Jump to content

Ventas

Forumowicze
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralna

About Ventas

  • Rank
    Hobbit
  • Birthday 04/24/1986

Sposób kontaktu

  • Discord
    Array
  • Strona WWW
    Array

Informacje profilowe

  • Płeć
    Array
  • Skąd
    Array
  • Zainteresowania
    Array

Dodatkowe informacje

  • Ulubione gry
    Array
  • Ulubiony gatunek gier
    Array
  1. Słuchając mojego zachwytu nad książką, żona stwierdziła, że to nie jest już literatura. Nie mogę się z nią zgodzić, ale też nie napiszę, że to tradycyjne podejście do powieści fantasy. Autor nazywa swoją książkę nowym podgatunkiem literatury tj. LitRPG. Czy nazwa jest odpowiednia, nie wiem, ale książkę można faktycznie umieścić w połowie drogi między literaturą a grą, a dokładniej gameplayem. Dlaczego? Wszystko przez prawa rządzące światem Barliony - wirtualną rzeczywistością w stylu gier MMORPG, w którą zagrywają się ludzie na całym globie. Nie traktują jej jak zwykłej gry, a raczej jako drugie życie, ponieważ gracze przenoszą się do niej całą swoją jaźnią (jak w Matrixie czy Player One). Dodatkowo Barliona wykorzystywana jest przez Rząd jako miejsce odosobnienia dla przestępców, którzy zamiast trafiać do więzień, zostają przymusowo zamknięci w kapsułach i zmuszeni do pracy w kopalni, gdzie mają przez całą odsiadkę wydobywać wirtualne surowce (od razu przypomina się Khorinis znane z Gothica...oraz informacje o Chińczykach zmuszanych do gry w World of Warcraft ;) ). Ok, ale co jest w tym niezwykłego? Otóż to, że w przeciwieństwie do np. Matrixa świat Barliony nie udaje świata rzeczywistego. To gra RPG całą gębą. Jeśli odpyskujesz strażnikowi, przed Twoimi oczami pojawi się napis informujący o obniżonej reputacji u tej frakcji. Jeśli zabijesz szczura (na niskim lvl) możesz wydropić z niego ciekawe przedmioty, a pozyskane futro sprzedać u handlarza. Nawet wypicie zwykłej wody informuje cię o otrzymanym buffie do statystyk oraz o "stygnięciu" zdolności picia. To wszystko sprawia, że nazwałbym książkę literackim gameplayem. Jak dla mnie pozycja obowiązkowa dla każdego gracza, zwłaszcza fanów gothica, warcrafta (sam autor jest jego wielkim wielbicielem), micecrafta etc. Jak sądzicie, podobne książki mogą się u nas przyjąć?
  2. Czyli wahania spore. Dzięki za odpowiedzi
  3. Witam, po artykule w najnowszym CDA zastanawia mnie jedna rzecz. Posiadam pierwszą część gry Mafia - stan b. dobry, pierwsze wydanie wraz z pudełkiem, instrukcją, bonusową płytą z muzyką oraz wydrukowaną mapą świata - komplet. Skoro teraz to biały kruk wśród gier, ciekaw jestem za ile mogłaby pójść... Ktoś zorientowany w temacie?
  4. Odnośnie informacji z "Lobby szyderców" o WoWie i Breiviku... Newsa przebija chyba tylko historia pani (bodaj z TeleExpressu), która tłumaczyła brutalne zachowanie dzieciaka grą w Tetrisa... Tiaaa, gry komputerowe to samo ZUO.... Putin w młodości też pewnie grał w jakiegoś Mario i teraz mu grzybki (atomowe) w głowie...
  5. Ventas

    Film

    Moja wersja trailera Shadow of the Necropolis [Patch 1.11] do World of Warcraft. Nie śmiałbym poprawiać mistrza, ale Naxxramas został wprowadzony jeszcze przed WotLK i z tego powodu m.in. sceny z Northrend zostały odegrane w Winterspring, co teraz bardzo rzuca się w oczy. Dlatego zrobiłem remake nowego Naxxramas z Dragonblight (napisy po włączeniu opcji yt) Na moim profilu yt http://www.youtube.com/user/Ventass znajdziecie również przełożenie całej fabuły Warcraft III: Reign of Chaos, Założenia Durotaru oraz pierwsze dwie misje kampanii Nocnych Elfów z Frozen Throne, łącznie ponad 6 godzin materiału po polsku. Warcraft III: Rządy Chaosu Założenie Durotaru Warcraft III: Tron Mrozu
  6. z tego co wiem przygodowka nigdy nie zostala ukonczona:/ misja zabicia Medivha przez Lothara pojawia sie w W1, ale j/w watpie czy uda mi sie w nia kiedys zagrac:/ Blizzard dlugo nie zdradza swoich planow, wiec kto wie moze trwaja juz prace nad WIV watpie, zeby porzucili poprzednie historie hmmm chyba,ze 1 z nast. dodatkow do WoWa bedzie odnosic sie do skorumpowania Nozdormu i gracze otrzymaja nowy "stary" kontynent Azeroth z czasow pierwszego Przymierza. Swoja droga to bylby ciekawy pomysl instancje: pomoc Utherowi w ujeciu zdrajcow w Alterac typu (Culling of Stratholme), oblezenie starego SW, lub Stromgarde czy wojna starozytnych ;] w bazie WoWa znajduje sie model Jaroda Shadowsong, wiec kto wie ;] chociaz blizsze sa pewnie dodatki z podwodnym swiatem Azshary (zapewnie nowym miastem dla Ally z dostepem do morza bedzie Kul'Tiras) i z Emerald Dream Ysery Malfurion wciaz w nim przebywa. Pozyjemy zobaczymy;P edit: a propos WoWa...to prawda,ze w Cataclism maja zabic Cairne Bloodhoofa ?!
  7. dokladnie i mam cicha nadzieje, ze kiedys blizzard zrobi remake W1,2,3 wzbogacajac je o wiadomosci z WoWa np. dodanie Anasteriana Sunstridera, mozliwosc gry Lotharem (chociaz z tego co wiem w W1 byl dostepny, ale gdzie mozna toto teraz dostac...) albo pomysli nad przygodowka hehe ;P 1 probe juz kiedys podjal
  8. "Studnia jest zrodlem ich (elfow) mistycznej energii. To jej elfy zawdzieczaja swe niesmiertelne moce" powiedzialbym raczej, ze po zniszczeniu Studni stracili dar niesmiertelnosci, a ich moce zostaly mocno ograniczone. Wykorzystywali magie w zyciu codziennym zapewne nie czujac zmeczenia, czerpiac potrzebna energie ze Studni, nie zas z wlasnych zapasow. W koncu Kirin Tor byli odcieci od Quel'Danas, a mimo to potrafili rzucac zaklecia Wszystkim magom, warlockom etc. umozliwia poslugiwanie sie magia niewidoczny, niekonczacy sie deszcz wod ze Studni Wiecznosci po jej zniszczeniu.
  9. update historii WoWa kampania nieumarlych do momentu zniszczenia Sunwell. czesc 7 czesc 8 czesc 9 czesc 10 czesc 11
  10. Zgadzam sie w pelni z ksiezycowymi studniami szkoda tylko, ze NE maja najgorsze wiezyczki:/ Lodowe Zmije moze i sa silne, ale zajmuja bodaj 7 (?) pkt, co w polaczeniu z szybkoscia budowy i kosztem sprawia,ze sa uzyteczne jedynie przeciwko graczom opierajacym swoja obrone na wiezyczkach. Po udoskonaleniu swietnie sprawuje sie czolg u ludzi, jesli juz jestesmy przy najlepszych;) zadaje obleznicze obrazenia, a dzieki pancerzowi, takiemu jak w budynkach jest bardzo wytrzymaly dobrze tez zwalcza racami latajace jednostki:)) nieprzecenieni sa tez jezdzcy orkow. Szybki atak na budyni, polaczony z grabieza te ich wieczne podjazdy doprowadzaly mnie do szalu ;]
  11. jesli w czasie, w ktorym human/orc zbierze 10, nieumarly 20, ognik pozyska 5, to chyba jest to WOLNIEJ co do mojej strategii dokladniej wyglada ona tak: potrzebuje dobrze rozwinietego Mrocznego Wladcy z wampiryczna aura i Uspieniem, oraz druzyny ghulli, ktorzy chociaz silni nie sa, dzieli herosowi szybko sie regeneruja, a wrodzy bohaterowie zostaja uspieni. Glowna sila sa jednak 4 pelne wozy miesa z druzyna necromantow i podazajacymi za nimi 2 obsydianowymi posagami, odnawiajacymi mane/hp. Koszt dispella kaplanow jest znacznie wiekszy niz przyzwania szkieletow i chociaz ma spory zasieg, elfi klerycy nie wyrabiaja przydaje sie tez mala grupka gargulcow lub biesow strategia ma rowniez slabe strony, gdyz necromanci latwo padaja, ale coz ;] zadna nie jest idealna poza tym lepiej nie inwestowac w wieze duchow tylko w nerubianskie-lodowe. Maja maly dmg, ale zmniejszaja szybkosc ruchu i bicia dobra do ochrony kopalni w pelni zgodze sie natomiast z wiezami u ludzi szybkostrzelna, obszarowa i specjalna na magow nie ma sensu przesadzac z nimi, ale sa naprawde pomocne natomiast u elfow lepiej nie pisac... Rasy maja rowniez specjalna ostatnia linie obrony u ludzi jest to milicja w ktora czasowo zmieniasz chlopow; u orkow sa to domki, ktore po umieszczeniu w nich peonow zmieniaja sie w wiezyczki obronne; u NE jak juz wspomnialem sa to same budynki a u undeadow hmmm tutaj troche trudniej xD szybsza regeneracja na plugawej ziemi?
  12. heh kazdy hero ma cos denerwujacego ;P mnie osobiscie zawsze najbardziej wkurzal Mroczny Wladca i jego usypanie, oraz ciagle ucieczki za pomoca teleportacji arcymaga:/ ale na kazdego znajdzie sie sposob ;] a MK nie trawie juz za sam jego glos...
  13. j/w kazda z ras ma swoje dobre i zle strony. Wszystko zalezy od strategii. Orkowie maja najlepsza piechote i jednostki ladowe do walki wrecz, natomiast kuleja w latajacych i dystansowych. Maja slabsze budynki, ale moga opracowac kolczaste zapory. Najwieksza bolaczka wg mnie jest jednak brak jednostek leczacych, ktore sa dostepne dopiero przy wyzszym rozwoju, co zmusza nas czesto do wyboru bohatera Lowcy Cieni. Grajac Nocnymi Elfami trzeba przekladac spryt i strategie nad brutalna sile Orkow. Dzieci nocy posiadaja niewiele mocnych jednostek i dostepnych tylko na wyzszych stopniach rozwoju, jednak z posrod wszystkich 4 ras maja najlepsze jednostki dystansowe. Elfki dysponuja zdolnoscia niewidzialnosci w nocy, co ulatwia organizowanie zasadzek i szybkich atakow. Niewatpliwa zaleta jest rowniez mozliwosc przemieszczania budynkow-drzewcow. Te potrafia rowniez same sie bronic Elfy pozyskuja drewno inaczej niz pozostale rasy. Za pomoca ognikow czaruja drzewo, zdobywajac surowiec bez szkodzenia roslinie. Plus - nigdy nie zabraknie drewa na opal;P minus - dzieje sie to o wiele wolniej niz u innych... Ludzie maja najbardziej zrownowazone sily. Posiadaja dobra piechote, oraz szybko dostepne jednostki leczace. Moga udoskonalic mury budynkow, a dzieki tajemnej wiezy potrafia szybko pozbawic many wrogich bohaterow, a to wlasnie oni decyduja o wygraniej bitwie maja tez genialne czolgi o wzmocnionych pancerzach! Nieumarli natomiast ida glownie w ilosc, a nie w jakosc. najwiekszym plusem jest mozliwosc pozyskiwania zlota nawet na duze odleglosci. co prawda do pozyskiwania drewna potrzebuja innych jednostek, ale te poruszaja sie o wiele szybciej niz u pozostalych ras. Nieumarli sa narazeni na ataki z powietrza, dlatego przydaje sie zdolnosc biesa podziemi, ktory moze sciagnac latajace jednosci na ziemie. Co moglybym o nich jeszcze powiedziec hmm przyznaje, ze sam nimi gram wydaja sie slabi, ale jesli uda Ci sie przed atakiem nieprzyjaciela zbudowac armie necromantow i towarzyszace im wozy miesa, wypelnione zwlokami + dobrze rozwiniety bohater, wrog nie bedzie miec wiekszych szans na przezycie 1 necro potrafi stworzyc 4-6 szkieletow, a co chwile uzupenia ich braki. Nawet rozproszenia magii kaplanow nie pomoga, gdy wroga baze zaleje fala nieumarlych NIe zmienia to faktu, ze najmniej lubie ta rase...i o ironio nia najlepiej umiem grac ech:/ Jednak najwazniejsza jest strategia! Kiedys przegralem z gosciem, ktory zamiast armii budowal same wiezyczki, a swiat przemierzal Krwawym Magiem...zakradal sie ciagle od innej strony, a po uzyciu obszarowki uzywal zwoju powrotu do bazy... wybil cala moja armie i zniszczyl miasto ...naprawde o wygraniu nie decyduje rasa, ale strategia i dobrze rozwiniety bohater.
  14. przez drobne nieporozumienie usunalem linki, ale juz sie wyjasnilo dla przypomnienia Zauwazylem, ze sporo osob grajacych w WoWa nie zna w ogole jego historii:/ Dlatego zeby przyblizyc Wam dzieje swiata Azeroth nakrecilem historie opowiedziana w Warcraft3, ale w realiach WoWa. Staralem sie oddac w 100% zgodnosc wygladu bohaterow i miejsc akcji. W przyszlosci postaram sie dodac kolejne kampanie wraz z dodatkiem FT, oraz jesli czas pozwoli wczesniejsza historie od wojen tytanow. Wszystko oczywiscie PL Zycze milego ogladania Czesc I Czesc II Czesc III Czesc IV Czesc V Czesc VI Ech, stary, jak chcesz to możesz reklamowac swoją twórczość na forum, ale musisz przy okazji napisać coś o tym. Same linki nie przejdą :] - Lord za reklamowanie dostalem Ostrzezenie ale jesli trzeba juz dopisze ;] Nie, nie, nie za reklamowanie. Ostrzeżenie bylo za prywatne serwery w WoWie - Lord myslalem,ze to bylo powiazane, ale skoro nie to wszystko w porzadku
  15. Najmilej zaskoczyly mnie: moze piszmy tez zakonczenia, ktore nas najbardziej rozczarowaly Gothic 3 - spodziewalem sie czegos wiecej niz pokaz slajdow...czesto zaprzeczajacych sobie nawzajem:/ Super Frog - heh czy ktos to jeszcze pamieta ? wspaniala platformowka z swietnym intro^^ czego niestety nie mozna powiedziec o outro...krotkie, nabazgrane na kolanie...