duże tereny do eksploracji, jednakże nie cały Wiedźminland czy któreś z królestw. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMJ Napisano Styczeń 15, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 15, 2013 (edytowany) Ja po prostu mam nadzieję, że Wiedźmin 3 będzie inny niż większość współczesnych cRPG, bardziej "kameralny", miło byłoby odpocząć od ratowania świata, bo ratowanie świata jest wyjątkowo niewiedźmińskie. Chciałbym zobaczyć uczucia, "doświadczyć" Wiedźmina, zżyć się z bohaterami. Obawiam się, że jeżeli fabuła będzie skakać z jednego miejsca w drugie, to CDP bardziej skupi się na heroicznym aspekcie opowieści. Czyli gra będzie "epicka", super, niestety zbytnio nie oddali się od wyobrażenia świetnego cRPG większości dzisiejszych graczy. Chwalona przez recenzentów i grających, nielicznym pozostawi wrażenie, że można by poprowadzić opowieść w bardziej emocjonalny sposób. Edytowano Styczeń 15, 2013 przez eMJ Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arlekin Napisano Styczeń 15, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 15, 2013 a moim zdaniem sandbox w świecie wiedźmina to kapitalny pomysł tylko pod kilkoma warunkami : po pierwsze nie może to być kolejna część dotychczasowej serii gier o Geralcie a powinna być odrębną marką coś jak w Gwiezdnych Wojnach rpgi Knights Of The Old Republic i Jedi Academy. Po drugie tak jak pisał Mysquff bohaterem musiał by być zupełnie inny wiedźmin najlepiej początkujący który zakończył szkolenie i opuszcza wiedźmińską twierdzę by szukać pracy. Taka gra według mnie miała by bardzo duże szanse odnieść sukces. Zwłaszcza że ostatnio mało wyszło naprawdę dobrych sandboxów z porządnym średniowiecznym światem fantasy. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dayux Napisano Styczeń 15, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 15, 2013 (edytowany) @eMJ:Myślę, iż Wiedźmin 3 skupi się na odkrywaniu swej przeszłości przez Geralta, odzyska pamięć w zupełności i skupi się na poszukiwaniach Yennefer Wiedźmini nie powinni się mieszać do polityki, zgodnie z sagą Sapkowskiego. Jednak najazd Nilfgaardu na Królestwa Północy może spowodować, że nie raz będziemy mieli z ów polityką do czynienia, co może być "ratowaniem świata", o którym wspomniałeś. Edytowano Styczeń 15, 2013 przez Dayux Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NanashiVirgo Napisano Styczeń 16, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 16, 2013 (edytowany) Wiedźmin 3 będzie kontynuował historię z "dwójki" i fabuła się będzie prawdopodobnie kręcić znowu wokół królestw ogarniętych wojną inajazdu Nilfgardu. Nie mówię, że to źle, bo pasuje zamknąć wątki z Zabójców Królów, lecz wolałbym zobaczyć taką grę o jakiej wspomina wyżej eMJ, czyli koniec ze zbawcą świata. Edytowano Styczeń 16, 2013 przez NanashiVirgo Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arlekin Napisano Styczeń 16, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 16, 2013 no i do skończenia ze zbawianiem świata dobry byłby sandbox gdzie bohater robił by wszystko po swojemu, miał by do wyboru czy opowiedzieć się po stronie ludzi, nieludzi czy też zachować neutralność. Przy odrobinie umiejętności można by było stworzyć do tego dobry wątek fabularny Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NanashiVirgo Napisano Styczeń 17, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2013 Jeszcze dobrze by było, gdyby Wiedźmin 3 przypominał nieco 1 pod względem lokacji, bo Wiedźmin 2 to już totalne fantasy. Strasznie mi brakowało takich swojskich klimatów, te wszystkie podgrodzia, Odmęty i inne lokacje były genialne w pierwszym Wiedźmine a w 2 to przepadło. To pewnie wina silnika, który mimo, iż jest super po względem szczegółów to robi z Wiedźmina właśnie taką kolejną grę fantasy, zbyt jaskrawe kolory i w ogóle brak takiej "szarości". Pierwsza część Wiedźmina idealnie mi się wpasowała w obraz jaki miałem przed oczami czytając opowiadania. Nie wiem czy ktoś to jeszcze oprócz mnie odczuł, ale bardzo bym chciał, żeby w jakiś sposób udało im się odtworzyć klimat "jedynki". 3 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kraven2000 Napisano Styczeń 17, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2013 Będzie ciężko...gracze zachodni na ogół nie lubią takich klimatów. Czy też może raczej...łatwiej sprzedać coś co wszyscy znają Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spike217 Napisano Styczeń 17, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2013 ale coś co gracze, a co najmniej część, ta, która chce prawdziwego, książkowego wiedźmina zna i lubi to brud i syf podgrodzia czy ścieków wyzimy. tak samo dziwni mieszkańcy, zarazy, seks, niespokojne duchy. w wiedźmińskim świecie wszystko powinno być złe i szare, a w 2 lokacje, które powinny być najstraszniejsze były bardzo ładniutkie - np. obóz wojsk, który powinien być nękany chorobą i głodem, pełen pijanych żołnierzy miał 3 gości szukających swojego zapitego kumpla. tyle. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kraven2000 Napisano Styczeń 17, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2013 Ale to gra na rynek międzynarodowy się zrobiła. Wiedźmin 1 był robiony pod Polaków z założeniem, że może się uda na zachodzie. Dwójka to już ewidentnie gra na zachód. Nie inaczej widzę trójkę. Przy tak dużych kosztach produkcji po prostu nie zarobią i muszą trafić do maksymalnie dużej liczby odbiorców. Jakby nie patrzeć to więcej graczy nie zna świata Sapkowskiego - choć po dwójce proporcja powoli, na szczęście, się zmniejsza. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firion666 Napisano Styczeń 17, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2013 (edytowany) Ja przede wszystkim martwię tym, jak CDPR rozwiąże problem otwartego świata. mam nadzieję, że nie przejdą w skrajność znaną z chociażby serii TES i natłok postaci pobocznych nie wpłynie ujemnie na dialogi, czy charaktery NPC-ów, lub co gorsza, samego Geralta.Jeśli zaś chodzi o książkowy klimat to, mimo że wątpię, by miał zostać przedstawiony w stylistyce grafiki, tak sądzę, że zachowają go w dialogach. Jak dotąd w obydwu częściach Wiedźmina nie zawiedli mnie w tej kwestii, więc również teraz daję im kredyt zaufania. Edytowano Styczeń 17, 2013 przez firion666 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kraven2000 Napisano Styczeń 17, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2013 Na pewno bedzie to dobra gra zapewne bogato wydana. Ja mam tylko nadzieje ze nie beda sie bawic w serwery aktywacyjne bo tego nie potrafia ani rozdawac kolekcjonerom dlc jako kolekcjonerskie wlasnie a potem i tak udostepnic kazdemu.Rowniez mam nadzieje ze w koncu przy trzecim podejsciu zrobia gre bez problemow dzialajaca z net framework oraz bez drm. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dayux Napisano Styczeń 17, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2013 Przede wszyskim mam nadzieję, że gra w trzecia część będzie bardziej grywalna od W2 w dniu premiery, który był kiepsko zoptymalizowany, a w dodatku poziom trudności zupełnie niezbalansowany - im dalej posuwaliśmy się w wątku głównym, tym było łatwiej. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arlekin Napisano Styczeń 18, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2013 ja bym chciał żeby było mniej sekwencji z wciskaniem odpowiedniego klawisza w odpowiednim czasie, jako finiszery przy większych przeciwnikach ok, ale walka na pięści wolałbym żeby odbywała się w tradycyjny sposób, nigdy nie lubiłem tych sekwencji w żadnej grze i wolałbym żeby w Wiedźminie było ich jak najmniej Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mysquff Napisano Styczeń 18, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2013 Moim ideałem w walce na pięści byłoby coś takiego. Masz przypisany jeden klawisz do ataku nogami i drugi rękami, a trzeci do bloku. Dodatkowo poruszamy się WSAD'em. Chciałbym, aby wyglądało to jak coś w stylu "Tekkena", lecz bez przesadzonych akrobacji. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...