Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

nerf0

Fred, w którym chwalimy się swoimi rysunkami

Polecane posty

Wygląda na to, że moje doświadczenie z pikselami w końcu się opłaciło. Znalazłem mocno średniawy art Asuki z niepotrzebnym spikselizowaniem, to się wziąłem do roboty i poprawiłem ile mogłem w photoshopie. Tak więc z pliku o rozdzielczości jakieś 350x160 zrobiłem full ejcz di. Nawet się nie musiałem za bardzo starać.

Spoiler

RNsqZhB.jpg

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JamesVoo, @nerv0 i ktokolwiek ogarniający Blendera:

Chciałbym się pobawić tym Blenderem, a z racji tego, że praktycznie całe życie korzystałem z MAXa, zwyczajnie nie mogę go ogarnąć. Znacie jakieś dobre tutoriale, które mogłyby mi pomóc? Normalnie bym po prostu wszedł na YT i poszukał, ale w chwili obecnej muszę ściągać/oglądać przez innego kompa, więc średnio mogę sprawdzać samemu. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz łopatologicznie to Polski Kurs Blendera. Całkiem bogaty zbiór, i ja uczyłem się duperelek głównie z tego, ale oczywiście przeleciałem przez inne strony i tutoriale, których teraz sobie nie przypomnę. James pewnie będzie w tym temacie bardziej pomocny.

Przy okazji blendera to może jeszcze wrzucę jakiś postęp z prac nad kościółkiem. Postęp niestety niewielki, bo nowy sezon Overwatcha i beta Battlefielda, skutecznie zgasiły wszelka kreatywność. :P Na razie skończyłem tylko dzwonnicę i wieżę obserwacyjną:

Spoiler

5US0Jk7.png

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nerf0 napisał:

Jak chcesz łopatologicznie to Polski Kurs Blendera.

Nie, serio. 
O ile można się nauczyć kompletnych podstaw, to jest wiele błędów w tamtych tutorialach. Chociażby jak zobaczyłem tutorial o rozkładaniu UV to chciałem sobie wypalić oczy. Przelecieli przez temat bardzo pobieżnie, a do tego popełnili parę podstawowych błędów w przygotowaniu siatki UV. Po prostu na odpierdziel. Nie wytłumaczyli podstawowych różnic pomiędzy trybami, na co zwracać uwagę, jak się zabierać, informacji o dodatkach, takich jak normalne, czy inne rzeczy które można ogarnąć teksturami.
Może na sam start jest ok, ale to może pierwsze 30 minut nauki. 

@Accoun - ogólnie na start polecam obejrzeć to
https://www.youtube.com/watch?v=S6uFpBe1oTU

Ten filmik już tutaj linkowałem, dla nerv0 i o ile na początku może wydawać się to chaotyczne i trochę trudne co ten koleś robi, to warto poświęcić na start te 30 minut, ponieważ pokazuje tam bardzo fajne motywy w pracy z Blenderem, które trudno znaleźć gdzie indziej. Robi tam bardzo fajne rzeczy i warto się na nim wzorować i na kolejne tutoriale patrzeć trochę przez pryzmat tego. 

Na zupełny start, polecam przejrzeć tę playlistę
https://youtu.be/xT2mtoDnSzM?list=PL9057AB8E3C66AE80

I ogólnie samą stronkę i kanał CG Cookie.
Naprawdę robią fajne rzeczy i wiele z nich jest darmowych. Ta playlista którą wrzuciłem, to taki pierwszy rzut oka na Blendera, zupełnie pierwsze uruchomienie. Dla kompletnych podstaw, warto sobie to ogarnąć. 

A najbardziej polecam Blender Guru. Od niego się najwięcej nauczyłem, ponieważ robi tutoriale konkretnych projektów, przez co nie ma suchego gadania o tym co można zrobić, tylko pokazuje co zrobić i jak. 
Na start polecam obejrzeć to
https://youtu.be/d0uS7T0AMVw

Naprawdę fajny tutorial na start, proste rzeczy do zrobienia, a efekt koniec końców jest fajny. 
Do tego robi świetne rzeczy, jeśli chodzi o samą kompozycję renderów i trochę teorii o kolorach i innych takich bajerach. 
Naprawdę, koleś posiada taki ogrom wiedzy i tak świetnie to przedstawia, że uwielbiam co tworzy. Do tego cały czas się rozwija i widać wielki progres od starszych, do nowszych tutoriali. Ten co wysłałem jest jednym ze starszych, ale robi tam też mniej zaawansowane rzeczy, więc fajna opcja na start. 
http://www.blenderguru.com/tutorials/
Tutaj masz wszystkie jego tutoriale, fajne jest to, że są ładnie pokatalogowane te filmiki, dzięki czemu łatwo się odnaleźć.
A jak chcesz sobie popsuć humor, to odwiedź jeszcze comiesięczne zawody, lub spisy najfajniejszych blenderowych grafik z danego miesiąca jakie znalazł.
http://www.blenderguru.com/competitions/
http://www.blenderguru.com/articles/top-blender-artworks-july-2016/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio Fursiki i Tesuy szastają zdjęciami i ich przerabianiem, że aż sam postanowiłem zobaczyć co będę w stanie zrobić. Akurat wracając z pracy trafiłem na ładny wschód słońca + turbo klimatyczną poranną mgłę, to postanowiłem zebrać jakiś materiał i przed pójściem spać na szybko zmontować cokolwiek:

Spoiler

Sy7JAPM.jpg

Niebo wyciągałem w górę fotoszopem i zrobiłem to dość nieumiejętnie, więc szum nie jest jednolity (inba problemy ludzi chorych na autyzm), ale cusz. Potknięcia się zdarzają. Zdjęcie oczywiście robione ziemniakiem, bo niczym lepszym nie dysponuję. :P

Also, trochę żal mi tyłek ściska, bo na żywo to wszystko było rzeczywiście duże, i słońce, oraz smugi po samolotach robiły większe wrażenie. A tu to takie małe prytki (smugi sam ledwo co widzę...). Nie umiem w fotografię. :<

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Summoning @Accoun - Zapomniałem jeszcze o jednej ważnej rzeczy, jeśli chodzi o poradniki. Nieocenioną wiedzę można uzyskać na Blender Wiki (https://wiki.blender.org/index.php/Main_Page)
Oczywiście jest to bardzo suchy tekst, ale też może na starcie dużo dać. 

I bardzo fajną i przydatną stronką na start jest to
http://waldobronchart.github.io/ShortcutMapper/#Blender

Jest tam też wuchta innych programów, jakby ktoś potrzebował do PSa czy innego Unity

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...