Jump to content

Pszczolek

Forumowicze
  • Content Count

    108
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralna

About Pszczolek

  • Rank
    Krasnolud
  • Birthday 08/01/1989

Informacje profilowe

  • Płeć
    Array
  1. @Veigar Niegdyś sporo nim grałem, i wg. mnie jego głównym problemem było słabe early game. Jeżeli farmiło się AP, to nie było za bardzo many na harras, czy też próby zabicia przeciwnika kombem, więc agresywny oponent mógł mocno utrudnić farmę. Jeszcze nie grałem nim po patchu (właściwie to już dosyć długo go nie wybierałem), ale zmniejszenie kosztów many daje sporą nadzieję na lepszy początek gry, a co za tym idzie większą szansę na późniejsze pwnowanie. Gdy sprawdzę jak to wygląda w praktyce, to podzielę się spostrzeżeniami.
  2. @UP: Sunfire Cape nigdy nie zadawało true damage tylko magic, ale co do reszty się zgadza - stackowane 40 dps. Patrzyłem na wiki, że w Becie było nawet 50 dps. @Support itemy: Aegis jak najbardziej opłaca się kupować, bo jak napisał Elfhelm daje bardzo dobre staty dla gracza i drużyny. Lubię też Shurelya's Reverie, ponieważ robi się z Philosopher Stone'a, daje fajne regeny i 15% CDR, a aktywny speedboost nie raz pozwoli dogonić przeciwnika/uciec. Soul Shroud też może być dobrą opcją jeżeli robimy na początku Mana Manipulatora, chociaż raczej rzadko go używam, bo zazwyczaj mam już ~40% CDR z innych przedmiotów. @Taric: IMO najlepiej grać nim agresywnie - kiedy tylko się da, stun w przeciwnego carry, (Ulti), Shatter i tłuczemy go wraz z naszym AD. Jeżeli okładamy przeciwnika, to szybko schodzi CD z heala, dzięki czemu utrzymamy siebie i sojusznika przy życiu dłużej niż przeciwny healer. Trzeba tylko pamiętać, żeby dobrze gospodarować maną (chociaż przy atakowaniu też wchodzi, w early 4-7 many na hit). Podczas teamfightów też należy walczyć w zwarciu, wtedy wszystkie skille najlepiej działają, a jak przeciwnicy focusują Tarica a nie carry'ego to tym lepiej dla drużyny.
  3. Ja grywam Tarikiem na rankedach (aktualnie mam nim najwięcej gier) i robię na nim mniej więcej takie przedmioty(wszystko po kawałku, zależy jak z kasą): Zaczynam z wardami + poty (mana) + Faerie Charm (3mp/5) buty (później Mercury) Philosopher Stone Aegis of the Legion Shurelya's Reverie Wardy przy każdym recallu, oracle jak jest kasa (counterwarding) Z takim buildem mam ~150 armora i ~100 mresa, ~2500 hp. Jeżeli z jakiegoś powodu po Mercury/Aegis/Reverie mam kasę to w zależności od potrzeb: Frozen Heart - gdy potrzeba armora, dodatkowo z Reverie i masteries mamy full cd - można leczyć co kilka sekund Nashor's Tooth - raczej tylko kiedy ciśniemy przeciwników i mam dużo złota, znowu full cd, do tego trochę AP, AS dzięki czemu można zadać sporo obrażeń wręcz przy użyciu ultimate Abyssal Scepter - kiedy potrzeba magic resa, dodatkowo zwiększa AoE burst i pomaga naszym AP Deathcap - jak już naprawdę nie ma co robić ze złotem Guardian Angel - gdy potrzeba resów i idzie na mnie focus
  4. Porównanie bardzo nietrafione. Grałem w Dotę co najmniej kilkaset gier i komunikacja w drużynie wcale nie była lepsza, chyba, że mówisz o dota-league. Na pubach w Docie jest mnóstwo flamerów i leaverów, więcej niż w LoLu. Jak na moje przejrzystość gry, w Docie równiej jest gorsza, np. taki statek z ultimate Admirała zajmuje pół ekranu. Nie mówię, że DotA jest zła, bo gdyby była to przecież nie rozegrał bym tyle gier. Poza tym gdy jeszcze grałem, nie chciałem się dać namówić na grę w LoLa. Ale jak już trochę w niego pograłem, to doszedłem do wniosku, że jest to gra która jak najbardziej może zająć u mnie miejsce Doty. Po prostu LoL jest jak dla mnie bardziej przyjazny graczowi i sprawia mi więcej przyjemności. Bardzo podoba mi się brak pewnych dotowych ekstremów, jak np. hard carry włącząjący BKB i sam zmiatający przeciwną drużynę, albo taki ultimate Earthshakera (swoją drogą jeden z moich ulubionych bohaterów) od którego ginie 5-ciu pushujących graczy.
  5. @Patch Ja mam łącze 8Mbps i też ściąga wolno, zaczęło od ~20KBps a teraz w porywach 100KBps, czyli i tak z 1/10 mojego maksimum... @Nagrody za Season 1 Ja nie mam na co liczyć, bo w ciągu ~2 ostnich tygodni mój rating spadł przez lose streaki z ~1400 do ~1200. O ile grając jungle Warwickiem albo solo top Irelią większość teraz wygrywam, to jednak nie zawsze jest tak miło, bo na tym Elo często ludzie nie przejmują się kompozycją drużyny... Zdarza się, że np. jako ostatni widzę że nie ma ani tanka, ani supporta, ani junglera. Jako first pick też nie zawsze jest miło, zdarzało się, że wybrałem AP carry ze stunem i skończyłem jako jedyna osoba z jakimkolwiek CC...
  6. Może i Brand nie ma zbyt dużych przeliczników, ale trzeba wziąć pod uwagę, że wszystkie jego czary bezpośrednio zadają obrażenia (większość burst casterów ma 3). Poza tym, Pillar of Flame (W) dostaje bonus 25% za pasyw, a Pyroclasm ® może trafić ten sam cel nawet 3 razy. Tak więc AP ratio na całym kombo na pojedyńczy cel wacha się od 2.2 - 3.35, Annie ma 2.65 jeżeli policzymy 2 sekundy spalania od Tibbersa, Veigar ma 2.8 (i słaby early game).
  7. @Cookie Monster Ja grając większością junglerów, mam takie runy: Marks - Armor/Magic Penetration (zależy który typ obrażeń zadaję, wiem, że stwory nie mają magic resista, ale jak powiedzmy gram Amumu, to mag. pen. przydaje się poza dżunglą), Seals - flat armor, Glyphs - flat magic resist, Quintessences - flat hp. Jak na moje, najważniejsze są Seale na armor i Quinty na flat hp, reszta w sumie według uznania.
  8. @merci Nie gram Renektonem, ale z tego co widzę jest mocny. Zazwyczaj bierze taki solo top i staje się maszyką do zabijania. Maokaia rzadko widuję, ale zazwyczaj jak ktoś nim gra, to robi całkiem niezłe zamieszanie i nawet w miarę tankuje. Nocturne z tego co widziałem, jest świetnym asasynem, dpsem i junglerem. Jarvana z kolei osobiście polecam, można nim iść zarówno na lane jak i do jungle (zazwyczaj wybieram to drugie), a budować zarówno na pure tanka jak i tanky dps. Dobrze ganguje (jako jungler) i inicjuje walki, daje niezłego buffa i kombi z obszarowymi czarami (dzięki zamknięciu przeciwników w ultimate).
  9. Ten nowy bohater rzeczywiście przypomina Spectrę z DotA (ten Spectral Dagger... znaczy Duskbringer ). A w pewnych wersjach Doty (nie pamiętam dokładnie, ale chyba coś koło 6.50) Spectra była najmocniejszym (OP) hard carrym. Dodatkowo skille wyglądają na bardzo mocne. Czyżby szykowała się przegięta postać? Co do Warwicka, to w swoich grach widzę, że większość graczy robi z dmg samego Madred's Bloodrazor, resztę dają w survi (Guardian Angel, Sunfire Cape, Banshee's Veil itp.). Zazwyczaj bardzo dobrze się to sprawdza.
  10. @Nath Z doświadczenia wiem, że wcale nie jest tak jak mówisz. Na EU Ranked mam ELO ~1400 na US ~900 i jak próbowałem się wspiąć wyżej to nie za bardzo się dało przez noobskie drużyny. Czyżby na EU za każdym razem, moja drużyna szczęśliwie wygrywała mimo tego, że jestem noobem (nie powiem, że nie zdarza mi się słabiej grać, ale to wyjątek a nie reguła)? Według mnie problem w tym, że w niskim ELO jest dosyć sporo graczy którzy nie powinni do niego należeć i reszta noobów. Wygląda to tak, że zwycięswto zależy od tego, która drużyna będzie mieć mniej leaverów/feederów a więcej tych graczy co pechowo tam wpadli. Nie jest tak, że powiedzmy ja jestem jedynym nie-złym graczem wśród 10 graczy, druga drużyna może mieć np. dwóch dobrych graczy i wtedy oni wygrają (ci którzy twierdzą, że nie ma ELO Hell, uważają że dobry gracz w ELO Hell powinien wygrywać większość gier, bo chociaż ma w teamie noobów, to jednak przeciwnicy to same nooby - ale to nie jest prawda). Od pewnego Elo gry zaczynają być bardziej wyrównane, gdyż jest znacznie mniej leaverów i umiejętności wszystkich graczy są na podobnym poziomie. W Elo Hell są duże dysproporcje w skillu, i dlatego większosć gier to "pubstompy" w jedną lub drugą stronę. Statystycznie gracz który jest w niskim Elo, ale jego prawdziwy skill jest wyższy, powinien się wydostać, ale przecież nawet gdy rzucamy 100 razy monetą, to wcale nie ma pewności, że chociaż raz wypadnie reszka.
  11. Katarina, na moje jest trochę jak Evelynn, pod tym względem, ze jak w czasie TFa załapie jakieś fragi czy asysty to trudno ją wtedy zatrzymać. Jest dobra jako couter-pick, w wypadku gdy przeciwnicy maja mało CC, lub gdy z innego powodu możemy spokojnie użyć ulti (shield Morgany, jakieś mocne AoE CC we własnej drużynie). Nunu jest świetym junglerem, przed jego gangami nie da się uciec. Poza tym ma dobry buff a jego ulti albo spowoduje panikę (np. przedwczesne użycie kilku Flashy itp.) czy przyciągnie parę stunów - można je wtedy uznać za pewnego rodzaju taunta, co ułatwi robotę dpsom, lub za karę zabierze wrogom sporą część życia. Gangplank może być przydatny i wcale nie musi być na krytach (ale jak najbardziej może). Deny creepów wkurza, Remove Scurvy to lepszy Cleanse (szczególnie przy AP buildzie), ulti może i losowe, ale też potrafi zaboleć. Ostatnio przeciwicy mieli AP Gangplanka - jego ulti było naprawdę mocne i mógł leczyć się za połowę życia (tylko brakowało mu Lichbane - wtedy Parrley walił by prawie jak na crit-buildzie). Jax - sfeedowanu lub mocno sfarmiony jest prawdziwym postrachem, bez odpowiedniego ekwipunku, jak każdy carry za dużo nie zdziała. Doskwiera jednak brak jakiegoś porządnego AoE i nie zawsze dostępny stun (oraz za krótki czas trwania buffa na ulti). Jarvan, jak na moje, nie jest wcale łatwy do wymasterowania ze względu na ulti - złe użycie może utrudnić walkę sojusznikom a ułatwić przeciwnikom.
  12. @Turniej: Fajna inicjatywa, ale nie wiem czy skorzystam, bo mam trochę napięty plan w letnim semestrze, więc nie będzie za dużo czasu na LoLa. @Problemy z grą: przed chwilą sie zalogowałem i widzę, że dostałem IP boosta na 10 zwycięstw. Riot musi mieć naprawdę spore problemy z grą, jeżeli rozdaje takie boosty, gdyż zazwyczaj kiedy coś się działo to dawali boost na 4 zwycięstwa. EDIT: Aha, nie da się rozpocząć żadnej gry, nawet tutoriala.
  13. Rzeczywiście od patcha stale są jakieś problemy z lolem. Przedwczoraj wieczorem na przykład, nie dało się rozpocząć gry w Ranked - tylko jedna drużyna mogła zbanować, nie dało się wybrać bohatera (dostawało się losowego) ani zmienić masteries i run, a po skończeniu wybierania cały proces zaczynał się od nowa lub graczy przerzucało losowo do innych gier. Jak ktoś zrobił queue dodge, to nie dało się wyjść z kolejki bo PvPnet twierdził, że jest się w grze. Dopiero po kilkunastu takich resetach w końcu udało mi się normalnie zacząć. Dzisiaj z kolei straszne lagi, niby przy wczytywaniu miałem ping jak zwykle (40-50ms) o tyle w czasie gry skakał do 300-400. Pomijam występujące stale problemy z chatem. Jeżeli chodzi o nowego championa, to nie grałem nim, ale z tego co widzę jak inni grają, to muszę stwierdzić, że ta jego sadzonka to bardzo mocny skill do harrasowania - duży zasięg i spore obrażenia, na szczęście czasem da się go uniknąć. Jednak jak na razie nie widziałem za dużo ogarniętych Maokai (rofl-mao), zobaczymy jak będzie za jakiś czas. W każdym razie gdy (jako Kassadin) z jednym dobrym byłem w drużynie na jednej ścieżce, to harrasem po prostu niszczyliśmy przeciwników którymi byli Lux i Sion.
  14. 1. Death - od jakiegoś czasu zdecydowanie mój ulubiony zespół, praktycznie nie ma żadnego słabego albumu i każdy jeden jest inny. Scream Bloody Gore, Leprosy i Spiritual Healing to świetny "klasyczny" death metal, dużo energii i agresji w graniu. Human, Individual Thought Patterns, Symbolic i The Sound of Perseverance to albumy bardziej techniczne (na Human gra Seana Reinerta na perkusji jest po prostu boska, na ITP naprawdę słychać jak Steve DiGiorgio wymiata na basie, gitary też nigdy nie ustępują), ale zagrane z uczuciem, niepozbawione kopa, w dodatku poparte naprawdę dobrymi lirykami. 2. Megadeth - według mnie najlepszy zespół thrash-metalowy. Świetne, zapadające w pamięci riffy i solówki. Pomimo dwóch bardziej "mainstreamowych" albumów pod koniec lat 90' zespół nadal ma się dobrze i potrafi nagrać dobry materiał (ostatnie 3 albumy całkiem dobre). Rust in Peace to po prostu arcydzieło. 3. Therion - niegdyś całkiem niezły zespół death metalowy (szczególnie dobry z tego okresu jest album Beyond Sanctorum), później pionierzy symfonicznego metalu. Jest instrumentalnie, chóralnie i energicznie. Coś niesamowitego, szczególnie na albumach Theli i Vovin. 4. Testament - kolejny świetny zespół thrash metalowy. Na pierwszych albumach szczególnie zachwycają solówki Alexa Skolnicka, z kolei np. The Gathering jest chyba jednym z najostrzejszych albumów thrashowych a dodatkowo grają na nim naprawdę świetni muzycy (Dave Lombardo, Steve DiGiorgio, James Murphy). Ostatni album też naprawdę dobry, a ponoc niedługo ma wyjść następny krążek. 5. Judas Priest - bogowie heavy metalu, albumy takie jak Sad Wings of Destiny czy Painkiller to po prostu klasyka. Oprócz ostrzejszego grania też świetne ballady (+solówki oczywiście), a głos Halforda to chyba najlepszy głos w całym metalu. 6. Slayer - czysty thrash metal, bez żadnego owijania w bawełnę. Reign in Blood to 30 minut czystej adrenaliny, żadnemu albumowi z lat 1983-1990 nie można za dużo zarzucić. 7. Metallica - za pierwsze cztery albumy, chociaż nowsze można też posłuchać, no z wyjątkiem St. Anger (totalna porażka). 8. Turbo - jak dla mnie najlepszy polski zespół metalowy, bardzo różnorodny materiał, od heavy (pierwsze albumy), przez thrash (Ostatni Wojownik zdecydowanie, częściowo też Kawaleria Szatana) do czegoś podchodzącego pod death (Dead End). 9. Neurosis - znam tylko 2 albumy (Through Silver in Blood, Times of Grace), ale obydwa to naprawdę niezwykłe przeżycie muzyczne i nie tylko muzyczne. Słuchanie pewnych utworów mógłbym porównać do katharsis. 10. Iron Maiden - kawał dobrego heavy metalu. Wyróżnienia należą się tez dla zespołów Overkill, Atheist, Cynic, kanadyjskiego Quo Vadis oraz !T.O.O.H.!, bardzo niewiele brakowało by znalazły sie na liście (w sumie, może jakbym pisał kiedy indziej, to bym sie znalazły).
  15. Kassadin może kontrować Vladimira dopiero po szóstym poziomie (i to raczej metodą hit and run, chyba, że ma już sporo AP), wcześniej za dużo mu nie zrobi - Void Sphere leci wolno, więc Vlad zdąży rzucić Transfusion albo użyć Sanguine Poola, po za tym cooldown jest porównywalny z tym Vlada na niskim poziomie. No i Kassadin jest melee a Vlad ranged.
×
×
  • Create New...