Jump to content

ArryBlog

  • entries
    41
  • comments
    320
  • views
    38,202

Prince of Persia Piaski Czasu

Sign in to follow this  
Arry

744 views

PoPOkladka.jpg

Prince of Persia The Sands of Time, to próba przeniesienia starego dwuwymiarowego Prince of Persia w trzeci wymiar, oraz opowiedzenia nowej historii. Próba nad wyraz udana muszę dodać. Ale od początku.

Wszystko rozpoczyna się od ataku perskich wojsk na pewne miasto. Wśród nacierających oczywiście jest syn króla, sułtana czy co tam oni w Persji mieli. Książę, kontrolowany przez gracza, przebija się przez miasto i jako pierwszy dostaje do skarbca, w którym znajduje sztylet pozwalający mu okiełznać czas. Ponadto wojska perskie znajdują wielgachną klepsydrę i zabierają ją ze sobą. Lokalny wezyr, czyli paskudny (nie tylko z wyglądu) jegomość, który wpuścił do miasta najeźdźców podpuszcza naszego protagonistę, aby otworzył klepsydrę za pomocą sztyletu. Oczywiście, jak nie trudno się domyślić, powoduje to lokalną katastrofę w postaci zamiany prawie wszystkiego co żyje w piaskowe potwory, a książę musi teraz odkręcić to, co pokiełbasił.

Screen2.jpg

Rozgrywka to połączenie gry akcji ze zręcznościówką, w dodatku obydwa aspekty są nad wyraz rozwinięte w tej produkcji. Zatem czeka nas spora ilość walk z najprzeróżniejszymi przeciwnikami. W większości z nich będziemy polegać na zwinności naszego bohatera oraz na specjalnych mocach sztyletu (na samym początku może jedynie cofać czas, ale później dochodzą inne moce). Drugi aspekt, czyli zręcznościowa eksploracja, może wywołać nie lada ból palców. Biega się, skacze, turla, cofa czas, wspina, unika pułapek. Niejednokrotnie wiele z tych rzeczy na raz. Trzeba twórcom przyznać, że nie szczędzili graczy. Zręcznościowe elementy Prince of Persia są dość trudne, wymagające i czasem frustrujące. Swoją drogą, gdy grałem, to nachodziły mnie przemyślenia, że żyjący w pałacu, w którym dzieje się akcja, gość, musiał mieć naprawdę nierówno pod sufitem. No bo kto normalny korytarz prowadzący do ustronnego miejsca szpikuje zabójczymi pułapkami?

Screen6.jpg

Pod względem technicznym gra prezentuje się całkiem dobrze. Co prawda ma już swoje lata, i mimo wszystko to widać, jednakże, gdy się już wciągnie, to ten mankament aż tak bardzo nie przeszkadza. Pod względem dźwiękowym jakoś nic nie zwróciło mojej uwagi. W sensie jest muzyka i gra, ale jednak nie jest to soundtrack z rodzaju must-have.

Klimat produkcji określiłbym jako disneyowski, ale niech nikt nie prosi o wytłumaczenie co to znaczy ;)

Podsumowując. Prince of Persia Piaski Czasu to produkcja, którą warto poznać. Chociaż miejscami jest frustrująca, a poziom trudności daleko wykracza poza znane dzisiaj standardy quick-save co 30 sekund. Niemniej mi grało się całkiem miło, i co pewien czas do produkcji wracam.

Sign in to follow this  


5 Comments


Recommended Comments

Miałem w tej grze czasem dość dziwne akcje. Podczas cofania czasu Księciunio robił jakieś kosmiczne wygibasy itd.

Share this comment


Link to comment

Eh, stary, dobry Książe, z czasów gdy Ubi jeszcze się starało. Do tego całość jest świetnie opowiedziana* (dosłownie) i bardzo dobrze spolonizowana.

Zaskoczył mnie ten napis pod ESRB. Tak jakby gra miała jakieś multi, a przecież nic tam nie było. Prawda?

Prince of Persia The Sands of Time, to próba przeniesienia starego dwuwymiarowego Prince of Persia w trzeci wymiar

Nie do końca. Wcześniej był jeszcze PoP 3D.

* - "Nie, nie, to nie tak. Nie zginąłem w tej bitwie." kiedy umierasz i wczytuje checkpoint.

Share this comment


Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...