Grzebiąc w Heroes 4, cz. 1 (być może ostatnia)
Grzebanie w plikach gier jest jak nałóg. Raz wsadzisz nos w tekstury ulubionego tytułu - nie zerwiesz z tym do samego końca.
O ile próby wyrywania muzyki z Clash of Heroes czy odgłosów i sprite'ów z HoMM II zakończyły się niepowodzeniem, tak zabawy z HoMM IV przyniosły kilka drobnych odkryć.
Nie jest to nic wielkiego - żadna tam nieużywana jednostka, zapomniana kampania czy zagrzebane w plikach zdjęcia przedstawiciela podrodziny Cricetinae. Dogrzebałam się jedynie do paru filmików BIK (w tym intra z angielskim dubbingiem), zaobserwowałam kilka ciekawych ścieżek w H4ExtractorBuild...
...oraz znalazłam te cztery pliki MP3.
sound.combat.win.mp3 to zapewne placeholder z okresu wczesnego dewelopmentu, gdy NWC nie miało jeszcze wyrenderowanych mini-przerywników okraszających wygraną lub przegraną bitwę... tudzież nie miało takowych w planach lub chciało - podobnie do HoMM3, z którego zresztą ten krótki dżingiel pochodzi - osobno załadować muzykę i przerywnik na ekranie wygranej/przegranej.
sound.combat.lose.mp3 również został żywcem wyrwany z HoMM3 i zapewne działa na tej samej zasadzie, co poprzednik.
sound.credits.mp3 to bardziej ciekawostka - nie wiem, skąd kojarzę tą muzykę, ale na pewno nie z HoMM4. Ktoś pomoże sklerotyczce?
sound.combat.start.mp3 to ciekawa rzecz sama w sobie - kompletnie nie przypominam sobie tego dżingla z gry (chyba, że jest odgrywany przy wejściu do jakiegoś siedliska/skarbca lub mam kolejny napad sklerozy), a jego nazwa sugeruje, że miał być odgrywany na początku bitwy (podobne fanfary miały zresztą wcześniejsze odsłony serii).
Dogrzebałam się także do trzech plików RAW (graficznych - nie zawierają, niestety, nic ciekawego), kolejnych MP3 (Voice Over paplający nam we wprowadzeniach do kampanii - wyłącznie w wersji spolszczonej, OST gry, odgłosy istot - niemożliwe do odtworzenia)...
...i grzebię dalej.
10 komentarzy
Rekomendowane komentarze