Jump to content

max.99

Forumowicze
  • Posts

    128
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutralna

About max.99

  • Rank
    Krasnolud
    Krasnolud

Dodatkowe informacje

  • Ulubiony gatunek gier
    Array

Sposób kontaktu

  • Strona WWW
    Array

Informacje profilowe

  • Płeć
    Array
  • Skąd
    Array
  • Zainteresowania
    Array
  1. oj warto, warto. Gra jest o niebo lepsza. Tylko że trzeba też mieć dodatek Królestwa o czym nie wspomnieli w CDA. O poziom trudności się nie martw, nie jest jakoś strasznie wygórowany (zależy kim się gra, takimi Templariuszami jest trudno, ale już Polską bez problemów). Najważniejsze że AI zachowuje się bardziej racjonalnie. Nowe frakcje są dobrze zrobione (mi zwłaszcza podobają się Litwini, zrobieni od nowa, a nie przeniesieni z Królestw), a każda stara dostała jakieś nowe jednostki. Zresztą tu możesz przeczytać o wszystkich wprowadzonych zmianach i zobaczyć screeny http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=159996 Ostatnio pogrywam też w Empire, ale czasu mało. Póki co wywalczyłem amerykanom niepodległość. I nie powiem żebym był jakoś szczególnie zadowolony. Zmiany na mapie kampanii, owszem na plus (świetny pomysł z tymi wszystkimi wioskami). Klimat epoki też. Ale AI i bitwy zawodzą na całej linii. Notorycznie zdarza się, że gdy wejdę do jakiegoś budynku, komputer ustawia jednostki koło niego i nic nie robi. Czeka aż go wystrzelam. Aż z litości czasami wychodzę i na bagnety go biorę. W ogóle nie chroni armat, przez co niszczę mu je kawalerią kilka chwil po stracie bitwy. Żołnierze w obrębie jednostki mają identyczne twarze (gram na High, może na Ultra jest jakoś lepiej), co jest krokiem w tył w stosunku do Medka. Oj, wiele patch'y będzie musiało upłynąć na Steamie, żeby dało się przyjemnie pograć...
  2. Jeśli mogę to chciałbym z ciekawości zapytać się Pana o kwestię pewnego tłumaczenia. Mianowicie kilka osób robi fanowskie tłumaczenie do gry Legacy of Kain Defiance (nigdy nie została wydana po polsku) i wybuchła mała wojna o to czy tłumaczyć (a jeśli tak, to jak) nazwę miecza Soul Reaver. Jest ważna, bo wokół tego miecza kręci się fabuła i jest zarazem tytułem dwóch poprzednich gier z tej sagi. Do tego ciężko znaleźć polski odpowiednik, najbliższy to chyba Łupieżca Dusz (ale miecz ma ulepszenia po których nazywa się Water/Earth/Spirit Reaver, a Łupieżca Wody nie brzmi najlepiej ). Jestem ciekaw jak Pan jako tłumacz postępuje w takich przypadkach. Tłumaczy za wszelką cenę, czy może zostawia w oryginale jako nazwę własną?
  3. Ale Ariel była tylko Strażnikiem Równowagi. Scion of Balance (czyli strażnik równowagi, który ma przywrócić Filary pod władanie wampirów) jest tylko jeden i jest nim Kain. A co do kontynuacji. Nie ma żadnej zapowiedzianej. Były prace nad LoK:Dark Prophecy ale projekt został anulowany po trzech miesiącach.
  4. Co do Eldera i jego wpływu na przeznaczenie. Jak dla mnie Elder jest tylko pasożytem, żywiącym się duszami tak jak napisał Holy.Death. Gdyby miał bezpośredni wpływ na przeznaczenie (i był prawdziwym Bogiem), to chyba nie potrzebował by takich marionetek jak Moebius czy Raziel (bo Raziel również był jego marionetką, przynajmniej przez pewien okres). Myślę że jest równocześnie nie tylko w dwóch miejscach koła czasu, ale na całym jego obwodzie! Bo to Elder jest Kołem Czasu (a przynajmniej tak się przedstawia Kainowi, megalomania nie jest wykluczona...) Zauważcie, że całe więzienie jest pełne mechanizmów manipulujących czasem. Kain musi przenosić się w czasie (albo to więzienie się przenosi...) żeby np. przejść po moście który jest zawalony (później od gapili ten patent w Prince of Persia: Warrior Within...). Więc całkiem możliwe, że Moebius kiedyś odnalazł to więzienie i je ulepszył... (albo stworzył je jakiś wcześniejszy strażnik czasu, ale to nie wyjaśnia istnienia tam posągu Moebiusa)
  5. Ale nie mógł mu pozwolić zginąć, bo nie miał wolnej woli. Wypełniał przeznaczenie, ratując wtedy Raziela zrobił to, co było mu przeznaczone zrobić. Tylko Raziel mógł podejmować prawdziwe wyboru, bo był poza Kołem Przeznaczenia. (Kain również zyskał wolną wolę, ale dopiero gdy Raziel go "zabił" wyrywając mu serce). Skąd pomysł, że Soul Reaver ma moc wskrzeszania martwych wampirów? Nie wiadomo jak Kain ożywił Raziela i resztę. Ale skoro z nimi mu się udało, to z Voradorem też pewnie nie miałby problemu (tylko przyszyć głowę i jazda... ) Reżyserka gry, zapytana o to odpowiedziała: His nature as the Scion of Balance allows him to survive. Kain miał zostać tym który przywróci równowagę w Nosgoth i widocznie przeznaczenie chciało go nim zrobić bez względu na wszystko.
  6. Nie zapominam o tym. Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi, bo piszesz o czymś zupełnie innym. I nie ma czegoś takiego jak "zmienienie" historii. Jeśli cofasz się w czasie i coś zmieniasz, to tak tylko ci się wydaje. Tak naprawdę ty to miałeś zrobić (cofnąć się i coś zrobić) więc w praktyce nie zmieniłeś historii. Ja pisałem o tym, że w chwili śmierci Williama musiała powstać alternatywna ścieżka czasowa. (jeśli william wtedy zginął, to nie został nemesisem. jeśli nie został nemesisem, to nie było bitwy o willendorf i młody kain nie cofnął się w czasie. jeśli młody kain nie cofnął się w czasie, to nie zginął william. jeśli william nie zginął to został nemesisem i młody kain cofnął się w czasie by go zabić. czyli mamy błędne koło). Dlatego od tego momentu historia biegnie dwoma torami - mamy dwie ścieżki. Jedna: ginie william-->łowcy wampirów zabijają voradora-->kain zakłada imperium (SR1)-->SR2. Druga: william żyje i zostaje nemesisem-->vorador żyje-->wydarzenia z BO2-->SR1. Kain ratując Raziela doprowadził do wskrzeszenia Janosa, czyli do powrotu Hyldenów, a więc wymusił "odbycie" się wydarzeń z BO2. W skutek tego dwie ścieżki się ze sobą łączą i z powrotem mieszają w jedną, o czym mówi cytat: I could see new memories blooming and dying, as history labored to reshuffle itself around this monumental obstruction.
  7. , czy mówicie o Defiance? Bo jeśli o Defiance, to tam Vordor ... W SR2. Co do śmierci Voradora. Chyba musimy po prostu uznać istnienie przez pewien okres dwóch równoległych ścieżek czasowych, które powstały podczas paradoksu gdy zetknęły się ze sobą dwa Reavery (Kaina i Williama). W pierwszej: Kain nigdy nie cofnął się w czasie, Nemesis wygrał bitwę z Willendorfem i podbił Nosgoth, Vorador żył razem z innymi wampirami (nie było łowców wampirów Moebiusa, więc nie było komu go ściąć), więc Kain razem z Voradorem zaczęli podbój skończony pod Meridian. (ta ścieżka jest przedstawiona w BO2) Druga ścieżka: Kain cofnął się w czasie, zabił Williama, byli łowcy wampirów, ścięli Voradora, Kain podbił Nosgoth (armię stworzył ożywiając jako wampiry Raziela i spółkę) i założył Imperium. (SR1 i SR2, bez wydarzeń z BO2). Dopiero na końcu SR2 w wyniku paradoksu, dwie ścieżki połączyły się z powrotem w jedną (stąd nagłe przypomnienie sobie Kainowi o Hyldenach).
  8. właściwie cały post jest spoilerem, czytać na własną odpowiedzialność. Tak, to Hyldeni opętują zwłoki ludzi, starożytnych wampirów i.. samych hyldenów. A Hylden Lord był najpotężniejszym z Hyldenów. Raczej wątpliwe, żeby wolał być w ciele przedstawiciela znienawidzonej rasy (niezależnie jak bardzo silnego) niż w swoim własnym (równie, albo nawet bardziej potężnym). Janos jako bateryjka do The Mass bardziej mu pasował. Zbuntował się gdyż właśnie nie chciał zostać Wampirem. Starożytni każdego ludzkiego Strażnika po pewnym czasie przemieniali w wampira. Mortanius chciał uniknąć tego losu, gdyż podobnie jak Moebius uważał wampiry za plagę. O swoim błędzie dowiedział się w chwili korupcji filarów. Zrozumiał że ludzie byli za słabi, by być strażnikami i żeby uratować Nosgoth, Filary muszą wrócić do wampirów. Dlatego też kazał zabić Kaina i ożywił go jako wampira, a następnie kazał mu zabić wszystkich ludzkich Strażników (w tym siebie). Trzeba też pamiętać że Mortanius również został opętany przez Hylden Lorda, ale stało się to raczej już po rebelii przeciw wampirom. Co do perypetii miecza, trzeba to wypunktować żeby się połapać Chronologicznie było tak: 1. Blood Reaver wykuty 2. Trzyma go Janos 3. Zabiera go banda Sarafan (widzimy to w SR2) 4. Raziel używa go w niecnych celach (zabija nim siebie-Sarafana) 5. Raziel traci przytomność, a Blood Reavera zabiera stary Kain (końcówka SR2) 6. Akcja Defiance, na końcu Blood Reaver wchłania Raziela i staje się od tej pory Soul Reaverem 7. W niejasnych okolicznościach Kain traci Soul Reavera (jak? nie zostało nigdy powiedziane) 8. Soul Reaver trafia w ręce Williama the Justa (przynosi mu go Moebius, ale skąd go miał? patrz punkt wyżej) 9. William ginie, a miecz pęka 10. W Sarafan Stronghold Raziel naprawia miecz (widzimy to w SR2) 11. W niejasnych okolicznościach miecz trafia do Avernus (ingerencja Mortaniusa, który chciał go w ten sposób dostarczyć Kainowi?) 12. Z Avernus Soul Reavera zabiera młody Kain, cofa się w czasie, walczy z Williamem (obaj dzierżą Soul Reavera - paradoks) i miecz Williama pęka (patrz punkt 9), Kain wraca do swoich czasów (ze swoim mieczem, tym który zabrał z Avernus) 13. Młodemu Kainowi zabiera go Sarafan Lord w bitwie pod Meridian (intro BO2) 14. Kain odzyskuje Soul Reavera od Sarafan Lorda 15. Kain rozwala miecz na karku Raziela, a dusza z miecza (Raziel!) przyczepia się do ręki Raziela (w SR1) Dlatego powinna być jeszcze jedna część, która by wyjaśniła punkty 7 i 11, oraz zmartwychwstanie Voradora
  9. Gra bardzo fajna, pod warunkiem że liczy się tylko na dobrą siekankę w klimatach Władcy Pierścieni. Kampania całkiem całkiem, nie porywa, ale przynajmniej ma przyzwoitą długość jak na dzisiejsze czasy. Mile zaskoczył mnie poziom trudności (bałem się że gierka będzie "casualowa"... ). Oczekiwałem co prawda trochę większych bitew (a nie niewidzialnych ścian i respawnujących się na twoich oczach orków...), ale nie jest źle. Multiplayer to zdecydowanie najlepsza część gry. Szkoda tylko ze postacie są jakieś takie niezbalansowane (łucznik i mag są zdecydowanie skuteczniejsi).
  10. CiDiAkszynowy Pełniak 2008: Fable: Zapomniane Opowieści Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay Loki SpellForce 2: Czas Mrocznych Wojen Gra roku 2008: Fallout 3 Grand Theft Auto IV Assassin's Creed Pro Evolution Soccer 2009 Race Driver: GRID
  11. ostatnio zakupiłem pada Saitek P2600 i mam problem z prawą gałką. Niby działa, w panelu sterowania wszystko jest dobrze jak go testuję. Ale w grach osie prawej gałki są zamienione. Gdy poruszam gałką do przodu, to celownik porusza się w lewo. Gdy ruszam gałką w lewo, celownik porusza się do góry... W takim PES'ie da się jeszcze zamienić osie w ustawieniach, ale w innych grach nie ma takiej możliwości. Wie ktoś może czy da się jakoś ogólnie zamienić te osie?
  12. tam niedaleko są takie wrota, zapieczętowane magiczną barierą. Teraz jak już zdobyłeś Balance Emblem, to możesz tą barierę rozwalić.
  13. jest w tej sali drugie przejście, prowadzące do zwodzonego mostu. Rozwalasz mechanizm trzymający most i on opada, otwierając drogę.
  14. Jerozolima chyba się nie pojawia we wczesnej kampanii (w pliku ze skryptami jest tylko pojawienie się Krzyżaków i Mongołów). Jest zamiast Templariuszy w late campaign.
×
×
  • Create New...