Jump to content

Orion

[Ekspert] Power Supplies
  • Posts

    1,213
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Orion last won the day on October 20

Orion had the most liked content!

Reputation

170 Znakomita

About Orion

  • Rank
    !=
    Skalny Troll

Dodatkowe informacje

  • Ulubiony gatunek gier
    Array

Informacje profilowe

  • Płeć
    Array
  • Skąd
    Array

Sposób kontaktu

  • Skype
    Array

Recent Profile Visitors

10,928 profile views
  1. Sklep Net-S anulował mi zamówienie na obudowę dzień po jego złożeniu. (Co za niespodzianka). Wtedy zamówiłem na buy-IT za 415zł, skąd przyszła uszkodzona. Zgłosiłem rękojmię, wysłałem do nich obudowę i po 16 dniach nie doczekałem się odpowiedzi. Zadzwoniłem do nich, i powiedzieli że przez ten czas zwlekali z wymianą obudowy na nową, bo nie mają jej na stanie. Odpowiedziałem, że przecież na stronie obudowy w ich sklepie piszą "Dostępność: 100". Odpowiedzieli, że to błąd na stronie i go naprawią. Zaoferowali mi zwrot pieniędzy. Po rozmowie telefonicznej wszedłem na stronę obudowy w ich sklepie i spodziewałem się że po prostu oznaczą obudowę jako niedostępną, a oni kompletnie usunęli produkt z całego sklepu 😆 https://buy-it.pl/be-quiet-pure-base-500dx-z-oknem-czarna-p41360 Wziąłem zwrot pieniędzy i kupiłem obudowę za 539 z normalnego sklepu. 🙄 Doszła w zeszły poniedziałek 15.11, tymczasem reszta części leżała na półce od 20 października. Przynajmniej przetestowałem je na pająka czekając na obudowę, żeby zobaczyć chociaż czy są sprawne. GTX660 podziałał z nowymi częściami cały 1 dzień, po czym umarł 💀 Wentylatory się kręcą, ale nie wyświetla obrazu na żadnym wyjściu, ani w nowym komputerze, ani w starym. RIP. Chciałbym kupić jakąś kartę do 3000zł. RTX2060 za 2799zł to dobry wybór? https://www.x-kom.pl/p/660886-karta-graficzna-nvidia-inno3d-geforce-rtx-2060-twin-x2-6gb-gddr6.html Widziałem na Allegro że np. GTX1070 chodzą po ~1700, ale nie wiem czy chciałbym kupować pięcioletnią kartę za tyle kasy.
  2. Obudowa przyszła uszkodzona, ze sporym wgnieceniem. Łatwiej zrobić zwrot 14-dniowy, czy rękojmię?
  3. Nawet za 1449zł! To ok, wezmę go razem z tą Z490, fajna ta promocja z 679zł na 499. Dzięki wszystkim za pomoc, napiszę jak przyjdzie i złożę Kupiłem obudowę na net-s, najlepszy bonus za zakup jaki w życiu widziałem:
  4. Dzięki, faktycznie fajne promki. Myślę że z obudów wezmę 500DX. Wezmę też chłodzenie Scythe. i7-10700K kosztuje po promce 1450zł, a 11700K 1700zł. Jest na tyle lepszy że dopłata jest uzasadniona? 11700K + Gigabyte Z590 GAMING X = 1700 + 720 = 2420zł 10700K + Gigabyte Z590 GAMING X = 1450 + 720 = 2170zł 5600X + ASRock B550 Pro4 (na promce, lepsza niż Asus TUF GAMING B550-PLUS?) = 1400 + 520 = 1920zł (1950zł z płytą Asus) Mówisz, że w grach wydajniej będzie na ostatnim zestawie? Poza grami nie renderuję ani nie wykonuję żadnych wielkich obliczeń, więc jeśli mam oszczędzić 500zł względem zestawu z 11700K to chętnie skorzystam.
  5. Trudno mi właśnie podać konkretny budżet, zwłaszcza że kupuję tylko pół komputera. Chciałbym mieć porządny procesor i peryferia bez przepłacania. To załóżmy że będę używał dalej GTX660. Mam więc dostępny Ryzen 5 5600X 6/12 rdzeni za 1400zł, albo i7 10700KF 8/16 za 1490zł na Morele. (10700F albo niedostępny, albo droższy.) Wydajnościowo lepszy ten Intel? A jak wypada Intel w porównaniu z droższym 5 5700G? Gdzie widziałeś Z490 A Pro za 499zł? Ja widzę wszędzie za 599zł. Czy potrzebna jest płyta Z jeśli nie mam zamiaru podkręcać? Jeśli możesz to podrzuć odpowiednie RAMy, 16GB. Chciałbym kupić wygodną w montażu obudowę w bardziej stonowanym stylu, bez przesadnych LEDów, i chyba nie chciałbym na nią wydać więcej niż 400zł. Nie musi mieć miejsc na stacje dysków. Jak już kiedyś zdecyduję się kupić porządną kartę graficzną, to jak najbardziej mam zamiar przerzucić się na monitor 1440p 144Hz.
  6. Cześć, potrzebuję nowego komputera. W starym, który złożyłem z pomocą tego forum prawie równiutkie 10 lat temu (09.2011) nareszcie padła płyta główna. Najwyższy czas na coś nowego Ze starego komputera mogę zostawić: Karta graficzna: GTX660 2GB (nie mam zamiaru kupować nic nowego w obecnych cenach...) Dyski: SSD Samsung 850 EVO 250GB SATA, 2x HDD 3,5" SATA Chłodzenie: SilentiumPC Fera 2 Zasilacz: Cooler Master Masterwatt Lite 500W Potrzebuję: Procesor Płytę główną RAM Obudowę Celuję w procesor z nieco wyższej półki; taki, który nie będzie zamulał przy otwieraniu wielu ciężkich stron internetowych naraz i który w przyszłości podołałby kartom graficznym klasy RTX3070/80, tylko bez żadnych ekstremalnie drogich. Moglibyście coś doradzić? Czy zintegrowane karty w Intelach/AMD zdążyły już przegonić GTX660? A może da się znaleźć jakąś niedrogą kartę na przeczekanie aż do kupna czegoś porządnego? Gram tylko w Genshin Impact i Raft, w 1080p na monitorze 4K na najniższych ustawieniach. GTX660 oczywiście nie potrafi uciągnąć też YouTube w 4K, choć to raczej wspólna wina razem z procesorem (Phenom II X4 955).
  7. Dziękuję za propozycje Przejrzałem je i wybiorę Logitech G102, czyli praktycznie wymiana obecnej na nową.
  8. Chyba całkiem dużą, od czubka środkowego palca do kciuka jest to 13,5cm. Mogę przekleić całą formułkę z test-gear w razie potrzeby więcej informacji: jaką obecnie myszkę używasz: Logitech G203 jakie DPI w obecnej myszce masz ustawione: 1600 czułości w grach (wystarczy wpisać – niska, średnia lub wysoka): niska czułość - zwykle na domyślnych ustawieniach gry obracam się za wolno, więc zmniejszam czułość czułość w Windows: 6/11 bez akceleracji czułość w sterach myszki (o ile takie posiada Twoja obecna myszka): brak ile cm przejeżdżasz myszką aby wykonać pełny obrót – 360°(w dowolnej grze fps): 6,5cm w Overwatch w co grasz (podaj tytuły gier): nie grywam jaką masz obecnie podkładkę: noname poliestrową z nadrukiem ile przycisków używasz w myszce (czy używasz boczne): dwa boczne i jeden górny, większej liczby też bym używał twój budżet: 200zł luźny jaki chwyt stosujesz: Fingertip jakie jest Twoje ułożenie palców na myszce (1+2+2 czy 1+3+1): 1+3+1; kciuk z boku, wskazujący na lewym, środkowy+serdeczny na prawym, mały z boku jesteś lewo czy prawo ręczny/a? prawo jaka jest wielkość Twojej dłoni (w cm, od końca palca do zgięcia nadgarstka, zmierz jak na poniższym obrazku): 19cm jaka jest szerokość twojego palca wskazującego (zmierz jak na powyższym obrazku)? 1,8cm czy chcesz zmienić swój chwyt?: ewentualnie czy inny zakres dpi w nowej myszce jest akceptowalny dla Ciebie?: więcej niż 1600dpi to dla mnie za szybko co w twojej obecnej myszce chciałbyś zmienić najbardziej/co się zepsuło?: Przyciski zaczęły dwuklikać oraz przydałoby się więcej przycisków czy nowa myszka musi być kupiona w Polsce? Tak
  9. Cześć, szukam myszy do 100-200 zł. Od 2 lat korzystam z Logitech G203, ale zaczęła podwójnie klikać. Trzymam fingertip grip. Koniecznie musi mieć programowalne przyciski boczne i górny, z możliwością przełączania profili w zależności od zfokusowanej aplikacji. W Logitechu G203 używam dwóch bocznych do przełączania kart w przeglądarce oraz górnego do zamykania aktywnej karty, ale większa liczba przycisków też jest mile widziana. Nie miałbym też oporów przed ponownym kupnem Logitech G203, jeśli nadal jest ciekawa w tej cenie. (Kupiłem 08.2018 za 120zł)
  10. No to trudno. Jako że ostatecznie wciąż potrzebny mi jest dysk, to chyba skorzystam z rękojmi - mogę poprosić o wymianę dysku na nowy i zwrot kosztów przesyłki, a przy zwrocie 14-dniowym musiałbym zapłacić za przesyłkę, zwrócili by mi pieniądze za dysk, i dalej musiałbym sobie kupić nowy.
  11. Hej! Płyta główna: MSI 870-C45 (6x SATAII) SSD: Samsung 850 EVO 250GB Stary HDD: Samsung HD502HJ 500GB Nowy HDD: Toshiba P300 3TB W środę otrzymałem dysk Toshiba P300 3TB, zamontowałem i podłączyłem do zasilacza i płyty głównej. W trakcie uruchamiania BIOS dłużej niż zwykle (~1-2 minuty) wyświetlał komunikat "AHCI Drive Init...", po czym wyświetlił że wykrył tylko SSD i stary HDD. W Windowsie oczywiście też nigdzie nie widać było Toshiby - ani w menedżerze urządzeń ani zarządzaniu dyskami. Już na etapie wykrywania dysków przez BIOS, nowa Toshiba zaczęła głośno stukać. Nagrałem dźwięk, posłuchajcie: https://vocaroo.com/1ejq6THctH3I Dźwięk zaczyna się na etapie BIOSu i trwa cały czas, nawet w Windowsie, aż do wyłączenia komputera. Odłączyłem od płyty i zasilacza stary HDD Samsung, i podpiąłem Toshibę do płyty tymi samymi kablami, do tego samego portu co HDD Samsung. BIOS wykrył tylko SSD, Windows również, Toshiba stukała cały czas. Zmieniłem w BIOSie tryb AHCI na IDE - bez zmian. Podłączałem Toshibę do różnych innych portów SATA na płycie i ani razu nie została wykryta. Dysk kupiłem jako nowy, otrzymałem fabrycznie zapakowany i bez widocznych uszkodzeń. Niestety nie mam drugiego komputera, ale przez wyżej opisane zachowanie zaczynam wierzyć, że mam pecha i zwyczajnie przyszedł wadliwy. Chyba, że macie jakieś inne podejrzenia. Mogę skorzystać z rękojmi lub zwykłego 14-dniowego odstąpienia od umowy - co byłoby tu korzystniejsze?
  12. Jak znajdziesz za 199zł, to do 200zł nie ma lepszego niż Corsair CX450.
  13. Jak coś to takie rzeczy jak głośniki nie pobierają prądu z komputera, myszka i klawiatura tyle co błąd pomiarowy, a okulary VR podłącza się do adaptera w ścianie.
×
×
  • Create New...