Skocz do zawartości

Nazwa w budowie

  • wpisy
    17
  • komentarzy
    21
  • wyświetleń
    4161

Świt Strategii? - Dawn of War III - Dyscyplina Dowolna


STARKILLERfez

1138 wyświetleń

dawn-of-war-3_Open.jpg

     Kilka dni temu miała miejsce premiera zwiastuna nowej części Dawn of War. Był on efektowny, klimatyczny i co bardzo ważne dla serii brutalny, ale... Właściwie nie powiedział nam nic o grze, jaka nadchodzi - oprócz tego, że na początek dostaniemy zaledwie trzy strony konfliktu (Kosmiczni Marines, Eldarzy i Orkowie). Więcej możemy dowiedzieć się ze słów Stephena MacDonalda, producenta wykonawczego tego tytułu: "Nasze największe jednostki? Są. Gigantyczne lasery orbitalne? Są. Budowanie bazy, epiccy bohaterowie, ogromne bitwy, to wszystko mamy. Przygotujcie się na największy Dawn of War, jaki kiedykolwiek powstał. Za Imperatora!" 
Po tych słowach wielu fanów serii pewnie odetchnęło z ulgą. Czyżby najnowszy Świt miał szansę odkupić winy poprzedniej części i znów stać się prawdziwą strategią? 

imperial knight dow 3.jpg


     Pierwszą część, wydaną w 2004 roku wszyscy pamiętają pewnie jako dynamiczną, nastawioną na agresywne działania strategię w czasie rzeczywistym. Zamiast kopalni rudy mieliśmy punkty strategiczne i relikty rozsiane po całej mapie, co zmuszało do szybkiej ekspansji. Dzięki dodatkom w nasze ręce wpadły liczne nowe rasy, które bardzo się od siebie różniły i zmuszały do odmiennej taktyki oraz stylu gry. Unikalny dla tego uniwersum klimat szaleństwa, mroku i brutalności został świetnie przeniesiony do gry i przykuwał do ekranu na długie godziny. Ciekawa kampania i świetny multiplayer sprawiły, że pozycja ta stała się jednym z najpopularniejszych RTS-ów jakie powstały. Zainteresowanie było wielkie, więc nic dziwnego, że postanowiono po pewnym czasie zrobić kontynuację. No i tu właśnie zaczął się problem...
     Część druga całkowicie zmieniła swój styl. Zabrano rozbudowę bazy głównej,  sterowanie wielkimi armiami i podbijanie nimi kluczowych pozycji. W zamian dostaliśmy grę, w której sterujemy tylko jedną grupką żołnierzy dowodzoną przez bohaterów o specjalnych zdolnościach. RTS-a zmieniono więc w izotermiczną strzelankę, której bliżej już do strzelanego H'n'S niż do swojego poprzednika. 
Za pozytywny aspekt można uznać to, iż Space Marines byli teraz bardziej wytrzymali i zabójczy, dzięki czemu zgodni z książkowym uniwersum oraz dostaliśmy kolejną rasę w grze, ale niesmak pozostał. Wiele fanów poprzedniej części było zawiedzionych nagłą zmianą. 

 

eldar space marine dow 3 battle.jpg


     I tak dochodzimy do części trzeciej, która być może zmaże grzechy poprzedniczki. Ze słów Stephena możemy wnioskować, że dostaniemy z powrotem rozbudowę bazy oraz umocnień i podbój punktów przy jednoczesnym pozostawieniu bohaterów ze specjalnymi zdolnościami, którzy mogą levelować. A czy nadal będzie dostępna mapa strategiczna rozległa na kilka planet? Tego dowiemy się pewnie za jakiś czas, ale już teraz można przewidywać inne rzeczy. 
"Nasze największe jednostki". Czyżby w grze miały pojawić się także największe Tytany? Wydaje się to mało prawdopodobne przy ich rozmiarze (nawet 150 metrów wysokości), ale kto wie, może dostaniemy z nimi specjalne misje lub chociaż sceny. Zresztą, nie chodzi tylko o siły Imperium. Jak wiadomo Eldarzy i Orkowie także potrafili pokazać naprawdę duże maszyny. Warhammer 40 000 może poszczycić się wielkością i rozmachem, więc może rzeczywiście warto pokazać coś większego niż Land Raider.
"Gigantyczne lasery orbitalne". Skoro mamy coś na orbicie to może w końcu uda nam się przewodzić nie tylko siłom lądowym, ale także flotą. Miło byłoby pokierować fregatami Adeptus Mechanicus wyłaniającymi się z Osnowy lub zszabrowanymi statkami orkowego Waaagh!!!. Na pewno dałoby to graczom wiele nowych wrażeń i wymagałoby nowych strategii.
Twórcy obiecują największy Dawn of War, jaki dotychczas powstał i oby nie blefowali. Oby fani nie zawiedli się po raz drugi. Jaka jest prawda dowiemy się pewnie z napływającymi z czasem informacjami, zatem pozostaje nam tylko czekać i modlić się do Boga-Imperatora Ludzkości o to, aby żadni heretycy nie zakłócili prac ekipy z Relic.

dow 3 2.jpg

9 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Cytat

 I tak dochodzimy do części trzeciej, która być może zmaże grzechy cechy poprzedniczki

FTFY

 

izotermiczną strzelankę, what. DoW 2 nie był głupim kliko-zabijem, tylko grą taktyczną. Na floty w DoW 3 nie ma co liczyć, zresztą, po co? Porządny Gothic właśnie wyszedł, a dzielenie gry na dwa segmenty tylko odwraca uwagę od ważnych szczegółów.

 

Edytowano przez Drangir
Link do komentarza
11 godzin temu, MartiusGW napisał:

Skoro na zwiastunie i zdjęciach widać Imperial Knight oraz Wraithknight to pewnie są największe dostępne jednostki.

Niekoniecznie. To są dopiero pierwsze udostępnione materiały i zdziwił bym się, gdyby już teraz przedstawiały to, co najlepsze zaoferuje gra. A poza tym na zwiastunie Knighty i Wraithy zaprezentowane są w groteskowo wręcz wielkich rozmiarach (IMO tytanicznych), chociaż w "realu" to wcale nie takie gigantyczne maszyny. W ogóle trailer utrzymany jest w specyficznej formie majaków, koszmaru czy czegoś w tym stylu i wszystko w nim jest moim zdaniem celowo przerysowane...

Edytowano przez Bronnson
  • Upvote 1
Link do komentarza
3 hours ago, Bronnson said:

Niekoniecznie. To są dopiero pierwsze udostępnione materiały i zdziwił bym się, gdyby już teraz przedstawiały to, co najlepsze zaoferuje gra. A poza tym na zwiastunie Knighty i Wraithy zaprezentowane są w groteskowo wręcz wielkich rozmiarach (IMO tytanicznych), chociaż w "realu" to wcale nie takie gigantyczne maszyny. W ogóle trailer utrzymany jest w specyficznej formie majaków, koszmaru czy czegoś w tym stylu i wszystko w nim jest moim zdaniem celowo przerysowane...

Dalej w to wątpię. I tak Imperial Knight zajmuje sporo miejsca na zdjęciach, nie mam pojęcia jak sensownie mieliby tam upchać chociaż najmniejsze tytany kiedy Imperial Knight jest mniejszy od samej nogi tytana.

  • Upvote 1
Link do komentarza
18 godzin temu, Bronnson napisał:

Niekoniecznie. To są dopiero pierwsze udostępnione materiały i zdziwił bym się, gdyby już teraz przedstawiały to, co najlepsze zaoferuje gra. A poza tym na zwiastunie Knighty i Wraithy zaprezentowane są w groteskowo wręcz wielkich rozmiarach (IMO tytanicznych), chociaż w "realu" to wcale nie takie gigantyczne maszyny. W ogóle trailer utrzymany jest w specyficznej formie majaków, koszmaru czy czegoś w tym stylu i wszystko w nim jest moim zdaniem celowo przerysowane...

Mi się właśnie w tym zwiastunie podoba to przerysowanie i specyficzny styl. Posąg Imperatora, który zmienia się w orków, ciała opadające tworząc trójkę... Naprawdę zwiastun jest według mnie świetny w oglądaniu :D

Link do komentarza
21 godzin temu, Imachuemanch napisał:

el oł el

Nie śmiałbym się. Była to gra taktyczna. Szczególnie dobrze było to widać, gdy jeden z graczy wprowadzał do walki nowy rodzaj jednostki i całkowicie zmieniał sytuację na polu bitwy. Po czym jego przeciwnik robił to samo. Liczyło się też odpowiednie wykorzystanie pola walki/umiejętności, etc. Moim zdaniem było to bardzo dobrze rozwiązane. Największym minusem był czas rzeczywisty, który - moim zdaniem - zbytnio premiuje zręczność (APM - Actions Per Minute), ale to cecha wspólna wszystkich gier w aspirujących do bycia grami taktycznymi/strategicznymi w czasie rzeczywistym.

Jednak na pewno nie można tu mówić o grze(/serii) o profilu strategicznym. Już po Dawn of War I widać odwrót od skali strategicznej do taktycznej (w dwójce dowodzimy właściwie kilkoma oddziałami). I nie sądzę, żeby to miało się zmienić. Nad czym ubolewam. Nie za bardzo, gdyż właśnie wyszło Stellaris - niedługo ma wyjść Hearts of Iron IV, a do tego powstaje Unity of Command 2  - więc fani gier prawdziwie strategicznych będą mieli w co grać. Myślę, że jeżeli czegoś można być pewnym to warhammerowego klimatu, który był fantastyczny, ale nie wiem czy będzie to argument wystarczający, żeby zachęcić mnie do gry w Dawn of War III.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...