Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

niziołka

Tamriel RPG

Polecane posty

Ja. Ehmmm. Nie żebym się speszył. O czym to ja miałem... :sweat: A tak!

Na wstępie chcę podziękować Niziołce za wsparcie projektu z ramienia moderatorstwa FA.

Otóż dziś miała miejsce premiera (jak dumnie to brzmi ^^ ) autorskiej (czyli, co ważne - darmowej) gry fabularnej - Tamriel RPG. Jak sugeruje tytuł, akcja gry toczy się w uniwersum znanym z takich gier jak TES: Arena, Daggerfall, Morrowind i Oblivion. W zamierzeniu gracze i MG mają do dyspozycji cały kontynent, 10 ras i 17 klas postaci. Sam podręcznik jest autorstwa mojego i kolegi, lecz uczciwie zaznaczam, że znajdują się tam również teksty znane z sieci jak i gry (fragmenty książek). Całość do pobrania ze strony http://www.tamriel.cba.pl .

PS. Zachęcam do odwiedzenia forum ^^ .

PS2. Nie śmiać się z okładki, sam robiłem. Niestety talentu nie mam, a grafików nie wynajęliśmy ;).

cRsoCQrebuc.jpg
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się zasysa, więc na razie wiele nie mogę powiedzieć. :P

Nie śmiać się z okładki, sam robiłem. Niestety talentu nie mam, a grafików nie wynajęliśmy ;).

Hm...

Albo inaczej:

Ke?

Przecie okładka jest ładna, tym bardziej, że to darmowa autorka. :) Raz, że kupa autorek, które w tym momencie przeglądam leniwie na moim dysku, ma brzydszą okładeczkę (lub nie ma jej wcale), a dwa:

http://www.rebel.pl/product.php/1,619/9208...owy-gratis.html

http://www.rebel.pl/product.php/1,1238/114...-Role-Play.html

http://www.rebel.pl/product.php/1,1312/130...-The-Vigil.html

Popatrz, jakie obrazki szpecą okładki systemów, za które trzeba płacić. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja, po tym co mi pokazałeś :sweat: . Tak czy inaczej przepraszam za problemy ze czcionką. Właśnie dorwałem programik do edytowania czcionek i jeśli Azura da to przy wersji 1.1 będzie <ok>. Poza tym, już zgłosiły się do mnie pierwsze osoby chętne do udoskonalania systemu, więc jestem dobrej myśli.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS2. Nie śmiać się z okładki, sam robiłem. Niestety talentu nie mam, a grafików nie wynajęliśmy ;).

Kurczaki, całkowicie zapomniałem, że ktoś mi kiedyś proponował zrobienie kilku grafik do systemu w klimatach morrowinda, a to byłeś ty! Przepraszam. :) Być może gdyby nie moja skleroza i początkowy brak weny mieli byście jakąś okładkę i parę grafik w podręczniku. :)

No a samego podręcznika na razie nie skomentuję, bo... go jeszcze nie ściągnąłem. :) Ale postaram się to nadrobić, choć podobnie jak fearon też mam do przewalenia na dysku parę autorek. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składam wyraz szacunku, widać, że bardzo przyłożyliście się do stworzenia i dopracowania tego settingu. Wprawdzie wyraźnie widać, że jest to system niemal typowo ''papierowy'', a co za tym idzie na PbF'a się raczej nie nadaje. Czy nie myśleliście nad stworzeniem drugiej wersji, okrojonej o te wszystkie atrybuty/zdolności/klasy? Owszem, trzeba by wtedy mocno przebudować cały setting, ale stałby się bardziej uniwersalny.

Do całości poradnika się nie odniosę, gdyż nie mam aż tyle czasu, ale zgodnie z obietnicą napiszę coś o kontynentach poza Tamriel:

1. Warto wspomnieć o Aldmeris. Wprawdzie wiadomo o nim jeszcze mniej niż o innych kontynentach w Nirnie, ale nie wyda nie wspomnieć o ojczyźnie merów (odwołując się do gobelinów i ksiąg z Summerset).

2. Można by rozwinąć fragment o Atmorze. Napisać, że z powodu ciągle spadających temperatur jest całkowicie wyludniona, a przodkowie Nordów żyli w sposób społeczeństwach zbieracko - myśliwskich (to tak a propos pochodzenia Nordów).

3. Bardzo brakuje mi opisu Pyandoney. W tym wypadku wiemy relatywnie dużo; historia Orgnuma i jego Kufra jest powszechnie znana i warta wzmianki jako wyraz stosunków pomiędzy Maormerami a Altmerami. Ponad to mógłbyś także pokusić się o zamieszczenie w poradniku tej mapy.

Poza tym warto by było zamieścić opisy innych mieszkańców Nirnu: Sloadów, Maormerów, Tang-Mo etc. Niekoniecznie w charakterze postaci grywalnych (braknie niestety wiarygodnych źródeł odnośnie poszczególnych atrybutów).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że ktoś pamięta jeszcze o tym projekcie ;). Owszem, system został zrobiony typowo papierowy i taki miał być. Niestety żadnych przeróbek nie przewiduję z prostej przyczyny - nie ma to zbytu. Praca nad Tamriel RPG bardzo mnie cieszyła i byłem z tego dziecka dumny. Wydawało mi się, że na tle innych autorek jest nieźle, a zostaliśmy zjechani w środowisku. Żeby się dłużej nie użalać, nie widzę sensu dalszej pracy, z której skorzystało niewiele osób (choć parę pomysłów jest i może z nudów zostaną kiedyś rozwinięte).

Do całości poradnika się nie odniosę, gdyż nie mam aż tyle czasu, ale zgodnie z obietnicą napiszę coś o kontynentach poza Tamriel

I to lubię, konkrety :). Nie mówię, nie i jeśli kiedyś wyjdzie wersja 1.2 podręcznika, chętnie uzupełnimy informacje. Niemniej, akurat opisy kontynentów są tylko małym dodatkiem, gdyż jak nazwa wskazuje, system przewiduje grę w Tamriel. Co do ras, nie zostały zamieszczone, przez małą liczbę danych. Inaczej mówiąc, wydało nam się bez sensu dawać znać o jakiś rasach, które z nieznanego powodu będą niegrywalne. Lepiej coś ominąć, niż zrobić byle jak.

Dzięki i nadal chętnie przyjmuje wszelkie pomysły i zażalenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że ktoś pamięta jeszcze o tym projekcie ;) . Owszem, system został zrobiony typowo papierowy i taki miał być. Niestety żadnych przeróbek nie przewiduję z prostej przyczyny - nie ma to zbytu. Praca nad Tamriel RPG bardzo mnie cieszyła i byłem z tego dziecka dumny. Wydawało mi się, że na tle innych autorek jest nieźle, a zostaliśmy zjechani w środowisku. Żeby się dłużej nie użalać, nie widzę sensu dalszej pracy, z której skorzystało niewiele osób (choć parę pomysłów jest i może z nudów zostaną kiedyś rozwinięte).

Cóż, szczerze mówiąc nie mam pojęcia dlaczego tak się stało. System i podręcznik wyglądają bardzo porządnie.

I to lubię, konkrety :) . Nie mówię, nie i jeśli kiedyś wyjdzie wersja 1.2 podręcznika, chętnie uzupełnimy informacje. Niemniej, akurat opisy kontynentów są tylko małym dodatkiem, gdyż jak nazwa wskazuje, system przewiduje grę w Tamriel. Co do ras, nie zostały zamieszczone, przez małą liczbę danych. Inaczej mówiąc, wydało nam się bez sensu dawać znać o jakiś rasach, które z nieznanego powodu będą niegrywalne. Lepiej coś ominąć, niż zrobić byle jak.

Pewnie, jednak mimo wszystko przydałaby się choćby krótka notka o poszczególnych kontynentach i rasach, które notabene odegrały bardzo poważną rolę w historii Tamriel. Jeśli chodzi o atrybuty i takie tam, to oczywiście masz rację.

Jeśli jeszcze kiedyś wznowicie pracę nad tym projektem, to chętnie pomogę (a mam nadzieję, że to zrobicie - olej malkontentów, bo wykonaliście kawał dobrej roboty).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że "Jeszcze Tamriel nie zginęło" powoli zaczynami przymiarki do wersji 1.2 podręcznika ;). Łatka ta ma głównie skupić się na poprawieniu magii w Tamriel RPG, to jest zarówno zmianie systemu nauki zaklęć, jak i dodaniu nowych uroków. Standardowo także usunie się kilka znalezionych wcześniej baboli z innych działów.

Gdyby ktoś chciał się przysłużyć jakimś pomysłem, to zapraszamy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...