Jump to content

almagesta

Forumowicze
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralna
  1. Mój błąd - nie opisałem dokładnie sytuacji. A więc, ZANIM zadałem zapytanie na tym forum, pozwoliłem sobie na większe szukanko. Niestety, nie znalazłem niczego konkretnego/wartego uwagi/posiadającego rozbudowany system zarządzania. Zatem nasunęły mi się dwie tezy: 1) Nie ma gier tego typu, gdyż są zbyt mało popularne; 2) Są takie gry, ale ze względu na małą popularność, mało kto o nich wie i mało kto je rekomenduje. Osobiście liczyłem na tezę nr 2 i szansę, na znalezienie ludzi na tym forum, którzy byliby w stanie podać mi kilka tytułów wartych uwagii (i zgodnych z moimi wymaganiami ofc). Mam zatem nadzieję, że ktoś zna i podeśle kilka ciekawych pozycji. No niestety, bardziej celuję w zarządzanie. Co do Civilization... meh, nie mój styl. Bardziej preferuję EU4, ale nie ukrywam, że brakuję w tym trochę aspektu Role Playing (dlatego ubolewam na Dragon Commanderem - fajny, role-play'owy sposób na zarządzanie, a tragiczna część strategiczno/bitewna). Ale dzięki za propozycje.
  2. Jak na kogoś, kto się dopiero uczy, to całkiem, całkiem. Kilka uwag: 1. No nie ukrywajmy, jakbyś posiadał klasę Gracz z metodą zaznaczPole(int x, int y) i z scanera podawał tylko x i y, to by kod ładniej wyglądał. 2. Dobrą praktyką jest wyrabianie sobie fachowo nazywanej idioto-odporności, czyli co się stanie, jeżeli użytkownik poda wiersz 7, a nasze kółko i krzyżyk ma tylko 3 wiersze? Albo poda ktoś "a"? 3. Plansza, jako dwuwymiarowa tablica... jak kto lubi, ale czy nie lepiej pomyśleć o planszy jak o grafie (takim matematycznym/informatycznym)? Możesz wtedy uzależnić wielkość grafu od konstruktora klasy i bezproblemowo tworzyć abstrakcyjne wersje kółka i krzyżyka, np. 4x4 albo 7x7. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, aby było jak najmniej "hardcodu" (czyli wpisanej na sztywno wartości) - idealnie 0 hardcodu. 4. Wartości do zmiennych, np. zamiast if (warunek == 3) lepiej wyglądałoby if (warunek == PLAYER_1_WIN_VALUE) albo najlepiej public boolean didPlayerWon(Player player) { //funkcja, która dla "player" sprawdza, czy wygrał ... } i wtedy punkt 3 i natura grafowa pozwala nam sprawdzić kolorowanie węzłów grafu. A co do kolorowania... 5. Zamiast wartości 1 czy 10, to albo stosować enum (jeżeli wiemy, że zawsze będzie dwóch graczy), albo lepiej zezwolić na abstrakcję 3 lub więcej graczową i zezwolić na public class Player { private int id; private Random random; public Player() { this.id = random.nextInt(); } public String getMarker() { //wygenerowanie stringa albo na bazie id albo czegoś lepszego - ważne, aby dla każdego był unikalny - tlyko tutaj już bez randoma } } Tak jak zobaczysz w innych pewnie odpowiedziach - ile ludzi, tyle pomysłów i zastrzeżeń na to, więc nie masz się też co przejmować. Ode mnie to tylko sugestie jak można to zmienić i na co zwracać uwagę. Powodzenia przy nauce javy.
  3. Hejka, Zakładam, że to dobry temat, więc zapytam: szukam już od jakiegoś czasu gry podobnej do Divinity: Dragon Commander, tylko - nie będę ukrywał - zależy mi najbardziej na aspekcie zarządzania własnym królestwem, czyli podejmowanie decyzji, które mają wpływ na rożne aspekty królestwa/księstwa/czym_tam_władamy, wybieranie sobie księżniczki, etc. Zatem ktoś, coś widział, wie, jest gotowy polecić?
×
×
  • Create New...