Skocz do zawartości

Ta od dram

  • wpisy
    14
  • komentarzy
    182
  • wyświetleń
    18859

Grzebiąc w Heroes 4, cz. 1 (być może ostatnia)


Ylthin

1149 wyświetleń

Grzebanie w plikach gier jest jak nałóg. Raz wsadzisz nos w tekstury ulubionego tytułu - nie zerwiesz z tym do samego końca.

O ile próby wyrywania muzyki z Clash of Heroes czy odgłosów i sprite'ów z HoMM II zakończyły się niepowodzeniem, tak zabawy z HoMM IV przyniosły kilka drobnych odkryć.

Nie jest to nic wielkiego - żadna tam nieużywana jednostka, zapomniana kampania czy zagrzebane w plikach zdjęcia przedstawiciela podrodziny Cricetinae. Dogrzebałam się jedynie do paru filmików BIK (w tym intra z angielskim dubbingiem), zaobserwowałam kilka ciekawych ścieżek w H4ExtractorBuild...

...oraz znalazłam te cztery pliki MP3.

sound.combat.win.mp3 to zapewne placeholder z okresu wczesnego dewelopmentu, gdy NWC nie miało jeszcze wyrenderowanych mini-przerywników okraszających wygraną lub przegraną bitwę... tudzież nie miało takowych w planach lub chciało - podobnie do HoMM3, z którego zresztą ten krótki dżingiel pochodzi - osobno załadować muzykę i przerywnik na ekranie wygranej/przegranej.

sound.combat.lose.mp3 również został żywcem wyrwany z HoMM3 i zapewne działa na tej samej zasadzie, co poprzednik.

sound.credits.mp3 to bardziej ciekawostka - nie wiem, skąd kojarzę tą muzykę, ale na pewno nie z HoMM4. Ktoś pomoże sklerotyczce?

sound.combat.start.mp3 to ciekawa rzecz sama w sobie - kompletnie nie przypominam sobie tego dżingla z gry (chyba, że jest odgrywany przy wejściu do jakiegoś siedliska/skarbca lub mam kolejny napad sklerozy), a jego nazwa sugeruje, że miał być odgrywany na początku bitwy (podobne fanfary miały zresztą wcześniejsze odsłony serii).

Dogrzebałam się także do trzech plików RAW (graficznych - nie zawierają, niestety, nic ciekawego), kolejnych MP3 (Voice Over paplający nam we wprowadzeniach do kampanii - wyłącznie w wersji spolszczonej, OST gry, odgłosy istot - niemożliwe do odtworzenia)...

...i grzebię dalej.

10 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Dalsze grzebanie ujawniło również pliki kampanii (podstawki i WoW, nie mam GTS) i mapkę tutorialową. Dogrzebałam się również do OST z menu głównego WoW i kombinuję, jak dobrać się do grafik.

155149cc85.png

EDIT:

a3c3540e20.png

Link do komentarza

Robiłem tak przy edytorze Warcrafta 3, ale jest to gotowe narzędzie, w którym możesz sobie oglądać wszystkie materiały. W każdym razie okazuje się, że np. w scenie, gdzie Jacek Kopczyński gada z Jackiem Kopczyńskim, było

, niż ostatecznie zamieszczono w grze.
Link do komentarza

Tutaj jest nieco ciężej, bo mam jedynie dostęp do czegoś w rodzaju ekstraktora, który wybebesza mi archiwa z plikami gry - w większości przypadków nie mam, niestety, narzędzi, żeby dobrać się np. do sprite'ów, grafik czy niektórych dźwięków.

A i tak jest lepiej, niż przy DMC3/4. Tam musiałeś stosować po 3-4 narzędzia, żeby wyciągnąć jedną teksturę (choć można też edytować pewne rzeczy przez trainery i podmianę wartości w edytorze heksów, aczkolwiek ja to zostawiałam innym :P).

EDIT

Skoro już się dzielę zasobami...

W plikach HoMM5 znalazłam trzy splash-arty. Dwa reklamują ToE, jeden - podstawową wersję gry.

Gdzieś kiedyś wrzucałam też nieużywane tekstury Kryształowego Smoka i Ognistego Ptaka (istnieje zresztą mod przywracający Fire Bird i Phoenix jako jednostki 7. poziomu w Sylvanie, bo ostał się jeszcze model naszego ptaszka).

W plikach znajdziecie także pliki Rycerza Śmierci i jego ulepszonej wersji - pierwotnie jednostka ta miała należeć do Necropolis. I znów - ktoś zrobił na to mod (nie polecam używania go w kampaniach i ToE!).

Link do komentarza

A i tak jest lepiej, niż przy DMC3/4. Tam musiałeś stosować po 3-4 narzędzia, żeby wyciągnąć jedną teksturę (choć można też edytować pewne rzeczy przez trainery i podmianę wartości w edytorze heksów, aczkolwiek ja to zostawiałam innym :P).

Kiedyś używałem tego programu - http://www.deep-shadows.com/hax/3DRipperDX.htm. Potem jednym klikiem wrzucało się to jednej z zabawek Autodesk (są dostępne za darmo) i można się było bawić.

Żeby było śmieszniej - właśnie na DMC 4 sprawdzałem możliwości tych aplikacji ;)

Link do komentarza

Ten sound.credits brzmi na coś bardzo klasycyzującego. Teoretycznie to oryginalne dzieło twórców muzyki do HoMM4, inspirowane twórczością kompozytorów klasycystycznych. Czemu sądzę, że inspirowane? Instrumenty dęte blaszane ze środka oraz talerze z końca w ogóle mi nie pasują do klasycyzmu (a przynajmniej nie do takiego spokojnego utworu). Nie dam sobie jednak ogona uciąć - również mogłem zapomnieć jakiegoś tam mniej znanego utworu któregoś z klasyków.

  • Upvote 2
Link do komentarza

Dzięki za opinię, Draco. Paul Romero (kompozytor muzyki do większosci gier z serii) na pewno wspominał kiedyś, że przy wcześniejszych odsłonach serii inspirował się muzyką barokową - sam utwór zaś kojarzy mi się właśnie z szeroko pojmowaną muzyką klasyczną. Z jakimś istniejącym utworem.

Nie wiem, nie znam się.

OK, trafił mnie tak zwany Herr Szlag. Nie jestem w stanie otworzyć plików MP3 z odgłosami czarów/istot etc., nie mogę otworzyć ikon w formacie ANI, nie mogę ruszyć plików OBJ, a Google i strony o HoMM milczą odnośnie tego, jak to paskudztwo otworzyć. Grrr.

Jedyne, co mogę w tej sytuacji zrobić to podzielić się prerenderowanymi filmikami z gry, o ile ktoś chce podziwiać niskobudżetowe CGI z roku 2002.

(Mogę też zarzucić - dla porównania - polskie i angielskie intro do podstawowej wersji gry. O dziwo, polska brzmi dużo lepiej, bardziej... spokojnie i refleksyjnie, z pasującym do przedstawionych wydarzeń smutkiem).

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...