Jump to content

KoRnish

Forumowicze
  • Content Count

    178
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralna

About KoRnish

  • Rank
    Krasnolud

Sposób kontaktu

  • Discord
    Array

Informacje profilowe

  • Skąd
    Array
  • Zainteresowania
    Array
  1. Musisz co chwile walić innym ciosem, żeby nabić ten licznik po prawej stronie ekranu. Ja mam inny problem. Posiadam oryginalną wersję DMC 3. W wielu miejscach gra mi strasznie przycina. Co ciekawe, znalazłem tego przyczynę. Okazało się, że wystarczy w folderze sound zostawić tylko pliki od m01_c00.bin do m99_c03.bin, resztę usunąć i gra chodzi jak złoto... tyle że bez muzyki. A na braku muzyki strasznie traci grywalność, więc może zna ktoś jakiś inny sposób na pozbycie się tego problemu ? (patch 1.1.0 nie pomógł).
  2. Konsolowiec? Raczej... mieszaniec ? xD Zaczynałem z NESem (w naszym pięknym kraju znanym jako Pegasus), na którym od czasu do czasu pogrywam i dziś (naprawdę, zużyłem już na nim z 5 padów, ale konsola wciąż działa. Teraz muszę być ostrożniejszy, bo nowego ciężko zdobyć, a te z "targu, u ruskich" rozsypują się po tygodniu). Dlaczego ? Żaden emulator tak dobrze nie odda klimatu tej maszynki (to się z resztą tyczy wszystkich konsol). Potem był PC i PSX (ten drugi niestety po 4 latach wiernej służby poszedł do piachu ). PS 2 się nie doczekałem (jeszcze nie, hehe ) to też z braku pada (na szczęście już mam) w Onimushe 3 musiałem grać na klawiaturze. Defaultowe sterowanie było oczywiście zrobione dla ludzi z drugą parą rąk, ale udało mi się je zmienić i grało się nawet całkiem całkiem (tak wtedy myślałem). Potem wróciłem do tej gry z padem i... jak myślicie ? Grało się znacznie lepiej. Wszelkie combosy wychodziły mi o wiele płynniej i szybciej, było po prostu łatwiej i przyjemniej. Jasne, jak ktoś jest nieprzyzwyczajony do pada to nie będzie od razu czesał comba za combem, ale już po ok. jednej godzinie można się przyzwyczaić (ja się przyzwyczaiłem po 10 minutach, ale może to dlatego, że wcześniej sporo grałem na PSX), a jak już się przyzwyczaisz, to nie ruszysz podobnej gry klawiaturą.
  3. Cóż, może po prostu kłamał . Nie wiem z resztą, bo jak pisałem, jeszcze w to nie grałem. Inna sprawa, że moją grę, którą robiłem miesiąc, dało się przejść w 15 minut (za to było to 15 minut naprawdę porządnej rozrywki ). Niestety, z braku czasu projekt musiałem porzucić . Może kiedyś do niego wrócę, kto wie ? Chyba mam go jeszcze na jakimś starym CDku. A co do RPG Makera, to jest polska strona tego programu. Znajdziesz tam kilka jego wersji do ściągnięcia. Ciężko powiedzieć która jest najlepsza, XP oferuje najlepszą grafikę i wysoką rozdzielczość, ale jest do niego dość mało zasobów (tzn. lokacji, potworów, postaci, itd. najlepszym rozwiązaniem, jeśli ktoś ma zadatki na grafika, jest stworzyć własne), ale 2003 ma najlepszy system walki (chociaż, jeżeli znasz się co nieco na programowaniu, możesz spokojnie w XP zrobić swój własny) i o wiele więcej zasobów.
  4. Nawet już spotkałem i pokonałem . znienawidziłem go jeszcze bardziej. Nie, i ani słowa więcej (nawet jak to oznaczysz jako spoiler, będe musiał ze sobą walczyć, żeby tego nie przeczytać xD). Bardzo podoba mi się system Blitz u Sabina. Co prawda początkowo miałem z nim problemy, ale to kwestia wyczucia, teraz techniki wychodzą mi prawie zawsze (a gram na padzie, więc wyprowadzam je gałką analogową). PS. Dzisiaj natknąłem się na pewną fanowską grę, a mianowicie Final Fantasy VI: Dark Cloud. Jest to RPG zrobiony w RPG Makerze 2000 (naprawdę fajny program, sam bawiłem się kiedyś wersją XP, ma masę opcji i praktycznie wszystko zależy tu od nas, jeśli tylko ktoś ma zapał, ambicję, pomysł i dużo wolnego czasu, może zrobić RPGa na poziomie FF VI [i nie ma w tym ani grama przesady !]). Zrobienie tej gry trwało dwa lata (robił ją tylko jeden człowiek). Jeszcze nie grałem, ale zamierzam, jeśli ktoś jest zainteresowany, opis i download znajduje się tutaj. Miło mi otworzyć 14 stronę tematu o serii Final Fantasy .
  5. Hm, może kiedyś pogram w wersję PSX i zobaczę, jak szybko tam uda mi się wszystko wymasterować. Heh, zaciekawiło mnie to . W ogóle mało jest w DQ8 xD (by skminić, o co mi chodzi, jest w 1:42 filmiku, może komuś się będzie chciało dooglądać )Mnie się chciało . On się przemienił w SSJ 2 ? xD. Szkoda że nie użył KameHameHa . Fajnie wygląda DQ VIII, widać że nie jest zbyt poważnie (Ultros, The Ultra Slime xD), to będzie kolejny jRPG którego przejdę, gdy kupię PS 2 (po FF X, X-2 (niech mnie powieszą na gałęzi, co tam ) i XII ) To może jeszcze opiszę swoje pierwsze wrażenia (po 2,5 h gry) z FF VI. Grafika ładna (nie mam nic do 2D), świat ciekawy, postaci również (Locke... nie złodziej, tylko łowca skarbów ) , a Kefka to taki jackass, że od razu chce mu się skopać tyłek (i ten jego śmiech...). Jedyne zastrzeżnie, to że wszystko dzieje się trochę za szybko, za dużo postaci zostaje wprowadzonych naraz (król, jakiś jego brat którego spotyka po latach, Vagrant, który ma do niego pretensje, że to on został następcą mistrza, itd...). W FF VII zastosowano fajny zabieg, Cloud co jakiś czas podsumował wszystko co się do tej pory wydarzyło. Dzięki temu łatwiej było uporządkować wszystkie wydarzenia. No ale gram dopiero 2,5 h, więc nie bede narzekał.
  6. Może być' date=' chociaż czuć tu lekką nutkę DB .
  7. Raczej nie, dopiero jak zobaczyli wyniki sprzedaży FF VII, stwierdzili, że warto jeszcze trochę na tym zarobić . Suwałki? Nie, Zamarte xD. Mylisz się. AC zaczyna się tą sceną, po czym pojawia się napis "498 lat wcześniej", wtedy zaczyna się właściwy film, który dzieje się 2 lata po zniszczeniu Midgar.
  8. Wyjątek potwierdzający regułę. I chyba tylko w nim . Po tym filmiku jak japończyk bije Emeralda w 1,5 minuty, mime'ując Angermax, to za bardzo nie ma sensu, bo szybszego sposobu się nie da znaleźć. Angermax to najlepszy limit do takiej taktyki, ponieważ trwa najkrócej, a zadaje spore obrażenia (próbowałem mime'ować Omnislasha i mimo, że non-stop zadawałem Emowi 9999 DMG, to trwało to dłuzej, z powodu dłuższej animacji limitu) W PS3 nadzieja. Ja w przeciwieństwie do ciebie, nie jestem tak ortodoksyjny w kwestii klimatu tej grafiki i z chęcią zobaczyłbym postaci takie jak w AC (btw. grał ktoś w FF VII z patchem NPC Reconstruction ? Owy patch zmienia wygląd naszych bohaterów, oraz wszystkich NPC w grze na modele bliższe tym z VIII [w przypadku naszego teamu użyto po prostu modeli z Battle Mode]. Ja grałem i mimo, że jeszcze nie wszyscy NPC są "podmienieni" [obecnie ok. 70%] to i tak robi to wrażenie, warto zobaczyć [jak ktoś jest zainteresowany, to linka dam ew. w następnym poście, bo teraz nie mam czasu szukać ]). Ostatnio bawiłem się też patchem zmieniającym midi na .pfs z wersji na PSX (ponoć da się wrzucić nawet mp3 z OST, ale tego już nie sprawdzałem). Fakt, muzyka była lepsza, ale wkurzały mnie bugi (np. raz po walce, na mapie świata, cały czas grała battle theme), oraz to, że gierka miała lekką ścinę przy każdej zmienie lokacji, a że cierpliwość nie jest moją zaletą, odpuściłem. Zainteresuję się, ale póki co, skończyłem moją przygodę z FF VII (wszystkie materie wymasterowane, zdobyłem po 3 sztuki każdej master materii, wszystkie postaci na 99 lvlu, Weapony martwe, nie chciało mi się tylko szukać klucza do Midgar [to też nie zdobyłem ostatniej broni dla Tify] i maksować statystyk w zatopionym samolocie, ale to zrobię następnym razem [a już wiem, że na 100% będzie następny raz]). Jutro jeszcze obejrzę Advent Children (kupiłem już tydzień temu na allegro, ale chciałem dokończyć grę, przed obejrzeniem filmu) i biorę się za... (fanfary !) Final Fantasy VI ! . I tutaj jeszcze jedno pytanko do ludzi którzy już w szosteczkę grali. Ściągnołem z subfan.pl roma tej gry, emulator ZSNES, oraz spolszczenie (RPG najlepiej smakuje w ojczystym języku ). Wg. readme spolszczenia, powinno się ono odpalić samo, jeżeli plik FF3.IPS umieszczę w folderzę z grą i odpalę ją przez ZSNES. Tak się jednak nie dzieje, wie ktoś jak odpalić ową polonizację ? Jedna z cech charakterystycznych jRPG, tak jak brak dubbingu . Żeby mu dorównać trzeba grać w schronie atomowym, 7 metrów pod ziemią, odżywać się tynkiem ze ścian i nie obieranymi jeżami przez 20 lat ? xD a konkretnie ? a konkretnie ? Advent Children i Last Order są imo w porządku. Dirge of Cerberus na trailerach też wygląda bardzo apetycznie, ale podobno klimat tej gry całkowicie rujnuje jakaś postać, grana przez japońską gwiazdę pop ? xD (nie wiem dokładnie, gdzieś na necie o tym czytałem). Mimo wszystko i tak bym pograł . Jak podaje WIKIPEDIA w skład Kompilacji FF VII wchodzi również : "On the Way to a Smile - trzecięściowa nowelka pokazująca, co zdarzyło się po zakończeniu gry", oraz "Maiden who Travels the Planet - opowiadanie, które pojawiło się w Ultimania Omega Guide for Final Fantasy VII, opisujące losy duszy Aeris po tym, jak ta złączyła się z Lifestreamem.". Ktoś ma więcej informacji na temat dwóch ostatnich ? PS. Dość późno odpisuję, ale ostatnio byłem w miejscu, w którym dostanie się do internetu graniczy z cudem.
  9. Z muzyką w FF VII jest imo różnie. Tzn. niektóre kawałki mnie ruszają (Cosmo Canyon, midi który włącza się w niektórych jaskiniach. Nie wiem jak się nazywa, ale jest naprawdę świetny, no i lekko schizowa muzyczka gdy pojawi się Chocobo ), inne mniej, a jest jeden taki, którego po prostu nie mogę już słuchać (Gold Saucer ! Z początku go tolerowałem, ale teraz gdy tylko tam wjeżdżam, wyciszam głośniki). Słyszałem o patchu, który znacznie poprawia jakość muzyki. Nawet widziałem na youtubie filmik, w którym koleś grał z tym patchem i muszę przyznać, że rzeczywiście brzmiało to znacznie lepiej. A teraz trochę z innej beczki. Obejrzałem dzisiaj FF VII: Last Order (w końcu !) i mam dość mieszane uczucia. Z jednej strony, świetne sceny walk (Zack vs Shinra, Zack vs Sephiroth), dobra kreska. Z drugiej, postaci wyglądają jakoś tak... dziwnie. Najdziwniejsza jest ich mimika (Sephiroth w trakcie walki z Zackiem robi takie miny, że myślałem, że padne xD). Tifa też coś nie do końca im wyszła, a Cloud ma za krótke i za mało spiczaste włosy . Zmienili też parę rzeczy w stosunku do oryginału (Sephiroth sam wskoczył do Lifestreamu, a Zack oberwał ze snajperki ?). Bardzo przypadł mi natomiast ogólny klimat tego "filmiku". Dominują ciemne barwy, jest bardzo mrocznie, muzyka to głównie ciężkie metalowe riffy. Ba, jest nawet trochę krwi (krew w Final Fantasy, omg ) ! To wszystko tworzy bardzo dobry klimat (choć nieco odmienny od tego z gry). Jako dodatek do Advent Children, "filmik" (bo ciężko to nazwać anime, gdy trwa tylko niecałe 30 min.) jest bardzo w porządku, chociaż imo, mógłby trwać ok. godziny i poruszyć np. bardzo interesujące wątki rodziny Aeris (tej prawdziwej), oraz Lucrecii i Vincenta. Teraz jeszcze z innej beczki . Dzisiaj zauważyłem, czego mi brakuje w FF VII. Otóż, po co trenować te wszystkie materie, zbierać wszystkie E.Skille, zdobywać Master Materię, skoro... po zabiciu Weaponów nie ma już kogo nimi tłuc ? Taka sztuka dla sztuki ? Potwory z Northern Cave padają po paru zwykłych ciosach. Imo brakuje tu jakiejś jaskini z cholernie mocnymi potworami, które miałyby również niezwykle mocarnego bossa (do którego dojście byłoby już nie lada sztuką, a co dopiero powalenie bydlaka), a za którego unicestwienie dostawalibyśmy np. gratulacje od SquareSoft (po co jakaś nowa materia/broń, skoro silniejszych potworów i tak już nie ma ?). Dwa Weapony to dla mnie stanowczo za mało.
  10. Pomocy. Jak zdobyć summona Alexander ? Znalazłem tą kobietę w jaskini w Great Glacier, ale ona tylko każe mi wyjść i nie chce ze mną walczyć. Co zrobić ?
  11. Nie wierzę, to takie proste, a sam na to nie wpadłem... :shock: , ale to dlatego, że nigdy nie korzystałem z materii Manipulate i po prostu o niej zapomniałem. Dzięki, teraz zbiorę wszystkie E. Skille . A i owszem . Niekoniecznie, z tego co pamiętam, Odin mógł również spudłować (a może to FF VII rzuciło mi się na mózg ? xD). Nie zdarzało się to za często, ale jednak. BTW. Jeden z moich ulubionych summonów/GFów, kocham efekt rozpadającego się na 2 części potwora . Tia, przyznam szczerze, że nie doszedłem do tego momentu (grałem w FF VIII 2 lata temu w wakacje, niestety zaczął się rok szkolny i nie miałem dość czasu, aby go ukończyć ), ale zawsze chciałem zobaczyć jak to wygląda. BTW. Co miał na myśli Gilgamesh mówiąc "You gave me the 4th one ?" ma to coś wspólnego z mitem o nim ? Hejże hola, FF XII ma jak widzę nowatorski (chociaż nie, podobnie było w Sudeki, ale nie na taką skalę) system walki. Byłem w niezłym szoku, kiedy postaci nagle zaczeły się ruszać (a trzeba wam wiedzieć, że pierwszy raz zobaczyłem FF XII w ruchu, właśnie na tym filmiku ). Fajnie, jak tylko kupię PS 2 (a kupię, gdy tylko wyjdzie PS 3 ), pogram w to, zaraz po FF X . No i fajny popis Gilgamesha . Przy okazji, czy to tylko ja odnoszę takie wrażenie, czy animacje (w czasie walki) w FF VIII są znacznie płynniejsze niż w VII (tam są takie jakby "chaczące") ?
  12. Hej, można jakoś zmusić potwora do użycia jego skilla (chodzi mi o te, które można przejąć do E.Skill). Chyba 20 minut walczyłem z Razor Weed (takie małe stwory, wyglądają jak ożywione pory , mozna je spotkać w okolicach Wutai ), rzucałem na nich Haste, Regen, zadawałem najmniejsze możliwe obrażenia, leczyłem ich, itd... a one za cholerę nie chciały użyć Magic Hammer. Waliły jedynie fizycznie o counterowały Spaz Voicem. Nie mogę już się nauczyć tego skilla ? (ten sam problem dotyczy też np. Big Guard, którego BeachPlug również nie chce wykorzystać). PS. No i w końcu zdobyłem Omnislasha, oraz W-Summon. Męczyłem się chyba z 1,5 godziny, ale warto było . Teraz jeszcze Special Battle.
  13. Czy ta gra ma już status abandoware ? Zachęciliście mnie, a nie mam tego CDA z pełniakiem .
  14. Zrobiłem wszystko to co mówiłeś, a nawet lepiej, bo karmiłem je tymi najlepszymi greensami od Chocobo Sage'a, po 5k za sztukę (zaszalałem ). I doczekali się potomstwa, niebieskiego Chocobo imieniem Enkidu (na cześć postaci z jednego z moich ulubionych anime, Gilgamesha, polecam ! [i tak, wiem, że Gilgamesh jest też FF V i że ten mit istnieje naprawdę, ponieważ jest on osią fabuły w w/w anime] koniec offtopicu ). Niestety, teraz nie chcą już płodzić nic, prócz żółtych Choców (a próbowałem już z 30 razy). Innych barwników starczyło im tylko na jedno dziecko ?
×
×
  • Create New...