Jump to content

kaftann

Forumowicze
  • Content Count

    262
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

kaftann last won the day on May 14 2019

kaftann had the most liked content!

Community Reputation

97 Znakomita

2 Followers

About kaftann

  • Rank
    Człowiek
  • Birthday 04/18/1991

Sposób kontaktu

  • Strona WWW
    Array

Informacje profilowe

  • Płeć
    Array
  • Zainteresowania
    Array

Dodatkowe informacje

  • Ulubiony gatunek gier
    Array

Recent Profile Visitors

7,814 profile views
  1. Remake Gothica to coś, na co wielu fanów serii czekało. Dostaliśmy jednak grę, która ma swoje plusy i minusy, a od oryginału w bardzo wielu przypadkach odstaje, ale czy to dobrze? Jeśli Resident Evil się udało, to czy THQ Nordic ma na to szansę? Ach, no i gwoli ścisłości. Nie jestem zdania, że powinni zrobić 1:1 tę samą grę, a jedynie odświeżyć ją na nowym silniku. Z punktu widzenia marketingowego byłoby to idiotycznie. Ponadto, remake to nie remaster. Remake filmu nie używa tych samych aktorów, miejsc, muzyki, ani rozwiązań straszenia, gdy np. mowa o horrorze. Remake to świeża, nowa wizja i interpretacja kultowego lub ukochanego dzieła. I pozostaje trzymać kciuki by ten był wizją udaną. Pomóżmy twórcom zrobić z tego dobrą grę w klimacie oryginału, a nie oryginał z lepszą grafiką... Pokaż mi więcej swoich towarów, czyli co się sprawdza? - Podejście twórców do krytyki i choć nie jest to część gry, to winszuję THQ za to, że są otwarci na dialog i chcą słuchać graczy, tym samym dzielcie się koniecznie swoimi opiniami, bo to może mieć wpływ na wygląd końcowy odświeżonej wersji waszej ukochanej gry; - Atmosfera i klimat, bo choć martwiłem się o to w pierwszych minutach, to im dalej w las, tym więcej typowych dla Gothica drzew. Muzyka, klimat świata i panujące wszem i wobec ciężka atmosfera celują i trafiają prosto w sentymentalne serduszko fana, przynajmniej takie jest moje subiektywne odczucie. - Znane lokacje i piękny świat, pełen skromnych detali, typowy dla gier z serii. Choć pierwsze lokacje nie są nader bogate i pełne contentu, to już można odczuć typową dla serii satysfakcję z eksploracji. Tu ukryta skrzynia, tu za gęstymi krzakami delikatna mgiełka, która doprowadzi nas do ukrytej lokacji. To są sugestywne detale i sekrety, nagradzające eksplorację przedstawionego świata i jest to coś, co mnie w seriach zarówno Gothic jak i Risen rozkochało co nie miara. To twoja twarz, czy d***, czyli co się nie sprawdza? - Grafika, bo choć wiem, że jest to bardzo wczesne demo, to niech mnie szlag. Animacje są drewniane, poruszanie toporne, postaci wyglądają jak w grze sprzed dziesięciu lat, natomiast sama grafika zdaje się robiona naprawdę na szybko, jakby ktoś autorów poganiał. Remake wymaga delikatnych detali i dopieszczenia w każdym możliwym calu, zwłaszcza, że w efekcie końcowym, ta wersja, w obecnym stanie, wygląda jak kolejny budżetowy RPG od pomniejszego studia, a to nie wróży za dobrze; - Walka to pomyłka. Rozumiem ideę próbowania zrobienia czegoś świeżego, ale to jest remake gry action RPG, nie For Honor, czy, o Innosie, Kingdom Come. Walka choćby w Risenach, czy (jak ściągamy to od najlepszych) w rodzimych Wiedźminach (drugim i trzecim) była i być powinna responsywna, przyjemna i satysfakcjonująca. Tutaj często ataki nie reagują, są powolne, nieregularne (raz po bloku możemy wyprowadzić kontratak, drugim razem z kolei gra nie reaguje), a zwycięstwo nie daje kompletnie frajdy, co gorsza, walka z większą ilością przeciwników niż jeden staje się istną katorgą i nierealistyczną burdą, gdy ci nie otrzymują obrażeń z metra, gdy machami im dosłownie po modelu postaci mieczem, czy czekają grzecznie w kolejce jak banda osłów. To właśnie trud walki wyznaczał ciężki klimat gier z serii, nie jej toporność, którą przecież w Risenach zniwelowano i walka szła w coraz to przyjemniejszym kierunku. Na chwilę obecną twórcy powiedzieli o zmianach wizualnych celem odwzorowania "mroczniejszego klimatu" oryginału oraz o kompletnym przebudowaniu systemu walki. Cóż... Ciekawe jak będzie sytuacja wyglądała z resztą aspektów. Ale, choć jest się do czego przyczepić, muszę przyznać, że jest całkiem znośnie.
  2. kaftann

    Go home, Gone Home!

    "Gry znacznie lepsze i oferujące dużo więcej". A może by tak nieco bardziej obiektywnie? Mnie ani PP and Gunpoint się nie spodobał. A Gone Home? To była wspaniała historia, z której wyśmienicie nagrywało mi się materiał http://youtu.be/ZiLWn9jCNks i nie żałuję ani jednej wydanej na tę grę złotówki. Na tym polega idea gier niezależnych - twórcy mogą w dowolny sposób wyrazić się właśnie w takich projektach - ja, osobiście, jestem zachwycony i bez problemu mogę tę grę polecić każdemu, kto lubi dobry, atmosferyczny storytelling.
  3. kaftann

    Zbieractwo

    Proponuję zmienić nazwę tematu na "Kolekcjonerstwo", zważywszy na fakt, że zbieractwo to choroba.
  4. Jeśli mam być szczery to w 2012 nie było nic co by tak naprawdę poderwało mnie z krzesła. W poprzednich latach było sporo super pełniaków (choć ja tam najlepiej wspominam demo Jedi Knight II sprzed kilku lat:-), dlatego liczę, że w tym roku ustrzelicie nam coś przewspaniałego
  5. A nie zapominasz przypadkiem kliknąć w/a lub d gdy klikasz LPM?
  6. /r_drawdecals 0 /r_multigpu 1 /r_gpusync 0 /com_maxfps 250 Kilka komend, które powinny pomóc
  7. Seria Silent Hill, Penumbra, Amnesia, Lone Survivor, Home, Call of Cthulhu, Clive Barker's Undying, Cryostasis, Nosferatu, Alan Wake, Black Snow lub Nightmare House 2 (modyfikacje do Half-life 2 Episode two) i wiele, wiele innych wartych czasu
  8. Gier, których przeszedłem jest MULTUM, szkoda by czasu na wymienianie. Ostatnio jednak gospodaruję czasem na tyle, że gram tylko w tytuły, z którym nagrywam serie. http://www.youtube.com/user/VaultTVpl/videos?view=1&flow=grid z ukończonych np The Walking Dead (od Telltale), tak samo jak Survival Instinct (nie polecam), Black Snow, LIMBO, Home, Call of Cthulhu, Deadlight, I Am Alive... A obecnie pogrywam sobie w BioShock Infinite (piękna gra, po prostu piękna, "Will the circle be unbroken" nie wypada mi z głowy), Metro 2033, Batman Arkham City oraz poza nagrywanymi męczę sobie dodatki do Skyrima powoli
  9. Jeśli chodzi o Polaków, to mnie Gothiciem i swoją wiedzą na ten temat, tak samo jak poczuciem humoru, skradł MrSetoKami. Poza tym raczej oglądam osoby, z którymi gram/nagrywam lub nagrywać planuję. Dobrze się bawiłem przy LIMBO MagdalenyMariiMoniki, Veritas0903, czy teraz przy Bastionie od SarnaPlays.
  10. Jeśli to nie dysk to ewentualnie zwiększenie pamięci wirtualnej mogłoby pomóc.
  11. Wiem w czym problem przyjacielu Więc, Gothic 2 ma tendencję do zmiany rozdzielczości na natywną gry (800x600) w przypadku, gdy wartości się nie zgadzają. g2nk_service_pack_v1.4 http://www.sendspace...rvice-pack-v1-4 Następujący Patch (a jeśli nie to Community Patch 2.10) naprawią sprawę, z tym, że po instalacji - uruchom grę, ustaw rozdzielczość 800x600, następnie postępuj zgodnie ze wskazówkami powyżej, tj. w pliku .ini zmień zVidResFullscreenX=800 zVidResFullscreenY=600 Na zVidResFullscreenX=1280 (ewentualnie 1600x900, nie wiem, czy G2 śmiga na rozdzielczości wyższej niż 720p) zVidResFullscreenY=720 Mam nadzieję, że pomogłem
  12. No i jak Emqi. Już ponad miesiąc bawimy się razem pod moimi filmami Dzięki!
  13. Shank 2 mi nie przypadł do gustu, może dlatego, że Mark of the Ninja twórców był rewelacyjny, a tutaj tylko bum bum bum Niemniej jednak - z niecierpliwością czekam na kolejną zagadkę
×
×
  • Create New...