Jump to content

Ta od dram

  • entries
    14
  • comments
    182
  • views
    18,506

Jak Ubi przehandlowało HoMM na W40K...

Ylthin

957 views

...nie, nie żartuję. Leśne elfy w najnowszych nie-Hirołsach wyglądają jak pseudośredniowieczna wariacja na temat Młotkowych Eldarów.

Sylvan_EmeraldWarrior_Lore.jpg

Niewykluczone, że walnę większy wpis na temat swoich odczuć (bardzo negatywnych) względem projektu Sylvanu w MM: H7 - w tej chwili czekam na więcej informacji (np. theme song, wyniki kolejnego głosowania na stronie gry czy więcej grafik). Oraz kipię gniewem.

Sylvan/Rezerwat/Bastion bez jednorożców.

Opadły mi ręce. Z głośnym, bardzo głośnym hukiem. Wilczek świadkiem.



18 Comments


Recommended Comments

Ej, ale to nie jest tak, że Eldarowie to takie elfy 41 Milenium?

Gode why moja antologia Dawn of wara gdzieś zaginęła

Oslo dla mnie Hirołsy się kończą po trójce, dwójka też na propsie, czwórki nie ogrywałem, a piątka totalnie zła nie była ale pozostawiła mnie z efektem "nigdy więcej nowych Hirołsów". Nie mam hajpu, nie mam spiny.

Share this comment


Link to comment

@emqi - gwoli ścisłości, grą się nie jaram ani nie zamierzam jej zbytnio kupować. Po prostu od czasu do czasu przez wrodzony masochizm śledzę informacje na jej temat i wtedy właśnie znajduję takie perełki.

I owszem, Eldarowie są SPESS ELVES, ale ich design dotychczas różnił się od długouchów z serii HoMM (czy to od Latino-Robinhoodów z dwójki, czy blond panienek z trójki i czwórki, czy białowłosych bardzodługouchów z piątki). Tu... serio, nie mam innych skojarzeń. Eldar, czysty Eldar.

Share this comment


Link to comment

Szczerze to po takim dużym, gigantycznym znaku ostrzegawczym, jakim było MMH6 to dziwię się, że ktoś jeszcze ma chęci denerwować się czy ekscytować siódemką.

  • Upvote 1

Share this comment


Link to comment

Żeby być szczerym, robi ją inne studio, które zdaje się zrobiło M&MX: Legacy, więc istnieje szansa, że okażą się kompetentni. Może gameplay nie będzie tragiczny, póki co tylko art jeat okropny. Theme song elfów nie powala, tyle mogę powiedzieć. W najgorszym razie Disciples Reincarnation jest.

Share this comment


Link to comment

Pamiętam hejt na IV, który utrzymuje się do dziś (po części niesłusznie), ale nigdy nie spodziewałbym się, że ktoś może stworzyć takiego potworka jak VI. Od tej pory nie wierzę w przyszłe części Heroes, a przynajmniej musiałyby być naprawdę dobre. Krótko mówiąc - niemożliwe.

Share this comment


Link to comment

Szczerze to połączenie studia z MMX nie napawa mnie zbyt optymistycznie. To nie jest gra tragiczna, ale DivOS czy Grimrock to też nie.

Sure ain't, mimo wszystko ze studiów należących do Ubi, to to jest chyba najbardziej logiczne wyjście. Pomijam zrobienie Clash of Heroes 2, bo jestem jednym z tych debili, którzy uważają to za dobry pomysł.

Share this comment


Link to comment

Tak, Arcomage wyszło jako standalone. Ponoć całkiem grywalna.

HoMM 4 można usprawiedliwić trudną sytuacją w NWC/3DO (problemy finansowe, wciąż odczuwalne skutki afery z Forge, rozdrobnienie marki MM na wiele drobnych gier, chora polityka wydawnicza 3DO, ograniczony czas produkcji, nieobecność JvC w devteamie). MMH6 i 7 nie usprawiedliwia nic poza chorą polityką Ubi, które pakuje cały budżet w marketing zamiast dopracować grę.

Limbic Ent. pracowało nad Legacy i Dance Macabre/Pirates of the Savage Sea. Czyli nad niskobudżetowym (choć przyjemnym) RPG i dwoma DLC do szóstki (Shades i podstawkę robiły inne studia). Innymi słowy, dużego dorobku hirołsowego to oni nie mają. Dużego budżetu zresztą też.

Siódemkę spisałam na straty po pierwszej minucie gameplay'u - to po prostu szóstka z drobnymi usprawnieniami aka syf. Informacje o grze śledzę chyba tylko po to, żeby sobie polaczkowo pozrzędzić, że marka zeszła na psy.

Chyba jedyne dobre gry z "Might & Magic" w nazwie wydane w ostatnich latach to H5 z dodatkami, Clash, Dark Messiah i Legacy. Ewentualnie część tych karcianko-sieciówek, które zbywam wzruszeniem ramion i jadowitą uwagą: "3DO robiło podobnie z Rouges, Warriors, Legends i Chronicles. Nie muszę przypominać, jak skończyli".

Share this comment


Link to comment

A mnie się podobała i jedynka, i trójka i czwórka i nawet piątka (w dwójkę nie grałem). Może mam lekkie skrzywienie, bo zagrywałem się w Etherlords. Siódemkę pewnie ogram z ciekawości, ew. z ciekawości zabarwionej masochizmem, jeśli będzie tak zła, jak mówisz.

Share this comment


Link to comment

@Sergi - dwójka to stadium przejściowe między I i III. Nawet warto zagrać, przyjemna jest.

Od gry odrzuca mnie sam jej wygląd - projekt interfejsu, jednostek, pól bitwy, otoczenia. Gameplay? Sądząc z zapowiedzi, szóstka z drobnymi dodatkami (przywrócenie surowców). Muzyka? Po szóstce nie mam większych nadziei.

Share this comment


Link to comment

Zauważyłem, że bardzo dużo ludzi narzeka na szóstą część Hirołsów. Ja jeszcze w nią nie grałem, kupię ją dopiero, gdy cena edycji kompletnej obniży się do jakiegoś rozsądnego poziomu. Czy ta gra jest naprawdę aż tak słaba?

Share this comment


Link to comment

Przede wszystkim: jest okrojona i mocno odmienna. Opinie są różne, ale według mnie gra straciła sporą część tego Hirołsowego klimatu. Interfejs jest nieintuicyjny, mapa nieczytelna, gra sprawia wrażenie nieznośnie powolnej i ślamazarnej. Rozwój bohatera jest w najlepszym razie dziwaczny, a dostępne frakcje mnie nie porwały (ani stylem gry, ani projektem).

Share this comment


Link to comment

OK, obczaiłam kilka kolejnych grafik, które Ubi raczyło wrzucić. Wielki minus za recykling obrazków z HoMM 5 i MMX, bo nie, nie mogą najpierw stworzyć sensownych concept-artów i dopiero potem bawić się w głosowania: "jaki zestaw jednostek chcecie, gracze, bo my jesteśmy bandą niekompetentnych idiotów i nie umiemy sami wybrać".

Share this comment


Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...